eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Murowana Goślina › Dostawa i montaż kotłów na zgazowanie drewna do siedziby Leśnictwa Łopuchowo, Annowo i Gołaszyn

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-10-06


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa i montaż kotłów na zgazowanie drewna do siedziby Leśnictwa Łopuchowo, Annowo i Gołaszyn

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Łopuchówko

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 630011510

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Łopuchówko 1

1.5.2.) Miejscowość: Murowana Goślina

1.5.3.) Kod pocztowy: 62-095

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański

1.5.7.) Numer telefonu: 61 8 122 161

1.5.8.) Numer faksu: 61 8 122 161

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: lopuchowko@poznan.lasy.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://lopuchowko.poznan.lasy.gov.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://www.gov.pl/web/nadlesnictwo-lopuchowko/zamowieniapubliczne

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


leśnictwo

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa i montaż kotłów na zgazowanie drewna do siedziby Leśnictwa Łopuchowo, Annowo i Gołaszyn

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7ac4ecf6-2ea9-11ed-9171-f6b7c7d59353

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00380015

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-10-06

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00023407/09/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 Dostawa i montaż kotłów na zgazowanie drewna do siedziby Leśnictwa Łopuchowo, Annowo i Gołaszyn

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00339375/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: SA.270.22.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dostarczenie, montaż oraz uruchomienie kotła na zgazowanie drewna do siedziby Leśnictwa Łopuchowo wraz z wykonaniem niezbędnych prac budowlanych do montażu kotła w ramach zadania pn. „Dostawa i montaż kotła na zgazowanie drewna do siedziby Leśnictwa Łopuchowo”.
Dostarczony kocioł musi spełniać wymagania energetyczno-emisyjne klasy 5 według normy PN EN 303-5:2012 oraz wykazywać nominalną moc kotła 18kW (wraz z buforem 1000 dm 3 ) dla kotła przeznaczonego do leśniczówki Leśnictwa Łopuchowo.
Zadaniem Wykonawcy będzie przeszkolenie przyszłych użytkowników kotła w zakresie obsługi i bieżącej eksploatacji kotła.

Materiały stalowe pochodzące z demontażu zużytego kotła należy przewieźć do punktu skupu znajdującego się w maksymalnej odległości do 30 km od miejsca demontażu, a kwit złomowy wystawiony na Zamawiającego niezwłocznie dostarczyć do siedziby Nadleśnictwa Łopuchówko. Wartość zezłomowanego kotła stanowi przychód Zamawiającego. Przekazanie, do punktu skupu, materiałów stalowych pochodzących z demontażu odbędzie się przy udziale upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego. Pozostałe materiały rozbiórkowe należy zutylizować na koszt Wykonawcy, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Koszty transportu związane z usunięciem gruzu, materiałów z rozbiórki wraz z ich utylizacją, elementów stalowych pochodzących z demontażu zużytego kotła oraz koszty przeszkolenia należy wliczyć do ceny ofertowej.
Miejsce dostawy urządzeń grzewczych:
- dla Części nr I zamówienia – leśniczówka Leśnictwa Łopuchowo z siedzibą w: Łopuchówko 5, 62-095 Murowana Goślina.
Szczegółowy zakres dostawy określony został w dokumentach stanowiących Załącznik nr 9 do SWZ, na który składa się: dla Części nr 1 zamówienia - „Dostawa i montaż kotła na zgazowanie drewna do siedziby Leśnictwa Łopuchowo”:
- Opis wymagań techniczno użytkowych dla kotła do leśniczówki Leśnictwa Łopuchowo,
- Szczegółowa Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót ST-M do leśniczówki Leśnictwa Łopuchowo,
- przedmiar robót - instalacja grzewcza - wymiana pieca c.o. wraz z wyposażeniem – leśniczówka Leśnictwa Łopuchowo.
Wyżej wymienione dokumenty zawarte zostały w załączniku nr 9.1. do SWZ.

We wszystkich miejscach SWZ i załącznikach do SWZ, w których użyto przykładowego znaku towarowego, patentu, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego wykonawcę lub, jeżeli Zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt. 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, w każdym przypadku, działając zgodnie z art. 99 ust. 6 i art. 101 ust. 4 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne w stosunku do określonych w SWZ i dokumentacji przetargowej, oznaczając takie wskazania lub odniesienia odpowiednio wyrazami „lub równoważny” lub „lub równoważne”, pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w opisie przedmiotu zamówienia. Rozwiązanie równoważne jest także dopuszczalne w sytuacji, gdyby wyraz „równoważny” lub „równoważne” nie znalazło się w opisie przedmiotu zamówienia.

