eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Świekatowo › "Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania istniejącego Urzędu Gminy na przedszkole"

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-10-25


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
„Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania istniejącego Urzędu Gminy na przedszkole”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Świekatowo

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092351073

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: Dworcowa 20A

1.4.2.) Miejscowość: Świekatowo

1.4.3.) Kod pocztowy: 86-182

1.4.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL618 - Świecki

1.4.7.) Numer telefonu: 48 52 332 22 80

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@swiekatowo.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.swiekatowo.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00409648

2.2.) Data ogłoszenia: 2022-10-25

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2022/BZP 00379480/01

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.10. Data końcowa okresu obowiązywania

Przed zmianą:
2023-10-31

Po zmianie:
2023-12-31

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

6.4.1. Informacje dotyczące wadium

Przed zmianą:
1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100) .
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 299.).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego tj.: 73 8168 0007 0000 1182 2000 0007 wpisując w tytuł przelewu nazwę zadania na jakie jest wnoszone – postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na „„Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania istniejącego Urzędu Gminy na przedszkole” /nr referencyjny: ZP.271.12PŁ.2022.RC /.
5. Wadium wnoszone w formach, o których mowa w ust. 3 pkt 2), 3), 4), powinno być wniesione w oryginale w postaci elektronicznej.
6. Gwarancja (poręczenie) musi być podpisana przez upoważnionego przedstawiciela Gwaranta. Z treści gwarancji (poręczenia) winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.
7. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia 28 października 2022 r. do godz. 10:30.
8. Jeżeli Wykonawca nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, jego oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia (o których mowa w pkt 2 lit. b – d) występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:
1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej;
2) Wykonawca, którego oferta została wybrana, odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie;
3) Wykonawca, którego oferta została wybrana, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
4) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana.
W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w formie innej niż w pieniądzu, Wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej, poprzez dołączenie do oferty za pośrednictwem miniPortalu.

Po zmianie:
1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100) .
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 299.).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego tj.: 73 8168 0007 0000 1182 2000 0007 wpisując w tytuł przelewu nazwę zadania na jakie jest wnoszone – postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na „„Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania istniejącego Urzędu Gminy na przedszkole” /nr referencyjny: ZP.271.12PŁ.2022.RC /.
5. Wadium wnoszone w formach, o których mowa w ust. 3 pkt 2), 3), 4), powinno być wniesione w oryginale w postaci elektronicznej.
6. Gwarancja (poręczenie) musi być podpisana przez upoważnionego przedstawiciela Gwaranta. Z treści gwarancji (poręczenia) winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.
7. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia 2 listopada 2022 r. do godz. 10:30.
8. Jeżeli Wykonawca nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, jego oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia (o których mowa w pkt 2 lit. b – d) występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:
1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej;
2) Wykonawca, którego oferta została wybrana, odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie;
3) Wykonawca, którego oferta została wybrana, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
4) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana.
W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w formie innej niż w pieniądzu, Wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej, poprzez dołączenie do oferty za pośrednictwem miniPortalu.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia

