eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi HajnówkaRozbudowa i przebudowa ul. Górnej w Hajnówce (drogi powiatowej nr 2323B ) - I etap od km 0+000 do km 0+373.



Ogłoszenie z dnia 2022-08-19


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Rozbudowa i przebudowa ul. Górnej w Hajnówce (drogi powiatowej nr 2323B ) - I etap od km 0+000 do km 0+373.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT HAJNOWSKI

1.3.) Oddział zamawiającego: Zarząd Dróg Powiatowych w Hajnówce

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050658580

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Aleksego Zina 1

1.5.2.) Miejscowość: Hajnówka

1.5.3.) Kod pocztowy: 17-200

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński

1.5.7.) Numer telefonu: 856832001

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zdphajnowka.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.hajnowka.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Administracja drogami publicznymi

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Rozbudowa i przebudowa ul. Górnej w Hajnówce (drogi powiatowej nr 2323B ) - I etap od km 0+000 do km 0+373.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-39c5e5b0-fe8c-11ec-8000-d680d39e541a

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00311750

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-08-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001371/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Rozbudowa i przebudowa drogi powiatowej nr 2323B u. Górna i ul. Wrzosowa w Hajnówce - 1 etap

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00245578/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: DT.26.11.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na wykonaniu Rozbudowy i przebudowy ul. Górnej w Hajnówce (drogi powiatowej nr 2323B). Pierwszy etap realizacji tego zadania obejmuje następujące odcinki :
- od km 0+000 do km 0+013 – w zakresie skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 689 (ul. Górna w pasie drogi wojewódzkiej)
- od km 0+013 do km 0+373,22 – od końca wyżej opisanego zakresu do terenu PKP (przejazdu kolejowo-drogowego z LK 52).
2. Przedmiot zamówienia musi być wykonany zgodnie z załączoną dokumentacją techniczną obejmującą Projekt budowlany, Projekty wykonawcze, przedmiary, STWiOR, Operat wodnoprawny. Dokumentacja techniczna została załączona do niniejszej Specyfikacji Warunków Zamówienia

3. Zamówienie obejmuje między innymi wykonanie:
- nawierzchni jezdni,
- ścieżki rowerowej,
- rozbiórki istniejącego mostu i budowę przepustu,
- przebudowy obustronnych chodników,
- przebudowy kanalizacji deszczowej,
- oświetlenia przejść dla pieszych.

Założenia projektowe:
-klasa drogi -Z,
-kategoria obciążenia ruchem KR3.,
-prędkość projektowa 40 km/h
-szerokość jezdni -7,0 m
-ilość pasów ruchu – 2
-szerokość chodników dla pieszych 1,5 m÷3,8 m
-szerokość ścieżki rowerowej – 2,0 m
-szerokość zatoki autobusowej – 3,0 m
-wymiary miejsc postojowych równoległych : 2,5 m x 6,0 m
4. Zamawiający udostępnia posiadane przedmiary robót jako materiał pomocniczy, mając na uwadze ułatwienie skalkulowania ceny ofertowej. Zamawiający informuje, iż udostępniony przedmiary robót mają za zadanie jedynie ułatwić Wykonawcom skalkulowanie ceny ofertowej, w związku z czym nie będzie miał wpływu na przebieg procesu budowlanego oraz wysokość wynagrodzenia umownego określonego poprzez zryczałtowaną cenę ofertową. Zamawiający informuje, że Wykonawcy powinni skalkulować cenę ofertową w oparciu o dokumentację techniczną.
5. Wykonawca zobowiązany jest do zasięgnięcia we własnym zakresie informacji dotyczącej wbudowanej infrastruktury niezwiązanej z funkcjonowaniem drogi, wbudowanej od czasu stworzenia dokumentacji technicznej .
6. Kod CPV:
Główny przedmiot: 45233220-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg
Przedmiot dodatkowy:
-45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
-45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
-45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
-45233280-5 – Oznakowanie pionowe

7. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Powody niedokonania podziału zamówienia na części [art. 91 ust. 2 ustawy pzp]:
- zamówienie nie ogranicza udziału w nim małych i średnich przedsiębiorstw.
- podzielenie zamówienia na części spowodowuje jego zbyt duże rozdrobnienie co mogło by zniechęcić do udziału w nim przedsiębiorców

8. Zamawiający przewiduje możliwość odbycia przez Wykonawcę wizji lokalnej terenu prowadzonych prac remontowych przed złożeniem oferty.

9. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z dokumentacją techniczną, zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami. Przedmiot zamówienia Wykonawca wykona z własnych nowych materiałów pierwszego gatunku. Materiały dostarczone przez Wykonawcę powinny odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane.
10. Materiały pochodzące z rozbiórki – tj. kostka brukowa, oznakowanie pionowe ( słupki wsporcze i tarcze znaków), balustrady mostu przeznaczonego do rozbiórki, a także pokrywy studzienek oraz kratki wpustów stanowią materiał Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest przetransportować do siedziby Zamawiającego. Inne materiały pochodzące z rozbiórki między innymi płytki chodnikowe 35x35x5 cm, krawężniki betonowe oraz płyty chodnikowe o grubości 15 cm, podlegają utylizacji zgodnie z właściwymi przepisami przez Wykonawcę w ramach wynagrodzenia wynikającego ze złożonej oferty. Koszt załadunku, rozładunku oraz przewozu materiałów do miejsca ich utylizacji lub składowania mieści się w wynagrodzeniu wynikającym ze złożonej oferty.
11. Zamawiający dopuszcza zaoferowanie materiałów i urządzeń równoważnych do wskazanych w dokumentacji technicznej, z zastrzeżeniem, że ich parametry techniczne, funkcjonalne i użytkowe nie mogą być gorsze niż parametry materiałów i urządzeń wskazanych w dokumentacji technicznej. Zamawiający będzie dokonywał oceny zgodności i równoważności w uzgodnieniu z autorem dokumentacji technicznej.
12. Zamawiający opisując przedmiot zamówienia przy pomocy określonych norm aprobat technicznych dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym. Zgodnie z art. 101 ust. 5 ustawy Pzp. – Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te rozwiązania.
13. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia znajdują się jakiekolwiek znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę – należy przyjąć, że Zamawiający podał opis ze wskazaniem na typ i dopuszcza składanie ofert równoważnych o parametrach techniczno - eksploatacyjno - użytkowych nie gorszych niż te, które zostały podane w opisie przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza zaoferowanie materiałów i urządzeń równoważnych do wskazanych w dokumentacji technicznej, z zastrzeżeniem, że ich parametry techniczne, funkcjonalne i użytkowe nie mogą być gorsze niż parametry materiałów i urządzeń wskazanych w dokumentacji technicznej. Zamawiający będzie dokonywał oceny zgodności i równoważności w uzgodnieniu z autorem dokumentacji technicznej.
14. Opis przedmiotu zamówienia zawarty w dokumentacji technicznej został sporządzony z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników.
15. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
16. Wykonawcy zobowiązani są do wskazania w ofercie zakresu robót, którego realizację zamierzają powierzyć podwykonawcom [wymagane oświadczenie w ww. zakresie zawarte jest na formularzu ofertowym].
17. Powierzenie wykonania części przedmiotu zamówienia podwykonawcy lub podwykonawcom wymaga zawarcia umowy o podwykonawstwo, przez którą należy rozumieć umowę w formie pisemnej o charakterze odpłatnym, zawartą pomiędzy Wykonawcą a innym podmiotem (podwykonawcą), a także między podwykonawcą a dalszym podwykonawcą lub między dalszymi podwykonawcami, na mocy której odpowiednio podwykonawca lub dalszy podwykonawca, zobowiązuje się wykonać część zamówienia.
18. Wykonawca zobowiązany jest zaoferować na warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ minimum 60 – miesięczną gwarancję na wykonane roboty.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

45233280-5 - Wznoszenie barier drogowych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający działając na podstawie art. 255 pkt. 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych unieważnia postępowanie w przypadku gdy cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną
przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na
sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
W przedmiotowym postępowaniu w terminie składania ofert - tj. do dnia 29.07.2022 r do godziny 9:00 wpłynęły 3 oferty. Poniżej dane z otwarcia:


1. Inżynieria Lądowa Bracia Jurczuk s.c. ul. Franciszka Żwirki i Stanisława Wigury 82, 17-100 Bielsk Podlaski
NIP: 5432181330 -5 498 419,47 zł
2. STRABAG Sp. z o.o., ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków
NIP: 5210421928 -5 813 375,89 zł
3. Przedsiębiorstwo Drogowo Mostowe MAKSBUD Sp. z o.o., 17-100 Bielsk Podlaski, ul. Adama Mickiewicza 183
NIP: 5430201086 -6 086 055,99 zł
Stosownie do treści art. 222 ust. 4 Prawo Zamówień Publicznych
Zamawiający, najpóźniej przed otwarciem ofert, udostępnia na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Wyżej wspomniana informacja została opublikowana pomiędzy końcem terminu składania ofert godziną 9:00 ,a godziną 10:00 - terminem otwarcia ofert i zawierała następującą kwotę.

Ogółem:
Netto -3 230 170,73 zł
VAT 23% -742 939,27 zł
Brutto -3 973 110,00 zł
Po godzinie 10:00 tego samego dnia został opublikowany protokół z otwarcia ofert, o którym mowa w art. 222 ust. 5 ustawy Pzp.
Stosownie do art. 255 pkt. 3 ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie w sprawie udzielenie zamówienia publicznego w sytuacji gdy cena ;lub koszt najkorzystniejszej ofert lub oferty z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację przedmiotowego zadania. Ustawodawca stworzył ten zapis w celu ochrony Zamawiającego przed roszczeniem o zawarcie umowy w przypadku braku środków finansowych. Przepis art. 255 pkt. 3 ustawy Pzp odnosi się do kwoty o której mowa w art. 222 ust. 4 udostępnianej na stronie prowadzonego postępowania bezpośrednio przed otwarciem ofert. Decyzja o zwiększeniu tej kwoty jest oparta na swobodnym uznaniu Zamawiającego , który „może zwiększyć kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty”.
Zamawiający podejmując decyzję o braku możliwości zwiększenia kwoty na realizację zadnia do ceny jedynej złożonej w postępowaniu oferty brał pod uwagę celowość i efektywność gospodarowania środkami publicznymi, bowiem zgodnie z treścią art. 44 ust. 3 pkt. 1 ustawy z dnia 27.08.2009 roku o finansach publicznych, wydatki publiczne powinny być dokonywane w sposób celowy i oszczędny.
W świetle powyższych wyjaśnień nie powinno budzić wątpliwości unieważnienie postępowania bez dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty, w sytuacji gdy jedyna złożona w postępowania oferta przewyższa kwotę którą Zmawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 5498419,47 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 6086055,99 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.