Ogłoszenie z dnia 2025-10-14
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie w formule „zaprojektuj i wybuduj” robót budowlanych polegających na rozbudowie pomnika, w ramach zadania pn.: „POMNIK LOSÓW OJCZYZNY – PAMIĘCI ORĘŻA POLSKIEGO”.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Dzierżoniów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890717830
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Dzierżoniów
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-200
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.7.) Numer telefonu: +48746450397
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@um.dzierzoniow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://dzierzoniow.ezamawiajacy.pl/, https://bip.um.dzierzoniow.pl/, https://dzierzoniow.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie w formule „zaprojektuj i wybuduj” robót budowlanych polegających na rozbudowie pomnika, w ramach zadania pn.: „POMNIK LOSÓW OJCZYZNY – PAMIĘCI ORĘŻA POLSKIEGO”.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e5bd3938-50ef-4843-b676-d9eac7013ea1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00474068
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00027839/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.26 Wykonanie w formule „zaprojektuj i wybuduj” robót budowlanych polegających na rozbudowie pomnika Losów Ojczyzny
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://dzierzoniow.ezamawiajacy.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://dzierzoniow.ezamawiajacy.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Niezbędne wymagania sprzętowo -
aplikacyjne umożliwiające pracę na platformie zakupowej eZamawiajacy, tj.: Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej
przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s; Komputer klasy PC lub MAC spełniający wymagania zainstalowanego systemu
operacyjnego oraz wymagania używanej przeglądarki internetowej. Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa w wersji
wspieranej przez producenta obsługująca TLS 1.2. Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie
.pdf. Zamawiający określa informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych tj.: Plik załączony przez Wykonawcę na
Platformie Zakupowej i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia
pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po
upływie terminu otwarcia ofert. Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss)
generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego odpowiednim źródłem czasu. Zamawiający określił dopuszczalne
formaty przesyłanych danych w SWZ tj. plików o wielkości do 2 GB. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc
.docx .rtf .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf. W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje
wykorzystanie jednego z formatów: .zip lub .7Z. Wymagania techniczne i organizacyjne sporządzania, wysyłania i odbierania
korespondencji elektronicznej zostały opisane na Platformie w zakładce „Baza Wiedzy/Plany zamówień publicznych” pod adresem
internetowym https://dzierzoniow.ezamawiajacy.pl/. Wszelką korespondencję związaną z postępowaniem, należy przekazywać za
pośrednictwem Platformy. Korespondencję uważa się za przekazaną w terminie, jeżeli dotrze do Zamawiającego przed upływem
wymaganego terminu. Każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdzi fakt
otrzymania wiadomości elektronicznej. Oferta wraz z załącznikami musi zostać w ogólnie przyjętych formatach danych i złożona w
formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem
osobistym albo podpisem zaufanym pod rygorem nieważności. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub
elektronicznych kopii dokumentów musi być zgodny z wymogami określonymi w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30
grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów
elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz
Rozporządzeniu Ministra
Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub
oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady
(UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: Administratorem Danych jest Gmina Miejska Dzierżoniów reprezentowana
przez Burmistrza Dzierżoniowa ul. Rynek 1, 58-200 Dzierżoniów tel. 74 645 0800; Inspektor Ochrony Danych - Kontakt: Urząd
Miasta w Dzierżoniowie, ul. Rynek 1, pok. 22 tel. 74 645 0808, e-mail: inspektorodo@um.dzierzoniow.pl;
Będziemy przetwarzać Twoje dane w celu przeprowadzenia zamówienia publicznego, a w przypadku wyboru najkorzystniejszej
oferty w celu zawarcia i realizacji umowy, Będziemy przetwarzać Twoje dane na podstawie: 1. Art. 6 ust. 1 lit. c RODO, tj.
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze 2. Ustawy z dnia 11.09.2019 r.
