Ogłoszenie z dnia 2024-08-23
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00422430/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-07-19
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa otwartego zbiornika wodnego we Włoszakowicach wraz z infrastrukturą towarzyszącą w celu zwiększenia retencji wodnej na obszarach wiejskich oraz przeciwdziałania skutkom suszy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA WŁOSZAKOWICE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050698
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Karola Kurpińskiego 29
1.5.2.) Miejscowość: Włoszakowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-140
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@wloszakowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/pn/wloszakowice
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/wloszakowice1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa otwartego zbiornika wodnego we Włoszakowicach wraz z infrastrukturą towarzyszącą w celu zwiększenia retencji wodnej na obszarach wiejskich oraz przeciwdziałania skutkom suszy2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8ecc7118-1475-41b3-820e-902a691d32a3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00469564
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na 2014-2020, Poddziałanie: „Wsparcie na inwestycje związane z rozwojem, modernizacją i dostosowaniem rolnictwa i leśnictwa”, operacje typu: „Zarządzanie zasobami wodnymi”2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00422430
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.7.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formule „Zaprojektuj i wybuduj” zadania inwestycyjnego pn. „Przebudowa otwartego zbiornika wodnego we Włoszakowicach wraz z infrastrukturą towarzyszącą w celu zwiększenia retencji wodnej na obszarach wiejskich oraz przeciwdziałania skutkom suszy”, zgodnie z opracowanym Programem funkcjonalno-użytkowym (dalej ”PFU”). PFU, w szczególności obejmuje:
1) wykonanie projektu budowlanego (PZT, PAB, PT) wraz ze specyfikacjami, kosztorysami oraz wymaganymi pozwoleniami i uzgodnieniami oraz pozyskaniem map do celów projektowych – zgodnie z PFU;
2) wykonanie niezbędnych robót pomiarowych, zapewnienie obsługi geodezyjnej inwestycji oraz wykonanie inwentaryzacji powykonawczej – zgodnie z PFU;
3) wykonanie robót budowlanych na podstawie wykonanych projektów, w szczególności:
a) rozbiórkę istniejących umocnień linii brzegowej zbiornika wykonanych z kiszki faszynowej wraz z utylizacją materiałów pozyskanych z rozbiórki – długość linii brzegowej 550 metrów bieżących;
b) roboty ziemne – pogłębienie zbiornika poprzez zebranie warstwy namułu o grubości do 1,0 metra wraz z wywozem i zagospodarowaniem urobku na odkładzie - powierzchnia zbiornika 2750 m2,
c) wykonanie umocnienia stopy skarpy zbiornika - kiszka faszynowa Ø 30 centymetrów, długość umocnień 550 metrów bieżących;
d) wykonanie umocnienia z narzutu kamiennego w siatkach na ujściu rowu dopływowego do zbiornika - długość umacnianego odcinka 5 metrów, grubość warstwy kamienia 20 centymetrów, rodzaj wypełnienia – kamień polny, powierzchnia umocnienia 15 m2;
e) rozbiórka istniejących zastawek wodnych wraz z utylizacją materiałów pozyskanych z rozbiórki – 2 szt.
4) dostawę i montaż zastawek wodnych z zasuwami i mechanizmami wyciągowymi na podstawie wykonanych projektów – 2 sztuki;
5) wykonanie usługi pompowania wody pompą spalinową – 946 motogodzin;
6) wykonanie niezbędnych prac związanych z przygotowaniem, zabezpieczeniem i odtworzeniem terenu inwestycji – zgodnie z PFU;
7) uzyskanie dokumentów/pozwoleń niezbędnych do przystąpienia do użytkowania – zgodnie z PFU.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
71300000-1 - Usługi inżynieryjne
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111213-4 - Roboty w zakresie oczyszczania terenu
45111230-9 - Roboty w zakresie stabilizacji gruntu
45111250-5 - Badanie gruntu
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