Zamawiający zobowiązuje Wykonawców do wykazania rozwiązań równoważnych do zastosowania w stosunku do dokumentacji postępowania. W myśl art. 101 ust. 5 Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne (w sytuacji, gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt. 2 i ust. 3 ustawy Pzp), jest obowiązany udowodnić w ofercie, że oferowane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają przez niego wymagania określone w SWZ. Brak wskazania tych elementów będzie traktowane, jako wybór elementów opisanych w SWZ.

Zamawiający zobowiązuje Wykonawców do wykazania rozwiązań równoważnych do zastosowania w stosunku do dokumentacji postępowania. W myśli art. 101 ust. 6 ustawy Pzp, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne (w sytuacji, gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt. 1 ustawy Pzp) jest obowiązany udowodnić w ofercie, że obiekt budowlany, dostawa lub usługa, spełniają wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, określonej przez Zamawiającego.
Rozwiązania równoważne muszą być zgodne w szczególności pod względem:
- gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych),
- charakteru użytkowego (tożsamość funkcji),
- charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów),
- parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, konstrukcyjne),
- parametrów bezpieczeństwa użytkowania itp.

Do wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca używać będzie własnych narzędzi, materiałów i urządzeń dostarczonych na miejsce realizacji dostaw własnym staraniem. Ilość narzędzi i urządzeń wykorzystywanych do realizacji przedmiotowego zadania winna zapewnić właściwe tempo realizacji w okresie objętym umową. Wszystkie narzędzia i urządzenia winny być dobrane w taki sposób, by nie spowodować niekorzystnego wpływu na jakość wykonywanych dostaw.

Materiały użyte do wykonania zadania muszą posiadać deklarację zgodności lub certyfikat z Polską Normą lub aprobatą techniczną, a w przypadku braku Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane. Wykonawca musi dostarczyć przedmiotowe dokumenty przy odbiorze dostawy. Wyklucza się montaż jakichkolwiek materiałów i sprzętu nie posiadających ważnych certyfikatów Unii Europejskiej. Podczas realizacji zamówienia Wykonawca udostępni Zamawiającemu wgląd w materiały wykorzystane do dostawy, materiały budowlane, które będą użyte do wykonania przedmiotu zamówienia, a przed ich składowaniem lub wbudowaniem w obiekt (jeżeli Wykonawca nie będzie ich składował), uzyska akceptację Zamawiającego, co do ich zgodności z opisem zamówienia oraz przyjętym standardem użytkowym.

Zamawiający nie przewiduje obowiązku odbycia przez Wykonawcę wizji lokalnej lub sprawdzenia przez Wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia. Niemniej jednak zalecane jest dokonanie przez Wykonawcę wizji lokalnej miejsca przeznaczonego do realizacji dostawy i otoczenia, a także zdobycie wszelkich dodatkowych informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszt dokonania wizji lokalnej ponosi wykonawca. Wizję lokalną można przeprowadzić po uprzednim kontakcie z pracownikiem, o którym mowa w pkt. 10.1. SWZ i po ustaleniu dogodnego dla obu stron terminu spotkania, przy uwzględnieniu godzin pracy siedziby Zamawiającego – biuro Nadleśnictwa Łopuchówko czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00, z wyłączeniem dni wolnych od pracy.

Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialności za szkody, jakie mogą wyniknąć na skutek niewłaściwego prowadzenia dostawy, robót towarzyszących dostawie, złej organizacji transportu i składowania materiałów budowlanych oraz za szkody jakie mogą powstać w majątku Zamawiającego na skutek prowadzonych prac, od chwili rozpoczęcia dostawy, robót towarzyszącej dostawie, aż do dnia podpisania protokołu odbioru końcowego. Do obowiązków Wykonawcy należy również naprawa na własny koszt wszelkich uszkodzeń na drogach dojazdowych powstałych w związku z wykonywaniem zleconych dostaw, robót towarzyszących dostawie, w tym transportu materiału. Po wykonaniu prac Wykonawca doprowadzi do należytego stanu i porządku, tj. co najmniej do istniejącego przed rozpoczęciem prac miejsca prowadzenia dostawy, robót towarzyszących dostawie, w szczególności te, które Wykonawca naruszy lub uszkodzi w celu realizacji przedmiotu zamówienia.

Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych zadań dotyczących przedmiotu zamówienia. Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców, wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podania nazw ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani. Wskazanie takie należy umieścić w Ofercie. W przypadku braku wskazania w ofercie podwykonawstwa, wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie.

Wykonawca udzieli na przedmiot zamówienia gwarancji jakości i rękojmi za wady na okres 60 miesięcy licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. Jeżeli na poszczególne materiały lub urządzenia udzielona zostanie gwarancja jakości producenta na okres dłuższy niż 60 miesięcy, okres gwarancji jakości udzielonej przez Wykonawcę odpowiada okresowi gwarancji udzielonej przez producenta.

Wymagania w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy – zamówienie dotyczy dostaw wobec czego Zamawiający nie ma obowiązku stawiania wymagań odnośnie zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności związane z realizacją przedmiotu zamówienia, których realizacja polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r., poz. 1320, ze zm.).

W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca bezzwłocznie ma obowiązek informowania Zamawiającego o szczególnych, prawdopodobnych, nie tylko o aktualnych, ale i o przyszłych wydarzeniach lub okolicznościach, które mogą niesprzyjająco wpłynąć na realizację umowy lub ją opóźnić.

Pozostały opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 44621220-7 - Kotły grzewcze centralnego ogrzewania

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

44621200-1 - Kotły grzewcze

45000000-7 - Roboty budowlane

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45331110-0 - Instalowanie kotłów

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45262500-6 - Roboty murarskie i murowe

4.5.5.) Wartość części: 47643,17 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dostarczenie, montaż oraz uruchomienie kotła na zgazowanie drewna do siedziby Leśnictwa Annowo wraz z wykonaniem niezbędnych prac budowlanych do montażu kotła w ramach zadania pn. „Dostawa i montaż kotła na zgazowanie drewna do siedziby Leśnictwa Annowo”.
Dostarczony kocioł musi spełniać wymagania energetyczno-emisyjne klasy 5 według normy PN EN 303-5:2012 oraz wykazywać nominalną moc kotła 18kW (wraz z buforem 1000 dm 3 ) dla kotła przeznaczonego do leśniczówki Leśnictwa Annowo.
Zadaniem Wykonawcy będzie przeszkolenie przyszłych użytkowników kotła w zakresie obsługi i bieżącej eksploatacji kotła.

Materiały stalowe pochodzące z demontażu zużytego kotła należy przewieźć do punktu skupu znajdującego się w maksymalnej odległości do 30 km od miejsca demontażu, a kwit złomowy wystawiony na Zamawiającego niezwłocznie dostarczyć do siedziby Nadleśnictwa Łopuchówko. Wartość zezłomowanego kotła stanowi przychód Zamawiającego. Przekazanie, do punktu skupu, materiałów stalowych pochodzących z demontażu odbędzie się przy udziale upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego. Pozostałe materiały rozbiórkowe należy zutylizować na koszt Wykonawcy, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Koszty transportu związane z usunięciem gruzu, materiałów z rozbiórki wraz z ich utylizacją, elementów stalowych pochodzących z demontażu zużytego kotła oraz koszty przeszkolenia należy wliczyć do ceny ofertowej.
Miejsce dostawy urządzeń grzewczych:
- dla Części nr II zamówienia – leśniczówka Leśnictwa Annowo z siedzibą w: Annowo 10, 62-005 Owińska.
Szczegółowy zakres dostawy określony został w dokumentach stanowiących Załącznik nr 9 do SWZ, na który składa się: dla Części nr 2 zamówienia - „Dostawa i montaż kotła na zgazowanie drewna do siedziby Leśnictwa Annowo”:
- Opis wymagań techniczno użytkowych dla kotła do leśniczówki Leśnictwa Annowo,
- Szczegółowa Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót ST-M do leśniczówki Leśnictwa Annowo,
- przedmiar robót - instalacja grzewcza - wymiana pieca c.o. wraz z wyposażeniem – leśniczówka Leśnictwa Annowo.
Wyżej wymienione dokumenty zawarte zostały w załączniku nr 9.2. do SWZ.

