eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi PoznańZapewnienie ciągłości dostaw energii elektrycznej w zakresie samowystarczalności energetycznej dla obiektów użyteczności publicznej oraz obiektów systemu zaopatrywania w wodę pitną na ... (ZP 39/25)



Ogłoszenie z dnia 2025-10-14

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zapewnienie ciągłości dostaw energii elektrycznej w zakresie samowystarczalności energetycznej dla obiektów użyteczności publicznej oraz obiektów systemu zaopatrywania w wodę pitną na ... (ZP 39/25)

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Szpital Kliniczny im. Karola Jonschera Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu

1.3.) Oddział zamawiającego: Dział Zamówień Publicznych

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000288863

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Szpitalna 27/33

1.5.2.) Miejscowość: Poznań

1.5.3.) Kod pocztowy: 60-572

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@skp.ump.edu.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.skp.ump.edu.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zapewnienie ciągłości dostaw energii elektrycznej w zakresie samowystarczalności energetycznej dla obiektów użyteczności publicznej oraz obiektów systemu zaopatrywania w wodę pitną na ... (ZP 39/25)

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0c46c837-8b09-434b-8ccc-f981530389f1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00474641

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/transakcja/1193849

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: • Stosownie do art. 61 ust 1 ustawy pzp - w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Platformy Zakupowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/skp_ump.
• Na podstawie art. 62 ust 2 ustawa pzp - w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja ustana między zamawiającym a wykonawcami jest dopuszczalna tylko w sprawach dotyczących instytucji wizji lokalnej w celu ustalenia terminu i oprowadzenia po miejscu realizacji (pytania o wyjaśnienia SWZ należy składać wyłącznie za pośrednictwem profilu prowadzonego postępowania, Zamawiający nie będzie odpowiadał na ewentualne pytania w czasie wizji lokalnej).

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Ofertę oraz wszelkie dokumenty i oświadczenia stanowiące treść oferty lub do złożenia których wezwie Zamawiający, Wykonawca składa, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, przez osobę upoważnioną do tych czynności, za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/pn/skp_ump

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP 39/25

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zapewnienie ciągłości dostaw energii elektrycznej w zakresie samowystarczalności energetycznej dla obiektów użyteczności publicznej oraz obiektów systemu zaopatrywania w wodę pitną na min. 3 dni. Agregat prądotwórczy o mocy 500,0 kVA z przeznaczeniem dla Szpitala Klinicznego im. Karola Jonschera Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu (ZP 39/25)
Ilość : 1 szt.
Ponadto, zakres przedmiot zamówienia obejmuję następujące świadczenia dodatkowe
1) demontaż dotychczasowego posadowionego (w miejscu realizacji) agregatu Siltec P500E 500kVA/400kW, wraz z wyposażeniem;
2) dostosowanie infrastruktury technicznej Zamawiającego w zakresie niezbędnym do wykonania montażu i podłączenia
(Dla potrzeb realizacji umowy - przez infrastrukturę elektryczną i techniczną strony rozumieją instalacje niezbędne do podłączenia agregatu, w szczególności: instalację elektryczną, oraz inne elementy umożliwiające prawidłowe i bezpieczną pracę urządzenia);
3) montaż i podłączenie dostarczonych urządzeń do infrastruktury elektrycznej i technicznej Zamawiającego;
4) przeprowadzenie testów i kontroli poprawności działania zamontowanych urządzeń;
5) przeszkolenie wyznaczonych osób ze strony Zamawiającego w zakresie obsługi urządzeń (min.: 5 osób) wraz z opracowaniem i przekazaniem materiałów szkoleniowych (w formie papierowej i elektronicznej) oraz udostępnieniem relacji wideo ze szkolenia
6) udzielenie gwarancji na zakupione urządzenia i świadczenie usług gwarancyjnych (m. in.: przeglądy techniczne) w okresie gwarancyjnym wynoszącym 60 miesięcy z limitem 1000 mtg, zgodnie z §8 umowy;
7) opracowanie i przekazanie dokumentacji (wraz z prawami autorskimi) tj.: branżowy projekt elektryczny instalacji elektrycznej dostarczonego systemu zasilania awaryjnego - agregatu oraz dokumentację techniczno-ruchową wraz ze szczegółowymi wymaganiami producenta w zakresie przeglądów, konserwacji agregatu i wymagań eksploatacyjnych;
8) przeniesienie na rzecz Zamawiającego licencji lub praw autorskich do oprogramowania oraz do dokumentacji, zgodnie z §2a umowy – o ile dotyczy;
6. Wykonawca ma obowiązek zagwarantować wykonanie i nadzór nad realizacją umowy przez osoby posiadające stosowne uprawnienia zawodowe . Zob. warunki udziału określone w Części V Rozdział I lit d/ Rozdział II SWZ.
7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, parametry techniczne i zakres wymaganych prac zostały określone szczegółowo w:
1) Opisie przedmiotu zamówienia stanowiącemu załącznik nr 1 do SWZ
2) Projektowanych postanowieniach umowy stanowiący załącznik nr 12 do SWZ.
Dokumenty, o których mowa powyżej są wobec siebie komplementarne.

