eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Grodzisk Mazowiecki › "Wykonanie dodatkowej sali operacyjnej w ramach istniejącego Bloku Operacyjnego w SPS Szpitalu Zachodnim im. św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim"

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-12-06


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
”Wykonanie dodatkowej sali operacyjnej w ramach istniejącego Bloku Operacyjnego w SPS Szpitalu Zachodnim im. św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT GRODZISKI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013269108

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Daleka 11a

1.5.2.) Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki

1.5.3.) Kod pocztowy: 05-825

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@powiat-grodziski.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.powiat-grodziski.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

”Wykonanie dodatkowej sali operacyjnej w ramach istniejącego Bloku Operacyjnego w SPS Szpitalu Zachodnim im. św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d0f6b59b-749d-11ed-b4ea-f64d350121d2

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00478975

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-06

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00339813/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.6 ”Wykonanie dodatkowej sali operacyjnej w ramach istniejącego Bloku Operacyjnego w SPS Szpitalu Zachodnim im. św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim”.

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://powiat-grodziski.ezamawiajacy.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://powiat-grodziski.ezamawiajacy.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne
dot. korespondencji elektronicznej znajdują się w SWZ. 1. Podmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia, o
których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy
i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń,
jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U. poz. 2415), składa się w formie elektronicznej, w postaci elektronicznej
opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, lub w formie dokumentowej, w zakresie i w sposób określony w przepisach
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz
wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. poz. 2452) - dalej jako „rozporządzenie”.
2. Oferty, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenie, o którym mowa
w art. 117 ust. 4 Pzp, oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 Pzp, zwane dalej
„zobowiązaniem podmiotu udostępniającego zasoby”, przedmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwo, sporządza się w postaci
elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o
informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 346, 568, 695, 1517 i 2320), z
zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 Pzp, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych (§ 2 ust. 1
rozporządzenia).
3. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż określone w § 2 ust. 1 rozporządzenia, przekazywane w postępowaniu,
sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia
17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne lub jako tekst wpisany bezpośrednio do
wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w § 3 ust. 1 rozporządzenia (§ 2 ust. 2
rozporządzenia).
4. W przypadku gdy dokumenty elektroniczne w postępowaniu, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,
zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913), wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w
wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku (§ 4 ust. 1 rozporządzenia).
5. Podmiotowe środki dowodowe, przedmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia, sporządzone w języku
obcym przekazuje się wraz z tłumaczeniem na język polski. Tłumaczenie nie jest wymagane, jeżeli zamawiający wyraził zgodę, w
przypadkach, o których mowa w art. 20 ust. 3 Pzp (§ 5 rozporządzenia). cd w SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Ochrona danych osobowych osób fizycznych i klauzula informacyjna z art. 13
rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), zwane dalej „rozporządzeniem
2016/679”.
1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia 2016/679, zamawiający informuje, że:
1) administratorem danych osobowych osób fizycznych jest Zamawiający
2) Zamawiający wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować pocztą elektroniczną na adres: email:
iod@powiat-grodziski.pl, telefon: ( 22) 724-05-01 wew. 200,
3) dane osobowe osób fizycznych przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia 2016/679 w celu związanym z
postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w ramach zadania „ Modernizacja systemu instalacji gazów medycznych w
Samodzielnym Publicznym Specjalistycznym Szpitalu Zachodnim im. Św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim ” - oznaczenie
sprawy ZP.272.1.9.2022,
4) w odniesieniu do danych osobowych osób fizycznych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do
art. 22 rozporządzenia 2016/679;
5) osoba fizyczna posiada:
a) na podstawie art. 15 rozporządzenia 2016/679 prawo dostępu do danych osobowych jej dotyczących;
b) na podstawie art. 16 rozporządzenia 2016/679 prawo do sprostowania swoich danych osobowych;
c) na podstawie art. 18 rozporządzenia 2016/679 prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z
zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia 2016/679;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy osoba fizyczna uzna, że przetwarzanie danych
osobowych jej dotyczących narusza przepisy rozporządzenia 2016/679;
6) osobie fizycznej nie przysługuje:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e rozporządzenia 2016/679 prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 rozporządzenia 2016/679;
c) na podstawie art. 21 rozporządzenia 2016/679 prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą
prawną przetwarzania danych osobowych osób fizycznych jest art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia 2016/679.
2. Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany do wypełnienia wszystkich obowiązków
formalno-prawnych związanych z udziałem w postępowaniu, w tym również obowiązków wynikających z rozporządzenia 2016/679,
w szczególności obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 rozporządzenia 2016/679 względem osób fizycznych, których dane
osobowe dotyczą i od których dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał. Obowiązek informacyjny wynikający z art. 13
rozporządzenia 2016/679 nie będzie miał zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotyczą, dysponuje już
tymi informacjami (art. 13 ust. 4 rozporządzenia 2016/679).

