eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SiewierzOpracowanie projektu planu ogólnego Gminy Siewierz, projektu Gminnego Programu Rewitalizacji oraz projektu Strategii Rozwoju Gminy Siewierz na lata 2026-2035



Ogłoszenie z dnia 2025-07-31


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Opracowanie projektu planu ogólnego Gminy Siewierz, projektu Gminnego Programu Rewitalizacji oraz projektu Strategii Rozwoju Gminy Siewierz na lata 2026-2035

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Siewierz

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258227

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Żwirki i Wigury 16

1.5.2.) Miejscowość: Siewierz

1.5.3.) Kod pocztowy: 42-470

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki

1.5.7.) Numer telefonu: 326499400

1.5.8.) Numer faksu: 326499402

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: siewierz@siewierz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.siewierz.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Opracowanie projektu planu ogólnego Gminy Siewierz, projektu Gminnego Programu Rewitalizacji oraz projektu Strategii Rozwoju Gminy Siewierz na lata 2026-2035

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8b751826-fb48-4d62-8a18-aab63fd7cce3

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00355307

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-31

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00034693/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Opracowanie Planu Ogólnego Gminy

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Krajowy Pan Odbudowy i Zwiększania Odporności w ramach inwestycji A1.3.1 na działania w zakresie wdrożenia reformy planowania i zagospodarowania przestrzennego w gminie poprzez przygotowanie i uchwalenie planu ogólnego gminy oraz gminnego programu rewitalizacji

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8b751826-fb48-4d62-8a18-aab63fd7cce3

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
2. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski", widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy na Platformie e-Zamówienia.
3. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”).
4. Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej.
5. Zamawiający dopuszcza także możliwość składania przez Wykonawców dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej, na adres email: siewierz@siewierz.pl (z wyłączeniem składania ofert).

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
2. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu 22 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
3. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgodny z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
4. Ofertę, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby oraz pełnomocnictwo sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz
minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych. Pozostałe informacje, oświadczenia lub dokumenty sporządza się w postaci elektronicznej w formatach danych określonych w przepisach ww. rozporządzenia lub jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
5. Do podpisania oferty konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu osobistego lub podpisu zaufanego.
6. Wykonawca przygotowuje ofertę przy pomocy interaktywnego „Formularza ofertowego" udostępnionego przez Zamawiającego na Platformie e-Zamówienia i zamieszczonego w podglądzie postępowania w zakładce „Informacje podstawowe".
7. Pozostałe wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej określono w SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1) administratorem danych osobowych Pani/Pana przetwarzanych w Urzędzie Miasta i Gminy Siewierz jest Burmistrz Miasta i Gminy Siewierz.
2) administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. Funkcję tę pełni Sekretarz Miasta i Gminy Siewierz.
3) kontakt do inspektora ochrony danych osobowych w Urzędzie Miasta i Gminy Siewierz: e-mail: iod@siewierz.pl
4) dane osobowe Pani/Pana przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego,
5) odbiorcami danych osobowych Pani/Pana będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Prawo zamówień publicznych, dalej „ustawa Pzp”,
6) dane osobowe Pani/Pana będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia,
7) obowiązek podania przez Pani/Pana danych osobowych bezpośrednio dotyczących Pani/Pana jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp,
8) w odniesieniu do danych osobowych Pani/Pana decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO,
9) Wykonawca posiada:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Pani/Pana,
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych,
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ,
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących Wykonawcy narusza przepisy RODO.
10) Pani/Panu nie przysługuje:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1. Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO, w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX, do upływu terminu na ich wniesienie.
2. Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą.
3. W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
4. W przypadku gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lub załącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający nie udostępnia tych danych, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO.
5. Udostępnianie protokołu i załączników do protokołu ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem tych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, zebranych w toku postępowania o udzielenie zamówienia.
6. W przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez Zamawiającego, z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO, Zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.
7. Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RIZP.271.18.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 3

