Ogłoszenie z dnia 2025-07-07
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00251917/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-05-28
- 2025/BZP 00264182/01 - Modyfikacja z dnia 2025-06-06
- 2025/BZP 00266420/01 - Modyfikacja z dnia 2025-06-06
- 2025/BZP 00266909/01 - Modyfikacja z dnia 2025-06-06
- 2025/BZP 00266922/01 - Modyfikacja z dnia 2025-06-06
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
"Zakup i dostawa wyposażenia dla jednostek ochrony przeciwpożarowych z terenu gminy Świnoujście"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miasto Świnoujście
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811684290
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wojska Polskiego
1.5.2.) Miejscowość: Świnoujście
1.5.3.) Kod pocztowy: 72-600
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciński
1.5.7.) Numer telefonu: (91) 321 24 25
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@um.swinoujscie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.platformazakupowa.pl/um_swinoujscie
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/um_swinoujscie1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
"Zakup i dostawa wyposażenia dla jednostek ochrony przeciwpożarowych z terenu gminy Świnoujście"2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ee8041bc-2ab7-4c64-85c7-8d61713235ad
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00311464
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00028327/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Dostawa wyposażenia, sprzętu, systemu łączności
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Projekt współfinansowany w ramach Priorytetu 2: Fundusze Europejskie na rzecz zielonego Pomorza Zachodniego Działanie 2.15 Wzmocnienie służb ratownictwa Typy projektów 1Wsparcie potencjału służb ratownictwa w usuwaniu zmian klimatycznych (FEPZ.02.15-IZ.00-001/24) oraz dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie.2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00251917
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: BZP.271.1.13.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa: wyposażenia ratowniczo – gaśniczego oraz systemu łączności w ramach projektu pn. „Wzmocnienie potencjału ratowniczego Ochotniczej Straży Pożarnej w Świnoujściu-Przytór w zakresie przeciwdziałania zagrożeniom” oraz specjalistycznych narzędzi pożarniczych oraz zakup nowego systemu łączności w ramach projektu pn. „Wzmocnienie potencjału ratowniczego Ochotniczej Straży Pożarnej w Świnoujściu- Karsibór w zakresie przeciwdziałania zagrożeniom", zgodnie z załącznikiem nr 6.1 OPZ opisującym wymogi dla zamawianego wyposażenia ww. jednostek ochrony przeciwpożarowych.Zamówienie zostało podzielone na 4 części.
Część 1- „Wyposażenie ratowniczo – gaśnicze”
4.5.3.) Główny kod CPV: 35110000-8 - Sprzęt gaśniczy, ratowniczy i bezpieczeństwa
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
32510000-1 - Bezprzewodowy system telekomunikacyjny
39715300-0 - Sprzęt hydrauliczny
35711000-1 - Systemy dowodzenia, kontroli, łączności
4.5.5.) Wartość części: 87404,47 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa: wyposażenia ratowniczo – gaśniczego oraz systemu łączności w ramach projektu pn. „Wzmocnienie potencjału ratowniczego Ochotniczej Straży Pożarnej w Świnoujściu-Przytór w zakresie przeciwdziałania zagrożeniom” oraz specjalistycznych narzędzi pożarniczych oraz zakup nowego systemu łączności w ramach projektu pn. „Wzmocnienie potencjału ratowniczego Ochotniczej Straży Pożarnej w Świnoujściu- Karsibór w zakresie przeciwdziałania zagrożeniom", zgodnie z załącznikiem nr 6.1 OPZ opisującym wymogi dla zamawianego wyposażenia ww. jednostek ochrony przeciwpożarowych.Zamówienie zostało podzielone na 4 części:
