Ogłoszenie z dnia 2025-09-22
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
REMONT ELEWACJI BUDYNKU STAROSTWA POWIATOWEGO W BĘDZINIE
PRZY UL. JANA SĄCZEWSKIEGO 6 WRAZ Z REMONTEM SCHODÓW
I MONTAŻEM PODNOŚNIKA PIONOWEGO DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT BĘDZIŃSKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276254940
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Jana Sączewskiego 6
1.5.2.) Miejscowość: Będzin
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-500
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@powiat.bedzin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiat.bedzin.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
REMONT ELEWACJI BUDYNKU STAROSTWA POWIATOWEGO W BĘDZINIE
PRZY UL. JANA SĄCZEWSKIEGO 6 WRAZ Z REMONTEM SCHODÓW
I MONTAŻEM PODNOŚNIKA PIONOWEGO DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5d93cb93-8e00-4264-b57a-a01891cc2197
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00435556
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00008685/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Remont elewacji budynku Starostwa Powiatowego w Będzinie przy ul. Sączewskiego 6 wraz z remontem schodów głównych i bocznych z montażem podnośnika pionowego dla osób niepełnosprawnych oraz ...
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.bip.powiat.bedzin.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: PLATFORMA PRZETARGOWA
https://powiat-bedzin.logintrade.net/zapytania_email,209416,addfb848a837f92e7301faf1ddfb3561.html
e-mail: bzp@powiat.bedzin.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Ofertę składa się pod rygorem nieważności, zgodnie z wyborem Wykonawcy:
1) w formie elektronicznej (oznacza to postać elektroniczną opatrzoną kwalifikowanym podpisem elektronicznym), lub
2) w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
- wyłącznie poprzez Platformę przetargową.
2. Zamawiający lub Wykonawca przekazując oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, mogą zażądać od drugiej strony niezwłocznego potwierdzenia ich otrzymania.
3. Wykonawca zamierzający złożyć ofertę (wyłącznie poprzez Platformę przetargową) – zobowiązany jest zapoznać się z instrukcjami użytkowników Platformy przetargowej - dostępnymi pod adresem:
https: //powiatbedzin.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
oraz zaakceptować regulamin korzystania z Platformy przetargowej dostępny pod adresem: https://powiatbedzin.logintrade.net/rejestracja/regulamin.html 4. Złożenie oferty poprzez Platformę przetargową oznacza akceptację regulaminu, o którym mowa w ust. 8 niniejszego rozdziału SWZ.
5. Wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy przetargowej wskazane są na stronie internetowej Platformy przetargowej pod adresem: https: //powiat-bedzin.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html.
6. Wsparcia technicznego w zakresie działania Platformy przetargowej udziela jej dostawca, tj. Logintrade S.A. ul. Legnicka 57D, lokal B/J, 54-203 Wrocław, nr tel. 71 787 35 34, e-mail: helpdesk@logintrade.net
od poniedziałku do piątku (dni robocze) w godz.8:00 - 16:00.
7. Sposoby złożenia oferty za pośrednictwem Platformy przetargowej oraz potwierdzenia złożenia oferty (w zależności od wyboru opcji z logowaniem lub bez logowania), zostały opisane w Instrukcjach użytkowników Platformy przetargowej.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BZP.272.16.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.1 Przedmiot zamówienia obejmuje między innymi:
1. Remont elewacji.
2. Remont murków i schodów elewacji frontowej
3. Remont schodów elewacji zachodniej
4.Montaż podnośnika pionowego dla osób niepełnosprawnych z zasilaniem elektrycznym
5. Wymiana stolarki drzwiowej
- drzwi aluminiowe dwuskrzydłowe zewnętrzne „ciepłe” – wejście główne - 3 sztuki
- drzwi aluminiowe jednoskrzydłowe zewnętrzne boczne „ciepłe” - 1 sztuka
- drzwi aluminiowe dwuskrzydłowe wewnętrzne „zimne” – wejście główne - 3 sztuki.
Zamawiający dokonuje zmiany w przedmiarze robót w poz. 7:
jest: 1 sztuka drzwi aluminiowe dwuskrzydłowe zewnętrzne „ciepłe”,
winno być: 1 sztuka drzwi aluminiowe jednoskrzydłowe zewnętrzne „ciepłe”.
W związku z powyższym należy skorygować pozycję nr 26 w zestawieniu materiałów w przedmiarze robót.
Zamawiający dokonuje zmiany w przedmiarze robót poprzez wykreślenie pozycji nr 9. Istotne cechy i parametry drzwi mają być zgodne z zapisami określonymi na str. 2 w przedmiarze robót.
Budynek Starostwa Powiatowego w Będzinie usytuowany przy ul. Jana Sączewskiego 6 jest objęty indywidualną ochroną konserwatorską wynikłą z zapisu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Będzina dla dzielnicy Śródmieście (co przekłada się na art. 7 ust. 4 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami) oraz ujęty w Gminnej Ewidencji Zabytków. Projekt kolorystyczny remontu elewacji został przygotowany zgodnie
z obostrzeniami konserwatorskimi zawartymi w zapisach miejscowego planu oraz uzgodniony (na podstawie art. 39 ust. 3 Ustawy Prawo budowlane) ze śląskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania zawartej w projekcie kolorystyki oraz konsultowania wszelkich zmian z właściwym konserwatorem zabytków.