4.2.6.) Główny kod CPV: 31122000-7 - Jednostki prądotwórcze

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

71314100-3 - Usługi elektryczne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-19

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyskała najwyższa ilość punktów

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O zamówienie ubiegać się może Wykonawca, który nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat (przed upływem terminu składania ofert) a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej 2 (dwa) zadania polegające na dostawie z montażem wraz z uruchomieniem agregatów prądotwórczych w budynkach zamieszkania zbiorowego* i/lub budynkach użyteczności publicznej**, każde zadanie o wartości min.: 150 000,00 zł brutto (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych).
• *Zgodnie z §3 pkt5 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, przez budynki zamieszkania zbiorowego - należy przez to rozumieć budynek przeznaczony do okresowego pobytu ludzi, w szczególności hotel, motel, pensjonat, dom wypoczynkowy, dom wycieczkowy, schronisko młodzieżowe, schronisko, internat, dom studencki, budynek koszarowy, budynek zakwaterowania na terenie zakładu karnego, aresztu śledczego, zakładu poprawczego, schroniska dla nieletnich, a także budynek do stałego pobytu ludzi, w szczególności dom dziecka, dom rencistów i dom zakonny;
• ** Zgodnie z §3 pkt6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, przez budynki użyteczności publicznej - należy przez to rozumieć budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, społecznej lub socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, w tym usług pocztowych lub telekomunikacyjnych, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, oraz inny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji; za budynek użyteczności publicznej uznaje się także budynek biurowy lub socjalny;
• Zamawiający będzie weryfikował posiadanie wymaganego doświadczenia w oparciu o wykaz złożony zgodnie z załącznikiem nr 9 do SWZ;
• Zamawiający nie uzna za spełnienie warunków udziału - przypadku wykazania realizacji więcej niż jednego zadania, ale wartości mniejszej niż 150 000,00 zł brutto dla każdej takiego zadania, które po sumowaniu dają wartość nie mniejszą niż wymaganą: 150 000,00 zł brutto. Chodzi o jedna umowę/kontrakt/zlecenia a nie sumę pojedynczych umów/kontraktów/zleceń;
• „Wykonał” oznacza że wskazane zadanie zostało kompleksowo zakończone/wykonane/zrealizowane/, co musi być potwierdzone odpowiednią dokumentacją (np. referencjami );
• W przypadku podania kwot w walutach obcych Zamawiający dokona ich przeliczenia według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu. Jeżeli w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu, NBP nie opublikuje informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokona odpowiednich przeliczeń wg średniego kursu z pierwszego, kolejnego dnia, w którym NBP opublikuje ww. informacje;
• W przypadku warunku udziału dla wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia (np. konsorcjum) w dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie doświadczenia przynajmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia (np. członek konsorcjum lub podmiot udostępniający zasoby w postaci doświadczenia) musi samodzielnie spełniać warunek w tym zakresie tj. rzeczywiście wykonać wskazane zadania;
• W przypadku podmiotu udostępniającego zasoby w celu spełnienia warunku w zakresie wymaganego doświadczenia, należy do oferty dołączyć wymagane dokumenty dot. podmiotu udostępniającego zasoby;