Część 2- „System łączności”
4.5.3.) Główny kod CPV: 35110000-8 - Sprzęt gaśniczy, ratowniczy i bezpieczeństwa
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
32510000-1 - Bezprzewodowy system telekomunikacyjny
39715300-0 - Sprzęt hydrauliczny
35711000-1 - Systemy dowodzenia, kontroli, łączności
4.5.5.) Wartość części: 46341,46 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa: wyposażenia ratowniczo – gaśniczego oraz systemu łączności w ramach projektu pn. „Wzmocnienie potencjału ratowniczego Ochotniczej Straży Pożarnej w Świnoujściu-Przytór w zakresie przeciwdziałania zagrożeniom” oraz specjalistycznych narzędzi pożarniczych oraz zakup nowego systemu łączności w ramach projektu pn. „Wzmocnienie potencjału ratowniczego Ochotniczej Straży Pożarnej w Świnoujściu- Karsibór w zakresie przeciwdziałania zagrożeniom", zgodnie z załącznikiem nr 6.1 OPZ opisującym wymogi dla zamawianego wyposażenia ww. jednostek ochrony przeciwpożarowych.Zamówienie zostało podzielone na 4 części:
Część 4- „Zakup nowego systemu łączności”
4.5.3.) Główny kod CPV: 35110000-8 - Sprzęt gaśniczy, ratowniczy i bezpieczeństwa
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
32510000-1 - Bezprzewodowy system telekomunikacyjny
39715300-0 - Sprzęt hydrauliczny
35711000-1 - Systemy dowodzenia, kontroli, łączności
4.5.5.) Wartość części: 45528,44 PLN
Część 4
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa: wyposażenia ratowniczo – gaśniczego oraz systemu łączności w ramach projektu pn. „Wzmocnienie potencjału ratowniczego Ochotniczej Straży Pożarnej w Świnoujściu-Przytór w zakresie przeciwdziałania zagrożeniom” oraz specjalistycznych narzędzi pożarniczych oraz zakup nowego systemu łączności w ramach projektu pn. „Wzmocnienie potencjału ratowniczego Ochotniczej Straży Pożarnej w Świnoujściu- Karsibór w zakresie przeciwdziałania zagrożeniom", zgodnie z załącznikiem nr 6.1 OPZ opisującym wymogi dla zamawianego wyposażenia ww. jednostek ochrony przeciwpożarowych.Zamówienie zostało podzielone na 4 części.
Część 4- „Zakup nowego systemu łączności”
4.5.3.) Główny kod CPV: 35110000-8 - Sprzęt gaśniczy, ratowniczy i bezpieczeństwa
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
32510000-1 - Bezprzewodowy system telekomunikacyjny
39715300-0 - Sprzęt hydrauliczny
35711000-1 - Systemy dowodzenia, kontroli, łączności
4.5.5.) Wartość części: 35772,36 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Podstawa prawna:
Zgodnie z art. 255 pkt 6 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Uzasadnienie faktyczne:
Dnia 28 maja 2025 r. Zamawiający ogłosił postępowanie na „Zakup i dostawę wyposażenia dla jednostek ochrony przeciwpożarowych z tereny gminy Świnoujście”. Przed otwarciem ofert, które miało odbyć się dnia 5 czerwca 2025 r. Zamawiający stwierdził istotną rozbieżność pomiędzy poszczególnymi sekcjami ogłoszenia o zamówieniu (nr 2025/BZP00251917/01).
W sekcji VI- PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA ogłoszenia dla części 1, 2, 3 i 4, w punkcie 4.3.) Kryteria oceny ofert, 4.3.1.) Sposób oceny ofert, Zamawiający szczegółowo opisał sposób przyznawania punktów ofertom. Zarówno w ogłoszeniu o zamówieniu, jak i w Specyfikacji Warunków Zamówienia (XV. KRYTERIUM OCENY OFERT) Zamawiający wskazał wzór oceny dla kryterium „cena” (C), z którego wynikało, że waga w tym kryterium wynosi 80%:
najniższa cena ofertowa
C = ------------------------------------------x 100 pkt x 80 %
cena ofertowa w ofercie ocenianej
Rozbieżność wystąpiła między treścią wyżej opisanego punktu, a punktem 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium 1, 4.3.6.) Waga, w której to została podana waga punktowa 60, zamiast, zgodnie z SWZ oraz sekcją 4.3.) Kryteria oceny ofert, 4.3.1.) Sposób oceny ofert 80.