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.272.1.20.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dodatkowej sali operacyjnej w ramach istniejącego Bloku Operacyjnego w SPS Szpitalu Zachodnim im. św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim formule zaprojektuj-wybuduj.
Zadanie realizowane jest w ramach Programu Rządowy Fundusz Polski Ład - Program Inwestycji Strategicznych – Nr Edycja 2/2021/3686/PolskiLad.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Programie Funkcjonalno - Użytkowym
Wykaz dokumentacji:
1. Program Funkcjonalno Użytkowy z wykazem urządzeń z ich charakterystyką według załącznika do PFU (karty urządzeń)
2. Specyfikacja Techiczna Wykonania I Odbioru Robót Budowlanych - Wymagania Ogólne
3. Rzut architektoniczny Bloku Operacyjnego – I piętro obszar zakresu prac
4. Rzut architektoniczny – I piętra bloku D, G1, G2
5. Plan sytuacyjny – usytuowanie bloku operacyjnego
Mając na względzie dobro Oferentów, sugeruje się by przed złożeniem kalkulacji cenowej każdy z nich zapoznał się szczegółowo z dokumentacją archiwalną, programem funkcjonalno użytkowym i przetargową w celu właściwej i rzeczowej analizy zakresu robót.
Zamawiający przewiduje dla zainteresowanych niniejszą inwestycją Wykonawców obowiązkową wizję lokalną obiektów przeznaczonych do wykonania dodatkowej sali operacyjnej na terenie bloku operacyjnego, oraz udostępni dokumentację archiwalną do wglądu tj.:
1. Projekt wykonawczy, Blok D – Architektura, nr arch. 92601;
2. Projekt wykonawczy, Blok G1 – Architektura - zamienny, nr arch. 89498z;
3. Projekt wykonawczy, Blok G2 – Architektura – zamienny, nr arch. 92830
4. Projekt wykonawczy, Blok D – Konstrukcja, nr arch. 89736
5. Projekt wykonawczy, Blok G1 – Konstrukcja, nr arch. 89565
6. Projekt wykonawczy, Blok D – Instalacja wentylacji i klimatyzacji, nr arch. 92596
7. Projekt wykonawczy, Blok D – Instalacja centralnego ogrzewania, nr arch. 92588
8. Projekt wykonawczy, Blok G1 – Instalacja centralnego ogrzewania – zamienny, nr arch.92836
9. Projekt wykonawczy, Blok D – Instalacja wod-kan, nr arch. 92585
10. Projekt wykonawczy, Blok D – Instalacja wod-kan – aneks, nr arch. 92584
11. Projekt wykonawczy, Blok D – Instalacje elektryczne, nr arch. 92599
12. Projekt wykonawczy, Blok G1 – Instalacja elektryczna i słaboprądowa – zamienny, nr arch. 92854
13. Projekt wykonawczy, Blok G1 – Instalacja elektryczna i słaboprądowa – aneks, nr arch. 92618
14. Projekt wykonawczy, Blok D – Instalacje gazów medycznych
Zakres realizacji przedmiotowego zadania obejmuje:
1. Wykonanie projektu architektoniczno - budowlanego i projektów wykonawczych w zakresie branż (uzgodnionych ze Szpitalem Zachodnim);
a) Architektura,
b) Konstrukcja,
c) Technologia,
d) Instalacje wod-kan,
e) Instalacje c.o. i c.t,
f) Instalacje wentylacji mechanicznej i klimatyzacji z sufitem laminarnym i własną automatyką zarządzania i źródłem chłodu,
g) Instalacja gazów medycznych z sygnalizacją alarmową gazów medycznych,
h) Instalacja elektryczna i instalacje niskoprądowe.
i) Wykonanie specyfikacji technicznych.
2. Uzyskanie w imieniu Zamawiającego Decyzji pozwolenia na budowę.
3. Wykonanie robót budowlanych – „wykonanie dodatkowej Sali operacyjnej w ramach istniejącego bloku operacyjnego w Samodzielnym Publicznym Specjalistycznym Szpitalu Zachodnim im. św. Jana Pawła II” zgodnie z zatwierdzonym projektem i pozwoleniem na budowę.
W ramach budowlanej części realizacji przedmiotu umowy do zadań Wykonawcy należy:
1. Przed przystąpieniem do realizacji opracowanie projektu zagospodarowania placu budowy i projektu organizacji budowy, które uzgodni z Zamawiającym. Wykonawca uzgodni lokalizację zaplecza budowy.
2. Ustanowienie Kierownika Zespołu Projektowego, Kierownika Budowy, Kierownika Robót Instalacyjnych, Kierownika Robót Elektrycznych.
3. Przygotowanie dokumentów związanych z oddaniem do użytkowania wykonanego Zadania wraz z uzyskaniem w imieniu i na rzecz Zamawiającego odbiorów wynikających z decyzji administracyjnych zgłoszeń , pozwoleń.
4. Przygotowanie dokumentacji powykonawczej, w skład której wejdą dokumentacje powykonawcze techniczne wszystkich branż adekwatne do wykonania, certyfikaty, aprobaty techniczne i gwarancje na materiały i urządzenia zastosowane w realizacji z potwierdzeniem przez kierownika budowy faktu ich zastosowania.
5. Opracowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia - plan BIOZ.
6. Wykonanie na własny koszt zabezpieczenia budynków i wyposażenia przed uszkodzeniem na czas realizacji.
7. Usunięcie materiałów po rozbiórce z terenu Szpitala i ich utylizacja.
8. Przeszkolenie pracowników Szpitala Zachodniego w zakresie obsługi urządzeń i eksploatacji.