We wszystkich miejscach SWZ i załącznikach do SWZ, w których użyto przykładowego znaku towarowego, patentu, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego wykonawcę lub, jeżeli Zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt. 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, w każdym przypadku, działając zgodnie z art. 99 ust. 6 i art. 101 ust. 4 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne w stosunku do określonych w SWZ i dokumentacji przetargowej, oznaczając takie wskazania lub odniesienia odpowiednio wyrazami „lub równoważny” lub „lub równoważne”, pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w opisie przedmiotu zamówienia. Rozwiązanie równoważne jest także dopuszczalne w sytuacji, gdyby wyraz „równoważny” lub „równoważne” nie znalazło się w opisie przedmiotu zamówienia.

Zamawiający zobowiązuje Wykonawców do wykazania rozwiązań równoważnych do zastosowania w stosunku do dokumentacji postępowania. W myśl art. 101 ust. 5 Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne (w sytuacji, gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt. 2 i ust. 3 ustawy Pzp), jest obowiązany udowodnić w ofercie, że oferowane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają przez niego wymagania określone w SWZ. Brak wskazania tych elementów będzie traktowane, jako wybór elementów opisanych w SWZ.

Zamawiający zobowiązuje Wykonawców do wykazania rozwiązań równoważnych do zastosowania w stosunku do dokumentacji postępowania. W myśli art. 101 ust. 6 ustawy Pzp, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne (w sytuacji, gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt. 1 ustawy Pzp) jest obowiązany udowodnić w ofercie, że obiekt budowlany, dostawa lub usługa, spełniają wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, określonej przez Zamawiającego.
Rozwiązania równoważne muszą być zgodne w szczególności pod względem:
- gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych),
- charakteru użytkowego (tożsamość funkcji),
- charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów),
- parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, konstrukcyjne),
- parametrów bezpieczeństwa użytkowania itp.

Do wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca używać będzie własnych narzędzi, materiałów i urządzeń dostarczonych na miejsce realizacji dostaw własnym staraniem. Ilość narzędzi i urządzeń wykorzystywanych do realizacji przedmiotowego zadania winna zapewnić właściwe tempo realizacji w okresie objętym umową. Wszystkie narzędzia i urządzenia winny być dobrane w taki sposób, by nie spowodować niekorzystnego wpływu na jakość wykonywanych dostaw.

Materiały użyte do wykonania zadania muszą posiadać deklarację zgodności lub certyfikat z Polską Normą lub aprobatą techniczną, a w przypadku braku Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane. Wykonawca musi dostarczyć przedmiotowe dokumenty przy odbiorze dostawy. Wyklucza się montaż jakichkolwiek materiałów i sprzętu nie posiadających ważnych certyfikatów Unii Europejskiej. Podczas realizacji zamówienia Wykonawca udostępni Zamawiającemu wgląd w materiały wykorzystane do dostawy, materiały budowlane, które będą użyte do wykonania przedmiotu zamówienia, a przed ich składowaniem lub wbudowaniem w obiekt (jeżeli Wykonawca nie będzie ich składował), uzyska akceptację Zamawiającego, co do ich zgodności z opisem zamówienia oraz przyjętym standardem użytkowym.

Zamawiający nie przewiduje obowiązku odbycia przez Wykonawcę wizji lokalnej lub sprawdzenia przez Wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia. Niemniej jednak zalecane jest dokonanie przez Wykonawcę wizji lokalnej miejsca przeznaczonego do realizacji dostawy i otoczenia, a także zdobycie wszelkich dodatkowych informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszt dokonania wizji lokalnej ponosi wykonawca. Wizję lokalną można przeprowadzić po uprzednim kontakcie z pracownikiem, o którym mowa w pkt. 10.1. SWZ i po ustaleniu dogodnego dla obu stron terminu spotkania, przy uwzględnieniu godzin pracy siedziby Zamawiającego – biuro Nadleśnictwa Łopuchówko czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00, z wyłączeniem dni wolnych od pracy.

Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialności za szkody, jakie mogą wyniknąć na skutek niewłaściwego prowadzenia dostawy, robót towarzyszących dostawie, złej organizacji transportu i składowania materiałów budowlanych oraz za szkody jakie mogą powstać w majątku Zamawiającego na skutek prowadzonych prac, od chwili rozpoczęcia dostawy, robót towarzyszącej dostawie, aż do dnia podpisania protokołu odbioru końcowego. Do obowiązków Wykonawcy należy również naprawa na własny koszt wszelkich uszkodzeń na drogach dojazdowych powstałych w związku z wykonywaniem zleconych dostaw, robót towarzyszących dostawie, w tym transportu materiału. Po wykonaniu prac Wykonawca doprowadzi do należytego stanu i porządku, tj. co najmniej do istniejącego przed rozpoczęciem prac miejsca prowadzenia dostawy, robót towarzyszących dostawie, w szczególności te, które Wykonawca naruszy lub uszkodzi w celu realizacji przedmiotu zamówienia.

Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych zadań dotyczących przedmiotu zamówienia. Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców, wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podania nazw ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani. Wskazanie takie należy umieścić w Ofercie. W przypadku braku wskazania w ofercie podwykonawstwa, wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie.

Wykonawca udzieli na przedmiot zamówienia gwarancji jakości i rękojmi za wady na okres 60 miesięcy licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. Jeżeli na poszczególne materiały lub urządzenia udzielona zostanie gwarancja jakości producenta na okres dłuższy niż 60 miesięcy, okres gwarancji jakości udzielonej przez Wykonawcę odpowiada okresowi gwarancji udzielonej przez producenta.

Wymagania w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy – zamówienie dotyczy dostaw wobec czego Zamawiający nie ma obowiązku stawiania wymagań odnośnie zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności związane z realizacją przedmiotu zamówienia, których realizacja polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r., poz. 1320, ze zm.).

W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca bezzwłocznie ma obowiązek informowania Zamawiającego o szczególnych, prawdopodobnych, nie tylko o aktualnych, ale i o przyszłych wydarzeniach lub okolicznościach, które mogą niesprzyjająco wpłynąć na realizację umowy lub ją opóźnić.

Pozostały opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 44621220-7 - Kotły grzewcze centralnego ogrzewania

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

44621200-1 - Kotły grzewcze

45000000-7 - Roboty budowlane

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45331110-0 - Instalowanie kotłów

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45262500-6 - Roboty murarskie i murowe

4.5.5.) Wartość części: 47519,32 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dostarczenie, montaż oraz uruchomienie kotła na zgazowanie drewna do siedziby Leśnictwa Gołaszyn wraz z wykonaniem niezbędnych prac budowlanych do montażu kotła w ramach zadania pn. „Dostawa i montaż kotła na zgazowanie drewna do siedziby Leśnictwa Gołaszyn”.
Dostarczony kocioł musi spełniać wymagania energetyczno-emisyjne klasy 5 według normy PN EN 303-5:2012 oraz wykazywać nominalną moc kotła 22kW (wraz z buforem 1000 dm 3 ) dla kotła przeznaczonego do leśniczówki Leśnictwa Gołaszyn.
Zadaniem Wykonawcy będzie przeszkolenie przyszłych użytkowników kotła w zakresie obsługi i bieżącej eksploatacji kotła.

Materiały stalowe pochodzące z demontażu zużytego kotła należy przewieźć do punktu skupu znajdującego się w maksymalnej odległości do 30 km od miejsca demontażu, a kwit złomowy wystawiony na Zamawiającego niezwłocznie dostarczyć do siedziby Nadleśnictwa Łopuchówko. Wartość zezłomowanego kotła stanowi przychód Zamawiającego. Przekazanie, do punktu skupu, materiałów stalowych pochodzących z demontażu odbędzie się przy udziale upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego. Pozostałe materiały rozbiórkowe należy zutylizować na koszt Wykonawcy, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Koszty transportu związane z usunięciem gruzu, materiałów z rozbiórki wraz z ich utylizacją, elementów stalowych pochodzących z demontażu zużytego kotła oraz koszty przeszkolenia należy wliczyć do ceny ofertowej.
Miejsce dostawy urządzeń grzewczych:
- dla Części nr III zamówienia – leśniczówka Leśnictwa Gołaszyn z siedzibą w: Gołaszyn 20, 64-600 Oborniki.
Szczegółowy zakres dostawy określony został w dokumentach stanowiących Załącznik nr 9 do SWZ, na który składa się: dla Części nr 3 zamówienia - „Dostawa i montaż kotła na zgazowanie drewna do siedziby Leśnictwa Gołaszyn”:
- Opis wymagań techniczno użytkowych dla kotła do leśniczówki Leśnictwa Gołaszyn,
- Szczegółowa Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót ST-M do leśniczówki Leśnictwa Gołaszyn,
- przedmiar robót - instalacja grzewcza - wymiana pieca c.o. wraz z wyposażeniem – leśniczówka Leśnictwa Gołaszyn.
Wyżej wymienione dokumenty zawarte zostały w załączniku nr 9.3. do SWZ.