Prawo zamówień publicznych wraz z aktami wykonawczymi do ustawy 3. Ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych. W
przypadku wyboru najkorzystniejszej oferty również na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO- tj. przetwarzanie jest niezbędne do
wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą
przed zawarciem
umowy; Twoje dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z jednolitego rzeczowego wykazu akt lub przez okres
trwałości projektu dofinansowanego ze źródeł zewnętrznych wynikający z odrębnych przepisów prawa; Obowiązek podania przez
Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje
niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; Odbiorcy Twoich danych - Twoje dane osobowe w postaci nazwy/imienia i nazwiska oraz adresu prowadzenia
działalności gospodarczej mogą zostać udostępnione:- w Biuletynie Zamówień Publicznych / w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej,- na Platformie Zakupowej eZamawiający,-w
Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta w Dzierżoniowie,-wykonawcom biorącym udział w postępowaniu,-organom
upoważnionym na mocy przepisów prawa,-wykonawcom świadczącym usługi
na rzecz Zamawiającego, min. firma Market Planet Otwarty Rynek Elektroniczny S.A.-dostawca platformy zakupowej do obsługi
zamówień publicznych.Ponadto po zawarciu umowy w/w dane mogą
zostać udostępnione każdej osobie, która wystąpi z wnioskiem o ich udostępnienie w trybie dostępu do informacji publicznej (jeśli nie
będą zachodziły przesłanki wyłączające); Twoje prawa związane z
przetwarzaniem danych osobowych - Przysługują Ci, w sytuacjach określonych prawem, następujące prawa związane z
przetwarzaniem danych osobowych:- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;- na
podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ;-
na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ; - prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;Nie przysługuje Ci:- w
związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;- prawo do przenoszenia danych osobowych, o
którym mowa w art. 20 RODO;- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż
podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Klauzula informacyjna stanowi załącznik
nr 6 do SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZI-1.271.76.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie, w formule „zaprojektuj i wybuduj”, robót budowlanych polegających na rozbudowie pomnika, w ramach zadania pn.: „POMNIK LOSÓW OJCZYZNY – PAMIĘCI ORĘŻA POLSKIEGO”.
2. Przedmiot zamówienia należy wykonać dwuetapowo:
1) I etap - przygotowanie STWiORB, kosztorysów inwestorskich/ofertowych na podstawie Programu Funkcjonalno-Użytkowego (dalej PFU) wraz z uzyskaniem stosownych pozwoleń/zgód/braków sprzeciwu;
2) II etap – wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanych i zatwierdzonych dokumentacji technicznych.
3. Zakres rzeczowy ww. przedsięwzięcia obejmuje wykonanie robót budowlanych polegających m.in. na:
1) przygotowaniu terenu i podłoża;
2) przygotowaniu zasilania w energię elektryczną do potrzeb oświetlenia i iluminacji z rozdzielnicy głównej z istniejącego przyłącza elektroenergetycznego;
3) wykonaniu nowych nasadzeń: zieleń średnia – żywopłot zimozielony jako kurtyna przysłaniająca teren targowiska;
4) ustawieniu w jednej linii sześciu monolitycznych pylonów granitowych o wymiarach 1,0 × 0,9 × 4,0 m każdy;
5) usunięciu istniejących latarni ulicznych i posadowieniu nowych, dostosowanych do formy i skali pomnika;
6) wykonaniu ław betonowych do posadowienia pylonów;
7) obszar wokół pylonów wykonać ze żwiru granitowego frakcji 8/16 ułożonego na agrowłókninie na podbudowie z kruszywa. Żwir ograniczyć obrzeżami z dwóch rzędów kostki granitowej układanej na poduszce z zaprawy betonowej.
4. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia określony powyżej musi być zgodny w szczególności z:
1) PFU dla zamówienia pod nazwą: „ROZBUDOWA POMNIKA LOSÓW OJCZYZNY – PAMIĘCI ORĘŻA POLSKIEGO”, przy zastrzeżeniu, że przedstawione w PFU rozwiązania należy traktować jako wyjściowe, które mogą podlegać korekcie np. rozwiązania techniczne;
2) rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego ( Dz. U. z 2021 r., poz. 2454);
3) rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1679 z póź. zm.);
4) rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określania metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno – użytkowym (Dz. U. z 2021 r. poz. 2458);
5) Ustawa z dnia 07.07.1994 r. prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 418);
6) rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2003 r. nr 120 poz. 1126);
7) wszystkimi pozostałymi przepisami szczegółowymi mającymi zastosowanie i wpływ na kompletność i prawidłowość wykonania dokumentacji projektowych, w tym w szczególności z ustawą Prawo budowlane oraz z przepisami wymienionymi w PFU.