Powyższa niespójność mogłaby zdecydowanie wpłynąć na sposób przygotowania ofert przez Wykonawców, co za tym idzie mogłaby mieć wpływ na konkurencję i przejrzystość postępowania. W związku z powyższym, Zamawiający zadecydował o zmianie ww. ogłoszenia i wydłużeniu terminu składania ofert. Dnia 5 czerwca 2025 r. Zamawiający skorygował błędy w ww. rubrykach ogłoszenia o zamówieniu i przekazał ogłoszenie o zmianie do publikacji w Biuletynie Zamówień Publicznych, na Platformie e-Zamówienia. Z uwagi na występujące tego dnia problemy techniczne Platformy e- Zamówienia, ogłoszenie nie zostało opublikowane. Zmiana ogłoszenia została opublikowana dopiero dzień później, 6 czerwca 2025 r. i nie uwzględniała korekt dokonanych przez Zamawiającego. Ponieważ Zamawiający stwierdził niekompletność ogłoszenia o zmianie już po terminie składania i otwarcia ofert (zgodnie ze zmianą, 17 czerwca 2025 r.), zdecydował się unieważnić postępowanie nr BZP.271.1.13.2025.
Zgodnie z opisaną w ustawie Prawo Zamówień Publicznych (art. 16 ustawy „Pzp”) zasadą uczciwej konkurencji Zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowania o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców. Co za tym idzie, dokumenty zamówienia wraz z ogłoszeniem o zamówieniu powinny być ze sobą spójne i jednakowo opisywać kwestie dotyczące zamówienia tak, aby wykonawcy nie mieli wątpliwości, czy poradzą sobie z jego realizacją. Ogłoszenie o zamówieniu jest zwykle pierwszym dokumentem, na podstawie którego Wykonawcy podejmują decyzję o udziale w postępowaniu, a zawarte w nim błędy i rozbieżności mogą mieć wpływ na krąg potencjalnych oferentów oraz liczbę ofert. Niespójność opisu kryteriów w ogłoszeniu o zamówieniu powoduje wątpliwości co do sposobu oceny ofert i wprowadza potencjalnych Wykonawców w błąd. Stanowi to naruszenie przepisów ustawy „Pzp” oraz wadę niemożliwą do usunięcia.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 109428,44 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 135484,50 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Podstawa prawna:
Zgodnie z art. 255 pkt 6 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Uzasadnienie faktyczne:
Dnia 28 maja 2025 r. Zamawiający ogłosił postępowanie na „Zakup i dostawę wyposażenia dla jednostek ochrony przeciwpożarowych z tereny gminy Świnoujście”. Przed otwarciem ofert, które miało odbyć się dnia 5 czerwca 2025 r. Zamawiający stwierdził istotną rozbieżność pomiędzy poszczególnymi sekcjami ogłoszenia o zamówieniu (nr 2025/BZP 00251917/01).
W sekcji VI- PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA ogłoszenia dla części 1, 2, 3 i 4, w punkcie 4.3.) Kryteria oceny ofert, 4.3.1.) Sposób oceny ofert, Zamawiający szczegółowo opisał sposób przyznawania punktów ofertom. Zarówno w ogłoszeniu o zamówieniu, jak i w Specyfikacji Warunków Zamówienia (XV. KRYTERIUM OCENY OFERT) Zamawiający wskazał wzór oceny dla kryterium „cena” (C), z którego wynikało, że waga w tym kryterium wynosi 80%:
najniższa cena ofertowa
C = ------------------------------------------x 100 pkt x 80 %
cena ofertowa w ofercie ocenianej
Rozbieżność wystąpiła między treścią wyżej opisanego punktu, a punktem 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium 1, 4.3.6.) Waga, w której to została podana waga punktowa 60, zamiast, zgodnie z SWZ oraz sekcją 4.3.) Kryteria oceny ofert, 4.3.1.) Sposób oceny ofert 80.