O zamówienie ubiegać się może Wykonawca który skieruję do realizacji zamówienia osoby posiadające niezbędne do wykonania zamówienia kwalifikacje i uprawnienia zawodowe niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia tj.:
Co najmniej jedną osobę z ważnymi uprawnieniami energetycznymi* gr. I w zakresie E dla urządzeń do 1 kV (świadectwo E) - w zakresie w zakresie montażu i podłączenie dostarczonych urządzeń do infrastruktury elektrycznej i technicznej Zamawiającego
* Uprawnienia energetyczne gr. I w zakresie E dla urządzeń do 1 kV - dotyczą posiadania odpowiednich kwalifikacji przez osoby skierowane przez Wykonawcę do obsługi i konserwacji urządzeń objętych przedmiotem zamówienia, określone przepisami art. 56 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne i aktami wykonawczymi wydanymi do tej ustawy. Uprawnienia energetyczne muszą być zgodne z tzw. świadectwem kwalifikacyjnym (tj.: świadectwo G1 „E” do eksploatacji urządzeń do 1 kV) wydanym w trybie i zgodnie z § 4 ust 1 ust 2 i w zakresie określonym w § 4 ust 2 Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 1 lipca 2022 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci.
2) Co najmniej jedną osobę z ważnymi uprawnieniami dozorowymi (świadectwo D) w zakresie przeprowadzenie testów i kontroli poprawności działania zamontowanych urządzeń;
* Uprawnienia energetyczne w zakresie uprawnień do wykonywania pomiarów elektrycznych (świadectwo D) - dotyczą posiadania odpowiednich kwalifikacji przez osoby skierowane przez Wykonawcę do obsługi i konserwacji urządzeń objętych przedmiotem zamówienia, określone przepisami art. 56 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne i aktami wykonawczymi wydanymi do tej ustawy. Uprawnienia energetyczne muszą być zgodne z tzw. świadectwem kwalifikacyjnym (tj.: świadectwo G1 „D” dozór – pomiary elektryczne) wydanym w trybie i zgodnie z § 4 ust 1 ust 2 i w zakresie określonym w § 4 ust 2 Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 1 lipca 2022 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci.
3) Co najmniej jedną osobę posiadającą ważne uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia projektowe, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego* - w zakresie opracowania branżowego projektu elektrycznego instalacji elektrycznej dostarczonego systemu zasilania awaryjnego;
*uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane oraz w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznane przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej lub zamierzający świadczyć usługi transgraniczne w rozumieniu przepisów tej ustawy oraz art. 20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa. Zamawiający, określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane:
Przez uprawnienia budowlane rozumie się:
a) prawo wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, o którym mowa w Prawie budowlanym oraz w rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831), lub uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy - Prawo budowlane, lub
b) odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznane przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r.o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334), lub
c) prawo do świadczenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej usługi transgranicznej, w rozumieniu przepisów ustawy cytowanej w ppkt. 2, oraz art. 20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 551).
▪ Zamawiający będzie weryfikował posiadanie wymaganych uprawnień w oparciu o wykaz osób złożony zgodnie z załącznikiem nr 10 do SWZ. Wykonawcy mogą (fakultatywnie) dołączyć do wykazu zaświadczenie z odpowiedniej izby samorządu zawodowego potwierdzające wymagane uprawnienia i wpis na listę;
• Wszystkie ww. osoby skierowane do wykonania przedmiotowego zamówienia muszą mieć zapewnioną przez Wykonawcę możliwość komunikowania się z Zamawiającym w języku polskim, posiadać znajomość prawa budowlanego i procedur administracyjnych w zakresie inwestycji budowlanych realizowanych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej;
▪ Zamawiający dopuszcza łączenie stanowisk przez jedną osobę (jeżeli jest to możliwe)
• W przypadku podmiotu udostępniającego zasoby w celu spełnienia warunku w zakresie wymaganego personelu, należy do oferty dołączyć wymagane dokumenty dot. podmiotu udostępniającego zasoby.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Dotyczące podstaw wykluczenia:
1. W zakresie art. 108 ust 1 ustawy pzp oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania określonych przez zamawiającego w dokumentacji zamówienia, o których mowa w:
1) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy,
2) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
3) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie,
4) konkurencji, art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy,
5) art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U . poz. 835) - w zakresie podmiotów rosyjskich,
Oświadczenie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 7 SWZ.
Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, dostarczy na wezwanie Zamawiającego, w terminie nie krótszym niż 5 dni.
2. W zakresie art. 108 ust 1 pkt 5 ustawy pzp Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, dostarczy na wezwanie Zamawiającego, w terminie nie krótszym niż 5 dni - OŚWIADCZENIE o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. Oświadczenie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ.