5. Prace projektowe należy wykonać z uwzględnieniem likwidacji barier architektonicznych dla osób z niepełnosprawnościami oraz z zasadą nieczynienia znaczącej szkody środowisku – DNSH.
6. Wykonawca jest zobowiązany do:
1) uzyskania od właściwego organu zgody na wykonanie robót budowlanych oraz wszelkich innych decyzji, opinii wymaganych prawem wraz ze wszelkimi wymaganymi uzgodnieniami. Wykonawca zobowiązany jest do uzupełnienia materiałów oraz udzielania stosownych wyjaśnień na wezwanie właściwego organu po złożeniu wniosku o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę/braku sprzeciwu na wykonanie robót budowlanych i w trakcie trwania postępowania oraz do uzupełnienia i poprawienia dokumentacji wg zaleceń jednostek uzgadniających;
2) opracowania wszelkich innych opracowań (w tym opinii i ekspertyz) wymaganych obowiązującym prawem warunkujących uzyskanie zgody na realizację robót;
3) pozyskania we własnym zakresie i na własny koszt wszelkich niezbędnych danych do projektowania;
4) usunięcia kolizji z istniejącą infrastrukturą techniczną, w przypadku jej ujawnienia na etapie projektowania oraz w trakcie wykonywania robót budowlanych.
7. Wykonawca jest zobowiązany do sporządzenia niezbędnej ilości egzemplarzy dokumentacji projektowej w celu przekazania ich odpowiednim instytucjom oraz dostarczyć Zamawiającemu 2 egzemplarze kompletnej dokumentacji zawierające co najmniej:
- specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych,
- kosztorys inwestorski,
- przedmiar.
8. Załączniki formalno-prawne, w tym decyzje, opinie, uzgodnienia Wykonawca przekaże Zamawiającemu w oryginałach. Ponadto Zamawiającemu należy przekazać dokumentację, o której mowa powyżej w formie elektronicznej PDF oraz dwg po jednym egzemplarzu (1 płyta CD), które będą zgodne z formą papierową tych opracowań.
9. Wykonawca, oprócz ww. obowiązków zobowiązuje się do:
1) protokolarnego przejęcia terenu budowy, jego zabezpieczenia i należytego oznakowania;
2) wykonania wszelkich robót tymczasowych potrzebnych do wykonania przedmiotu Umowy, zarówno przewidzianych jak i nieprzewidzianych w dokumentacji projektowej, a potrzebnych na terenie budowy dla wykonania i ukończenia robót oraz usunięcia wad;
3) zapewnienia dostawy niezbędnych mediów do realizacji robót i opłatę za ich dostawę. Wykonawca we własnym zakresie zapewnia niezbędne media warunkujące prawidłowe wykonawstwo robót;
4) poniesienia wszelkich kosztów związanych z realizacją, nadzorem i wypełnieniem wszystkich zobowiązań wynikających z decyzji oraz z uzyskanych uzgodnień i opinii a także tych, które Wykonawca zobowiązany jest uzyskać w trakcie realizacji robót budowlanych;
5) wykonania badań, prób i pomiarów w czasie wykonywania robót budowlanych i badań odbiorczych zgodnie ze STWiORB;
6) przekazania Zamawiającemu w dniu przekazania terenu budowy oświadczeń o podjęciu obowiązków przez kierownika budowy i kierowników robót;
7) uporządkowania terenu budowy i przywrócenia terenu przyległego po zakończeniu robót do stanu pierwotnego;
8) wywozu ziemi z wykopów, zbędnych materiałów oraz niepotrzebnych urządzeń na składowisko odpadów i poniesienia kosztów ich składowania i utylizowania; Jako wytwarzający odpady Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów prawnych wynikających z ustawy Prawo ochrony środowiska i ustawy o Odpadach; Odpady należy gromadzić w sposób selektywny, umożliwiający ich prawidłowy odzysk
i unieszkodliwienie. Gospodarka odpadami powinna być zgodna z zasadami określonymi w ustawie o Odpadach;
9) uczestnictwa kierownika budowy w cotygodniowych radach budowy oraz uczestnictwa kierowników robót branżowych w trakcie wykonywania ich robót branżowych;
10) przygotowania rozliczeń budowy, faktur według zaleceń Zamawiającego;
11) innych niezbędnych czynności wymaganych przepisami prawa, a związanych z realizacją przedmiotu zamówienia;