Szczegółowy opis przedmiotu Zamówienia stanowi dokumentacja projektowa zgodnie z poniższym wykazem stanowiąca osobne pliki do SWZ Załącznik nr 12 do SWZ:

1. PROGRAM FUNKCJONALNO UŻYTKOWY 2022R.
2. SPECYFIKACJA TECHICZNA WYKONANIAN I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH - WYMAGANIA OGÓLNE
3. BLOK_1 PIĘTRO- ZAKRES PRAC_01.08.2022
4. PLAN SYTUACYJNY - USYTUOWANIE BLOKU OPERACYJNEGO
5. RZUT ARCHITEKTONICZNY -BLOK D, I PIĘTRA
6. RZUT ARCHITEKTONICZNY - BLOK G1, I PIĘTRA
7. RZUT ARCHITEKTONICZNY - BLOK G2, I PIĘTRO

UWAGA:
Ze względu na wykonywanie prac w czynnym obiekcie budowlanym należy ten fakt uwzględnić w kalkulacji cen do składanej oferty na Wykonanie dodatkowej Sali operacyjnej w ramach istniejącego Bloku Operacyjnego w SPS Szpitalu Zachodnim im. św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim w formule zaprojektuj-wybuduj.
Zastosowane materiały i wyroby medyczne muszą być nowe fabrycznie i posiadać ważne atesty higieniczne, aprobaty techniczne i ważne certyfikaty dopuszczające do stosowania w budownictwie i służbie zdrowia.

