eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ¦widnica"¦wiadczenie us³ug nadzoru inwestorskiego przy realizacji robót budowlanych"



Og³oszenie z dnia 2023-09-28


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
"¦wiadczenie us³ug nadzoru inwestorskiego przy realizacji robót budowlanych"

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Miasto ¦widnica

1.3.) Oddzia³ zamawiaj±cego: Prezydent Miasta ¦widnicy

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000579589

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Armii Krajowej 49

1.5.2.) Miejscowo¶æ: ¦widnica

1.5.3.) Kod pocztowy: 58-100

1.5.4.) Województwo: dolno¶l±skie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wa³brzyski

1.5.7.) Numer telefonu: +48 74 856 28 00

1.5.8.) Numer faksu: +48 74 856 87 21

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@um.swidnica.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.bip.um.swidnica.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

"¦wiadczenie us³ug nadzoru inwestorskiego przy realizacji robót budowlanych"

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-6ed600b6-5de0-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00418013

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2023-09-28

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00044490/15/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.3.18 ¦wiadczenie us³ug nadzoru inwestorskiego przy realizacji robót budowlanych pn. "Budowa przej¶æ dla pieszych w ¦widnicy"

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://platformazakupowa.pl/pn/um_swidnica

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/um_swidnica

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Postêpowanie prowadzone jest w
jêzyku polskim.
2. Komunikacja pomiêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej zgodnie z art.
61 ustawy PZP, za po¶rednictwem elektronicznej Platformy zakupowej OpenNexus (dalej „Platforma”) pod adresem
platformazakupowa.pl, która spe³nia wymagania opisane w art. 64 ustawy PZP.
3. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami w zakresie:
 przesy³ania Zamawiaj±cemu pytañ do tre¶ci SWZ,
 przesy³ania odpowiedzi na wezwanie Zamawiaj±cego do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych,
 przesy³ania odpowiedzi na wezwanie Zamawiaj±cego do z³o¿enia/poprawienia/uzupe³nienia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.
125 ust. 1, podmiotowych ¶rodków dowodowych, innych dokumentów lub o¶wiadczeñ sk³adanych w postêpowaniu,
 przesy³ania odpowiedzi na wezwanie Zamawiaj±cego do z³o¿enia wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci o¶wiadczenia, o którym mowa w art.
125 ust. 1 lub z³o¿onych podmiotowych ¶rodków dowodowych lub innych dokumentów lub o¶wiadczeñ sk³adanych w postêpowaniu,
 przesy³ania odpowiedzi na wezwanie Zamawiaj±cego do z³o¿enia wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci przedmiotowych ¶rodków
dowodowych,
 przes³ania odpowiedzi na inne wezwania Zamawiaj±cego wynikaj±ce z ustawy PZP,
 przesy³ania wniosków, informacji, o¶wiadczeñ Wykonawcy,
 przesy³ania odwo³ania/inne
odbywa siê za po¶rednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”.
4. Za datê przekazania (wp³ywu) o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji przyjmuje siê datê ich przes³ania za
po¶rednictwem platformazakupowa.pl poprzez klikniêcie przycisku „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego” po których pojawi siê
komunikat, ¿e wiadomo¶æ zosta³a wys³ana do zamawiaj±cego.
5. Zamawiaj±cy bêdzie przekazywa³ Wykonawcom informacje za po¶rednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotycz±ce
odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu sk³adania i otwarcia ofert Zamawiaj±cy bêdzie zamieszcza³ na
platformie w sekcji „Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami adresatem jest konkretny
Wykonawca, bêdzie przekazywana za po¶rednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego Wykonawcy.
6. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowi±zek sprawdzania komunikatów i wiadomo¶ci bezpo¶rednio na
platformazakupowa.pl przes³anych przez Zamawiaj±cego, gdy¿ system powiadomieñ mo¿e ulec awarii lub powiadomienie mo¿e
trafiæ do folderu SPAM.
7. Zamawiaj±cy, zgodnie z Rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i
przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w
postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452), okre¶la niezbêdne wymagania
sprzêtowo - aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na platformazakupowa.pl, tj.:
a) sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna, inna przegl±darka internetowa ni¿ Internet Explorer,
d) w³±czona obs³uga JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format plików .pdf,
8. Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa siê za pomoc± protoko³u TLS 1.3.
9. Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformê zakupow± stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wed³ug
czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³ównego Urzêdu Miar.
ci±g dalszy Informacje dodatkowe