Podmiotowe środki dowodowe dotyczące podmiotów udostępniających zasoby 1. Stosownie do § 5 ust 1 Rozporządzenia Ministra Rozwoju , Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy - Zamawiający będzie żądał od Wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby - przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania określone w dokumentacji zamówienia.

Podmiotowe środki dowodowe dotyczące podwykonawców niebędących podmiotami udostępniającymi zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy
1. Zamawiający nie żąda od Wykonawcy przedstawienia podmiotowych środków dowodowych dotyczących podwykonawców niebędących podmiotami udostępniającymi zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podwykonawców podstawy wykluczenia z postępowania, z zastrzeżeniem ust 2 poniżej
2. Jeżeli w toku badania i oceny oferty okaże się, że wskazany podwykonawca został wskazany w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, podwykonawca ten będzie traktowany jako podmiot udostępniający zasoby w rozumieniu art. 118 ustawy Pzp, a Zamawiający zażąda od Wykonawcy przedstawienia podmiotowych środków dowodowych dotyczących tego podmiotu, potwierdzających, że nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia z postępowania, określone w dokumentacji zamówienia.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dotyczące warunków udziału:
1. W celu spełnienia warunku zdolności technicznej lub zawodowej - o zamówienie ubiegać się może Wykonawca, który nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat (przed upływem terminu składania ofert) a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej 2 (dwa) zadania polegające na dostawie z montażem wraz z uruchomieniem agregatów prądotwórczych w budynkach zamieszkania zbiorowego* i/lub budynkach użyteczności publicznej**, każde zadanie o wartości min.: 150 000,00 zł brutto (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych).
Wykaz należy złożyć zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ.
Zamawiający wymaga dowodów określających, czy roboty budowlane wskazane w wykazie, zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
2. W celu spełnienia warunku zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający wymaga „wykazu osób” skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykaz należy złożyć zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 10 do SWZ.
Zamawiający będzie weryfikował posiadanie wymaganych uprawnień w oparciu o oświadczenie w formie wykazu osób złożone zgodnie z załącznikiem nr 10 do SWZ. Wykonawcy mogą (fakultatywnie) dołączyć do wykazu zaświadczenie z odpowiedniej izby samorządu zawodowego potwierdzające wymagane uprawnienia i wpis na listę

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający żąda przedmiotowych środków dowodowych.
W celu potwierdzenia zgodności oferowanych dostaw z wymaganiami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia i wymaganiami związanymi z realizacją zamówienia, Wykonawca razem z ofertą złoży opis zaoferowanych dostaw sporządzony zgodnie z: załącznikiem nr 1 do SWZ.

Wykonawca pod rygorem odrzucenia oferty, jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 pkt 5 ustawy pzp, musi dołączyć do oferty opis zaoferowanych dostaw sporządzony zgodnie z załącznikiem nr 1 do SWZ.