1. Zamawiający informuje, że inwestycja dofinansowana będzie z Programu Rządowy Fundusz
Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
2. Wykonawca zobowiązany będzie do zrealizowania zamówienia na warunkach i zasadach określonych we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ, uwzględniającym wymagania Uchwały nr 84/2021 Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2021 r. (i trzy uchwały zmieniające nr 205/2022 z dnia 13 października 2022, nr 176/2021 z dnia 28.12.2021r i 87/2022 z dnia 26.04.2022r) w sprawie ustanowienia Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych oraz Regulaminu naboru wniosków o dofinansowanie (edycja 2) w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych
3. Wykonawca oświadcza, że zapoznał się z dokumentami wymienionymi w pkt 1 powyżej w zakresie niezbędnym do prawidłowej realizacji Umowy. Zgodnie z wymaganiami Regulaminu Naboru Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia finansowania Inwestycji w tym w części nie pokrytej wkładem własnym Zamawiającego, na czas poprzedzający wypłaty środków z Promesy.
4. Wykonawca wyraża zgodę na zapłatę wynagrodzenia na podstawie §7 umowy (załącznik nr 5), zgodnie z zasadami Programu „Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych”.
IV.1. Stan istniejący:
Poddane przebudowie pomieszczenia znajdują się na terenie Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Szpitala Zachodniego im św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim przy ul. Dalekiej 11. Budynek szpitala jest zlokalizowany na działce nr 24/1 obręb 0055, która znajduje się w dyspozycji szpitala. Stanowi ona obszar zagospodarowany, ogrodzony. Przedmiotowy obiekt jest zlokalizowany w kompleksie budynków szpitalnych usytuowanych w południowo-zachodniej części posesji. Działka posiada uzbrojenie: energetyczne, wod-kan, kanalizacji deszczowej, ciepłownicze, gazowe, teletechniczne. Drogi na terenie przedmiotowej działki są utwardzone i odwodnione do kanalizacji deszczowej. Działki nie są objęte ochroną konserwatorską. Działki nie są w obszarze eksploatacji górniczej. Budynki kubaturowe: kompleks budynków połączonych ze sobą składa się ze zwartego kompleksu budynków wielokondygnacyjnych, przy czym najwyższy jest 6 kondygnacyjny. Wszystkie budynki są przykryte stropodachami, wymurowane tradycyjnie w oparciu o konstrukcję ramową. Blok operacyjny zlokalizowany jest w blokach D, G1 na I piętrze. Blok D i G1 wykonany jest w konstrukcji monolitycznej żelbetowej (słupy i stropy), ściany zewnętrzne osłonowe z pustaków gazobetonowych, elewacja z okładziny ALUCOBOND. Nad blokiem operacyjnym znajduję się wentylatornia wyposażona w media; zasilanie elektryczne, instalacje wod-kan, ciepła technologicznego, pary, instalację chłodu, czerpnie i wyrzutnie powietrza. Pod blokiem znajduje się Oddział Kardiologii Inwazyjnej.

IV.2.Zakres robót objętych zamówieniem:
Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia oraz zakres przewidzianych prac/robót zawarty jest w dokumentacji stanowiący załącznik nr 12 do SWZ.
IV.3. Warunki i wymagania dotyczące wykonania przedmiotu zamówienia:
1. Wszelkie ewentualne spory między stronami umowy dotyczące np. robót dodatkowych, zamiennych itp. będą rozstrzygane po zakończeniu i odbiorze robót i nie mogą być podstawą do przerwania robót przez Wykonawcę.
2. Ewentualne użycie w dokumentacji nazw własnych ma na celu uszczegółowienie parametrów technicznych i eksploatacyjnych przyjętych w obliczeniach. Każde takie wskazanie należy odczytywać z dopiskiem „lub równoważne”. Wykonawca może zastosować równoważne rozwiązania zamienne zaakceptowane przez projektanta i inspektora nadzoru inwestorskiego Zamawiającego.
3. Wykonawca ma obowiązek przed rozpoczęciem robót zabezpieczyć istniejące na terenie krzewy i drzewa w sposób wskazany przez inspektora nadzoru inwestorskiego Zamawiającego,
4. Wykonawca nie może powoływać się na ewentualne pominięcie niektórych robót w dostarczonych przez Zamawiającego przedmiarach robót, które mają jedynie charakter pomocniczy, a ich treść nie może być podstawą jakichkolwiek roszczeń.

4.2.6.) Główny kod CPV: 71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

45000000-7 - Roboty budowlane

45215100-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy placówek zdrowotnych

45215140-0 - Roboty budowlane w zakresie obiektów szpitalnych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-10-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie:

l.p.
Kryterium Znaczenie
procentowe
kryterium Maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta
za dane kryterium
1) Cena ( C ) 70 % 70 punktów
2) Okres udzielonej gwarancji (G) 30 % 30 punktów

1. Zasady oceny kryterium "Cena" (C).
W przypadku kryterium "Cena" oferta otrzyma zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku ilość punktów wynikającą z działania:
Pi (C) = Cmin/Ci • Max (C)
gdzie:
Pi(C) ilość punktów jakie otrzyma oferta "i" za kryterium "Cena";
Cmin najniższa cena spośród wszystkich ważnych i nie odrzuconych ofert;
Ci cena oferty "i";
Max (C) maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za kryterium "Cena".
2. Zasady oceny w kryterium „Okres udzielonej gwarancji” (G)
Zamawiający przyjmie „Okres udzielonej gwarancji” wskazany w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SWZ).

W przypadku kryterium „Okres udzielonej gwarancji” (G), oferta otrzyma zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku ilość punktów wynikającą z działania:
Pi (G) = Gi/Gmax x Max (G)
gdzie:
Pi (G) ilość punktów jakie otrzyma oferta ”i” za kryterium „Okres udzielonej gwarancji”
Gi Okres udzielonej gwarancji w ofercie ”i”;
Gmax Najdłuższy okres udzielonej gwarancji /w miesiącach/ spośród wszystkich ważnych i nie odrzuconych ofert;
Max (G) maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za kryterium ”okres udzielonej gwarancji”.