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art.13 ust. 1 i 2 Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê ¿e:
• administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miasto ¦widnica ul. Armii Krajowej 49, 58-100 ¦widnica, tel. 74 856-28-00 fax 74 856-87-21, w imieniu której dzia³a Prezydent Miasta Beata Moskal – S³aniewska,
• administrator powo³a³ inspektora danych osobowych, z którym mo¿na skontaktowaæ siê pod adresem e-mail: iod@um.swidnica.pl, telefon 74 856-28-23,
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „¦wiadczenie us³ug nadzoru inwestorskiego przy realizacji robót budowlanych” nr sprawy P-106/X/23 prowadzonej w trybie podstawowym bez negocjacji,
• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 ustawy Pzp,
• Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy PZP, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy,
• obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy PZP,
• w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO,
• posiada Pani/Pan:
 na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymaga³oby po stronie administratora niewspó³miernie du¿ego wysi³ku mo¿e zostaæ Pani/Pan zobowi±zana do wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia),
 na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± PZP oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników),
 na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem okresu trwania postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego),
 prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO,
 przys³uguje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem w³a¶ciwym dla przedmiotowej skargi jest Urz±d Ochrony Danych Osobowych, ul Stawki 2, 00-193 Warszawa.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania):  nie przys³uguje Pani/Panu:
• w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych,
• prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
• na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: P-106/X/23

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.5.) Warto¶æ zamówienia: 23792,35 PLN

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

5.1 DEFINICJE:
- Zamawiaj±cy - Gmina Miasto ¦widnica
- Wykonawca/Nadzór inwestorski - podmiot z którym Zamawiaj±cy zawar³ umowê na ¶wiadczenie us³ug zwi±zanych z pe³nieniem nadzoru inwestorskiego nad zadaniem pn. „Budowa przej¶æ dla pieszych w ¦widnicy”
- Koordynator - Inspektor Nadzoru w specjalno¶ci in¿ynieryjnej drogowej – osoba odpowiedzialna za koordynacjê robót i dzia³añ na budowie.
- Us³uga - sprawowanie przez Wykonawcê nadzoru inwestorskiego nad wykonaniem robót budowlanych w ramach zadania „Budowa przej¶æ dla pieszych w ¦widnicy”.
- Kontrakt – umowa o roboty budowlane nad którymi sprawowany jest Nadzór Inwestorski
- Wykonawca Robót Budowlanych - podmiot, z którym Zamawiaj±cy zawar³ umowê o wykonanie robót budowlanych, które podlegaj± nadzorowi,
- Roboty Budowlane – roboty realizowane w ramach Kontraktu
- Umowa – umowa o pe³nienie Nadzoru inwestorskiego, zgodnie ze wzorem stanowi±cym za³±cznik nr 7 do SWZ

5.2 PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA:
1. Przedmiotem zamówienia jest ¦wiadczenie us³ug nadzoru inwestorskiego przy realizacji robót budowlanych.
2. Nadzorem objête bêd± roboty budowlane, obejmuj±ce n/w zadania inwestycyjne:
1) Przebudowa przej¶cia dla pieszych przez ul. Westerplatte w ¦widnicy,
2) Budowa przej¶cia dla pieszych przez ul. Kazimierza Wielkiego w ¦widnicy

