eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi MikołówŚwiadczenie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych poremontowych na rzecz Zakładu Usług Komunalnych w Mikołowie z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) w Mikołowie



Ogłoszenie z dnia 2025-07-10

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych poremontowych na rzecz Zakładu Usług Komunalnych w Mikołowie z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) w Mikołowie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD USŁUG KOMUNALNYCH W MIKOŁOWIE

1.3.) Oddział zamawiającego: ZUK

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 243331674

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Mieczysława Dzieńdziela 44

1.5.2.) Miejscowość: Mikołów

1.5.3.) Kod pocztowy: 43-190

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski

1.5.8.) Numer faksu: zam.publ@zuk.mikolow.eu

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam.publ@zuk.mikolow.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://zukmikolow.bip.net.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

usługi komunalne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych poremontowych na rzecz Zakładu Usług Komunalnych w Mikołowie z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) w Mikołowie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-61638c3e-7179-4d0c-b52b-e728f507cfd6

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00319266

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-10

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00113038/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

2.3.1 Świadczenie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych na rzecz Zakładu Usług Komunalnych w Mikołowie z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) w Mikołowie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/transakcja/1140840

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 4. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1140840

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej opisane zostały w regulaminie internetowej platformy zakupowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin oraz
instrukcji dla wykonawców dostępnej pod adresem :
https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view oraz szczegółowy opis wymagań znajduje się w Rozdziale XI SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w postaci katalogu

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Administratorem danych osobowych zawartych w dokumentacji postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego jest Zamawiający - Zakład Usług Komunalnych w Mikołowie z siedzibą w Mikołowie, przy ul. Mieczysława Dzieńdziela 44, reprezentowany przez Kierownika.
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować się w sprawach związanych z ochroną danych osobowych i realizacją praw z tym związanych w następujący sposób:
 pisemnie na adres siedziby Zamawiającego,
 poprzez pocztę elektroniczną pod adresem e-mail: rodo@zuk.mikolow.eu,
3. Dane osobowe, o których mowa w pkt 1 przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pod nazwą: „Świadczenie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych poremontowych z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych na rzecz Zakładu Usług Komunalnych w Mikołowie” oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, w celu zawarcia i realizacji umowy, której przedmiotem jest wykonanie w/w zamówienia.
4. Odbiorcami danych osobowych, o których mowa w pkt 1 będą:
 osoby lub podmioty, którym na ich wniosek udostępniona zostanie dokumentacja postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, zgodnie z warunkami określonymi w przepisach o zamówieniach publicznych (w oparciu o art. 18 i art. 78 ustawy z dnia 11.09.2019 r.– Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej „ustawą Pzp”),
 osoby upoważnione przez Administratora do przetwarzania danych osobowych (w szczególności pracownicy zatrudnieni u Administratora),
 podmioty będące dostawcami systemów teleinformatycznych wykorzystywanych przez Administratora do przetwarzania danych i wspierających realizację jego zadań z zakresu udzielania zamówień publicznych oraz świadczące asystę i wsparcie techniczne przy korzystaniu z tych systemów w ramach zawartych z nimi umów.
5. Dane osobowe zawarte w dokumentacji postępowania nie będą stanowiły podstawy do podejmowania względem osób, których te dane dotyczą decyzji w sposób zautomatyzowany ani ich profilowania, stosownie do art. 22 RODO.
6. Obowiązek podania danych osobowych bezpośrednio dotyczących Wykonawcy, podwykonawcy lub podmiotu, na zasoby którego powołuje się Wykonawca jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania tych danych wynikają z ustawy Pzp.
7. Osobie, której dane dotyczą przysługuje:
 prawo żądania od Administratora dostępu do danych osobowych jej dotyczących - na podstawie art. 15 RODO,
 prawo żądania od Administratora sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych jej dotyczących - na podstawie art. 16 RODO, z zastrzeżeniem przepisów art. 19 ust. 2 ustawy Pzp oraz art. 76 ustawy Pzp (skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia, ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników),
 prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych - na podstawie art. 18 RODO z zastrzeżeniem art. 19 ust. 3 ustawy Pzp (wystąpienie z żądaniem ograniczenia przetwarzania nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego),
 prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych przez Administratora narusza przepisy o ich ochronie (dane kontaktowe organu nadzorczego: Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, tel.: 22-531-03-00).

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 8. Osobie, której dane dotyczą nie przysługuje:
 prawo żądania od Administratora usunięcia danych osobowych jej dotyczących w związku z art. 17 ust. 3 lit. b), d) lub e) RODO,
 prawo żądania od Administratora przenoszenia danych osobowych jej dotyczących, o którym mowa w art. 20 RODO,
 prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych jej dotyczących na podstawie art. 21 RODO (gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO).

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: PN42025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

2. Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów (odzysk lub unieszkodliwienie) odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z wyłączeniem odpadów poremontowych z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) prowadzonego przez Zakład usług Komunalnych w Mikołowie;
zamówienie obejmuje:
- transport odpadów pojazdami Wykonawcy,
- wyposażenie Zamawiającego w odpowiednie pojemniki, kontenery,
- oznakowanie pojemników, kontenerów,
- realizacja zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
-odbiór odpadów sukcesywnie w miarę zgromadzenia się na PSZOK po zgłoszeniu Zamawiającego,
- ważenie jednostek transportujących na legalizowanej wadze,
- zagospodarowanie odpadów.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań zamawiającego w zakresie realizacji i odbioru określają:
- opis przedmiotu zamówienia– załącznik nr 1,
- projektowane postanowienia umowy – załącznik nr 4.