UWAGA !
1. Najkrótszy okres udzielonej gwarancji - 24 m-cy
2. Najdłuższy oceniany okres udzielonej gwarancji - 48 m-cy
/ w przypadku, gdy Wykonawca udzieli gwarancji dłuższej niż 48 m-cy
Zamawiający przyjmie do oceny oferty okres gwarancji 48 m-cy/
W przypadku gdy Wykonawca w formularzu oferty nie wpisze żadnego okresu gwarancji Zamawiający przyjmie, że Wykonawca udziela minimalnego okresu gwarancji za wady tj. 24 miesiące i taki zostanie przyjęty do umowy.

W przypadku kiedy Wykonawca wpisze w formularzu oferty okres gwarancji poniżej 24 miesięcy Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy.
Zamawiający wymaga podania okresu gwarancji w pełnych miesiącach. W przypadku gdy Wykonawca poda okres w niepełnych miesiącach np. 24,5 miesiąca zostanie on przeliczony przez Zamawiającego na pełne miesiące w zaokrągleniu w dół.
W przypadku podania okresu gwarancji w innej jednostce np. godziny, minuty czy dni Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, jako niezgodną z SWZ

Liczba punktów określona zostanie na podstawie wzoru: C+G

1. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą liczbę punktów ze wszystkich kryteriów. Uzyskana liczba punktów w ramach kryterium zaokrąglona będzie do drugiego miejsca po przecinku. Jeżeli trzecia cyfra po przecinku (i/lub następne) jest mniejsza od 5 wynik zostanie zaokrąglony w dół, a jeżeli cyfra jest równa lub większa od 5 wynik zostanie zaokrąglony w górę.
2. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
3. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną lub najniższym kosztem.
4. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w ust. 3, zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę lub koszt.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 70

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres udzielnonej gwarancji

4.3.6.) Waga: 30

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli:
1) Wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową (opinia bankowa) na kwotę nie mniejszą niż 4.000.000,00 złotych (słownie: cztery miliony złotych)
2) Wykonawca posiada aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejsza niż 4.000.000,00 zł. (cztery miliony złotych)
4. zdolności technicznej lub zawodowej:
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
1) zdolność techniczna:
a) na podstawie wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał minimum 3 (słownie: trzy) w formule zaprojektuj i wybuduj roboty polegające na budowie, rozbudowie lub przebudowie obiektów lub pomieszczeń medycznych w czynnym obiekcie szpitalnym, w tym 1 sali operacyjnej lub zabiegowej na minimum 2 000 000,00 złotych (dwa miliony złotych) każda z robót. W przypadku wykonywania i nie zakończenia jeszcze roboty budowlanej w formule zaprojektuj i wybuduj, Wykonawca zobowiązany jest podać na jaką wartość do momentu upływu terminu składania ofert, umowa została wykonana. Wartość będzie brana pod uwagę do oceny spełniania warunku.
b) Wykonawca powinien posiadać co najmniej 10% udziału pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów użytkowanych przy wykonywaniu/realizacji zamówienia.
2. zdolność zawodowa:
na podstawie wykazu osób Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia t.j.:

Główny projektant
a) Główny projektant musi wykazać się minimum 3 realizacjami z projektowania pomieszczeń medycznych realizowanych w czynnym obiekcie służby zdrowia, w tym minimum 1 Sali zabiegowej lub operacyjnej.
b) osoby posiadające uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalnościach; architektonicznej, konstrukcyjno-budowlanej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń; cieplnych, wentylacji, gazowej, wodociągowej i kanalizacyjnej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń; elektrycznej i elektroenergetycznej
c) osoby wpisane na dzień składania ofert na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego;
Powyższe wymagania muszą być spełnione łącznie.

Kierownik Budowy (Przedstawiciel Wykonawcy):
a) osoba posiadająca co najmniej pięcioletnie doświadczenie zawodowe w wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, w zakresie kierowania robotami budowlanymi jako kierownik budowy, w tym pełnienie samodzielnej funkcji technicznej (kierownik budowy) w realizacji w okresie ostatnich 5 lat przed dniem składania ofert co najmniej 3 realizacji polegającej na budowie, rozbudowie lub przebudowie obiektów lub pomieszczeń medycznych w czynnym obiekcie szpitalnym, w tym 1 sali operacyjnej lub zabiegowej.

b) osoba posiadająca uprawnienia konstrukcyjno - budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.) tj. do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej

c) osoba wpisana na dzień składania ofert na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego;
Powyższe wymagania muszą być spełnione łącznie.