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część I: Opracowanie projektu planu ogólnego Gminy Siewierz:
1) Przedmiotem zamówienia w Części I jest opracowanie projektu planu ogólnego Gminy Siewierz (zwanego dalej POG), o którym mowa w art. 13a ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1130 z późn. zm.). Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
a) sporządzenie prognozy oddziaływania na środowisko do projektu planu ogólnego,
b) sporządzenie opracowania ekofizjograficznego na potrzeby planu ogólnego,
c) opracowanie danych przestrzennych do planu ogólnego, zgodnie z art. 67a ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
d) wykonanie bilansu powierzchni terenów poszczególnych stref planistycznych wyznaczonych w planie ogólnym (w ha, do 2 miejsc po przecinku).
2) Przedmiot zamówienia należy sporządzić wraz z niezbędnymi analizami, zgodnie z przepisami:
- ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1130 z późn. zm.),
- rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów (Dz. U. z 2023 r. poz. 2758 z późn. zm.),
- ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz.1112 ze zm.),
- rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 9 września 2002 r. w sprawie opracowań ekofizjograficznych (t. j. Dz. U. z 2002 r. Nr 155 poz. 1298),
- ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 242),
- ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 647)
oraz na podstawie pozostałych przepisów odrębnych odnoszących się do planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz z uwzględnieniem uwag zgłaszanych przez Zamawiającego w trakcie realizacji umowy i aktualnego orzecznictwa sądowego dotyczącego zagospodarowania przestrzennego, a także zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju.
3) Wykonawca zobowiązany jest znać i stosować wszystkie przepisy związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia, w brzmieniu obowiązującym w okresie obowiązywania umowy. Wykonawca zobowiązany jest do śledzenia ewentualnych zmian ww. przepisów oraz nowo wprowadzanych regulacji i stosować je na bieżąco. Dokumentacja powinna być zgodna z przepisami prawnymi, obowiązującymi na dzień przekazania przedmiotu zamówienia Zamawiającemu.
4) Szczegółowy zakres prac, podział prac nad Planem Ogólnym Gminy określa „Harmonogram rzeczowo – okresowy realizacji zamówienia,” stanowiący załącznik nr 1 do SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 15 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryteria oceny ofert w Części I:
Cena – 60 %
Doświadczenie Głównego Projektanta – 40 %
Ocena ogólna danej oferty w Części I polegać będzie na zsumowaniu punktów (przyjmuje się, że 1% = 1 punkt) wyliczonych w poszczególnych kryteriach:
P = C + D
gdzie:
P – łączna liczba punktów otrzymanych przez ofertę
C – ilość punktów przyznanych danej ofercie za kryterium „CENA”
D – ilość punktów przyznanych danej ofercie za kryterium „Doświadczenie Głównego Projektanta”
Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny i doświadczenia Głównego Projektanta, tj. otrzyma największą sumę punktów obliczonych w oparciu o ustalone kryteria, zostanie uznana za najkorzystniejszą. Pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów.
Wszystkie obliczenia będą dokonywane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

Zasady oceny ofert według ustalonych kryteriów:
1. Cena ofertowa brutto za realizację całego zamówienia – max 60 pkt.
Punkty przyznane za kryterium „CENA” będą liczone według następującego wzoru:
C = (C najniższa : C badana) x 60
gdzie:
C – ilość punktów przyznanych danej ofercie za kryterium „CENY”,
C najniższa – cena najniższa (z VAT) zaoferowana w postępowaniu spośród ofert ocenianych
C badana – cena (z VAT) podana przez Wykonawcę, dla którego wynik jest obliczany.

2. Doświadczenie Głównego Projektanta – max 40 pkt.
W kryterium II punkty zostaną przyznane na podstawie zrealizowanych opracowań przez Głównego Projektanta wskazanego do realizacji zamówienia (jako autora lub współautora tych opracowań) – wpisanych w punkcie XI Informacje dodatkowe Formularza oferty. Zamawiający przyzna punkty, jeśli Główny Projektant wskazany do wykonywania zamówienia posiada doświadczenie ponad wymagane dla spełnienia warunku udziału w postępowaniu, polegające na spełnianiu przynajmniej jednego z warunków określonych w art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2024 poz. 1130) oraz posiadaniu doświadczenia w pełnieniu roli głównego projektanta w procesie opracowania przynajmniej jednego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego o powierzchni nie mniejszej niż 1000 ha (lub jego zmiany), opublikowanego w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym lub jednego studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy miejskiej lub miejsko-wiejskiej (lub jego zmiany) – jako autor lub współautor tych opracowań, niezaskarżonych przez organ nadzoru.
Wykonawca, który wykaże opracowanie przez Głównego Projektanta jednego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego o powierzchni nie mniejszej niż 1000 ha (lub jego zmiany), opublikowanego w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym lub jednego studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy miejskiej lub miejsko-wiejskiej (lub jego zmiany), czyli wykaże minimalny poziom zdolności do udziału w postępowaniu, otrzyma 0 pkt w powyższym kryterium.
Zamawiający przyzna 10 pkt za wykonanie każdego kolejnego zadania polegającego na opracowaniu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego o powierzchni nie mniejszej niż 1000 ha (lub jego zmiany), opublikowanego w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym lub jednego studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy miejskiej lub miejsko wiejskiej (lub jego zmiany), wykraczającego poza minimum wymagane dla spełnienia warunku udziału w postępowaniu.
Maksymalna liczba punktów, jaką w tym kryterium uzyska oferta wynosi 40.
W punkcie XI Informacje dodatkowe Formularza oferty należy wpisać pełną nazwę opracowania w sposób widoczny dla Zamawiającego.
W przypadku niepodania przez wykonawcę w Formularzu oferty opracowań zrealizowanych przez Głównego Projektanta, Zamawiający przyzna w tym kryterium 0 punktów.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Głównego Projektanta

