Ogłoszenie z dnia 2025-10-06
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa agregatów prądotwórczych oraz cystern na wodę pitną w ramach Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Pątnów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730934714
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Pątnów 48
1.5.2.) Miejscowość: Pątnów
1.5.3.) Kod pocztowy: 98-335
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@patnow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.patnow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa agregatów prądotwórczych oraz cystern na wodę pitną w ramach Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-10c1f271-87ee-43e3-afef-9a1032087cf2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00458408
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00031999/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.3 Dostawa agregatów prądotwórczych oraz cystern na wodę pitną w ramach Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11875813.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem: platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/patnow. Zamawiający dopuszcza, opcjonalnie komunikację między Zamawiającym a Wykonawcą przy użyciu: poczty elektronicznej: przetargi@patnow.pl (za wyjątkiem oferty (Załącznika nr 3 do SWZ) i oświadczeń wstępnych z art. 125 Pzp (Zał. nr 4 i 5 do SWZ), które obligatoryjnie składane są za pośrednictwem Platformy zakupowej.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Ofertę, oświadczenia, o których mowa
w art. 125 ust, 1ustawy Pzp podmiotowe środki dowodowe, przedmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, oświadczenie
podmiotu udostępniającego zasoby i inne Oświadczenia wymagane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej, w
ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx,.odt.
W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między zamawiającym a Wykonawcami, w
tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane były w formie elektronicznej za pośrednictwem
platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego". Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków,
zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku
„Wyślij wiadomość do zamawiającego", po którym pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego.
Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotyczące
odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert - kierowanie do ogółu zainteresowanych
Zamawiający będzie zamieszczał na Platformie w sekcji „Komunikaty". Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi
przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana za pośrednictwem platformazakupowa.pt do konkretnego
wykonawcy.
Do komunikowania się z Wykonawcami uprawniona jest:
• Magdalena Więcław, e-mail: magdalenawieclaw@patnow.pl;
• Joanna Pazgan, e-mail: joannapazgan@patnow.pl.
W przypadku pytań technicznych dotyczących funkcjonowania i obsługi technicznej Platformy Zakupowej wskazuje kontakt z
Centrum Wsparcia Klienta, które udziela wszelkich informacji związanych z procesem składania ofert, rejestracji oraz innych
aspektów technicznych Platformy. Centrum wsparcia Klienta dostępne jest od poniedziałku do piątku w godz.: od 7:00 do 17:00 pod
numerem telefonu (22)101-02-02 lub e-mail cwk@platformazakupowa.pl.
Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na
platformazakupowa.pl przesłanych przez zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może
trafić do folderu SPAM.
Zgodnie z art. 67 ustawy Pzp Zamawiający podaje wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej
niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
Pozostałe wymagania zostały zawarte w Rozdziale XII SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119z 04.05.2016r., str. 1), dalej „RODO”, informujemy, że:
1) Administratorem danych osobowych Wykonawcy jest Gmina Pątnów;
2) Administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym mogą się Państwa skontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu e-mail: inspektor@cbi24.pl lub pisemnie na adres Administratora;
3) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji;
4) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 Pzp,
5) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320) - w skrócie „Pzp”, przez okres 5 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 5 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania danych osobowych przez Wykonawcę bezpośrednio Wykonawcy dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
7) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) Wykonawca posiada:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych Wykonawcy;
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Wykonawca, że przetwarzanie danych osobowych Wykonawcy dotyczących narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 9) Wykonawcy nie przysługuje:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych
10) Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Przysługuje Wykonawcy prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie danych osobowych Wykonawcy przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.2.10.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na kilka części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa agregatów prądotwórczych oraz cystern do transportu wody pitnej w ramach Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026.
Część I: Dostawa agregatów prądotwórczych i przyczepek do przewozu agregatów obejmuję zakup i dostawę:
- agregatu prądotwórczego o mocy minimum 15 kVA/11kW – 3 szt.;
- agregatu prądotwórczego o mocy minimum 20 kVA/16 kW – 3 szt.;
- przyczepka do przewożenia agregatu prądotwórczego – 6 szt.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w zakresie Części I i Części II stanowi Załącznik nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 31122000-7 - Jednostki prądotwórcze
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
31120000-3 - Generatory
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-28
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty, dla każdej z Części, Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
Lp. Nazwa kryterium Waga
1. Cena (C) 60 %
2. Okres gwarancji jakości(G) 40 %
Razem 100 %
2. Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:
1) Kryterium Cena (C) – waga 60%
cena najniższa brutto*
C = ———————————————— x 100 pkt x 60%
cena oferty ocenianej brutto
*spośród wszystkich złożonych ofert niepolegających odrzuceniu
Podstawą przyznania punków w Kryterium cena (C) będzie cena oferowana brutto podana przez Wykonawcę w Formularzy oferty.
Cena oferowana brutto musi uwzględniać wszystkie koszty jakie Wykonawca poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia.
W tym kryterium można uzyskać maksymalnie 60 punktów. Przyznane punktu zostaną zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku.