4.2.6.) Główny kod CPV: 90512000-9 - Usługi transportu odpadów

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zakres powtórzonych usług nie przekroczy 50% wartości zamówienia podstawowego opisanego w załączniku nr 1 do SWZ.
Warunki udzielenia:
a) Wykonawca zamówienia podstawowego będzie nadal spełniał warunki udziału w postępowaniu podstawowym, w przypadku zmiany przepisów prawnych musi spełniać wymagania formalnoprawne aktualne na dzień zaproszenia do negocjacji.
b) Ceny jednostkowe za poszczególne rodzaje odpadów będą przedmiotem negocjacji

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 2. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich wagą:
cena – 60 pkt
kryterium środowiskowe – emisja spalin – 40 pkt.
CENA będzie oceniana metodą punktową wg wzoru:
(Cena najniższa ze wszystkich ofert × 100 pkt × Znaczenie kryterium 60%) / Cena oferty badanej
KRYTERIUM ŚRODOWISKOWE – EMISJA SPALIN
- 40 pkt za 2 samochody spełniające normę emisji spalin EURO 6
- 20 pkt za 1 samochód spełniający normę emisji spalin EURO 6
- 0 pkt za samochody spełniające normę emisji spalin EURO 5
Jeżeli wykonawca w formularzu ofertowym wskaże:
2 samochody EURO 6 – otrzyma 40 punktów
1 samochód EURO 6 – otrzyma 20 punktów
2 samochody EURO 5 – otrzyma 0 punktów
W przypadku braku wypełnienia ilości pojazdów zamawiający uzna, że wykonawca posiada samochody z emisją spalin EURO 5 i przyzna mu 0 pkt w tym kryterium.
W kryterium tym można uzyskać maksymalnie 40 punktów.
Wskazanie samochodów z mniejszą normy emisji spalin niż EURO 5 będzie skutkowało odrzuceniem oferty.
3. Oferty oceniane będą punktowo. Maksymalna ilość punktów jaką może osiągnąć oferta wynosi 100 pkt.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: KRYTERIUM ŚRODOWISKOWE – EMISJA SPALIN

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
wydane w drodze decyzji przez właściwy organ zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie gospodarki odpadami o kodach zgodnych z przedmiotem zamówienia, na podstawie Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (t.j. Dz. U. 2023 r., poz. 1587 z późn.zm.)tj.:
- pozwolenie na transport odpadów w formie wpisu do rejestru BDO w dziale VII o kodach zgodnych z przedmiotem zamówienia na podstawie Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach ((t.j. Dz. U. 2023 r., poz. 1587 z późn.zm.)
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
1. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje 2 samochodami o poniższych parametrach:
a) minimum 1 samochodem ciężarowym o dopuszczalnej masie całkowitej do 26 ton, wyposażonymi w hakowy system załadowczy, przystosowanymi do załadunku, rozładunku i transportu kontenerów o pojemności 36 m3;
b) minimum 1 samochodem dostawczym do transportu odpadów niebezpiecznych, wyposażonym w system samozaładowczy (windę) do transportu palet, big bag oraz pojemników z odpadami.
Pojazdy wymienione w pkt 4.1a)-b) muszą spełniać wymogi europejskiego standardu emisji spalin minimum EURO 5;
2. dysponuje kontenerami do gromadzenia i przewozu odpadów o pojemności:
− 36 m³ – 2 szt.,
−12 m³ – 2 szt.
3.wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, 1 usługę polegającą na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych o wartości min. 100 000,00 zł brutto;

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
2.Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu:
a) pozwolenie na transport odpadów w formie wpisu do rejestru BDO w dziale VII o kodach zgodnych z przedmiotem zamówienia na podstawie Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (t.j. Dz. U. 2023 r., poz. 1587 z późn.zm.)– zawiadomienie o nadaniu indywidualnego numeru rejestrowego oraz aktywacji indywidualnego konta w Bazie danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarce odpadami
b) Wykaz usług wykonanych z załączonymi dowodami określającymi, że usługi zostały wykonane należycie – wg załącznika nr 7,
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz, o którym mowa powyżej dotyczy usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
c) Wykaz urządzeń – wg załącznika nr 6,

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

. Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik;
b. Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Oryginał pełnomocnictwa opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia lub kopia potwierdzona notarialnie, opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez notariusza, powinno być załączone do oferty i zawierać w szczególności wskazanie:
 postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczą,
 wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,
 ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
W przypadku spółki cywilnej wszystkie dokumenty winny być podpisane przez
wszystkich wspólników lub winien być ustanowiony pełnomocnik.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale IX ust. 1 pkt. 1a SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia w ofercie składa oświadczenie, z którego wynika, podział zadań wykonywanych przez poszczególnych Wykonawców.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
5. Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje, na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, możliwość dokonywania zmian postanowień niniejszej umowy szczegółowo opisano w paragrafie 12 Projektowanych postanowień umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-18 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1140840

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-18 11:05

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-08-16

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, do których zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2022 poz. 835), zwana dalej „UOBN”.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.