We wszystkich miejscach SWZ i załącznikach do SWZ, w których użyto przykładowego znaku towarowego, patentu, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego wykonawcę lub, jeżeli Zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt. 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, w każdym przypadku, działając zgodnie z art. 99 ust. 6 i art. 101 ust. 4 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne w stosunku do określonych w SWZ i dokumentacji przetargowej, oznaczając takie wskazania lub odniesienia odpowiednio wyrazami „lub równoważny” lub „lub równoważne”, pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w opisie przedmiotu zamówienia. Rozwiązanie równoważne jest także dopuszczalne w sytuacji, gdyby wyraz „równoważny” lub „równoważne” nie znalazło się w opisie przedmiotu zamówienia.

Zamawiający zobowiązuje Wykonawców do wykazania rozwiązań równoważnych do zastosowania w stosunku do dokumentacji postępowania. W myśl art. 101 ust. 5 Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne (w sytuacji, gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt. 2 i ust. 3 ustawy Pzp), jest obowiązany udowodnić w ofercie, że oferowane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają przez niego wymagania określone w SWZ. Brak wskazania tych elementów będzie traktowane, jako wybór elementów opisanych w SWZ.

Zamawiający zobowiązuje Wykonawców do wykazania rozwiązań równoważnych do zastosowania w stosunku do dokumentacji postępowania. W myśli art. 101 ust. 6 ustawy Pzp, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne (w sytuacji, gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt. 1 ustawy Pzp) jest obowiązany udowodnić w ofercie, że obiekt budowlany, dostawa lub usługa, spełniają wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, określonej przez Zamawiającego.
Rozwiązania równoważne muszą być zgodne w szczególności pod względem:
- gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych),
- charakteru użytkowego (tożsamość funkcji),
- charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów),
- parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, konstrukcyjne),
- parametrów bezpieczeństwa użytkowania itp.

Do wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca używać będzie własnych narzędzi, materiałów i urządzeń dostarczonych na miejsce realizacji dostaw własnym staraniem. Ilość narzędzi i urządzeń wykorzystywanych do realizacji przedmiotowego zadania winna zapewnić właściwe tempo realizacji w okresie objętym umową. Wszystkie narzędzia i urządzenia winny być dobrane w taki sposób, by nie spowodować niekorzystnego wpływu na jakość wykonywanych dostaw.

Materiały użyte do wykonania zadania muszą posiadać deklarację zgodności lub certyfikat z Polską Normą lub aprobatą techniczną, a w przypadku braku Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane. Wykonawca musi dostarczyć przedmiotowe dokumenty przy odbiorze dostawy. Wyklucza się montaż jakichkolwiek materiałów i sprzętu nie posiadających ważnych certyfikatów Unii Europejskiej. Podczas realizacji zamówienia Wykonawca udostępni Zamawiającemu wgląd w materiały wykorzystane do dostawy, materiały budowlane, które będą użyte do wykonania przedmiotu zamówienia, a przed ich składowaniem lub wbudowaniem w obiekt (jeżeli Wykonawca nie będzie ich składował), uzyska akceptację Zamawiającego, co do ich zgodności z opisem zamówienia oraz przyjętym standardem użytkowym.

Zamawiający nie przewiduje obowiązku odbycia przez Wykonawcę wizji lokalnej lub sprawdzenia przez Wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia. Niemniej jednak zalecane jest dokonanie przez Wykonawcę wizji lokalnej miejsca przeznaczonego do realizacji dostawy i otoczenia, a także zdobycie wszelkich dodatkowych informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszt dokonania wizji lokalnej ponosi wykonawca. Wizję lokalną można przeprowadzić po uprzednim kontakcie z pracownikiem, o którym mowa w pkt. 10.1. SWZ i po ustaleniu dogodnego dla obu stron terminu spotkania, przy uwzględnieniu godzin pracy siedziby Zamawiającego – biuro Nadleśnictwa Łopuchówko czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00, z wyłączeniem dni wolnych od pracy.

Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialności za szkody, jakie mogą wyniknąć na skutek niewłaściwego prowadzenia dostawy, robót towarzyszących dostawie, złej organizacji transportu i składowania materiałów budowlanych oraz za szkody jakie mogą powstać w majątku Zamawiającego na skutek prowadzonych prac, od chwili rozpoczęcia dostawy, robót towarzyszącej dostawie, aż do dnia podpisania protokołu odbioru końcowego. Do obowiązków Wykonawcy należy również naprawa na własny koszt wszelkich uszkodzeń na drogach dojazdowych powstałych w związku z wykonywaniem zleconych dostaw, robót towarzyszących dostawie, w tym transportu materiału. Po wykonaniu prac Wykonawca doprowadzi do należytego stanu i porządku, tj. co najmniej do istniejącego przed rozpoczęciem prac miejsca prowadzenia dostawy, robót towarzyszących dostawie, w szczególności te, które Wykonawca naruszy lub uszkodzi w celu realizacji przedmiotu zamówienia.

Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych zadań dotyczących przedmiotu zamówienia. Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców, wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podania nazw ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani. Wskazanie takie należy umieścić w Ofercie. W przypadku braku wskazania w ofercie podwykonawstwa, wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie.

Wykonawca udzieli na przedmiot zamówienia gwarancji jakości i rękojmi za wady na okres 60 miesięcy licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. Jeżeli na poszczególne materiały lub urządzenia udzielona zostanie gwarancja jakości producenta na okres dłuższy niż 60 miesięcy, okres gwarancji jakości udzielonej przez Wykonawcę odpowiada okresowi gwarancji udzielonej przez producenta.

Wymagania w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy – zamówienie dotyczy dostaw wobec czego Zamawiający nie ma obowiązku stawiania wymagań odnośnie zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności związane z realizacją przedmiotu zamówienia, których realizacja polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r., poz. 1320, ze zm.).

W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca bezzwłocznie ma obowiązek informowania Zamawiającego o szczególnych, prawdopodobnych, nie tylko o aktualnych, ale i o przyszłych wydarzeniach lub okolicznościach, które mogą niesprzyjająco wpłynąć na realizację umowy lub ją opóźnić.

Pozostały opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 44621220-7 - Kotły grzewcze centralnego ogrzewania

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

44621200-1 - Kotły grzewcze

45000000-7 - Roboty budowlane

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45331110-0 - Instalowanie kotłów

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45262500-6 - Roboty murarskie i murowe

4.5.5.) Wartość części: 52319,32 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W dniu 08.09.2022 r. Zamawiający, tj. Nadleśnictwo Łopuchówko z siedzibą w: Łopuchówko 1, 62-095 Murowana Goślina, zamieścił w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenie o zamówieniu na dostawy pn. „Dostawa i montaż kotłów na zgazowanie drewna do siedziby Leśnictwa Łopuchowo, Annowo i Gołaszyn” o nr referencyjnym 2022/BZP 00339375/01.
W terminie wyznaczonym w SWZ oraz treści ogłoszenia na składanie ofert, tj. do dnia 03.10.2022 r. do godz. 08:30, w ramach przedmiotowego postępowania nie wpłynęła żadna oferta.

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W dniu 08.09.2022 r. Zamawiający, tj. Nadleśnictwo Łopuchówko z siedzibą w: Łopuchówko 1, 62-095 Murowana Goślina, zamieścił w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenie o zamówieniu na dostawy pn. „Dostawa i montaż kotłów na zgazowanie drewna do siedziby Leśnictwa Łopuchowo, Annowo i Gołaszyn” o nr referencyjnym 2022/BZP 00339375/01.
W terminie wyznaczonym w SWZ oraz treści ogłoszenia na składanie ofert, tj. do dnia 03.10.2022 r. do godz. 08:30, w ramach przedmiotowego postępowania nie wpłynęła żadna oferta.

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W dniu 08.09.2022 r. Zamawiający, tj. Nadleśnictwo Łopuchówko z siedzibą w: Łopuchówko 1, 62-095 Murowana Goślina, zamieścił w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenie o zamówieniu na dostawy pn. „Dostawa i montaż kotłów na zgazowanie drewna do siedziby Leśnictwa Łopuchowo, Annowo i Gołaszyn” o nr referencyjnym 2022/BZP 00339375/01.
W terminie wyznaczonym w SWZ oraz treści ogłoszenia na składanie ofert, tj. do dnia 03.10.2022 r. do godz. 08:30, w ramach przedmiotowego postępowania nie wpłynęła żadna oferta.

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Zamawiający unieważnił postępowanie w dniu 04.10.2022 r.
W sekcji "Wartość zamówienia" przy poszczególnych częściach Zamawiający wskazał wartość zamówienia w zł netto wraz z prawem opcji.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.