12) pełnienia funkcji koordynacyjnych w stosunku do robót realizowanych przez podwykonawców;
13) wypełnienie zobowiązań również tych leżących po stronie Inwestora (Gminy) wynikających z uzgodnień, pozwoleń i decyzji, które zostaną wydane w toku realizacji przedmiotu umowy;
14) poniesienia odpowiedzialności za wszelkie szkody powstałe na terenie budowy od dnia jego przejęcia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45212314-0 - Roboty budowlane w zakresie pomników historycznych lub miejsc pamięci
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45233250-6 - Roboty w zakresie nawierzchni, z wyjątkiem dróg
45223200-8 - Roboty konstrukcyjne
77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-19
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta Wykonawcy, który spełni wszystkie postawione w SWZ
warunki, nie podlega wykluczeniu z postępowania, złoży ofertę niepodlegającą odrzuceniu oraz uzyska łącznie największą liczbę
punktów stanowiących sumę punktów przyznanych w ramach każdego z podanych kryteriów. Łączna ilość punktów uzyskanych
przez ofertę zostanie obliczona według wzoru:
K = KC + KG + KO
K – łączna ilość punktów uzyskana przez ofertę,
KC – punkty uzyskane w kryterium „cena brutto”,
KG – punkty uzyskane w kryterium „przedłużenie okresu gwarancji”,
KO – punkty uzyskane w kryterium „zatrudnienie osób wymienionych w katalogu określonym w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp”.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Przedłużenie okresu gwarancji
4.3.6.) Waga: 35
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Zatrudnienie osób wymienionych w katalogu określonym w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp
4.3.6.) Waga: 5
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1.1.1. nie podlegają wykluczeniu,
1.1.2. spełniają warunki udziału w postępowaniu.
1.2. Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1.2.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie;
1.2.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu
w tym zakresie;
1.2.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający nie formułuje warunku udziału
w postępowaniu w tym zakresie;
1.2.4. zdolności technicznej lub zawodowej - Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli Wykonawca:
1.2.4.1.dysponuje lub będzie dysponował do realizacji zamówienia osobami, umożliwiającymi realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości tj.:
- co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej ,
- co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
1.2.4.2. dysponuje lub będzie dysponował do realizacji zamówienia osobami, umożliwiającą realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości tj.:
- jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
- jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
Przez uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie zamawiający rozumie uprawnienia wydane na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy – Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów albo odpowiednie kwalifikacje uzyskane za granicą, uznane w Polsce na podstawie przepisów o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
Zmiana ww. osób może nastąpić tylko wtedy gdy Wykonawca wykaże inne osoby legitymujące się co najmniej równoważnymi kwalifikacjami, o których mowa w SWZ, wymagana jest również akceptacja Zamawiającego.
1.2.4.3. wykonał należycie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, jedno zamówienie polegające na wykonaniu robót budowlanych obejmujących:
budowę lub rozbudowę obiektu o charakterze pomnikowym, upamiętniającym lub artystycznym,
lub/i
zagospodarowanie terenu w zakresie obejmującym co najmniej elementy takie jak: ciągi piesze, oświetlenie zewnętrzne, mała architektura, zieleń.