Powyższa niespójność mogłaby zdecydowanie wpłynąć na sposób przygotowania ofert przez Wykonawców, co za tym idzie mogłaby mieć wpływ na konkurencję i przejrzystość postępowania. W związku z powyższym, Zamawiający zadecydował o zmianie ww. ogłoszenia i wydłużeniu terminu składania ofert. Dnia 5 czerwca 2025 r. Zamawiający skorygował błędy w ww. rubrykach ogłoszenia o zamówieniu i przekazał ogłoszenie o zmianie do publikacji w Biuletynie Zamówień Publicznych, na Platformie e-Zamówienia. Z uwagi na występujące tego dnia problemy techniczne Platformy e- Zamówienia, ogłoszenie nie zostało opublikowane. Zmiana ogłoszenia została opublikowana dopiero dzień później, 6 czerwca 2025 r. i nie uwzględniała korekt dokonanych przez Zamawiającego. Ponieważ Zamawiający stwierdził niekompletność ogłoszenia o zmianie już po terminie składania i otwarcia ofert (zgodnie ze zmianą, 17 czerwca 2025 r.), zdecydował się unieważnić postępowanie nr BZP.271.1.13.2025.
Zgodnie z opisaną w ustawie Prawo Zamówień Publicznych (art. 16 ustawy „Pzp”) zasadą uczciwej konkurencji Zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowania o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców. Co za tym idzie, dokumenty zamówienia wraz z ogłoszeniem o zamówieniu powinny być ze sobą spójne i jednakowo opisywać kwestie dotyczące zamówienia tak, aby wykonawcy nie mieli wątpliwości, czy poradzą sobie z jego realizacją. Ogłoszenie o zamówieniu jest zwykle pierwszym dokumentem, na podstawie którego Wykonawcy podejmują decyzję o udziale w postępowaniu, a zawarte w nim błędy i rozbieżności mogą mieć wpływ na krąg potencjalnych oferentów oraz liczbę ofert. Niespójność opisu kryteriów w ogłoszeniu o zamówieniu powoduje wątpliwości co do sposobu oceny ofert i wprowadza potencjalnych Wykonawców w błąd. Stanowi to naruszenie przepisów ustawy „Pzp” oraz wadę niemożliwą do usunięcia.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 56998,20 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 138974,01 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 0 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Podstawa prawna:
Zgodnie z art. 255 pkt 6 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Uzasadnienie faktyczne:
Dnia 28 maja 2025 r. Zamawiający ogłosił postępowanie na „Zakup i dostawę wyposażenia dla jednostek ochrony przeciwpożarowych z tereny gminy Świnoujście”. Przed otwarciem ofert, które miało odbyć się dnia 5 czerwca 2025 r. Zamawiający stwierdził istotną rozbieżność pomiędzy poszczególnymi sekcjami ogłoszenia o zamówieniu (nr 2025/BZP 00251917/01).
W sekcji VI- PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA ogłoszenia dla części 1, 2, 3 i 4, w punkcie 4.3.) Kryteria oceny ofert, 4.3.1.) Sposób oceny ofert, Zamawiający szczegółowo opisał sposób przyznawania punktów ofertom. Zarówno w ogłoszeniu o zamówieniu, jak i w Specyfikacji Warunków Zamówienia (XV. KRYTERIUM OCENY OFERT) Zamawiający wskazał wzór oceny dla kryterium „cena” (C), z którego wynikało, że waga w tym kryterium wynosi 80%:
najniższa cena ofertowa
C = ------------------------------------------x 100 pkt x 80 %
cena ofertowa w ofercie ocenianej
Rozbieżność wystąpiła między treścią wyżej opisanego punktu, a punktem 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium 1, 4.3.6.) Waga, w której to została podana waga punktowa 60, zamiast, zgodnie z SWZ oraz sekcją 4.3.) Kryteria oceny ofert, 4.3.1.) Sposób oceny ofert 80.
Powyższa niespójność mogłaby zdecydowanie wpłynąć na sposób przygotowania ofert przez Wykonawców, co za tym idzie mogłaby mieć wpływ na konkurencję i przejrzystość postępowania. W związku z powyższym, Zamawiający zadecydował o zmianie ww. ogłoszenia i wydłużeniu terminu składania ofert. Dnia 5 czerwca 2025 r. Zamawiający skorygował błędy w ww. rubrykach ogłoszenia o zamówieniu i przekazał ogłoszenie o zmianie do publikacji w Biuletynie Zamówień Publicznych, na Platformie e-Zamówienia. Z uwagi na występujące tego dnia problemy techniczne Platformy e- Zamówienia, ogłoszenie nie zostało opublikowane. Zmiana ogłoszenia została opublikowana dopiero dzień później, 6 czerwca 2025 r. i nie uwzględniała korekt dokonanych przez Zamawiającego. Ponieważ Zamawiający stwierdził niekompletność ogłoszenia o zmianie już po terminie składania i otwarcia ofert (zgodnie ze zmianą, 17 czerwca 2025 r.), zdecydował się unieważnić postępowanie nr BZP.271.1.13.2025.