Zamawiający zastrzega że przedmiotowy dokument tj.: załącznik nr 1 nie podlega uzupełnieniu.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w kwocie: 3000 zł (słownie: dwa tysiące złotych), przed upływem terminu składania ofert i utrzymania wadium nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 pzp.
2. Wadium może być wnoszone w jednej z następujących form:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).
3. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy zamawiającego. Nr rachunku: Bank Gospodarstwa Krajowego z siedzibą w Warszawie, Oddział Poznań nr rachunku: 41 1130 1088 0001 3144 2720 0001.
4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w ust. 4 , przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).
UWAGA zwracamy uwagę na konieczność zaksięgowania wpłaconej kwoty na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu i godziny składania ofert.
5. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty w formie elektronicznej.
6. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: poręczeń lub gwarancji:
a) Oryginał gwarancji lub poręczenia powinien być złożony razem z ofertą, w postaci elektronicznej za pośrednictwem profilu Zamawiającego na stronie internetowej prowadzonego postepowania https://platformazakupowa.pl/skp, i formularza „Złóż ofertę” dostępnego na odnośniku dotyczącej danego postępowania, opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia ze strony gwaranta (lub poręczyciela) i musi obejmować cały okres związania ofertą,
b) powinno być wystawione na Zamawiającego,
c) koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę
d) z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust.6 ustawy Pzp.
e) Zamawiający zwróci wadium wniesione w formie innej niż pieniądzu poprzez złożenia gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium, dlatego w treści gwarancji/poręczenia lub z informacji dołączonej do gwarancji /poręczenia (np. w postaci załącznika) powinny być wskazane wszelkie niezbędne dane kontaktowe do gwaranta/poręczyciela poręczenia w zakresie złożenia ww. oświadczenia o zwrocie wniesionego wadium (zalecamy podanie adres poczty elektronicznej gwaranta lub poręczyciela na który zostanie wysłane oświadczenie Zamawiającego o zwolnieniu z gwarancji lub poręczenia).
f) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument wadium powinno być wystawione na wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Zamawiający uzna wadium za prawidłowo wniesione także w przypadku, jeśli z treści dokumentu będzie wynikać, iż Zamawiający ma prawo do żądania od gwaranta zapłaty oznaczonej kwoty pieniężnej niezależnie od tego, który z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia doprowadził do ziszczenia się przesłanek zatrzymania wadium a dokument wadialny wystawiony będzie w dacie już po zawiązaniu konsorcjum wyłącznie na pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego (lidera konsorcjum). Z treści gwarancji musi jednoznacznie wynikać, iż w postępowaniu Wykonawca, na którego wystawiono gwarancję występuje wspólnie z innymi Wykonawcami.
7. Oferta Wykonawcy, który nie wniósł wadium, lub wniósł ... (......)

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. Z pełnomocnictwa musi jednoznacznie wynikać umocowanie do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w przedmiotowym postępowaniu, powinno ono zawierać w szczególności wskazanie:
1) postępowania o udzielenie zamówienie publicznego, którego dotyczy;
2) wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia;
3) ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
3. Wszelki kontakt prowadzony będzie wyłącznie ze wskazanym Pełnomocnikiem.
4. Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy dołączyć do oferty.
5. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia, o którym mowa w Części VI Rozdział I ust 1 (oświadczenie z art. 125 ust 1 pzp) i ust 2 SWZ (PODMIOTY ROSYJSKIE) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to potwierdzać ma spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia. Wymagane dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia składa każdy z Wykonawców.
7. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, każdy z Wykonawców jest zobowiązany złożyć oświadczenie, o którym mowa w Części V Rozdział III ust 4 SWZ (oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ)
8. Uwaga: Przedsiębiorców prowadzących działalność w formie spółki cywilnej, na gruncie ustawy Prawo zamówień publicznych należy traktować jako Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
9. Podsumowując:
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców do oferty należy dołączyć:
• Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia sporządzone zgodnie z Częścią VIII lit D pkt 1-4 SWZ;
• oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego zgodne z załącznikiem nr 3 do SWZ;
• oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia w zakresie podmiotów rosyjskich każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego zgodne z załącznikiem nr 3A do SWZ;
• oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu zgodne z załącznikiem nr 4 do SWZ;
• oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy z art. 117 ust 4 ustawy pzp , zgodne z wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ)