Kierownik robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych:
a) osoba posiadająca od co najmniej 3 lat uprawnienia budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.) tj. do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych
b) osoba wpisana na dzień składania ofert na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego;
Powyższe wymagania muszą być spełnione łącznie.

Kierownik robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych:
a) osoba posiadająca od co najmniej 5 (słownie: pięć) lat uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351. ze zm.) tj. do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz doświadczenie w pełnieniu samodzielnej funkcji technicznej (kierownik robót/budowy) w realizacji, w okresie ostatnich 5 lat przed dniem składania ofert, co najmniej 3 (słownie: trzech) realizacji na budowie, rozbudowie lub przebudowie obiektów lub pomieszczeń medycznych w czynnym obiekcie szpitalnym, w tym 1 (słownie: jednej) sali operacyjnej lub zabiegowej.
a) osoba wpisana na dzień składania ofert na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego.
Powyższe wymagania muszą być spełnione łącznie.

Uprawnienia posiadane przez osoby wskazane powyżej, w wymaganym zakresie, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351. ze zm.) oraz aktualnym obowiązującym rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. poz. 1278) lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
W każdym przypadku, gdy wymagane jest posiadanie określonych uprawnień budowlanych, przez osobę wskazaną do pełnienia jakiejkolwiek funkcji wymienionej powyżej, Zamawiający dopuszcza posiadanie przez wskazane osoby:
- uprawnień równoważnych względem wymaganych, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub:
- uprawnień równoważnych względem wymaganych, uznanych przez właściwy organ zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 65) lub:
- uprawnień równoważnych względem wymaganych, nabytych w innym niż Rzeczypospolita Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o wolnym Handlu (EFTA),
- stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej i której na mocy odrębnych przepisów przysługuje prawo do świadczenia usług transgranicznych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Wszystkie ww. osoby skierowane do wykonania przedmiotowego zamówienia muszą mieć zapewnioną przez Wykonawcę możliwość komunikowania się z Zamawiającym w języku polskim, posiadać znajomość prawa budowlanego i procedur administracyjnych w zakresie inwestycji budowlanych realizowanych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
Zamawiający nie dopuszcza łączenia stanowisk.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia.
2. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
2) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej;
3. Wykonawca nie podlega wykluczeniu w okolicznościach określonych w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 5 Pzp, jeżeli udowodni zamawiającemu, że spełnił łącznie następujące przesłanki:
1) naprawił lub zobowiązał się do naprawienia szkody wyrządzonej przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem, w tym poprzez zadośćuczynienie pieniężne;
2) wyczerpująco wyjaśnił fakty i okoliczności związane z przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem oraz spowodowanymi przez nie szkodami, aktywnie współpracując odpowiednio z właściwymi organami, w tym organami ścigania, lub zamawiającym;
3) podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom, wykroczeniom lub nieprawidłowemu postępowaniu, w szczególności:
a) zerwał wszelkie powiązania z osobami lub podmiotami odpowiedzialnymi za nieprawidłowe postępowanie wykonawcy,
b) zreorganizował personel,
c) wdrożył system sprawozdawczości i kontroli,
d) utworzył struktury audytu wewnętrznego do monitorowania przestrzegania przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów,
e) wprowadził wewnętrzne regulacje dotyczące odpowiedzialności i odszkodowań za nieprzestrzeganie przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów.
4) Zamawiający ocenia, czy podjęte przez wykonawcę czynności, o których mowa w ust. 3, są wystarczające do wykazania jego rzetelności, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu wykonawcy. Jeżeli podjęte przez wykonawcę czynności, o których mowa w ust. 3, nie są wystarczające do wykazania jego rzetelności, zamawiający wyklucza wykonawcę.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SWZ oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z Załącznikiem nr 3 do SWZ.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców (dotyczy również wspólników spółki cywilnej) oświadczenia, o których mowa w pkt 1 powyżej składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
3. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w ust. 1, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby.
4. Informacje zawarte w oświadczeniach, o których mowa w pkt 1 powyżej stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
5. Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia.
6. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej żąda podmiotowego środka dowodowego tj.:
1) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 4.000.000,00 zł (słownie: cztery miliony złotych) wystawiony w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
2) dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejsza niż 4.000.000,00 zł. (cztery miliony złotych),
7. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności zawodowej zamawiający żąda podmiotowego środka dowodowego tj.:
1) wykazu robót budowlanych w formule zaprojektuj i wybuduj wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty; wzór wykazu stanowi Załącznik nr 6 do SWZ;
2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysonowania tymi osobami; wzór wykazu stanowi Załącznik nr 7 do SWZ;