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część II: Wykonanie projektu Gminnego Programu Rewitalizacji do roku 2035
1) Przedmiotem zamówienia w Części II jest wykonanie projektu Gminnego Programu Rewitalizacji do roku 2035 (zwanego dalej GPR 2035) zgodnie z art. 14 i 15 ustawy dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (t. j. Dz.U. z 2024 r. poz. 278). Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
a) przeprowadzenie diagnozy na potrzeby wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji,
b) opracowanie GPR 2035, zgodnie z ustawą o rewitalizacji z dnia 9 października 2015 r.,
c) przeprowadzenie w imieniu Zamawiającego procesu konsultacji społecznych projektu dokumentu,
d) asystowanie Zamawiającemu w przeprowadzeniu procesu opiniowania projektu dokumentu,
e) asystowanie Zamawiającemu w procesie przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko (o ile będzie to wymagane), zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
f) asystowanie Zamawiającemu w przeprowadzeniu procesu weryfikacji przez organ nadzoru dokumentu, o którym mowa powyżej.
2) Gminny Program Rewitalizacji do roku 2035 powinien być zgodny z aktualnymi unijnymi, krajowymi i lokalnymi dokumentami strategicznymi wyższego rzędu.
3) Rekomendowane jest działanie z podziałem na etapy:
ETAP I - przeprowadzenie diagnozy obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji na potrzeby opracowania GPR 2035 (wraz z przeprowadzeniem konsultacji) - zakończony przekazaniem Zamawiającemu projektu uchwały dot. obszaru zdegradowanego, który zostanie złożony do Rady Miejskiej w Siewierzu i przedstawieniem założeń diagnozy na spotkaniu z udziałem przedstawicieli komisji problemowej oraz na sesji Rady Miejskiej,
ETAP II - przygotowanie projektu GPR - zakończony przekazaniem projektu GPR 2035 oraz niezbędnych materiałów na potrzeby procesu opiniowania GPR,
ETAP III - przeprowadzenie konsultacji zakończonych przekazaniem projektu uchwały w sprawie przyjęcia GPR 2035 Radzie Miejskiej w Siewierzu wraz z przedstawieniem założeń GPR 2035 na komisjach problemowych i sesji Rady Miejskiej.
4) Wykonawca zobowiązany jest znać i stosować wszystkie przepisy związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia, w brzmieniu obowiązującym w okresie obowiązywania umowy.
5) Wykonawca zobowiązany jest do śledzenia ewentualnych zmian ww. przepisów oraz nowo wprowadzanych i stosować je na bieżąco. Dokumentacja powinna być zgodna z przepisami prawnymi, obowiązującymi na dzień przekazania przedmiotu zamówienia Zamawiającemu.
6) Zakres prac objętych zamówieniem:
a) W ramach realizacji przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązany będzie w szczególności do opracowania GPR 2035 w oparciu o strukturę rozdziałów oraz obligatoryjnych załączników do GPR 2035, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o rewitalizacji, w tym:
- przeprowadzi szczegółową diagnozę czynników i zjawisk kryzysowych oraz skalę, charakter potrzeb rewitalizacyjnych, zasięgi przestrzenne obszaru/obszarów rewitalizacji oraz diagnozę lokalnych potencjałów występujących na terenie tego obszaru,
- dokona opisu powiązań GPR 2035 z dokumentami strategicznymi gminy, takimi jak np. strategia rozwoju, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego czy strategia rozwiązywania problemów społecznych,
- dokona opisu wizji stanu obszaru po przeprowadzeniu rewitalizacji,
- określi cele rewitalizacji oraz odpowiadające im kierunki działań służących eliminacji lub ograniczeniu negatywnych zjawisk,
- dokona opisu przedsięwzięć rewitalizacyjnych, w szczególności o charakterze społecznym oraz gospodarczym, środowiskowym, przestrzenno-funkcjonalnym lub technicznym,
- określi mechanizmy integrowania działań oraz przedsięwzięć rewitalizacyjnych,
- określi szacunkowe ramy finansowe GPR 2035 wraz z szacunkowym wskazaniem środków finansowych,
- dokona opisu struktury zarządzania realizacją GPR 2035, ze wskazaniem kosztów tego zarządzania i ramowym harmonogramem realizacji Programu,
- dokona opisu sposobu zapewnienia udziału interesariuszy w procesie rewitalizacji, w tym w ramach Komitetu Rewitalizacji,
- określi system monitorowania i oceny GPR 2035,
- określi zasady wyznaczania składu oraz zasady działania Komitetu Rewitalizacji,
- wskaże, czy na obszarze rewitalizacji ma zostać ustanowiona Specjalna Strefa Rewitalizacji,
- wskaże sposób realizacji GPR 2035 w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego,
- podejmie wszystkie inne działania mające na celu prawidłowe wykonanie umowy.

