Ogłoszenie z dnia 2025-07-17
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00304925/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-07-02
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa nowego samochodu osobowego dla MZGOK Sp. z o.o. w Koninie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI ZAKŁAD GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 301719592
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Sulańska 13
1.5.2.) Miejscowość: Konin
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-510
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam.pub@mzgok.konin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.mzgok.konin.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://mzgok-konin.ezamawiajacy.pl/pn/mzgok-konin/demand/218839/notice/public/details1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
gospodarka odpadami komunalnymi
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa nowego samochodu osobowego dla MZGOK Sp. z o.o. w Koninie2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d60ecee9-cdc5-4b19-894e-63d9873e7c8e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00330972
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00304925
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: DZ.361.8.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 202032,52 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa samochodu osobowego z napędem typu Hybrid Plug-in, typ nadwozia SUV - pięcioosobowy.
2. Dostarczony w ramach zamówienia samochód musi być nowy (rok produkcji –2025), w pełni sprawny i wolny od wad uniemożliwiających jego użycie zgodnie z przeznaczeniem.
3. Wymagane parametry techniczne i wyposażenie przedmiotu zamówienia szczegółowo określone zostały w załączniku nr 2 do SWZ (Formularz parametry techniczne i wyposażenie – kolumna 2 tabeli).
4. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określono w dokumentach zamówienia (cz. V SWZ).
5. Obowiązki Wykonawcy, szczegółowe warunki gwarancji i serwisu wymagane przy realizacji przedmiotu zamówienia określono w projekcie umowy stanowiący załącznik nr 7 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 34110000-1 - Samochody osobowe
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W toku postępowania Zamawiający otrzymał od Wykonawców wnioski, które pozwalają stwierdzić, że sporządzony opis przedmiotu zamówienia godzi w podstawowe zasady zamówień publicznych, tj. zasadę uczciwej konkurencji i równego traktowania Wykonawców.W niniejszym postępowaniu doszło do powstania wady postępowania poprzez naruszenie przez Zamawiającego art. 99 ust. 1 ustawy Pzp w myśl którego „Przedmiot zamówienia opisuje się w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty”.
Przedmiot zamówienia, w kilku pozycjach załącznika nr 2 Parametry techniczne i wyposażenia nie został opisany w sposób dostatecznie prawidłowy.
Taki opis przedmiotu zamówienia mógł spowodować ograniczenie kręgu potencjalnych wykonawców zainteresowanych uzyskaniem przedmiotowego zamówienia.
Wystąpienie wspomnianych okoliczności stanowi podstawę do stwierdzenia wady postępowania powodującej niemożliwość zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy. Podpisanie umowy z wykonawcą wybranym w postępowaniu obarczonym wadą byłoby ewidentnym naruszeniem zasady określonej w art. 17 ust.2 ustawy Pzp, w myśl której zamówienia udziela się wyłącznie wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami ustawy.
W chwili obecnej z uwagi na krótki termin składania ofert (pozostało 2 dni), nie ma możliwości usunięcia wady postępowania polegającej na zmianie opisu przedmiotu zamówienia, w taki sposób, by doszło do zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W obecnym stanie prawnym przesłanka unieważnienia postępowania określona w art. 255 pkt 6 ustawy Pzp składa się z koniunkcji trzech okoliczności, których łączne wystąpienie skutkuje koniecznością zastosowania tego przepisu, tj:
1. doszło do naruszenia przepisów pzp regulujących udzielenie zamówienia (wada postępowania),
2. wada musi być niemożliwa do usunięcia,
3. wada ma skutkować niemożliwością zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy o udzielenie zamówienia publicznego.
Teza ta jest wyrażona m.in. w wyrokach Krajowej Izby Odwoławczej z 28 lutego 2022 r. (KIO 423/23) oraz z 24 marca 2022 r. (KIO 667/22).
W przypadku przedmiotowego zamówienia łącznie zostały spełnione wymienione przesłanki. Między zaistniałą wadą a niemożnością zawarcia umowy występuje związku przyczynowo - skutkowy.
Zamawiający zatem wykazał okoliczności faktyczne, z których wywodzi podstawę do unieważnienia postępowania. Brak jest bowiem możliwości podjęcia innych alternatywnych czynności, umożliwiających kontynuowanie postępowania, a w tym stanie faktycznym zawarcie umowy.
Reasumując Zamawiający stwierdził, że przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego zawiera wadę, której nie można usunąć aby dokonać wyboru Wykonawcy zgodnie z przepisami ustawy PZP i w konsekwencji doprowadzić do zawarcia ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Mając na uwadze powyższe, zamawiający podjął decyzję w oparciu o przywołane w niniejszym piśmie podstawy prawne i faktyczne o unieważnieniu postępowania, a słuszność decyzji Zamawiającego potwierdzają także przywołane wyroki KIO.
Dlatego też, w ocenie Zamawiającego, w opisanym stanie faktycznym i prawnym, bezsprzecznie zachodzą przesłanki wypełniające dyspozycję wynikającą z powołanego art. 255 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP.
W zawiązku z zaistniałą sytuacją unieważnienie przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego stało się zasadne.
INNE PRZETARGI Z KONINA
- Remont odcinka ulicy Przemysłowej w Koninie
- Remont ciągów komunikacyjnych i wybranych pomieszczeń wraz z wymianą instalacji elektrycznej w budynku Sądu Rejonowego w Kole przy ul. Włocławskiej 4
- Prace remontowe obejmujące wzmocnienie drewnianych stropów i sufitów (pokoje 101, 102, 206, 207) wraz z remontem pomieszczeń 101 i 102 w celu ich przystosowania do obsługi interesantów
- Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń: "Stymulatory tkankowe", "Modelowanie ust"
- Dostawa sprzętu i akcesoriów do leczenia spastyczności z zastosowaniem pompy baclofenowej
- Dostawa nowego samochodu osobowego dla MZGOK Sp. z o.o. w Koninie
więcej: przetargi w Koninie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa trzech fabrycznie nowych samochodów osobowych dla Prokuratury Okręgowej w Gliwicach i podległych jej jednostek
- Dostawa samochodów osobowych dla Miejskiego Zarządu Dróg w Bielsku-Białej
- Dostawa w formie leasingu operacyjnego fabrycznie nowego samochodu osobowego
- Zakup używanego pojazdu osobowego.
- "Zakup samochodu osobowego w formie leasingu operacyjnego"
- Zakup samochodu osobowego
więcej: Samochody osobowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.