2) Kryterium Okres gwarancji jakości (G) – waga 40%
Liczba punktów za kryterium „Okres gwarancji jakości" będzie liczony wg. następującego wzoru:
G = (Gbad / Gmax ) x 100 pkt x 40 %
gdzie:
G - ilość punktów przyznanej danej ofercie za okres gwarancji jakości;
Gbad - okres gwarancji jakości podany przez oferenta, dla którego wynik jest
obliczany.
Gmax - najdłuższy okres gwarancji jakości spośród badanych ofert;
W tym kryterium można uzyskać maksymalnie 40 punktów. Przyznane punktu zostaną zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku.
3) Łączna ocena ofert:
W= C + G
gdzie:
W – wskaźnik oceny ofert,
C – ilość punktów przyznanych w Kryterium „Cena”
G – ilość punktów przyznanych w Kryterium „Okres gwarancji jakości”
3. Punktacja przyznawana ofertą w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
4. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.
5. Maksymalna ilość punktów, jaką może otrzymać oferta wynosi 100 pkt.
6. Jeżeli nie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawi taki sam wskaźnik oceny oferty, Zamawiający spośród tych ofert wybierze ofertę z niższą ceną.
7. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
8. Zamawiający poprawi w ofercie:
a) oczywiste omyłki pisarskie,
b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych
dokonanych poprawek,
c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty - niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
9. Jeżeli zaoferowana cena lub jej istotne części składowe, wydają się rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia lub budzą wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w dokumentach zamówienia lub wynikającymi z odrębnych przepisów. Zamawiający zażąda od Wykonawcy wyjaśnień, w tym złożenia dowodów w zakresie wyliczenia ceny lub jej istotnych części składowych. Wyjaśnienia mogą dotyczyć zagadnień wskazanych w art.224 ust. 3 ustawy Pzp.
10. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny spoczywa na Wykonawcy.
11. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdzi, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
12. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie udzielił wyjaśnień w wyznaczonym terminie, lub jeżeli złożone wyjaśnienia wraz z dowodami nie uzasadniają rażąco niskiej ceny tej oferty.
13. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w niniejszej SWZ i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane w niej kryteria oceny ofert, czyli otrzymała łącznie 100 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa agregatów prądotwórczych oraz cystern do transportu wody pitnej w ramach Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026.
Część II: Dostawa fabrycznie nowych, mobilnych cystern o pojemności 8000 l do transportu wody pitnej obejmuje zakup i dostawę:
- fabrycznie nowej, nieużywanej, mobilnej cysterny o pojemności 8000 l do transportu wody pitnej – 2 szt.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w zakresie Części I i Części II stanowi Załącznik nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 34144212-7 - Cysterny do transportu wody
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-28
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty, dla każdej z Części, Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
Lp. Nazwa kryterium Waga
1. Cena (C) 60 %
2. Okres gwarancji jakości(G) 40 %
Razem 100 %
2. Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:
1) Kryterium Cena (C) – waga 60%
cena najniższa brutto*
C = ———————————————— x 100 pkt x 60%
cena oferty ocenianej brutto
*spośród wszystkich złożonych ofert niepolegających odrzuceniu
Podstawą przyznania punków w Kryterium cena (C) będzie cena oferowana brutto podana przez Wykonawcę w Formularzy oferty.
Cena oferowana brutto musi uwzględniać wszystkie koszty jakie Wykonawca poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia.
W tym kryterium można uzyskać maksymalnie 60 punktów. Przyznane punktu zostaną zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku.
2) Kryterium Okres gwarancji jakości (G) – waga 40%
Liczba punktów za kryterium „Okres gwarancji jakości" będzie liczony wg. następującego wzoru:
G = (Gbad / Gmax ) x 100 pkt x 40 %
gdzie:
G - ilość punktów przyznanej danej ofercie za okres gwarancji jakości;
Gbad - okres gwarancji jakości podany przez oferenta, dla którego wynik jest
obliczany.
Gmax - najdłuższy okres gwarancji jakości spośród badanych ofert;
W tym kryterium można uzyskać maksymalnie 40 punktów. Przyznane punktu zostaną zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku.
3) Łączna ocena ofert:
W= C + G
gdzie:
W – wskaźnik oceny ofert,
C – ilość punktów przyznanych w Kryterium „Cena”
G – ilość punktów przyznanych w Kryterium „Okres gwarancji jakości”
3. Punktacja przyznawana ofertą w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
4. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.
5. Maksymalna ilość punktów, jaką może otrzymać oferta wynosi 100 pkt.
6. Jeżeli nie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawi taki sam wskaźnik oceny oferty, Zamawiający spośród tych ofert wybierze ofertę z niższą ceną.
7. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
8. Zamawiający poprawi w ofercie:
a) oczywiste omyłki pisarskie,
b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych
dokonanych poprawek,
c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty - niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
9. Jeżeli zaoferowana cena lub jej istotne części składowe, wydają się rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia lub budzą wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w dokumentach zamówienia lub wynikającymi z odrębnych przepisów. Zamawiający zażąda od Wykonawcy wyjaśnień, w tym złożenia dowodów w zakresie wyliczenia ceny lub jej istotnych części składowych. Wyjaśnienia mogą dotyczyć zagadnień wskazanych w art.224 ust. 3 ustawy Pzp.
10. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny spoczywa na Wykonawcy.
11. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdzi, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
12. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie udzielił wyjaśnień w wyznaczonym terminie, lub jeżeli złożone wyjaśnienia wraz z dowodami nie uzasadniają rażąco niskiej ceny tej oferty.
13. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w niniejszej SWZ i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane w niej kryteria oceny ofert, czyli otrzymała łącznie 100 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia:
a) Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku
przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2023 poz. 1689), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej- wzór stanowi Załącznik nr 5 do SWZ.
a) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, dokument składa każdy w Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia.
Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli:
a) może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 307 z późn. zm.), o ile Wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp dane umożliwiające dostęp do tych środków;
b) podmiotowym środkiem dowodowym jest oświadczenie, którego treść odpowiada zakresowi oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp. 6.
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania
o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych podmiotowych środków dowodowych.
Jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio podmiotowe środki dowodowe nie są już aktualne, zamawiający może w każdym czasie wezwać wykonawcę lub wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Na podstawie art. 107 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą następujących przedmiotowych środków dowodowych:na potwierdzenie zgodności oferowanych dostaw z wymaganiami określonymi w Opisie przedmiotu Zamówienia stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ, Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą minimalnych wymagań technicznych przedmiotu zamówienia zgodnie z Załącznikiem nr 3a do SWZ.
Wykonawca wypełnia tylko tą część zamówienia na Załączniku nr 3a do SWZ, na którą składa ofertę.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Załączone do oferty przedmiotowe środki dowodowe o których mowa powyżej, będą podlegają uzupełnieniu. Jeżeli Wykonawca nie złoży ww. środków dowodowych lub złoży środki dowodowe niekompletne, Zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie. W przypadku załączenia do oferty przedmiotowych środków dowodowych, które będą zawierały parametry niezgodne z wymaganiami SWZ, oferta zostanie uznana za niezgodną z warunkami zamówienia i będzie podlegała odrzuceniu zgodnie z art. 226 Pzp.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest złożyć:• Formularz oferty, stanowiący Załącznik nr 3 do SWZ;
• Minimalne wymagania techniczne, stanowiące Załącznik nr 3a do SWZ;
• Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, stanowiące Załącznik nr 4 do SWZ, składane na podstawie art. 125 ust.1 ustawy Pzp i art. 7 ust.1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
• Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (jeśli dotyczy), stanowiący Załącznik nr do 6 SWZ,
• Odpowiednie pełnomocnictwo wraz z oświadczeniem o jego aktualności na dzień składania ofert (jeśli dotyczy),
• Dowód wniesienia wadium (w przypadku formy innej niż pieniądz należy przekazać dokument elektroniczny).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości:a) Część I - 2 012,20 zł (słownie: dwa tysiące dwanaście złotych 20|100),
b) Część II – 1 646,49 zł (słownie: jeden tysiąc sześćset czterdzieści sześć złotych 49|100)
2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego:
Rejonowy Bank Spółdzielczy Lututów O/Wieluń
Nr 68 9256 0004 0075 8190 2000 0040
z adnotacją:
a) Część I „Wadium – Dostawa agregatów prądotwórczych i przyczepek do przewozu agregatów”;
b) Część II „Wadium - Dostawa fabrycznie nowych, mobilnych cysterny o pojemności 8000 l do transportu wody pitnej”.
Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które zostanie zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej - przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub poręczenia gwarancja lub poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy:
a) nazwę: dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib,
b) kwotę wadium,
c) termin ważności gwarancji/poręczenia w formule: „od dnia …….– do dnia ………”,
d) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty wskazanej
w gwarancji/poręczeniu na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach zatrzymania wadium określonych w przepisach ustawy.
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy.
7. Zasady dokonywania zatrzymania i zwrotu wadium określono w przepisach
art. 98 ustawy.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenie te potwierdza brak podstaw wykluczenia.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy. Przedmiotowe oświadczenie zawiera Załącznik nr do 6 SWZ.
Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w Projekcie Umowy, stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ (Część I), Załącznik nr 2a do SWZ (Część II).Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie wskazanym w Projekcie Umowy.
Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-14 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1187581
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-14 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
INNE PRZETARGI PĄTNÓW
więcej: przetargi PĄTNÓW »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zakup, dostawa i montaż 2 szt. agregatów prądotwórczych dla potrzeb Specjalistycznego Psychiatrycznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Łodzi.
- "Zakup koparko- ładowarki oraz zakup sprzętu i wyposażenia z zakresu obrony ludności i obrony cywilnej"
- Zakup i dostawa cystern do przewozu wody pitnej
- "Zakup i dostawa sprzętu dla potrzeb ochrony ludności i obrony cywilnej Gminy Miejskiej Iława w ramach Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026"
- Dostawa urządzeń i wyposażenia do realizacji zadań wynikających z Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej
- "Zakup mobilnych agregatów prądotwórczych do obiektów użyteczności publicznej" w ramach środków przyznanych z "Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025 - 2026"
więcej: Generatory »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.