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie, że oferowane roboty budowlane/dostawy/usługi w ramach realizacji zadania, spełniają określone przez zamawiającego wymagania, cechy w opisie przedmiotu zamówienia i wymaganiami związanymi z realizacją zamówienia. tj:
1. Oświadczenie własne Wykonawcy, że do wykonania zamówienia użyje surowców i materiałów oraz wyrobów medycznych dopuszczonych do stosowania na podstawie obowiązujących przepisów dotyczących certyfikacji i na każde żądanie Zamawiającego przedstawi je w miejscu i terminie wskazanym przez niego.
1. Oświadczenie własne Wykonawcy, że do wykonania zamówienia użyje surowców i materiałów oraz wyrobów medycznych dopuszczonych do stosowania na podstawie obowiązujących przepisów dotyczących certyfikacji i na każde żądanie Zamawiającego przedstawi je w miejscu i terminie wskazanym przez niego. 2. Oświadczenie własne Wykonawcy, że zapewni odpowiedni sprzęt do realizacji przedmiotu budowy, opracuje projekt zagospodarowania placu budowy i plan organizacji budowy oraz plan BIOZ.
3. Oświadczenie własne Wykonawcy, że najpóźniej 7 dni roboczych od podpisania umowy przedłoży Zamawiającemu ubezpieczenie CAR/EAR w ramach ochrony realizowanych kontraktów na kwotę nie mniejszą niż 4.000.000,00 zł (słownie: cztery miliony złotych), certyfikat polisy CAR/EAR (jest to odmienne ubezpieczenie od ubezpieczenia wskazanego w warunku udziału dotyczącym zdolności ekonomicznej i finansowej);

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

1. Oświadczenie własne Wykonawcy, że do wykonania zamówienia użyje surowców i materiałów oraz wyrobów medycznych dopuszczonych do stosowania na podstawie obowiązujących przepisów dotyczących certyfikacji i na każde żądanie Zamawiającego przedstawi je w miejscu i terminie wskazanym przez niego.
2. Oświadczenie własne Wykonawcy, że zapewni odpowiedni sprzęt do realizacji przedmiotu budowy, opracuje projekt zagospodarowania placu budowy i plan organizacji budowy oraz plan BIOZ.
3. Oświadczenie własne Wykonawcy, że najpóźniej 7 dni roboczych od podpisania umowy przedłoży Zamawiającemu ubezpieczenie CAR/EAR w ramach ochrony realizowanych kontraktów na kwotę nie mniejszą niż 4.000.000,00 zł (słownie: cztery miliony złotych), certyfikat polisy CAR/EAR (jest to odmienne ubezpieczenie od ubezpieczenia wskazanego w warunku udziału dotyczącym zdolności ekonomicznej i finansowej);
Jeśli wykonawca nie złożył przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne Zamawiający wzywa do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie. Termin na złożenie lub uzupełnienie takich dokumentów będzie wynosił 5 dni.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 50.000,00zł ( pięćdziesiąt tysięcy złotych).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust.1 pkt 2 i 3 oraz ust.2. P.z.p
3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą
4. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
a)pieniądzu;
b)gwarancjach bankowych;
c)gwarancjach ubezpieczeniowych;
d)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa wart.6b ust.5pkt2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2019r. poz.310, 836 i 1572).
5. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w ust. 4. lit. b) - d) powyżej musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji.
6. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego tj.:
Pekao S.A. O/Grodzisk Mazowiecki konto Nr 31 1240 6973 1111 0010 8283 6277
najpóźniej przed upływem terminu składania ofert,
7. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
8. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust.4 lit. b–d , wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej
9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa ust. 4 lit. b-d, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:

1) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.107 ust.2 lub art.128 ust.1 Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art.57 lub art.106 ust.1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust.1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust.2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej;
2) wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, którego oferta została wybrana.
10. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Zgodnie z SWZ.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak

7.2.) Informacje na temat zaliczek:

a) Zaliczka w wysokości 5% Wynagrodzenia płatne w terminie 30 dni od dnia zawarcia Umowy. W przypadku rozwiązania Umowy po wpłaceniu zaliczki przez Zamawiającego podlega ona zwrotowi, wraz z ustawowymi odsetkami za opóźnienie liczonymi od dnia wpłaty do dnia zwrotu, w części w jakiej nie została ona rozliczona na poczet wynagrodzenia częściowego za wykonaną i odebraną część przedmiotu umowy.