3. Wykonawca w ramach przedmiotowego zamówienia winien sprawowaæ nadzór inwestorski nad wszystkimi robotami budowlanymi, realizowanymi w ramach przebudowy/budowy przej¶æ dla pieszych, o których mowa w ust. 2 powy¿ej, na podstawie Kontraktu zawartego z Wykonawc± Robót Budowlanych,
4. Przedmiot zamówienia zosta³ szczegó³owo opisany w:
1) zadanie 1 - dokumentacji projektowej (dalej: Dokumentacja 1), sporz±dzonej przez Biuro Projektów i Realizacji Inwestycji PROGRESS – mgr in¿. Mariusz Szyrner, z siedzib±: ul. Stawowa 7, 58-150 Strzegom oraz ELBAS Andrzej S³odkowski, z siedzib±: ul. W±ska 1, 58-100 ¦widnica, obejmuj±cej n/w opracowania:
a) Dokumentacjê techniczn± do zg³oszenia robót ,
b) Projekt budowy sygnalizacji ¶wietlnej wzbudzanej, w tym:
- Projekt zagospodarowania terenu,
- Projekt techniczny
c) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR) bran¿: drogowej, sanitarnej i elektrycznej,
d) Projekt docelowej organizacji ruchu
i bêdzie realizowane w oparciu o zg³oszenie robót budowlanych do organu budowlanego.

2) Zadanie 2 - dokumentacji projektowej (dalej: Dokumentacja 2) , sporz±dzonej w sierpniu 2020 r. przez Biuro Projektów i Realizacji Inwestycji PROGRESS – mgr in¿. Mariusz Szyrner, z siedzib±: ul. Stawowa 7, 58-150 Strzegom, obejmuj±cej n/w opracowania:
a) Projekt budowlany
oraz projekty wykonawcze (PW):
b) PW – bran¿y drogowej,
c) PW – bran¿y sanitarnej - kanalizacja deszczowa,
d) PW – bran¿y elektrycznej - sieæ o¶wietlenia ulicznego,
e) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR) bran¿: drogowej, sanitarnej i elektrycznej,
f) Projekt zmiany docelowej organizacji ruchu.
i bêdzie realizowane w oparciu o Decyzjê nr 1529/2021 pozwolenia na budowê z dnia 15 wrze¶nia 2021 r.

5. Ponadto Nadzór Inwestorski powinien uwzglêdniaæ ni¿ej wymienione wymagania Zamawiaj±cego wobec Wykonawcy robót budowlanych:
1) po³±czenia technologiczne pomiêdzy nawierzchni± asfaltow± a krawê¿nikiem i obrze¿em na takich elementach drogi jak: jezdnia, ci±g pieszo-rowerowy zosta³y uszczelnione za pomoc± plastycznych ta¶m bitumicznych; w przypadku po³ówkowego wykonywania warstwy ¶cieralnej jezdni, po³±czenie pasów jezdni (w osi) zosta³o uszczelnione plastyczn± ta¶m± bitumiczn±;
2) trawniki by³y zak³adane przez Wykonawcê zgodnie z zaleceniami zawartymi w za³±czniku nr 1 do Dokumentacji 2 pn. „Wytyczne wykonania i pielêgnacji trawnika”;
6. Dokumentacja, o której mowa w ust. 4 powy¿ej wraz z za³±cznikami do Dokumentacji przedmiarami robót znajduje siê na stronie https://platformazakupowa.pl/pn/um_swidnica.
7. Wykonawca, maj±c na wzglêdzie zakres prowadzonych Robót Budowlanych, ma zapewniæ udzia³ bran¿owych inspektorów nadzoru posiadaj±cych stosowne uprawnienia, w liczbie i w zakresie czasowym, niezbêdnym do prawid³owej realizacji ca³o¶ci nadzorowanych robot budowlanych.
8. Koordynatorem czynno¶ci bran¿owych inspektorów nadzoru bêdzie inspektor nadzoru bran¿y drogowej. Wymagania stawiane Koordynatorowi zespo³u okre¶lone s± w Rozdz. VII w pkt. 2) ppkt. d.
9. Koordynator zobowi±zuje siê do
nadzoru nad prawid³ow± realizacj± inwestycji poprzez dojazd i pobyt na placu budowy w ilo¶ci min. 1 wizyty na budowie w tygodniu potwierdzonej wpisem w dzienniku budowy, a w przypadku gdy dziennik budowy nie jest wymagany podpisem na li¶cie obecno¶ci.