1.2.4.4. Warunek określony w pkt 1.2.4.1. i 1.2.4.2. zostanie spełniony jeżeli co najmniej jeden
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie potwierdzi, iż spełnia ww. warunek albo Wykonawcy łącznie wykażą dysponowanie osobami.
1.2.4.5. Mając na uwadze art. 117 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający zastrzega, że w sytuacji składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz analogicznie w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, warunek określony w pkt 1.2.4.1.3. musi zostać spełniony w całości przez Wykonawcę (jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę) lub podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca – brak możliwości tzw. sumowania zasobów w zakresie doświadczenia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z art. 273 ust. 1
ustawy Pzp, Zamawiający może żądać podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia i
spełnienia warunków udziału w postępowaniu. W związku z ww. uprawnieniem Zamawiający informuje, że nie będzie żądał
podmiotowych środków dowodowych potwierdzających brak podstaw wykluczenia i spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający będzie korzystał z oświadczenia Wykonawcy brak podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie przesłanek
określonych w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp (wzór stanowi
załącznik nr 2 do SWZ ).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie
z art. 273 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający może żądać podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw
wykluczenia i spełnienia warunków udziału w postępowaniu. W związku z ww. uprawnieniem Zamawiający informuje, że nie będzie
żądał podmiotowych środków dowodowych potwierdzających brak podstaw wykluczenia i spełnienie warunków udziału w
postępowaniu. Zamawiający będzie korzystał z oświadczenia Wykonawcy złożonego na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Formularz Ofertowy stanowi załącznik nr 1 do SWZ. Wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia Formularza Ofertowegona Platformie (informacje zawarte w SWZ) oraz opatrzenie go kwalifikowanym podpisem elektronicznym,podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym przez osoby umocowane . 2. Aktualne na dzień
złożenia oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (stanowi załącznik
nr 2 do SWZ ) w zakresie wskazanym w SWZ – każdy osobno spośród
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (dotyczy również wspólników spółki cywilnej) i podmiot
trzeci, na którego
potencjał powołuje się Wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Oferta oraz
oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu muszą być złożone w
oryginale. To samo dotyczy oświadczenia Wykonawcy o tym, że zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia z
postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 pkt. 1, 2 ,5 ustawy Pzp. 3. Gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika
z dokumentów rejestrowych, Wykonawca, który składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika, powinien dołączyć do oferty
dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania
umowy / należy złożyć dokument potwierdzający, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego
reprezentowania - odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej lub innego właściwego rejestru - Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia ww. dokumentów, jeżeli
Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane
umożliwiające dostęp do tych dokumentów. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia
Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika.
Pełnomocnictwo do złożenia oferty musi być złożone w oryginale w takiej samej formie, jak składana jest oferta (tj. w formie
elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem
zaufanym, lub podpisem osobistym). Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii (skanu) pełnomocnictwa
sporządzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97
par. 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. – Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, bądź też poprzez opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej
kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa
nie może być uwierzytelniona przez upełnomocnionego. 4. Oświadczenie
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia stanowi załącznik nr 5 do SWZ. 5. Zobowiązanie
podmiotu trzeciego stanowi załącznik nr 4 do SWZ (o ile dotyczy). 6. W przypadku gdy Wykonawca powierza wykonanie
części zamówienia podwykonawcy, zobowiązany jest do wykazania w załączniku nr 3 do SWZ informacji o części
zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podania nazw ich firm, o ile są już znane. 7.
Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa – W przypadku informacji objętych tajemnicą przedsiębiorstwa Wykonawca
powinien w momencie ich przekazania wyraźnie oznaczyć, które informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa oraz nie
powinny być udostępniane.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich wpostępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia
publicznego; b) Wszelka korespondencja
będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem; c) Do oferty należy załączyć pełnomocnictwo dla
ustanowionego pełnomocnika; d) Wykonawcy składają jedną ofertę, do której załączone będą dokumenty, o których mowa
w SWZ; e) Wykonawca winien przedłożyć dokumenty i oświadczenia wymienione w rozdziale IV SWZ dotyczące każdego
partnera konsorcjum osobno w zakresie tam wskazanym ; f) Oświadczenia i dokumenty wspólne, takie jak np.: oferta
cenowa, składa pełnomocnik Wykonawców w imieniu wszystkich; g) Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie
zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie; h) wszyscy partnerzy będą ponosić odpowiedzialność
solidarną za wykonanie umowy zgodnie z jej postanowieniami; i) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty
budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. Wtedy powinni dołączyć do oferty oświadczenie (załącznik nr 5
do SWZ), z którego wynika, które roboty budowlane wykonują poszczególni Wykonawcy, j) przed podpisaniem umowy
Wykonawcy składający ofertę wspólną będą mieli obowiązek przedstawić Zamawiającemu umowę konsorcjum.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, napodstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy. Okoliczności zostały wskazane w projekcie umowy stanowiącym załącznik
nr 7 do SWZ (§ 23 projektu umowy).
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-29 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Za pośrednictwem Platformy Zakupowej: https://dzierzoniow.ezamawiajacy.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-29 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-11-27
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Wykonawcy oraz innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieśćszkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp, przysługują środki ochrony prawnej określone w
dziale IX ustawy Pzp. Zamawiający wykluczy wykonawcę w przypadku zaistnienia okoliczności przewidzianych
postanowieniami art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania
wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia w terminie do 19 grudnia 2025 r.
Termin realizacji zamówienia została określony konkretną datą z konieczności zakończenia i rozliczenia zadania w 2025 r., bowiem zadanie zostało zakwalifikowane do dofinansowania w ramach Konkursu Ofert nr ew. 1/2025/WTiCW/DEKiD dla jednostek samorządu terytorialnego na dofinansowanie z budżetu państwa zadań związanych z budową i remontami pomników upamiętniających historię Wojska Polskiego i tradycję oręża polskiego. Organizatorem konkursu jest Ministerstwo Obrony Narodowej, a dofinansowanie będzie miało formę dotacji na realizację zadania. Zgodnie z warunkami konkursu - "wydatkowanie środków finansowych z dotacji jest możliwe od dnia ich zaksięgowania na rachunku bankowym jednostki samorządu terytorialnego do dnia 31 grudnia 2025 r.". Dlatego też rzeczowa realizacja zadania Gminy Miejskiej Dzierżoniów została określona, w złożonej ofercie na realizację zadania, na 19 grudnia 2025 roku.
INNE PRZETARGI Z DZIERŻONIOWA
- Wykonanie w formule "zaprojektuj i wybuduj" robót budowlanych polegających na rozbudowie pomnika, w ramach zadania pn.: "POMNIK LOSÓW OJCZYZNY - PAMIĘCI ORĘŻA POLSKIEGO".
- Administrowanie i utrzymanie Cmentarza Komunalnego w Dzierżoniowie przy ul. Wrocławskiej
- Wykonanie robót budowlanych związanych z realizacją zadania inwestycyjnego pn.: "Odbudowa mostu na ul. Nowowiejskiej w Dzierżoniowie"(...).
- "Budowa hali sportowo-widowiskowej w Tuszynie" - etap I,
- "Doposażenie placu zabaw zlokalizowanego przy ul. Ząbkowickiej 70 w m. Dzierżoniów w ramach zadania inwestycyjnego pn.
- Budowa zespołu mieszkaniowego w zabudowie grupowej składającego się z 23 dwukondygnacyjnych segmentów i parterowego łącznika
więcej: przetargi w Dzierżoniowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie dokumentacji projektowej dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w miejscowości Toruń
- Poprawa funkcjonowania infrastruktury zaopatrzenia w wodę w Gminie Padew Narodowa
- Kompleksowa termomodernizacja budynku PSP w Strzelcach Małych w ramach programu "Wymiana źródeł ciepła i poprawa efektywności energetycznej szkół
- Modernizacja obiektu sportowego PROMIEŃ Mikluszowice w msc. Mikluszowice
- Modernizacja strażnicy Ochotniczej Straży Pożarnej w Kozłach
- Przebudowa drogi gminnej nr DG112401E w Tworowicach
więcej: Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.