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w tym w zakresie Przedmiotu Umowy lub wynagrodzenia, w następujących przypadkach:
1.1. Zmiany wynikające z konieczności zastosowania innych niż przewidziane w projekcie technologii i materiałów, przy czym możliwość i celowość wprowadzenia takich zmian musi być zaakceptowane przez projektanta i inspektora nadzoru. Ewentualna zmiana wynagrodzenia lub innych warunków Umowy z tym związanych zostanie określona w aneksie do umowy.
1.2. Zmniejszenie wynagrodzenia wynikające z wyłączenia przez Zamawiającego części robót ( nie więcej niż 20% wartości umowy).
1.3. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu realizacji przedmiotu zamówienia w przypadku:
a) przerwania robót przez Zamawiającego. Wówczas termin realizacji umowy na wniosek Wykonawcy może ulec wydłużeniu o czas nie dłuższy niż czas przerwy,
b) wystąpienia sił wyższych (huragan, powódź, trzęsienie ziemi, zbyt wysokie lub zbyt niskie temperatury powietrza oraz warunki atmosferyczne uniemożliwiające zachowanie wymogów technologicznych, bunty, niepokoje, strajki, okupacje budowy przez osoby trzecie nie związane z Wykonawcą itp.) niezależnych od Wykonawcy, uniemożliwiających wykonanie robót w ustalonym w umowie terminie. Wówczas termin realizacji umowy na wniosek Wykonawcy może ulec wydłużeniu o czas niezbędny do usunięcia konsekwencji działania powyższych okoliczności.
c) działania lub zaniechania osób trzecich (np.: organów administracji publicznej i innych podmiotów uczestniczących w procedurze opiniowania i uchwalania, realizacji, odbioru itp.) Wówczas termin realizacji umowy na wniosek Wykonawcy może ulec wydłużeniu o czas trwania powyższych okoliczności.
d) złożenia skargi lub wniosku do właściwych organów administracyjnych lub sądowych lub odwołania od ich rozstrzygnięcia, o ile będą mogły mieć wpływ na zmianę terminu realizacji. Wówczas termin realizacji umowy na wniosek Wykonawcy może ulec wydłużeniu o czas trwania powyższych okoliczności.
e) ograniczenia w dostępie do terenu objętego robotami. Wówczas termin realizacji umowy na wniosek Wykonawcy może ulec wydłużeniu o czas trwania tego ograniczenia.
f) wystąpienia niezainwentaryzowanych w zasobach geodezyjnych urządzeń, sieci podziemnych i innych nieprzewidzianych przeszkód, które będą kolidowały z wykonaniem robót. Wówczas termin realizacji umowy na wniosek Wykonawcy może ulec wydłużeniu o faktyczną ilość dni niezbędną do usunięcia ww. przeszkód terenowych.
g) wystąpienia innych okoliczności których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy pomimo zachowania należytej staranności, w tym m.in. konieczności uzyskania decyzji i uzgodnień mogących spowodować wstrzymanie robót, wówczas termin realizacji umowy na wniosek Wykonawcy może ulec wydłużeniu o faktyczną ilość dni przerwy w realizacji robót.
1.4. Zamawiający dopuszcza zmianę wysokości wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług. W celu wprowadzenia takiej zmiany strony przystępują do zawarcia aneksu w terminie 14 dni od dnia wystąpienia zmiany.
1. Niezależnie od możliwości wprowadzania zmian zgodnie z § 15 Umowy, Strony umowy dopuszczają zgodne wprowadzanie istotnych zmian i uzupełnień postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w opisanym niżej zakresie:
1) terminu realizacji umowy, który może ulec zmianie w uzasadnionych przypadkach, takich jak:
a) wystąpienia niemożliwych do przewidzenia w czasie zawarcia umowy warunków technicznych uniemożliwiających wykonanie umowy zgodnie z dotychczasowym projektem wynikłych z wykonania rozbiórek elementów budynku lub ujawnienia konfiguracji przebiegu instalacji elektrycznej, cd w SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-12-23 12:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://powiat-grodziski.ezamawiajacy.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-12-23 12:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-01-21

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.