Ogłoszenie z dnia 2021-12-31
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00275145/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-11-18
- 2021/BZP 00294997/01 - Modyfikacja z dnia 2021-12-01
- 2021/BZP 00294998/01 - Modyfikacja z dnia 2021-12-01
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa nawierzchni utwardzonych i oświetlenia na terenie zbiornika Zaborowo w Lesznie – część południowa
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Leszno
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050445
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kazimierza Karasia 15
1.5.2.) Miejscowość: Leszno
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-100
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.7.) Numer telefonu: 65 520 62 16
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bpw@leszno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.leszno.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/um_leszno1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa nawierzchni utwardzonych i oświetlenia na terenie zbiornika Zaborowo w Lesznie – część południowa2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-51d2bd91-487d-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00341755
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-31
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003628/34/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.12 Budowa nawierzchni utwardzonej oraz oświetlenia na terenie zbiornika Zaborowo (cz. południowa)
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00275145/03
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: IN.271.39.2021
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 1740851,45 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest budowa nawierzchni utwardzonych i oświetlenia na terenie zbiornika Zaborowo
w Lesznie w części południowej.
2. Oznaczenie przedmiotu zamówienia wg wspólnego słownika zamówień CPV:
45233222-1 Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania,
45233140-2 Roboty drogowe,
45316100-6 Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego,
45232000-2 Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli,
32323500-8 Urządzenia do nadzoru wideo
3. Przedmiot zamówienia obejmuje budowę nawierzchni utwardzonych i oświetlenia na terenie zbiornika Zaborowo
w Lesznie - część południowa na działkach nr ewid. 1, 2/1, 2/2, 2/3, 2/6, 3/1, 3/3, 8/3, 9/2. Wzdłuż ścieżki zaprojektowano miejsca postojowe, na których zlokalizowano ławki, kosze na śmieci oraz po 2 stojaki na rowery.
Zakres inwestycji obejmuje:
Badania archeologiczne,
Wycinkę drzew i krzewów,
Roboty ziemne,
Wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni,
Budowę oświetlenia ciągów i monitoringu:
o Budowę linii kablowej oświetlenia ciągu pieszo-rowerowego,
o Montaż słupów oświetleniowych z oprawami LED-owymi,
o Budowę kanalizacji teletechnicznej,
o Budowę linii zasilającej monitoring,
o Montaż kamer monitoringu na wybranych słupach oświetleniowych.
Budowę miejsc postojowych z ławkami i stojakami na rowery.
Nasadzenia zastępcze drzew i krzewów.
Zaleca się przeprowadzenie przez Wykonawcę wizji lokalnej miejsca prac. W tym celu Wykonawca winien skontaktować się z Zamawiającym w celu ustalenia terminu wizji lokalnej. Brak udziału Wykonawcy w wizji lokalnej nie zwalnia Wykonawcy z obowiązku dołożenia najwyższej staranności przy sporządzaniu oferty, w tym określeniu cen ofertowych za wykonanie poszczególnych robót. Koszty wizji lokalnej miejsca robót poniesie Wykonawca.
3. Szczegółowy zakres robót i sposób ich wykonania jest opisany w projektach budowlano- wykonawczych,
specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiarach robót. Dodatkowo załączono opracowania: opinię geotechniczną oraz inwentaryzację dendrologiczną. Wymienione dokumentacje stanowią Załącznik nr 9 do SWZ.
UWAGA!
Do projektu budowlano-wykonawczego branży drogowej dołączono zaktualizowaną w listopadzie 2021 r. mapę PZT (Projekt Zagospodarowania Terenu) z wrysowanymi drzewami i krzewem do wycinki, a także opracowanie pn.: „Inwentaryzacja dendrologiczna” z dn. 21 października 2021 r.
Zgodnie z uzgodnieniem Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 27.04.2021 r. podczas prac ziemnych związanych z realizacją inwestycji powinny być prowadzone badania archeologiczne. Koszt usługi archeologicznej nie został ujęty w przedmiarach robót. Wykonawca powinien wkalkulować ww. koszt w cenę ofertową.