1.2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa, Specyfikacja Warunków Zamówienia, umowa.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zdolność techniczna lub zawodowa:3.4.1. Wykonawca musi wykazać dysponowanie (dysponuje lub będzie dysponował) osobami zdolnymi do wykonania zamówienia t.j. posiadającymi prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj.:
a) min. 1 osobą wyznaczoną do pełnienia funkcji Kierownika Budowy posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej;
b) min. 1 osobą wyznaczoną do pełnienia funkcji Kierownika Robót elektrycznych posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej
w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych
lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, oraz zrzeszoną we właściwym samorządzie zawodowym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa, lub spełniającą warunki, o których mowa w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tj. Dz.U.2024.725 z późn. zm.), tj. osobą, której odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane zasadach określonych w przepisach odrębnych lub spełniają wymogi, o których mowa w art. 20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa („świadczenie usług transgranicznych”);
Uwaga: Zamawiający dopuszcza łączenie przez jedną osobę ww. uprawnień.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 18 000,00 PLN (słownie: osiemnaście tysięcy złotych 00/100),2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 Pzp.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy:
Bank Spółdzielczy w Będzinie nr rachunku: 59 8438 0001 0020 0656 2000 0120 z adnotacją: wadium na zadanie pn.: „REMONT ELEWACJI BUDYNKU STAROSTWA POWIATOWEGO W BĘDZINIE PRZY UL. JANA SĄCZEWSKIEGO 6 WRAZ Z REMONTEM SCHODÓW I MONTAŻEM PODNOŚNIKA PIONOWEGO DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH”.
W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu, za wniesione skutecznie zostanie uznane jedynie w przypadku wpływu pieniędzy na ww. rachunek bankowy przed upływem terminu składania ofert.
4. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt. 3 ppkt 2-4, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej. Pod pojęciem w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego należy rozumieć dokument wygenerowany elektronicznie i podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby upoważnionej do reprezentowania gwaranta, jako wystawcy tego dokumentu.
5. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać nieodwoływane i bezwarunkowe, na każde żądanie zgłoszone przez zamawiającego, zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) do zapłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust.6 Pzp. Ponadto powinien być wskazany termin obowiązywania gwarancji (poręczenia), który nie może być krótszy niż termin związania ofertą.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Z wykonawcą, który złoży najkorzystniejszą ofertę, zostanie zawarta umowa, której wzór stanowi załącznik nr 5 do SWZ.2. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy (tzw. zmiany kontraktowe w oparciu o art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy) w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z warunkami zawartymi w załączniku nr 5 do SWZ.
3. Zmiana umowy może także nastąpić w przypadkach, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 2-4 oraz ust. 2 ustawy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-08 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy przetargowej https://powiatbedzin. logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-08 12:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-11-06
INNE PRZETARGI Z BĘDZINA
- REMONT ELEWACJI BUDYNKU STAROSTWA POWIATOWEGO W BĘDZINIE PRZY UL. JANA SĄCZEWSKIEGO 6 WRAZ Z REMONTEM SCHODÓW I MONTAŻEM PODNOŚNIKA PIONOWEGO DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
- Budowa przyłączy dla agregatów prądotwórczych w obiektach tymczasowego zakwaterowania w Będzinie.
- Dostawa i montaż agregatu prądotwórczego w celu modernizacji budynku Urzędu Miejskiego w Będzinie pod względem uzyskania autonomii energetycznej
- ZAKUP SPRZĘTU KOMPUTEROWEGO - KOMPUTERY TYPU AIO (ALL-IN-ONE) - 30 SZTUK NA POTRZEBY STAROSTWA POWIATOWEGO W BĘDZINIE
- "Dostawa i instalacja systemów cyberbezpieczeństwa, na potrzeby projektu Cyberbezpieczny Samorząd - Powiat Będziński"
- Działania czynnej ochrony - prowadzenie wypasu zwierząt gospodarskich na terenie PK OG w obrębie biocenoz ciepłolubnych na powierzchni 31 ha
więcej: przetargi w Będzinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa sieci wodociągowej PE-125/40mm. Hydroforni z Chlorownią. Zbiornika magazynowego wody V=100m3, Zbiornika bezodpływowego, Komory wodomierzowej - w mc. GŁOBIKÓWKA
- Renowacja zbiornika wodnego w Domu Pomocy Społecznej "Pod Dębami" w Konstantynowie Łódzkim
- Rozbudowa i modernizacja stacji uzdatniania wody w Chorkach wraz z rozbudową sytemu dystrybucji wody
- Zabezpieczenie ścian zewnętrznych Domu Uphagena przed oddziaływaniem wody gruntowej i opadowej zlokalizowanego przy ul. Długiej 12 w Gdańsku (działka nr 331/11, obręb 0089)
- "Dostosowanie Pawilonu Gruźlicy i Chorób Płuc na potrzeby pacjentów chorób zakaźnych i niezakaźnych - ETAP IV".
- Nadbudowa i przebudowa budynku biurowego Łużyckiego Centrum Recyklingu Sp. z o.o. z niezbędną infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.