4.2.6.) Główny kod CPV: 73220000-0 - Usługi doradcze w zakresie rozwoju

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 13 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryteria oceny ofert w Części II:
Cena – 60 %
Termin – 40 %
Ocena ogólna danej oferty w Części II polegać będzie na zsumowaniu punktów (przyjmuje się, że 1% = 1 punkt) wyliczonych w poszczególnych kryteriach:
P = C + D
gdzie:
P – łączna liczba punktów otrzymanych przez ofertę
C – ilość punktów przyznanych danej ofercie za kryterium „CENA”
D – ilość punktów przyznanych danej ofercie za kryterium „TERMIN”
Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny i terminu wykonania zamówienia, tj. otrzyma największą sumę punktów obliczonych w oparciu o ustalone kryteria, zostanie uznana za najkorzystniejszą. Pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów.
Wszystkie obliczenia będą dokonywane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
Zasady oceny ofert według ustalonych kryteriów:
1. Cena ofertowa brutto za realizację całego zamówienia – max 60 pkt.
Punkty przyznane za kryterium „CENA” będą liczone według następującego wzoru:
C = (C najniższa : C badana) x 60
gdzie:
C – ilość punktów przyznanych danej ofercie za kryterium „CENY”,
C najniższa – cena najniższa (z VAT) zaoferowana w postępowaniu spośród ofert ocenianych
C badana – cena (z VAT) podana przez Wykonawcę, dla którego wynik jest obliczany.
2. Termin – max 40 pkt.
Podany przez Wykonawcę w formularzu oferty termin musi być wyrażony w pełnych miesiącach.
Najkrótszy termin wykonania zamówienia oczekiwany przez Zamawiającego w Części II: 11 miesięcy
Maksymalny termin wykonania zamówienia jaki może być zaoferowany przez Wykonawcę w Części II: 13 miesięcy
Punkty zostaną przyznane według następującej reguły:
Za zaoferowanie terminu 11 miesięcy – 40 pkt
Za zaoferowanie terminy 12 miesięcy – 20 pkt
Za zaoferowanie terminu 13 miesięcy – 0 pkt
UWAGI:
1) W przypadku, gdy Wykonawca nie wskaże w ofercie żadnej opcji dotyczącej terminu, Zamawiający przyjmie termin maksymalny i punkty jak dla terminu maksymalnego – 0 pkt.
2) W przypadku, gdy Wykonawca wskaże w ofercie termin wykonania zamówienia dłuższy niż maksymalny, Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy jako niezgodną z zapisami niniejszej specyfikacji.
3) W przypadku, gdy Wykonawca wskaże w ofercie termin wykonania zamówienia krótszy niż minimalny, Zamawiający przyjmie, że Wykonawca zadeklarował krótszy niż oczekiwany przez Zamawiającego termin, jednak przyzna Wykonawcy punkty w kryterium „TERMIN” liczone jak dla terminu minimalnego.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część III: Opracowanie projektu „Strategii Rozwoju Gminy Siewierz na lata 2026-2035
1) Przedmiotem zamówienia w Części III jest opracowanie projektu „Strategii Rozwoju Gminy Siewierz na lata 2026-2035” (zwanej dalej Strategią), którego zakres i treść będą zgodne z art. 10 e ust. 2-4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. 2024 poz. 1465 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 198), a także ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz.1112 ze zm.).
2) Strategia winna być opracowana na podstawie przepisów ustawy o samorządzie gminnym oraz ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju oraz powinna być zgodna i spójna z aktualnymi unijnymi, krajowymi i lokalnymi dokumentami strategicznymi wyższego rzędu.
3) Przedmiot zamówienia w Części III obejmuje w szczególności:
a) Opracowanie dokumentu pn. „Diagnoza sytuacji społecznej, gospodarczej i przestrzennej Gminy Siewierz” z uwzględnieniem obszarów funkcjonalnych, w tym miejskich obszarów funkcjonalnych w oparciu o aktualne dane, w ujęciu dynamicznym i porównawczym, wraz z wnioskami, które będą elementem strategii i posłużą do podejmowania decyzji dotyczących wizji rozwoju, celów i kierunków działań strategicznych. Dane do diagnozy powinny obejmować stan aktualny, stan poprzedzający – pięć lat wstecz oraz stan przewidywany w postaci prognoz. Diagnoza uwzględniać ma poniższe obszary:
- sfera społeczna: ludność i procesy demograficzne, edukacja i wychowanie, kultura i sztuka, sport i rekreacja, turystyka, pomoc społeczna, opieka zdrowotna, aktywność społeczna, bezpieczeństwo publiczne,
- sfera gospodarcza: podmioty gospodarcze i lokalny rynek, rynek pracy, działalność inwestycyjna, otoczenie biznesu,
- sfera przestrzenna: przestrzeń i środowisko, infrastruktura drogowa i dostępność komunikacyjna, mobilność, mieszkalnictwo, infrastruktura techniczna,
- finanse samorządowe.
Diagnoza winna zawierać w szczególności:
- ustalony cel diagnozy, który obejmuje rozpoznanie problemów społeczno-gospodarczo-przestrzennych oraz ocenę zasobów służących zaspokojeniu potrzeb społecznych, gospodarczych i przestrzennych,
- zakres podmiotowy (wskazanie grup społecznych objętych diagnozą) oraz przedmiotowy (nazwanie obszarów problemowych oraz ich zakresu czasowego i terytorialnego),
- ogólną charakterystykę Gminy Siewierz,
- opis przeprowadzonego procesu badawczego,
- analizę sytuacji społeczno-gospodarczo-przestrzennej Gminy Siewierz,
- analizę interesariuszy,
- analizę problemów społeczno-gospodarczo-przestrzennych,
- wnioski i rekomendacje,
- prognozę zmian.
b) Opracowanie dokumentu pn.: „Strategia Rozwoju Gminy Siewierz na lata 2026 – 2035”, która ma zawierać w szczególności:
- wnioski z diagnozy, cele strategiczne rozwoju w wymiarze społecznym, gospodarczym i przestrzennym,
- kierunki działań podejmowanych dla osiągnięcia celów strategicznych,
- oczekiwane rezultaty planowanych działań, w tym w wymiarze przestrzennym, oraz wskaźniki ich osiągnięcia,
- model struktury funkcjonalno-przestrzennej gminy, rozumiany jako docelowy układ elementów składowych przestrzeni, w tym:
• struktury sieci osadniczej wraz z rolą i hierarchią jednostek osadniczych, systemu powiązań przyrodniczych, głównych korytarzy i elementów sieci transportowych, w tym pieszych i rowerowych, głównych elementów infrastruktury technicznej i społecznej,
• ustalenia i rekomendacje w zakresie kształtowania i prowadzenia polityki przestrzennej w gminie dotyczących zasad ochrony środowiska i jego zasobów, w tym ochrony powietrza, przyrody i krajobrazu, zasad ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej, kierunków zmian w strukturze zagospodarowania terenów, w tym określenia szczególnych potrzeb w zakresie nowej zabudowy mieszkaniowej, zasad lokalizacji obiektów handlu wielkopowierzchniowego w rozumieniu ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, zasad lokalizacji kluczowych inwestycji celu publicznego, kierunków rozwoju systemu komunikacji, infrastruktury technicznej i społecznej, zasad lokalizacji urządzeń wytwarzających energię o mocy zainstalowanej przekraczającej 500 kW, zasad lokalizacji przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, zasad kształtowania rolniczej i leśnej przestrzeni produkcyjnej, zasad kształtowania zagospodarowania przestrzennego na obszarach zdegradowanych i obszarach rewitalizacji oraz obszarach wymagających przekształceń, rehabilitacji, rekultywacji lub remediacji;