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy pzp - Strony dopuszczają możliwość zmiany umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia, w postaci następujących postanowień umownych:
Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy.
Zmiana sposobu świadczenia
Zmiany wynagrodzenia Wykonawcy (publicznoprawna):
Zmiana wynagrodzenia - WALORYZACJA (art. 439 ustawy pzp):
ZMIANY PERSONELU WYKONAWCY
Zmiany podmiotowe:
Do pozostałych zmian umowy, które nie zostały przewidziane przez strony w ust 1-8, stosuję się odpowiednio art. 455 ustawy pzp.
Zmiany postanowień zawartej umowy wymagają, zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności

Szczegóły określa § 7 projektu umowy stanowiącego załącznik nr 12 do SWZ

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-24 07:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1193849

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-24 09:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-11-22

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Zastrzeżenie możliwości unieważnienia postepowania na podstawie art. 310 ustawy pzp Zamawiający przeprowadza niniejsze postępowanie w ramach realizacji zadań objętych Programem Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025–2026. W przypadku niepozyskania środków na sfinansowanie niniejszego zamówienia postępowanie może zostać unieważnione na podstawie art. 310 ustawy PZP.

Wizja lokalna obligatoryjna pod rygorem odrzucenia oferty na podstawie art. 226 ust 1 pkt 18 ustawy pzp

Całe zamówienie musi zostać zrealizowane w terminie do dnia: 19 grudnia 2025 roku.
Uzasadnienie daty realizacji zamówienia: Zamawiający ubiega się o sfinansowanie przedmiotowego zamówienia w ramach realizacji zadań objętych Programem Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025–2026. Zadania objęte ww. programem maja być wykonane do końca roku 2025.

Ofertę należy złożyć na „Formularzu ofertowym”, zgodnym ze wzorem, stanowiącym załącznik nr 2 SWZ.
2. Do oferty należy dołączyć następujące dokumenty – zgodnie z SWZ
1) Opis przedmiotu zamówienia zgodny z załącznikiem nr 1 do SWZ
Wykonawca musi bezwzględnie , pod rygorem odrzucenia oferty dołączyć do oferty Opis przedmiotu zamówienia zgodny z załącznikiem nr 1 do SWZ.
2) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, zgodne z załącznikiem nr 3 do SWZ,
3) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia w zakresie zakazu udziału podmiotów rosyjskich, zgodnie z załącznikiem nr 3A do SWZ,
4) Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby potwierdzające brak podstaw do wykluczenia, braku podstaw do wykluczenia w zakresie podmiotów rosyjskich oraz oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, zgodne z załącznikiem nr 3B do SWZ – złożyć o ile dotyczy,
5) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, zgodne z załącznikiem nr 4 do SWZ,
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby składane na podstawie art. 118 ust 3 ustawy pzp. Zobowiązanie można złożyć zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ – złożyć o ile dotyczy
7) Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia publicznego, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy. Oświadczenie można złożyć zgodnie przykładowym wzorem stanowiącym załącznikiem nr 6 do SWZ – złożyć, o ile dotyczy,
8) Potwierdzenie dokonania wizji lokalnej
9) Dowód wniesienia wadium
10) ODPIS lub INFORMACJA z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru (w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania),
11) Pełnomocnictwo („dokumenty potwierdzające do umocowania”):
a) upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik;
b) Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
c) Umowa spółki cywilnej/uchwała wspólników – dotyczy składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego działających jako wspólnicy spółki cywilnej;
12) Inne np. dokumenty „ samooczyszczenia” jeżeli dotyczy
3. Formularz ofertowy (lub dokument równoważny) stanowi treść oferty. Nie złożenie lub złożenie niekompletnych formularza ofertowego powoduję odrzucenie ofert, z zastrzeżeniem art. 223 ustawy pzp
4. Pozostałe dokumenty, które nie zostały wymienione w ust 2, Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, dostarczy na wezwanie Zamawiającego, w terminie nie krótszym niż 5 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.