Uwaga ! Za jedn± wizytê Zamawiaj±cy uznaje pobyt inspektora nadzoru - koordynatora na ka¿dej budowie w tygodniu, w godzinach prowadzenia robót budowlanych, niezale¿nie od czasu trwania tego pobytu, potwierdzony wpisem do dziennika budowy lub podpisem na li¶cie obecno¶ci je¿eli nie jest wymagany dziennik budowy.

10. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególno¶ci ustawie z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz.U. z 2023r, poz. 682 ze zm.), ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (Dz.U. z 2022r. poz. 1360 ze zm.) i ustawie z dnia 11 wrze¶nia 2019 roku Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 ze zm.).
11. W ramach us³ugi Wykonawca winien zapewniæ nadzór nad realizacj± Kontraktu, w szczególno¶ci dotycz±cych terminowo¶ci, prawid³owo¶ci wykonania oraz jako¶ci robót, stosowanych materia³ów, kosztów realizacji robót, odbioru robót, koordynacji wszystkich czynno¶ci zwi±zanych z realizacj± Kontraktu a¿ po jego rozliczenie oraz nadzór w okresie gwarancji i rêkojmi.
12. Wykonawca bêdzie odpowiedzialny za:
1) pe³nienie funkcji Inspektora Nadzoru zgodnie z art. 25 i 26 ustawy Prawo budowlane, normami i innymi przepisami polskiego prawa, dokumentacj± techniczn± i STWiOR, stanowi±cymi za³±czniki do umowy o roboty budowlane,
2) pe³nienie nadzoru w okresie gwarancji i rêkojmi, i nadzorowania usuniêcia ewentualnych usterek/wad stwierdzonych w przegl±dach gwarancyjnych, w ramach zawartej umowy na roboty budowlane;
3) wykonywanie innych czynno¶ci, o których mowa w niniejszej umowie,
4) wspieranie Zamawiaj±cego we wszystkich czynno¶ciach technicznych, administracyjnych i finansowych zwi±zanych z realizacj± zadania,
5) sprawowanie nadzoru nad pracami projektowymi i robotami w zakresie Zadañ podobnych, niezbêdnych do wykonania zadania wynik³ymi w trakcie realizacji umowy o roboty budowlane - udzielonych na podstawie ustawy Prawo zamówieñ publicznych,
13. Wykonawca bêdzie ¶wiadczyæ us³ugi z najwy¿sz± dba³o¶ci±, efektywno¶ci± oraz staranno¶ci±, zgodnie z najlepszymi praktykami zawodowymi i do¶wiadczeniem, a tak¿e zgodnie z przepisami obowi±zuj±cego prawa. Bêdzie ponosi³ ca³kowit± odpowiedzialno¶æ wobec Zamawiaj±cego i osób trzecich z tytu³u roszczeñ wynikaj±cych z jakiegokolwiek naruszenia przez Wykonawcê lub Podwykonawców przepisów prawa i postanowieñ Umowy.
14. Wykonawca zapewni sta³± wymianê informacji z Zamawiaj±cym oraz koordynacjê swojej dzia³alno¶ci z wymaganiami Zamawiaj±cego.
15. Osob± upowa¿nion± do zarz±dzania i nadzorowania w imieniu Zamawiaj±cego niniejszej Umowy oraz do bezpo¶rednich kontaktów z Nadzorem Inwestorskim jest: Jaros³aw Markowski – z-ca dyr. DI w Urzêdzie Miejskim w ¦widnicy – tel. 74/ 85 62 906; e-mail: j.markowski@um.swidnica.pl.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 71520000-9 - Us³ugi nadzoru budowlanego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 210 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Za ofertê najkorzystniejsz± zostanie uznana oferta zawieraj±ca najkorzystniejszy bilans punktów w kryteriach:
1) Cena ofertowa brutto – C;
2) Ilo¶æ wizyt koordynatora na budowie w tygodniu - IW

2. Powy¿szym kryteriom Zamawiaj±cy przypisa³ nastêpuj±ce znaczenie:

Kryterium Waga [%] Maks. Liczba pkt. Sposób oceny
2.1
Cena ofertowa brutto 60% 60 Oferta z najni¿sz± cen± spo¶ród ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu
C = ---------------------------------------------------------------------------------------- x 60pkt
cena badanej oferty
2.2
Ilo¶æ wizyt Koordynatora na budowie w tygodniu
40% 40 W niniejszym kryterium punkty za ilo¶æ wizyt Koordynatora na budowie w tygodniu bêd± przyznawane zgodnie z poni¿szymi zasadami:

Za jedn± wizytê – Wykonawca otrzyma 0 punktów
Za dwie wizyty – Wykonawca otrzyma 20 punktów
Za trzy wizyty – Wykonawca otrzyma 40 punktów

Za jedn± wizytê Zamawiaj±cy uznaje pobyt inspektora nadzoru – koordynatora na ka¿dej budowie w tygodniu, w godzinach prowadzenia robót budowlanych, niezale¿nie od czasu trwania tego pobytu, potwierdzony wpisem do dziennika budowy lub podpisem na li¶cie obecno¶ci je¿eli nie jest wymagany dziennik budowy..

Minimalna ilo¶æ wizyt Koordynatora na budowie w tygodniu wynosi 1 i stanowi wype³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu. Je¿eli Wykonawca nie zobowi±¿e siê do pobytu na budowie przynajmniej jeden raz w tygodniu – jego oferta zostanie odrzucona.
Maksymalna ilo¶æ wizyt Koordynatora na budowie w tygodniu wynosi 3
W przypadku, gdy którykolwiek z Wykonawców zaoferuje wy¿sz± liczbê wizyt na budowie w tygodniu ni¿ maksymalna – do obliczeñ zostanie przyjêta liczba 3 wizyt.

RAZEM 100% 100 ……………………………..

3. Ca³kowita liczba punktów, jak± otrzyma dana oferta, zostanie obliczona wg poni¿szego wzoru:
L = C + IW
gdzie:
L – ca³kowita liczba punktów,
C – punkty uzyskane w kryterium „Cena ofertowa brutto”,
IW – punkty uzyskane w kryterium „Ilo¶æ wizyt Koordynatora na budowie w tygodniu”

4. Ocena punktowa w kryterium „Cena ofertowa brutto” dokonana zostanie na podstawie ³±cznej ceny ofertowej brutto wskazanej przez Wykonawcê w ofercie i przeliczona wed³ug wzoru opisanego w tabeli powy¿ej.
5. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach bêdzie liczona z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku.
6. Je¿eli nie mo¿na wybraæ najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, ¿e dwie lub wiêcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiaj±cy wybiera spo¶ród tych ofert ofertê, która otrzyma³a najwy¿sz± ocenê w kryterium o najwy¿szej wadze.
7. W toku badania i oceny ofert Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od Wykonawcy wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci z³o¿onej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
8. Zamawiaj±cy nie przewiduje przeprowadzenia dogrywki w formie aukcji elektronicznej.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Ilo¶æ wizyt Koordynatora na budowie w tygodniu

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy:
1) Nie podlegaj± wykluczeniu z postêpowania,
2) Spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:
a) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym – Zamawiaj±cy nie stawia warunków w tym zakresie,
b) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej – Zamawiaj±cy nie stawia warunków w tym zakresie,
c) sytuacji ekonomicznej i finansowej – Zamawiaj±cy nie stawia warunków w tym zakresie,
d) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej -– Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e dysponuje n/w osobami zdolnymi do realizacji zamówienia i skieruje te osoby do realizacji zamówienia publicznego:

d1 Inspektor Nadzoru robót drogowych – Koordynator
Wymagana liczba osób – 1 osoba
Minimalne wymagania:
- uprawnienia budowlane (*) do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci in¿ynieryjnej drogowej bez ograniczeñ
- do¶wiadczenie w pe³nieniu funkcji inspektora nadzoru/kierownika budowy/kierownika robót nad co najmniej 2 robotami budowlanymi o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 500.000,00 z³ brutto ka¿da (s³ownie: piêæset tysiêcy z³otych), polegaj±cych na budowie/przebudowie drogi na obszarze miejskim (ulicy) wraz z towarzysz±c± infrastruktur± techniczn± (**),