Przed zmianą:
Zam. przewiduje możliwość dokonania zmiany niniejszej umowy na podst. art. 455 ust. 1 pkt. 4 ustawy - Pzp w zw. z postan. ustawy z 02.03.2020 r. o szczeg. rozw. zw. z zapobieg., przeciwdz. i zwalcz. COVID-19, in. chorób zakaź. oraz
wywołanych nimi sytuacji kryzysowych. 2. Wykonawca ma prawo występowania do Zam. z wnioskiem o zmianę treści zawartej umowy. 3. Wszelkie zmiany Umowy są dokonywane przez umocowanych przedstawicieli Zam. i Wyk. w formie pisem. w drodze aneksu Umowy, pod rygorem nieważności. 4. W razie wątpliwości, przyjmuje się, że nie stanowią istotnej
zmiany Umowy następ. zmiany: 1) danych zw. z obsługą administ.-organ. Umowy; 2) danych teleadres.; 3) danych rejestr.; 4) będące następstwem sukcesji uniwersalnej po jednej ze stron Umowy; 5) zmiana nr. rachunku Wyk., 5) dot. popraw. błędów i oczywistych omyłek słownych, liter. i liczb., zm. układu graf. umowy lub nr jedn. redak., nie powodujące zm. celu i istoty umowy. 5. Zam. przewiduje możliwość dokonania zm. postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podst. której dokonano wyboru wyk., w przypadku wystąp. co najmniej 1 z okoliczn. wymien. poniżej, z uwzg. podawanych warunków ich wprowadze,: 5.1 ZMIANY OGÓLNE 5.1.1 Możliwa jest zmiana osób występ. po str. Zam./ Wyk.. W przypadku osób spraw. nadzór nad realizacją umowy ze str. Wyk. zm. którejkolwiek z osób musi być uzasad. przez Wyk. na piśmie i zaakcept. pisemnie przez Zam. Zam. zaakceptuje zmianę wyłącznie wtedy, gdy kwalifik. i doświad. wskazanych osób będą takie same lub wyższe od kwalifik. i doświad. osób wskazanych w ofercie Wyk., a dokonana zm. nie spowoduje wydłużenia terminu wykon. przedmiotu umowy. 5.1.2. Zm. podwyk.-na pisemny wniosek Wyk., dopuszcza się zm. podwyk., wprowadz. nowego podwyk. lub rezygnację z udziału
podwyk. przy real. przedmiotu zam. Zm. może nastąpić wył. po przedst.. przez Wyk. oświad. Podwyk. o jego rezyg. z udziału w real. przedmiotu zam. oraz o braku roszczeń podwyk. wobec Wyk.z tytułu realizacji robót. W szczeg. wypadkach Zam. może dopuścić możliwość wykazania rozliczenia z podwyk. w inny sposób niż wskazany powyżej. Jeżeli zm. dot. podmiotu 3-go, na zasobach którego Wyk. opierał się wykaz. Spełn. warunków udziału w postęp., Zam. dopuści zmianę pod warunkiem, że nowy podwyk. wykaże spełn. Warun. w zakresie nie mniejszym niż wskazane na etapie postęp. o udzielenie zam. przez dotychczas. Podwyk. Zm. podwyk. można dokonać jedynie, jeżeli wykonywanie części robót przez podwyk.
zostało wskazane przez Wyk. w ofercie, 5.1.3. Zm. osób odp. za kontakty i nadzór nad przedm. umowy, których nie można było przewidzieć w chwili sporządzenia niniejszej specyf. i w chwili zawarcia umowy, a których zmiana ma bezpośredni wpływ na wykon. umowy np. gdyby wskutek wydarzeń losowych osoby wskazane w umowie nie mogły pełnić swoich czynności w okresie obowiązywania umowy. W przypadku osób sprawujących nadzór nad realizacją umowy ze strony Wyk. zmiana którejkolwiek z osób musi być uzasadniona przez Wyk. na piśmie i zaakceptowana pisemnie przez
Zam. Zam. zaakceptuje zmianę wył. wtedy, gdy kwalifikacje i doświad. wskazanych osób będą takie same lub wyższe od kwalifikacji i doświad. osób wskazanych w ofercie Wyk., a dokonana zmiana nie spowoduje wydłużenia terminu wykon. przedmiotu umowy. 5.1.4. Zmiany uzasad. okoliczn., o których mowa wart. 357 1 k.c. (t. j. Dz. U z 2020, poz. 1740, 2320 z późn. zm.) Jeżeli z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze stron rażąco stratą, czego str. nie przewidziały przy zawarciu umowy, sąd może po rozważeniu interesów str., zgod. z zasadami współżycia społ., oznaczać sposób wykon. zobow., wysokość świadczenia lub nawet orzec o rozwiązaniu umowy. 5.1.5 Zmiana umowy w zakresie materiał., parametrów techn.,
technologii wykon. robót bud., sposobu i zakresu wyk. przed. umowy w następ. sytuacjach: a) konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętej przedmiotem...

