eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Mniszków"Dowóz i odwóz uczniów z niepełnosprawnością z terenu Gminy Mniszków do placówek oświatowych w terminie od dnia 16.09.2025 r. do 31.10.2025 r."



Ogłoszenie z dnia 2025-10-13

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Dowóz i odwóz uczniów z niepełnosprawnością z terenu Gminy Mniszków do placówek oświatowych w terminie od dnia 16.09.2025 r. do 31.10.2025 r.”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Mniszków

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648126

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: mjr. Hubala 2B

1.5.2.) Miejscowość: Mniszków

1.5.3.) Kod pocztowy: 26-341

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.7.) Numer telefonu: 44 756 15 22

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@mniszkow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.mniszkow.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Dowóz i odwóz uczniów z niepełnosprawnością z terenu Gminy Mniszków do placówek oświatowych w terminie od dnia 16.09.2025 r. do 31.10.2025 r.”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-46332bea-51e0-429c-8aba-5af515eaf2ab

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00470391

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-13

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00041472/17/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.7 . „Dowóz i odwóz uczniów z niepełnosprawnością z terenu Gminy Mniszków do placówek oświatowych w terminie od dnia 16.09.2025 r. do 31.10.2025 r.”

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

zamówienie zostało udzielone w trybie zamówienia z wolnej ręki (na podstawie art. 305 pkt 1) ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1320 ze zm.)
Zamawiający wszczął postępowanie z wolnej ręki ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia.
Zamawiający otrzymał informację od rodziców uczniów niepełnosprawnych o konieczności dowozu uczniów do placówek oświatowych w dniu 10.09.2025 r. z prośbą o dowóz uczniów od 16.09.2025r. , w związku z tym nie było możliwe przeprowadzenie postępowania w trybie podstawowym lub innym trybie konkurencyjnym, z zachowaniem terminów wynikających z ustawy Prawo zamówień publicznych.



w związku z tym nie mógł ogłosić w innym trybie.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.11.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 12000,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest zakup. usług w zakresie dowozu i odwozu uczniów
z niepełnosprawnością z terenu Gminy Mniszków do placówek oświatowych w terminie od dnia 16.09.2025 r. do 31.10.2025 r.”
Dowóz i odwóz uczniów do placówek specjalnych w Piotrkowie Tryb.
z niżej wymienionych miejscowości:
Lp. Miejscowość Ilość dzieci
1 Prucheńsko Duże 4 1
2 Strzelce 11A 1
Suma 2