71332000-4 - Geotechniczne usługi inżynieryjne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Po otwarciu ofert, w trakcie trwania czynności ich badania, Zamawiający powziął informację, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą polegającą na omyłkowym wskazaniu w SWZ w Rozdziale III – Opis przedmiotu zamówienia w pkt 5 w pozycji 5) oraz w Rozdziale XIV – Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie kierował się przy wyborze oferty, wraz z podaniem wag kryteriów i sposobu oceny ofert w pkt 1 w pozycji 2) nieprawidłowego okresu gwarancyjnego jaki wymaga od Wykonawcy.W przedmiotowych rozdziałach SWZ wskazano, że okres gwarancji nie może być krótszy niż 5 lat, licząc od daty odbioru końcowego. Dalej wskazano, że w przypadku, gdy Wykonawca zaoferuje okres gwarancji dłuższy niż 5 lat licząc od daty podpisania protokołu odbioru, Zamawiający do obliczenia punktacji w tym kryterium przyjmie okres gwarancji jako 60 miesięcy. W przypadku natomiast zaoferowania przez Wykonawcę krótszego okresu gwarancji niż 5 lat, oferta będzie podlegała odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
Tymczasem w SWZ powinno być wskazane, że okres gwarancji nie może być krótszy niż 36 miesięcy i dłuższy niż 60 miesięcy. W przypadku natomiast, gdy Wykonawca zaoferuje okres gwarancji dłuższy niż 60 miesięcy licząc od dnia podpisania protokołu odbioru. Zamawiający po obliczeniu punktacji w tym kryterium przyjmie okres gwarancji jako 60 miesięcy. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę okresu krótszego niż 36 miesięcy, oferta będzie podlegała odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
W rezultacie powyżej opisanej omyłki Zamawiającego powstała sytuacja w której oferty złożyli Wykonawcy oferujący taki sam okres gwarancyjny co doprowadziło do tego, że wszystkie oferty otrzymały maksymalną punktację za spełnienie tego kryterium. Taki stan rzeczy jest sprzeczny z poszanowaniem zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania, gdyż uniemożliwił złożenie ofert Wykonawcom oferującym różne okresy gwarancyjne w ramach przewidzianych przez Zamawiającego widełkach i na tej podstawie dokonanie wyboru najkorzystniejszej oferty.
Ponieważ po otwarciu ofert Zamawiający nie jest uprawniony do zmiany treści SWZ ani tworzenia zasad interpretacji jej zapisów, toteż opisanych wyżej błędnych zapisów SWZ nie może na obecnym etapie postepowania wyeliminować. Nie jest też w stanie stwierdzić, w jaki sposób poszczególni Wykonawcy interpretowali zapisy SWZ w omawianym zakresie oraz nie może zwrócić się do nich z wnioskiem o wyjaśnienie treści ofert, celem wskazania przyjętego sposobu kalkulacji, ponieważ działanie takie stanowiłoby niedopuszczalne negocjowanie treści oferty.
Oznacza to, że Zamawiający nie posiada żadnej możliwości naprawienia stwierdzonej wady postępowania, wada ta jest trwała, uniemożliwia dokonanie konkurencyjnej oceny ofert oraz wyklucza wybór najkorzystniejszej oferty i zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Powyższe przesądza o zaistnieniu przesłanki unieważnienia postepowania, o której mowa w art. 255 pkt 6 ustawy Pzp.
Wobec powyższej wskazanych okoliczności nie budzi zatem wątpliwości, że stwierdzona w postępowaniu wada wypełnia wszystkie przesłanki wskazanego przepisu. Co istotne, omyłka wskazana w omawianych rozdziałach SWZ została zauważona na etapie badania ofert, w związku z czym Zamawiający nie miał możliwości dokonania korekty zapisów SWZ przed terminem składania ofert, a tym samym usunięcia wady zapisów SWZ. Powstała wada ma zatem charakter trwały. Fakt jej wystąpienia znajduje swój dowód w złożonych w dokumentach postepowania, a brak możliwości zawarcia ważnej umowy wynika bezpośrednio z brzmienia art. 239 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, który nakazuje wybór najkorzystniejszej oferty na podstawie określonych kryteriów, co wobec braku określenia konkurencyjnych okresów gwarancyjnych w ramach widełek przewidzianych przez Zamawiającego uniemożliwia konkurencyjne porównanie ofert, i tym samym wyklucza wybór oferty najkorzystniejszej z nich.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 374535,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 573000,00 PLN
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie instalacji fotowoltaicznej na dachu budynku Szkoły Podstawowej z Oddziałami Sportowymi nr 5 w Krakowie przy al. Kijowskiej 8
- REMONT POMIESZCZEŃ W BUDYNKU LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO W KOLE
- Termomodernizacja budynku Domu Zdrojowego wraz z instalacją OZE
- Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Rudawica, gmina Żagań
- "Budowa nowego układu komunikacyjnego uzupełniającego istniejący układ dróg publicznych w rejonie projektowanego wiaduktu w ciągu DK-1" - w formule zaprojektuj i wybuduj
- Kompleksowa modernizacja budynków Szkoły Podstawowej w Świekatowie - etap II
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.