(*)Przez uprawnienia nale¿y rozumieæ: uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j Dz.U. z 2023 poz. 553) oraz w Rozporz±dzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dn. 29 kwietnia 2019 roku w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019r poz. 831) lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowi±zuj±cych przepisów prawa, lub uznane przez w³a¶ciwy organ, zgodnie z ustaw± z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz.U. z 2021 r. poz. 1646) do pe³nienia samodzielnej funkcji w budownictwie.
(**)Przez do¶wiadczenie zawodowe Zamawiaj±cy rozumie do¶wiadczenie uzyskane przy nadzorowaniu robót lub kierowaniu robotami - w Za³±czniku nr 6 do SWZ „Wykaz osób” nale¿y wskazaæ roboty budowlane, przy których wskazana osoba pe³ni³a funkcjê inspektora nadzoru/kierownika budowy/kierownika robót oraz termin wykonywania wskazanych czynno¶ci – dzieñ, miesi±c, rok. Wymagane do¶wiadczenie zawodowe nie jest to¿same z dat± uzyskania uprawnieñ budowlanych.

Zamawiaj±cy wyja¶nia, ¿e:
 pojêcia „budowa” i „przebudowa”, o których mowa powy¿ej s± rozumiane zgodnie
z definicja zawart± w art. 3 pkt 6), 7a) ustawy prawo budowlane (t.j Dz.U. z 2023 poz. 553)
 pod pojêciem „”obszar miejski” rozumiany jest teren zabudowany, posiadaj±cy uzbrojenie podziemne, po³o¿ony w granicach administracyjnych miasta,
 pojêcie „ulica” jest rozumiane zgodne z definicj± zawart± w art. 4 pkt3) ustawy o drogach publicznych (Dz.U. z 2023r., poz. 645 ze zm.
 Przez jedn± robotê budowlan± nale¿y rozumieæ zadanie realizowane w oparciu o jedn± umowê cywilnoprawn±.

2. Oceniaj±c zdolno¶æ zawodow±, Zamawiaj±cy mo¿e, na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli posiadanie przez Wykonawcê sprzecznych interesów, w szczególno¶ci zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze Wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zamawiaj±cy nie ¿±da podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 2. Zamawiaj±cy ¿±da nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu:
1) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich uprawnieñ, kwalifikacji zawodowych i do¶wiadczenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami - wzór stanowi Za³±cznik nr 6 do SWZ.

3. Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych, które Zamawiaj±cy posiada, je¿eli Wykonawca wska¿e te ¶rodki oraz potwierdzi ich prawid³owo¶æ i aktualno¶æ.
4. W zakresie nieuregulowanym ustaw± Pzp lub niniejsz± SWZ do o¶wiadczeñ i dokumentów sk³adanych przez Wykonawcê w postêpowaniu zastosowanie maj± w szczególno¶ci przepisy rozporz±dzenia Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ Zamawiaj±cy od Wykonawcy oraz rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

16. Ponadto Wykonawca musi do oferty do³±czyæ:
1) zobowi±zanie innego podmiotu, o którym mowa w Rozdz. X ust. 2 pkt 1 SWZ (Za³±cznik nr 5 do SWZ), o ile dotyczy,
2) o¶wiadczenie, o którym mowa w Rozdz. VII ust. 4 SWZ, o ile dotyczy,
3) o¶wiadczenie o powierzeniu wykonania czê¶ci zamówienia podwykonawcom (Za³±cznik nr 4 do SWZ), o ile dotyczy,
4) orygina³ gwarancji lub porêczenia wniesienia wadium (je¶li wadium jest wnoszone w innej formie ni¿ pieni±dzu),
5) pe³nomocnictwo upowa¿niaj±ce do z³o¿enia oferty, o ile ofertê sk³ada pe³nomocnik,
6) pe³nomocnictwo dla pe³nomocnika do reprezentowania w postêpowaniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert sk³adanych przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
7) odpis z Krajowego Rejestru S±dowego lub informacjê z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru, w celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania - oferta powinna byæ podpisana przez osobê upowa¿nion± do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z form± reprezentacji Wykonawcy okre¶lon± w rejestrze lub innym dokumencie, w³a¶ciwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy albo przez upe³nomocnionego przedstawiciela Wykonawcy.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenie, o którym mowa w rozdziale XVIII ust. 14 SWZ, sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które Us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunek, o którym mowa w rozdz. VII, ust. 1 pkt 2) lit. d dotycz±cy dysponowania osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, podlega sumowaniu. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± Us³ugê, do realizacji której te zdolno¶ci s± wymagane.
5. W przypadku, o którym mowa w ust. 4, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± odpowiednio do oferty o¶wiadczenie, na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy, Pzp z którego wynika, które roboty wykonaj± poszczególni Wykonawcy.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Wzór umowy, stanowi Za³±cznik nr 7 do SWZ.
2. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian umowy, zgodnie z § 9 umowy.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-10-06 09:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/um_swidnica