2.Wykonawca przyjmuje na siebie obowiązki wykonania dowozu uczniów niepełnosprawnych, w tym uczniów niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich, wraz z opiekunem we wszystkie dni nauki w terminie od dnia 16.09.2025 r. do 31.10.2025 r. z miejsca zamieszkania uczniów do placówki oświatowej oraz z placówki oświatowej do miejsca zamieszkania uczniów po zakończonych zajęciach.
3.Przedmiotem umowy jest świadczenie przez Wykonawcę usług własnym środkiem transportu, dostosowanym do przewozu osoby niepełnosprawnej ruchowo (dziecko na wózku inwalidzkim). Przewidywana ilość dowożonych dzieci – 2:
1) dziecko z niepełnosprawnoścją ruchową, poruszające się na wózku inwalidzkim – zam. Prucheńsko Duże 4, 26-341 Mniszków
Dowóz będzie odbywał się z miejsca zamieszkania do Centrum Edukacyjno-Rehabilitacyjnego „Szansa” w Piotrkowie Trybunalskim ul. Wolborska 86 i z Centrum Edukacyjno-Rehabilitacyjnego „Szansa” do miejsca zamieszkania wraz z opieką, która zapewni warunki bezpieczeństwa w trakcie wsiadania, wysiadania oraz przejazdu ucznia.
2) dziecko – zam. Strzelce 11A, 26-341 Mniszków
Dowóz będzie odbywał się z miejsca zamieszkania do Szkoły Podstawowej Nr 5 w Piotrkowie Tryb. przy ul. Jerozolimskiej 73 i ze do Szkoły Podstawowej Nr 5 w Piotrkowie Tryb. do miejsca zamieszkania wraz z opieką, która zapewni warunki bezpieczeństwa w trakcie wsiadania, wysiadania oraz przejazdu ucznia.
4.Trasa przewozu: Prucheńsko Duże – Strzelce - Piotrków Tryb. – Strzelce - Prucheńsko Duże. Razem dzienna długość trasy: 50 km.
5.Do przewozu Wykonawca zapewni środek transportu: sprawny technicznie i dopuszczony do ruchu, przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym na wózkach inwalidzkich zapewniających miejsca siedzące dla wszystkich przewożonych osób, który spełnia warunki wymagane dla autobusów szkolnych oraz co najmniej jeden zastępczy środek transportu o takich samych parametrach, w przypadku awarii pojazdu podstawowego.
6.Usługi dowozowe będą świadczone w godzinach i terminach ustalonych z dyrektorem Centrum Rehabilitacyjnego „Szansa” i dyrektorem SP nr 5 w Piotrkowie Trybunalskim.
7. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował busem dostosowanym do przewozu osoby niepełnosprawnej ruchowo- (na wózku inwalidzkim), z liczbą miejsc zapewniającym dowóz wszystkich uczniów w wyznaczonych godzinach. W busie w czasie przejazdu nie może być większa liczba pasażerów niż dopuszczalna, określona w dowodzie rejestracyjnym pojazdu. Każdy uczeń musi mieć miejsce siedzące.
8. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany przebiegu trasy przewozu dzieci, przy czym zmiana ta nie może powodować większego niż o 10% jej wydłużenia w stosunku do trasy pierwotnej. Wykonawcy z tego tytułu to jest w/w zmiany przebiegu trasy przewozu dzieci nie będą przysługiwały w stosunku do Zamawiającego żadne roszczenia (w tym roszczenia (w tym roszczenia finansowe).
9. Usługa przewozu obejmuje wszystkie dni nauki szkolnej określone przez Ministra Edukacji Narodowej w roku szkolnym 2025, odbywające się w okresie od 16.09.2025 r. do 31.10.2025 r.
10. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia na określone dni innego niż ustalony rozkład jazdy, po wcześniejszym powiadomieniu Wykonawcy.
11. Zamawiający zastrzega możliwe odstępstwa od podanego harmonogramu przewozów
w przypadku zmiany planów lekcji, ilości dzieci, likwidacji szkoły, zmiany miejsca prowadzenia zajęć, zmiany organizacji roku szkolnego, odpracowywania dni wolnych etc. Zamawiający lub właściwy dyrektor szkoły poinformuje Wykonawcę o takim fakcie z wyprzedzeniem min. 2 tygodni, lub w najszybszym możliwym terminie, jeśli konieczności takiej nie mógł wcześniej przewidzieć. W takim przypadku ustalone zostaną nowe terminy. Zmiana taka nie będzie powodować zmiany wynagrodzenia umownego.
12. Wykonawca zobowiązany jest do punktualnego dowozu i odwozu uczniów oraz zapewnienia odpowiednich warunków bezpieczeństwa, higieny i wygody przejazdu.
13. Usługa musi być realizowana busem sprawnym technicznie, ogrzewanym,
z aktualnymi badaniami technicznymi, ważną polisą OC i NW, odpowiadającym ogólnym warunkom przewozu osób, zapewniającymi bezpieczne warunki dla pasażerów, spełniającymi wymagania techniczne określone w przepisach ustawy Prawo o ruchu drogowym (t. j. Dz. U. z 2023 poz. 1047 ze zm.), rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (t. j. Dz.U.2024 poz. 502) i innych przepisach związanych z przewozem osób.
14. Przewoźnik zobowiązany jest w przypadku awarii technicznej pojazdu zapewnić
w czasie do 30 minut pojazd zastępczy.
15.Wykonawca musi dysponować kierowcą i opiekunem do realizacji zamówienia, przy czym kierowca musi posiadać stosowne uprawnienia tj. ważne prawo jazdy kategorii B , ważne świadectwo kwalifikacji lub zaświadczenie
o ukończeniu kursu dokształcającego kierowców przewożących osoby. Wykonawca zobowiązuje się do posiadania i aktualizacji wszelkiego rodzaju uprawnień, licencji
i badań technicznych pojazdów, wymaganych przy wykonaniu tego rodzaju przewozów.
16. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić opiekę nad uczniami podczas wsiadania
i wysiadania z autobusu oraz w czasie jazdy i ponosi całkowitą odpowiedzialność
w zakresie bezpieczeństwa dowożonych dzieci. Kierowca nie może prowadzić autobusu
i jednocześnie sprawować opieki nad dziećmi. W okresach zimowych pojazdy dowożące dzieci muszą być ogrzewane, a na stopniach wejściowych do autobusów nie może zalegać lód i nie mogą one być śliskie.