4. Załączone do SWZ przedmiary robót mają jedynie charakter orientacyjny. Wykonawca sam dokona oceny ostatecznego zakresu robót w oparciu o projekty budowlano- wykonawcze, przedmiary robót, STWiORB.
5. Dokumenty dotyczące przedmiotu zamówienia można pobrać ze strony https://platformazakupowa.pl/pn/um_leszno.
6. Przy wykonawstwie oraz odbiorze robót objętych zamówieniem obowiązywać będą zasady i wymagania określone w:
1) projekcie budowlano- wykonawczym branży drogowej,
2) projekcie budowlano- wykonawczym branży elektrycznej,
3) specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych,
4) obowiązujących normach,
5) przedmiarach robót
z uwzględnieniem poniższych warunków do w/w dokumentów:
1) wszystkie użyte materiały oraz technologie robót muszą odpowiadać wymaganiom stawianym w Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, obowiązujących normach oraz w Rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.
2) przed wbudowaniem jakichkolwiek materiałów Wykonawca okaże Inspektorom Nadzoru świadectwo dopuszczenia tego materiału do stosowania w budownictwie i spełnienia wymogów określonych w Specyfikacjach Technicznych i Polskich Normach, w celu uzyskania zgody na jego stosowanie. Wykonawca do wykonania zamówienia będzie stosował wyroby budowlane wprowadzone do obrotu na zasadach określonych w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1213),
3) ewentualne materiały porozbiórkowe, masy ziemne pozyskane przy przedmiotowej budowie należy zagospodarować we własnym zakresie. Powyższe należy ująć w cenie ofertowej włącznie z opłatą za wysypisko. Utylizację należy przeprowadzić zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 779 ze zm.) i jej koszt uwzględnić w cenie ofertowej.
7. W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej, STWiORB lub przedmiarach robót wskazana została nazwa handlowa lub znak towarowy materiału, urządzenia technicznego lub elementu wyposażenia, to charakteryzujące tak opisany materiał, urządzenie techniczne lub element wyposażenia parametry i cechy techniczne oraz posiadane atesty i certyfikaty stanowią warunek równoważności dla rozwiązań zamiennych. Należy przyjąć, że wszystkim wskazanym znakom towarowym lub nazwom pochodzenia materiałów zaproponowanych i występujących w dokumentacji przetargowej towarzyszą wyrazy „lub równoważny”, co oznacza, że dopuszcza się zastosowanie urządzeń i materiałów o cechach nie gorszych niż opisywane w niniejszym dokumencie, tj. spełniających wymagania techniczne, funkcjonalne i jakościowe, co najmniej takie, jak wskazane w specyfikacji materiałowej lub lepsze.
Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne w stosunku do opisanych przez Zamawiającego
w dokumentacji projektowej oraz STWiORB obowiązany jest udowodnić w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, że proponowane przez niego materiały, urządzenia techniczne, elementy wyposażenia w równoważnym stopniu spełniają wymagania Zamawiającego określone w opisie przedmiotu zamówienia.