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-10-06 10:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-11-04

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

10. Wykonawca, przystêpuj±c do niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl okre¶lone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej
pod linkiem w zak³adce „Regulamin" oraz uznaje go za wi±¿±cy,
b) zapozna³ i stosuje siê do Instrukcji sk³adania ofert/wniosków dostêpnej pod linkiem.
11. Zamawiaj±cy nie ponosi odpowiedzialno¶ci za z³o¿enie oferty w sposób niezgodny z Instrukcj± korzystania z
platformazakupowa.pl, w szczególno¶ci za sytuacjê, gdy Zamawiaj±cy zapozna siê z tre¶ci± oferty przed up³ywem terminu
sk³adania ofert (np. z³o¿enie oferty w zak³adce „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”).Taka oferta zostanie uznana przez
Zamawiaj±cego za ofertê handlow± i nie bêdzie brana pod uwagê w przedmiotowym postêpowaniu poniewa¿ nie zosta³
spe³niony obowi±zek narzucony w art. 221 ustawy PZP.
12. Zamawiaj±cy informuje, ¿e instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotycz±ce w szczególno¶ci logowania,
sk³adania wniosków o wyja¶nienie tre¶ci SWZ, sk³adania ofert oraz innych czynno¶ci podejmowanych w niniejszym
postêpowaniu przy u¿yciu platformazakupowa.pl znajduj± siê w zak³adce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie
internetowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
13. Formaty plików wykorzystywanych przez wykonawców powinny byæ zgodne z OBWIESZCZENIEM PREZESA RADY
MINISTRÓW z dnia 9 listopada 2017 r. w sprawie og³oszenia jednolitego tekstu rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie
Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci
elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych.
14. Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf.
15. W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów:
a) .zip
b) .7Z
16. W¶ród formatów powszechnych, a NIE wystêpuj±cych w rozporz±dzeniu wystêpuj±: .rar .gif .bmp .numbers .pages.
Dokumenty z³o¿one w takich plikach zostan± uznane za z³o¿one nieskutecznie.
17. Zamawiaj±cy zwraca uwagê na ograniczenia wielko¶ci plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi max
10MB, oraz na ograniczenie wielko¶ci plików podpisywanych w aplikacji eDoApp s³u¿±cej do sk³adania podpisu osobistego,
który wynosi max 5MB.
18. Ze wzglêdu na niskie ryzyko naruszenia integralno¶ci pliku oraz ³atwiejsz± weryfikacjê podpisu, Zamawiaj±cy zaleca, w
miarê mo¿liwo¶ci, przekonwertowanie plików sk³adaj±cych siê na ofertê na format .pdf i opatrzenie ich podpisem
kwalifikowanym PAdES.
19. Pliki w innych formatach ni¿ PDF zaleca siê opatrzyæ zewnêtrznym podpisem XAdES. Wykonawca powinien pamiêtaæ,
aby plik z podpisem przekazywaæ ³±cznie z dokumentem podpisywanym.
20. Zamawiaj±cy zaleca, aby w przypadku podpisywania pliku przez kilka osób, stosowaæ podpisy tego samego rodzaju.
Podpisywanie ró¿nymi rodzajami podpisów np. osobistym i kwalifikowanym mo¿e doprowadziæ do problemów w weryfikacji
plików.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.