- obszary strategicznej interwencji określone w strategii rozwoju województwa, o której mowa w art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa, wraz z zakresem planowanych działań,
- obszary strategicznej interwencji kluczowe dla gminy, jeżeli takie zidentyfikowano, wraz z zakresem planowanych działań, systemu realizacji strategii (system wdrażania, wytyczne do sporządzania dokumentów wykonawczych, system monitoringu, ewaluacji i aktualizacji strategii, m.in. lista wskaźników i rezultatów, metodologia określenia ich wartości bazowych i docelowych, częstotliwość ich monitorowania, opracowanie narzędzi służących do monitorowania strategii przez Zamawiającego),
- określenie ram finansowych i potencjalnych źródeł finansowania.
c) Przeprowadzenie niezbędnych prac eksperckich związanych z określeniem pozostałych elementów strategii.
d) Przeprowadzenie procesu konsultacji w zakresie opracowania Strategii poprzez zorganizowanie, zawiadomienie o spotkaniach i przeprowadzenie co najmniej dwóch spotkań z mieszkańcami, przedsiębiorcami i organizacjami pozarządowymi obejmujących przygotowanie i przeprowadzenie badań/konsultacji społecznych, opracowanie sprawozdania z przebiegu i wyników konsultacji, zawierające w szczególności ustosunkowanie się do zgłoszonych uwag wraz z uzasadnieniem.
e) Przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko (dalej SOO) dla Projektu Strategii (jeżeli będzie wymagana): na etapie opracowania projektu dokumentu, Wykonawca na podstawie art. 48 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t. j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1112 z późn. zm.), zwróci się do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska (dalej RDOŚ) i Śląskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego (dalej ŚPWIS)/ Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego (dalej PPIS) z wnioskiem o stwierdzenie konieczności (lub jej braku) przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla projektu Strategii. Występując o uzgodnienie odstąpienia od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko Wykonawca, przygotuje informacje o uwarunkowaniach, o których mowa w art. 49 ww. ustawy.
W przypadku nieuzgodnienia przez właściwe organy odstąpienia od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, Wykonawca uzgodni zakres i stopień szczegółowości oraz opracuje Prognozę oddziaływania na środowisko dla projektu Strategii zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Dla opracowanej Prognozy oddziaływania na środowisko elementem koniecznym jest uzyskanie pozytywnej opinii środowiskowej przez RDOŚ i ŚPWIS. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek przeprowadzenia konsultacji ww. prognozy w sposób zgodny z ww. ustawą. Zebrane w toku prac uwagi (zarówno złożone w czasie prowadzonych konsultacji, jak i przedłożone przez właściwe organy) po przeanalizowaniu zostaną uwzględnione w dokumencie lub odrzucone wraz z wyjaśnieniem. Na ostatnim etapie Wykonawca sporządzi podsumowanie SOO, którą ujmie w projekcie Strategii.
Po przyjęciu Strategii przez Radę Miejską w Siewierzu, Wykonawca przygotuje uzasadnienie, o którym mowa w art. 42 pkt 2 wraz z podsumowaniem, o którym mowa w art. 55 ust. 3 – ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
f) Wykonawca przeprowadzi ewaluację ex ante pod względem trafności, przewidywanej skuteczności i efektywności realizacji Strategii oraz sporządzi raport z badania ewaluacyjnego.
g) Wykonawca opracuje Strategię w formie tekstowej oraz graficznej.