8. Zakres robót oraz odpowiedzialność Wykonawcy w zakresie objętym proponowaną ceną ryczałtową obejmuje także:
1) organizację i zagospodarowanie terenu robót oraz zaplecza robót;
2) ustanowienie Kierownika Budowy i Kierownika Robót, posiadających niezbędne uprawnienia budowlane, zgodnie z przepisami Prawa budowlanego. Do obowiązków Kierownika Budowy należeć będzie koordynowanie prac wszystkich branż oraz sporządzanie we współpracy z Inspektorami Nadzoru poszczególnych branż i Zamawiającym protokołów z rad budowy;
3) wykonanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa
i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2003 r. Nr 120, poz. 1126);
4) właściwe zabezpieczenie i oznakowanie miejsca robót w okresie realizacji przedmiotu zamówienia, aż do zakończenia robót i odbioru końcowego;
5) zabezpieczenie i prowadzenie robót budowlanych w sposób umożliwiający korzystanie z przyległych nieruchomości przez ich właścicieli;
6) stały nadzór i obsługę geodezyjną, zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych prób, pomiarów, badań i odbiorów oraz wykonanie dokumentacji powykonawczej, łącznie z dokumentacją geodezyjną;
7) nie dopuszcza się gromadzenia i przechowywania na terenie budowy materiałów porozbiórkowych nienadających się do ponownego wykorzystania;
8) materiały porozbiórkowe nienadające się do powtórnego wykorzystania oraz masy ziemne pozyskane przy przedmiotowej budowie należy zagospodarować we własnym zakresie. Utylizację należy przeprowadzić zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 779 ze zm.) i jej koszt uwzględnić
w cenie ofertowej;
9) właściwe zabezpieczenie i oznakowanie miejsca robót;
10) ubezpieczenie budowy i robót z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności cywilnej (deliktowej i kontraktowej) z sumą ubezpieczenia nie niższą niż cena ofertowa brutto. Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć kopię w/w ubezpieczenia Zamawiającemu najpóźniej w dniu przekazania placu budowy wraz z dowodem uiszczenia wymagalnych składek oraz OWU. Warunki dotyczące ubezpieczenia określone zostały we wzorze umowy, stanowiącym Załącznik nr 8 do SWZ;
11) organizację min. 1 raz na dwa tygodnie, a także w każdej nagłej, wymagającej tego sytuacji, posiedzeń koordynacyjnych - tzw. rad budowy. W radach budowy udział biorą przede wszystkim: upoważniony przedstawiciel Wykonawcy, przedstawiciel Zamawiającego, Kierownik Budowy i Kierownik Robót, Inspektorzy Nadzoru.
W uzasadnionych przypadkach Zamawiający dopuszcza uczestniczenie w radach budowy również innych osób związanych z realizacją zadania. Terminy rad budowy należy uzgodnić z Zamawiającym. Ponadto Przedstawiciele Wykonawcy są zobowiązani do uczestniczenia w tzw. naradach technicznych na każde żądanie przedstawiciela Zamawiającego;
12) opracowanie i przedłożenie do zatwierdzenia Zamawiającemu, zaopiniowanego przez Inspektora nadzoru inwestorskiego harmonogramu robót (rzeczowo - finansowego) w terminie 10 dni od dnia podpisania umowy. Harmonogram musi być aktualizowany na bieżąco, z uwzględnieniem ewentualnych opóźnień robót, tak, aby zminimalizować zagrożenie zmiany terminu realizacji zamówienia;
13) na każdej naradzie Wykonawca ma złożyć sprawozdanie z zaawansowania robót (w odniesieniu do zatwierdzonego harmonogramu robót) oraz przedstawić sprawy, które wymagają rozstrzygnięcia przez Inspektorów Nadzoru i przez Zamawiającego, w szczególności nieprawidłowości w wykonywaniu robót lub zagrożenia terminowego wykonania zamówienia;
14) szkolenie osób zatrudnionych przy wykonywaniu zamówienia w zakresie przepisów BHP;
15) po zakończeniu robót doprowadzenie terenu przyległego do terenu robót do stanu pierwotnego, demontaż obiektów tymczasowych oraz uporządkowanie terenu robót;
16) bieżące utrzymanie czystości na terenie prowadzonych robót.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
32323500-8 - Urządzenia do nadzoru wideo
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
45233140-2 - Roboty drogowe
45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający – Miasto Leszno, prowadzący postępowanie – Urząd Miasta Leszna, Wydział Inwestycji, działając na podstawie art. 260 ust. 1 w związku z art. 260 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 roku – Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 ze zm.) zwanej dalej ustawą Pzp, informuje, że na podstawie art. 255 pkt 3) ww. ustawy, unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego z uwagi na fakt, iż cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.W przedmiotowym postępowaniu zostały złożone następujące oferty:
Lp. Nazwa Wykonawcy Cena ofertowa brutto
1. PROGRES Sebastian Kurpisz
ul. Lipowa 40/9, 64-100 Leszno 2 044 260,93 zł
2. Palisada Sp. z o.o.
64-100 Leszno, ul. Jana Ostroroga 64/4 1 947 627,11 zł
3. STRABAG Sp. z o.o.
ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków 1 997 586,86 zł
4. DROGTRANZ Sp. z o. o.
ul. W. Witosa 8, 56-200 Góra 2 318 144,96 zł
5. Przedsiębiorstwo Transportowo Spedycyjno Handlowe „PRA-MAS” Sp. z o.o.
ul. Święciechowska 158, 64-100 Leszno
1 866 230,17 zł
6. NODO Sp. z o.o.
ul. Gronowska 46, 64-100 Leszno 1 976 274, 58 zł
Zamawiający na sfinansowanie przedmiotu zamówienia zamierzał przeznaczyć kwotę w wysokości
964 997,00 zł brutto. Z uwagi na fakt, iż Zamawiający nie może zwiększyć kwoty, którą zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia do ceny oferty najkorzystniejszej, przedmiotowe postępowanie zostaje unieważnione.
Zamawiający zgodnie z art. 255 pkt 3) ustawy Pzp unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty. Pod pojęciem „kwoty, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia” należy rozumieć kwotę podaną, przez Zamawiającego bezpośrednio przed otwarciem ofert. Jest to kwota minimalna, gwarantująca przejrzystość postępowania i chroniąca interesy Wykonawców. Przesłanka unieważnienia postępowania z art. 255 pkt 3) ustawy Pzp ma także zastosowanie do poszczególnych części zamówienia. Zamawiający nie ma obowiązku poszukiwania źródeł finansowania ponad kwotę, którą pierwotnie zabezpieczył, w celu wyboru oferty najkorzystniejszej i zapobieżeniu unieważnieniu postępowania. Określenie kwoty, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, należy do jego dyskrecjonalnej władzy. Konstrukcja treść ww. przepisu nie nakłada na Zamawiającego bezwzględnego obowiązku zwiększenia brakującej kwoty dofinansowania, lecz daje Zamawiającemu uprawnienie do poszukiwania dodatkowych środków finansowych, to Zamawiający jest gospodarzem postępowania,
a zwiększenie środków przeznaczonych na realizację zamówienia jest jego arbitralną decyzją.
INNE PRZETARGI Z LESZNA
- Sukcesywne dostawy środków ochrony osobistej
- "Cyberbezpieczny Samorząd"
- WYMIANA INSTALACJI ELEKTRYCZNEJ W BUDYNKACH BĘDĄCYCH W ADMINISTRACJI MZBK W LESZNIE PRZY UL. NARUTOWICZA 2-4
- "USŁUGA ZORGANIZOWANIA GRUPOWEGO WYJAZDU DLA USAMODZIELNIANYCH WYCHOWANKÓW PIECZY ZASTĘPCZEJ"
- Wymiana źródeł ciepła w budynkach administrowanych przez Nadleśnictwo Karczma Borowa - uchwała antysmogowa
- Przedmiotem zamówienia jest obsługa systemu wizyjnego (CCTV) wraz z serwerem rejestrującym oraz systemu alarmu przeciwpożarowego (SSWiN)
więcej: przetargi w Lesznie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie robót budowlanych w MUZEUM PRZYRODY - DWÓR LUTOSŁAWSKICH w Drozdowie w ramach realizacji zadania pn. "PRZYWRACANIE DAWNEGO BLASKU DWOROWI LUTOSŁAWSKICH - ETAP IV"
- ZAGOSPODAROWANIE TERENU WOKÓŁ GMINNEGO OŚRODKA KULTURY W SUSZCU
- Budowa Domu Ludowego w Parceli
- "Rozbudowa szkoły w Gródku o oddział przedszkolny wraz z zagospodarowaniem terenu"
- Budowa boiska sportowego przy Szkole Podstawowej w Sikorzynie - Orlik
- Modernizacja drogi powiatowej Nr 1 143R Gawłuszowice - Chrząstów - Mielec na odcinku 860 m. w m. Złotniki;
więcej: Urządzenia do nadzoru wideo »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.