17.Obowiązki osoby pełniącej funkcję opiekuna:
Współpraca z kierowcą pojazdu w zakresie bezpieczeństwa przewozu.
Zapewnienie bezpieczeństwa uczniów w trakcie wsiadania do środka transportu oraz
w trakcie przejazdu, polegająca na tym, że opiekun:
-w trakcie realizacji przewozu przebywa wewnątrz środka transportu,
-w trakcie wsiadania dzieci po zatrzymaniu się pojazdu otwiera przednie drzwi i wychodzi na zewnątrz,
-sprawdza czy w miejscu wsiadania nie występują jakiekolwiek zagrożenia dla wsiadających,
-nadzoruje wsiadanie uczniów służąc w razie potrzeby pomocą.
-sprawdza po zamknięciu drzwi pojazdu, czy uczniowie zajęli miejsca oraz czy zamknięte są drzwi tylne awaryjne, a następnie przekazuje sygnał kierowcy do kontynuowania jazdy,
-kontroluje na bieżąco w trakcie przejazdu stan ładu i bezpieczeństwa w pojeździe podejmując skuteczną interwencję w razie jego naruszenia. W razie konieczności, w celu zapewnienia bezpieczeństwa, opiekun ma prawo do podjęcia decyzji o zatrzymaniu pojazdu w celu przywrócenia bezpiecznych warunków jazdy. W takim przypadku kierowca zobowiązany jest do zatrzymania pojazdu w najbliższym miejscu niezagrażającym bezpieczeństwu na drodze,
-w trakcie wysiadania uczniów, po zatrzymaniu pojazdu opiekun otwiera drzwi pojazdu
i wychodząc na zewnątrz sprawdza, czy zachowane są warunki bezpiecznego wysiadania,
a w szczególności czy poruszające się po drodze pojazdy nie stanowią zagrożenia dla wysiadających oraz służy pomocą uczniom w razie potrzeby,
-po wyjściu uczniów opiekun zajmuje miejsce w pojeździe i daje sygnał kierowcy w celu dalszej jazdy,
-odpowiedzialność i podjęcie obowiązków opiekuna rozpoczyna się z chwilą zatrzymania się środka transportu w pierwszym miejscu zatrzymania rozpoczynającym dowóz uczniów, a kończy się z chwilą opuszczenia pojazdu przez ostatniego ucznia w miejscu kończącym odwóz,
-po opuszczeniu środka transportu przez uczniów, opiekun dokonuje przeglądu wnętrza pojazdu i w przypadku stwierdzenia pozostawienia przez uczniów przedmiotów (np. torba, odzież, itp.) przekazuje znalezione przedmioty kierowcy autobusu,
- w przypadku stwierdzenia istotnego naruszenia przez uczniów zasad bezpieczeństwa opiekun podejmuje stosowną interwencję. Jeżeli mimo podjęcia interwencji w celu przywrócenia bezpieczeństwa, nie przyniosła ona oczekiwanego efektu, opiekun powiadamia o tym fakcie dyrektora szkoły, do której uczeń uczęszcza, podając opis zaistniałego naruszenia przez ucznia zasad bezpieczeństwa,
-w przypadku awarii lub wypadku opiekun zobowiązany jest podejmować wspólnie
z kierowcą autobusu działania zmierzające w pierwszej kolejności do zapewnienia bezpieczeństwa uczniom.
Wykonawca jest zobowiązany zapoznać opiekuna z ww. obowiązkami.

4.5.3.) Główny kod CPV: 60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 12920,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 12920,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 12920,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: OSOBOWY TRANSPORT SAMOCHODOWY ANDRZEJ GWIAZDA

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7681125219

7.3.4) Miejscowość: Prucheńsko Duże

7.3.5) Kod pocztowy: 26-341

7.3.6.) Województwo: łódzkie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-09-16

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 12920,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2025-09-16 do 2025-10-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.