4.2.6.) Główny kod CPV: 85322000-2 - Program działań na rzecz gmin

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 13 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryteria oceny ofert w Części III:
Cena – 60 %
Termin – 40 %
Ocena ogólna danej oferty w Części III polegać będzie na zsumowaniu punktów (przyjmuje się, że 1% = 1 punkt) wyliczonych w poszczególnych kryteriach:
P = C + D
gdzie:
P – łączna liczba punktów otrzymanych przez ofertę
C – ilość punktów przyznanych danej ofercie za kryterium „CENA”
D – ilość punktów przyznanych danej ofercie za kryterium „TERMIN”
Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny i terminu wykonania zamówienia, tj. otrzyma największą sumę punktów obliczonych w oparciu o ustalone kryteria, zostanie uznana za najkorzystniejszą. Pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów.
Wszystkie obliczenia będą dokonywane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
Zasady oceny ofert według ustalonych kryteriów:
1. Cena ofertowa brutto za realizację całego zamówienia – max 60 pkt.
Punkty przyznane za kryterium „CENA” będą liczone według następującego wzoru:
C = (C najniższa : C badana) x 60
gdzie:
C – ilość punktów przyznanych danej ofercie za kryterium „CENY”,
C najniższa – cena najniższa (z VAT) zaoferowana w postępowaniu spośród ofert ocenianych
C badana – cena (z VAT) podana przez Wykonawcę, dla którego wynik jest obliczany.
2. Termin – max 40 pkt.
Podany przez Wykonawcę w formularzu oferty termin musi być wyrażony w pełnych miesiącach.
Najkrótszy termin wykonania zamówienia oczekiwany przez Zamawiającego w Części III: 11 miesięcy
Maksymalny termin wykonania zamówienia jaki może być zaoferowany przez Wykonawcę w Części III: 13 miesięcy
Punkty zostaną przyznane według następującej reguły:
Za zaoferowanie terminu 11 miesięcy – 40 pkt
Za zaoferowanie terminy 12 miesięcy – 20 pkt
Za zaoferowanie terminu 13 miesięcy – 0 pkt
UWAGI:
1) W przypadku, gdy Wykonawca nie wskaże w ofercie żadnej opcji dotyczącej terminu, Zamawiający przyjmie termin maksymalny i punkty jak dla terminu maksymalnego – 0 pkt.
2) W przypadku, gdy Wykonawca wskaże w ofercie termin wykonania zamówienia dłuższy niż maksymalny, Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy jako niezgodną z zapisami niniejszej specyfikacji.
3) W przypadku, gdy Wykonawca wskaże w ofercie termin wykonania zamówienia krótszy niż minimalny, Zamawiający przyjmie, że Wykonawca zadeklarował krótszy niż oczekiwany przez Zamawiającego termin, jednak przyzna Wykonawcy punkty w kryterium „TERMIN” liczone jak dla terminu minimalnego.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu wymienione w art. 112 ust. 2 pkt 4) ustawy Prawo zamówień publicznych, dotyczące zdolności technicznej i zawodowej, tj. wykażą:

Część I: Opracowanie projektu planu ogólnego Gminy Siewierz
1) Należyte wykonanie co najmniej dwóch usług polegających na opracowaniu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego lub zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, obejmujących granice administracyjne gminy, w tym jeden dla gminy, na której zostały wyznaczone obszary i tereny górnicze, w okresie 5 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli termin prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie,
2) Dysponowanie:
a) co najmniej jedną osobą posiadającą kwalifikacje określone w art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz. U. z 2024 poz. 1130 z późn. zm.), która będzie pełnić funkcję Głównego Projektanta planu ogólnego; osoba wyznaczona do pełnienia tej funkcji musi posiadać doświadczenie w pełnieniu roli głównego projektanta w procesie opracowania przynajmniej jednego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego o powierzchni nie mniejszej niż 1000 ha (lub jego zmiany), opublikowanego w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym lub jednego studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy miejskiej lub miejsko-wiejskiej (lub jego zmiany) – jako autor lub współautor tych opracowań, niezaskarżonych przez organ nadzoru,
b) co najmniej jedną osobą posiadającą doświadczenie w opracowaniu przynajmniej jednej prognozy oddziaływania na środowisko dla projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin (lub ich zmian).

Część II: Wykonanie projektu Gminnego Programu Rewitalizacji do roku 2035
1) Należyte wykonanie co najmniej dwóch usług polegających na opracowaniu lokalnego lub gminnego programu rewitalizacji, zgodnie z wymogami określonymi w ustawie z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 278), wpisanego do wykazu programów rewitalizacji prowadzonego przez samorząd danego województwa w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli termin prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie.
2) Dysponowanie:
a) co najmniej jedną osobą z wykształceniem wyższym socjologicznym, która brała udział w opracowywaniu przynajmniej jednego gminnego/lokalnego programu rewitalizacji przyjętego uchwałą rady gminy, który został pozytywnie zweryfikowany przez samorząd województwa i znalazł się w regionalnym wykazie programów rewitalizacji,
b) co najmniej jedną osobą z wykształceniem wyższym z zakresu gospodarki przestrzennej lub urbanistyki, która brała udział w opracowywaniu przynajmniej jednego gminnego/lokalnego programu rewitalizacji przyjętego uchwałą rady gminy, który został pozytywnie zweryfikowany przez samorząd województwa i znalazł się w regionalnym wykazie programów rewitalizacji.