Po zmianie:
1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany w zawartej umowie w niżej wymienionych przypadkach:
1) Zamawiający dopuszcza przedłużenie terminu wykonania przedmiotu umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie ma lub będzie miało wpływ na wykonanie umowy w przypadku utrudnień spowodowanych stanem epidemii w kraju, które miały wpływ na:
 dostęp do zakupu materiałów budowalnych,
 transport materiałów,
 ograniczony czas pracy pracowników,
 przemieszczanie się ludzi i sprzętu,
 wykonanie części robót przez podwykonawców, jeżeli opóźnienia były spowodowane okolicznościami, o których mowa w niniejszym punkcie.
2) W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może dopuścić wprowadzanie zmian w stosunku do dokumentacji projektowej, w trakcie prowadzenia inwestycji w zakresie technologii wykonania elementów robót. Dopuszcza się je tylko, gdy proponowane przez Inżyniera lub Zamawiającego rozwiązanie jest lepsze funkcjonalnie od tego, jakie przewiduje projekt i nie prowadzi do zmiany wynagrodzenia Wykonawcy o więcej niż 5% należnego wynagrodzenia,
3) Zamawiający dopuszcza inne zmiany postanowień umowy, takie jak:
a) zmiany technologii wykonywania robót i/lub rodzaju materiałów, z których będą wykonane roboty budowlane, w przypadku w szczególności zaprzestania produkcji materiału bądź wycofania i wprowadzenia przez producenta materiału o parametrach i cechach użytkowych lepszych lub jakościowo wyższych lub technologicznie nowszych albo właściwszych w zaistniałej sytuacji. Zmiana rodzaju materiałów wymaga pisemnej akceptacji Zamawiającego, uzyskanie której wymaga przedstawienia przez Wykonawcę szczegółowego uzasadnienia zmiany wraz z pisemnym potwierdzeniem producenta parametrów nowych materiałów. Zmiana rodzaju materiałów i/lub technologii realizacji, jeśli nie powoduje zmiany wynagrodzenia nie wymaga sporządzenia aneksu do umowy,
b) zmiana umowy w zakresie podwykonawców, za uprzednią zgodą Zamawiającego, tj. możliwe powierzenie podwykonawcom innej części robót niż wskazana w ofercie Wykonawcy, rezygnacja z planowanego podwykonawstwa, a także możliwa zmiana podwykonawcy na etapie realizacji robót, o ile nie sprzeciwia się to postanowieniom SWZ,
c) zmiana sposobu rozliczania umowy ( inne terminy rozliczania lub za inne części wykonanych robót ), jeżeli będzie to wynikało ze zmiany technologii wykonania przedmiotu umowy lub będzie to wynikało z możliwości finansowych Zamawiającego pod warunkiem, że nie będzie to prowadziło do wydłużenia terminu zakończenia wykonywania przedmiotu umowy i łamało zasad rozliczania wg Polskiego Ładu,
d) zmiana wynikająca z przejęcia zobowiązań przez Zamawiającego względem podwykonawców Wykonawcy.
2. W przypadku ograniczenia zakresu przedmiotu umowy, ale nie więcej niż o 10%, wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie udokumentowane poniesione już koszty tego zakresu rzeczowego.
3. Jeżeli w toku realizacji przedmiotu umowy Strony ustalą wykonanie robót zamiennych, to roboty pierwotnie planowane zostaną wyłączone z zakresu podstawowego przedmiotu umowy na podstawie zakresu zmian określonych w protokołach konieczności oraz na podstawie cen jednostkowych i czynników kalkulacyjnych określonych w kosztorysie ofertowym Wykonawcy, a w przypadku braku takich elementów rozliczeniowych, podstawą będą powszechnie stosowane katalogi KNR i ceny rynku lokalnego.
Zakres robót zamiennych zostanie określony w protokole konieczności oraz przedmiarze robót sporządzonym przez Inżyniera. Natomiast wynagrodzenie z tytułu wykonania robót zamiennych zostanie ustalone na podstawie kosztorysu ofertowego Wykonawcy. Warunkiem wprowadzenia zmian do umowy będzie potwierdzenie.....
(wszystkie przewidziane możliwości wprowadzenia zmian do umowy zostały określone w projektowanych postanowieniach umowy - zał. nr 3 do SWZ, z racji ograniczeń systemowych, co do ilości znaków tego pola nie ma możliwości zawarcia wszystkich postanowień w tym zakresie)

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2022-10-28 10:30

Po zmianie:
2022-11-02 10:30

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2022-10-28 11:00

Po zmianie:
2022-11-02 11:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.4. Termin związania ofertą

Przed zmianą:
2022-11-25

Po zmianie:
2022-12-01

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.