Część III: Opracowanie projektu „Strategii Rozwoju Gminy Siewierz na lata 2026-2035
1) Należyte wykonanie co najmniej dwóch usług polegających na opracowaniu strategii rozwoju w oparciu o znowelizowane przepisy art 10e ust. 2-4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 609 z późn. zm.) wprowadzone ustawą z dnia 15 lipca 2020 r. o zmianie ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju oraz niektórych ustaw, w okresie 5 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli termin prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, w tym jedną strategię rozwoju gminy dla obszaru o liczbie mieszkańców powyżej 6 000 mieszkańców.
2) Dysponowanie:
a) co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję kierownika zespołu, która w ostatnich 5 latach kierowała zespołem w zakresie opracowania co najmniej jednej strategii rozwoju gminy/powiatu/województwa,
b) co najmniej jedną osobą z wykształceniem wyższym socjologicznym, która w ostatnich 5 latach uczestniczyła, jako członek zespołu badawczego, w opracowywaniu przynajmniej jednej strategii w oparciu o znowelizowane przepisy,
c) co najmniej jedną osobą z wykształceniem wyższym z zakresu gospodarki przestrzennej lub urbanistyki, która brała udział w opracowywaniu przynajmniej jednej strategii w oparciu o znowelizowane przepisy,
d) co najmniej jedną osobą, która pełnić będzie funkcję specjalisty ds. ochrony środowiska.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane – wg zał. nr 4 do SWZ oraz załączeniem:
2) dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty
3) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego odpowiedzialnych za realizację zadań wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wg zał. nr 5 do SWZ.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1. Wykonawcy zobowiązani są przed upływem terminu składania ofert złożyć następujące oświadczenia i dokumenty:
1) Formularz oferty wygenerowany przy pomocy interaktywnego „Formularza ofertowego" udostępnionego przez Zamawiającego na Platformie e-Zamówienia
i zamieszczonego w podglądzie postępowania w zakładce „Informacje podstawowe”,
2) Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu, jeżeli oferta będzie podpisana przez osobę(y) upoważnioną(e) lub w przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w trybie art. 58 ustawy Prawo zamówień publicznych,
3) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, wg zał. Nr 2,
4) Oświadczenie o braku podstaw wykluczenia, wg zał. nr 3.
2. Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostąp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby,
b) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia,
c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia przed upływem terminu składania ofert wadium w wysokości:
Część I: 3 000,00 zł (trzy tysiące złotych)
Część II: 1 500,00 zł (tysiąc pięćset złotych)
Część III: 1 000,00 zł (tysiąc złotych)
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a. pieniądzu;
b. gwarancjach bankowych;
c. gwarancjach ubezpieczeniowych;
d. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: ING Bank Śląski S.A. Oddział w Częstochowie nr: 04 1050 1142 1000 0023 4376 3799 z dopiskiem „wadium - postępowanie RIZP.271.11.2025”.
4. Dla Zamawiającego dokumentem potwierdzającym dokonania wpłaty wadium jest uznanie kwoty wadium na rachunku Zamawiającego (wpływ środków na rachunek Zamawiającego). Za skuteczność operacji finansowo – bankowych odpowiada Wykonawca.
5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 2 lit b-d SWZ Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.
7. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dopuszcza się, aby wadium zostało wniesione przez pełnomocnika lub przez jednego
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przy czym jeżeli wadium zostanie wniesione w formie innej niż pieniądz, z treści dokumentu wadialnego musi wynikać, że zabezpiecza ono ofertę złożoną przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
8. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
10. Pozostałe informacje dotyczące wadium znajdują się w pkt XIV SWZ.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. w formie spółki cywilnej, konsorcjum, porozumienia zawartego między podmiotami, itp.).
2) Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania kluczowych zadań przez poszczególnych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3) Wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania
w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
4) Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty. Treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem (liderem).
5) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
6) W przypadku, o którym mowa w pkt 5, Wykonawcy wspólnie ubiegający się
o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie (załącznik nr 7 do SWZ), z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
7) Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
8) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie wg załącznika 2 i 3 do SWZ składa odrębnie każdy z Wykonawców.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian w umowie, w zakresie określonym w projektowanych postanowieniach umowy – załącznik nr 6 do SWZ. Przewiduje się również zmiany umowy zgodnie z art. 436 i 439 ustawy Pzp.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-08-18 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-08-18 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-09-16

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:

Część 1 : Tak

Część 2 : Tak

Część 3 : Tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.