Zgodnie z opisaną w ustawie Prawo Zamówień Publicznych (art. 16 ustawy „Pzp”) zasadą uczciwej konkurencji Zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowania o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców. Co za tym idzie, dokumenty zamówienia wraz z ogłoszeniem o zamówieniu powinny być ze sobą spójne i jednakowo opisywać kwestie dotyczące zamówienia tak, aby wykonawcy nie mieli wątpliwości, czy poradzą sobie z jego realizacją. Ogłoszenie o zamówieniu jest zwykle pierwszym dokumentem, na podstawie którego Wykonawcy podejmują decyzję o udziale w postępowaniu, a zawarte w nim błędy i rozbieżności mogą mieć wpływ na krąg potencjalnych oferentów oraz liczbę ofert. Niespójność opisu kryteriów w ogłoszeniu o zamówieniu powoduje wątpliwości co do sposobu oceny ofert i wprowadza potencjalnych Wykonawców w błąd. Stanowi to naruszenie przepisów ustawy „Pzp” oraz wadę niemożliwą do usunięcia.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 60490,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 179425,02 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 0 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
Część 4
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Podstawa prawna:
Zgodnie z art. 255 pkt 6 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Uzasadnienie faktyczne:
Dnia 28 maja 2025 r. Zamawiający ogłosił postępowanie na „Zakup i dostawę wyposażenia dla jednostek ochrony przeciwpożarowych z tereny gminy Świnoujście”. Przed otwarciem ofert, które miało odbyć się dnia 5 czerwca 2025 r. Zamawiający stwierdził istotną rozbieżność pomiędzy poszczególnymi sekcjami ogłoszenia o zamówieniu (nr 2025/BZP 00251917/01).
W sekcji VI- PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA ogłoszenia dla części 1, 2, 3 i 4, w punkcie 4.3.) Kryteria oceny ofert, 4.3.1.) Sposób oceny ofert, Zamawiający szczegółowo opisał sposób przyznawania punktów ofertom. Zarówno w ogłoszeniu o zamówieniu, jak i w Specyfikacji Warunków Zamówienia (XV. KRYTERIUM OCENY OFERT) Zamawiający wskazał wzór oceny dla kryterium „cena” (C), z którego wynikało, że waga w tym kryterium wynosi 80%:
najniższa cena ofertowa
C = ------------------------------------------x 100 pkt x 80 %
cena ofertowa w ofercie ocenianej
Rozbieżność wystąpiła między treścią wyżej opisanego punktu, a punktem 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium 1, 4.3.6.) Waga, w której to została podana waga punktowa 60, zamiast, zgodnie z SWZ oraz sekcją 4.3.) Kryteria oceny ofert, 4.3.1.) Sposób oceny ofert 80.
Powyższa niespójność mogłaby zdecydowanie wpłynąć na sposób przygotowania ofert przez Wykonawców, co za tym idzie mogłaby mieć wpływ na konkurencję i przejrzystość postępowania. W związku z powyższym, Zamawiający zadecydował o zmianie ww. ogłoszenia i wydłużeniu terminu składania ofert. Dnia 5 czerwca 2025 r. Zamawiający skorygował błędy w ww. rubrykach ogłoszenia o zamówieniu i przekazał ogłoszenie o zmianie do publikacji w Biuletynie Zamówień Publicznych, na Platformie e-Zamówienia. Z uwagi na występujące tego dnia problemy techniczne Platformy e- Zamówienia, ogłoszenie nie zostało opublikowane. Zmiana ogłoszenia została opublikowana dopiero dzień później, 6 czerwca 2025 r. i nie uwzględniała korekt dokonanych przez Zamawiającego. Ponieważ Zamawiający stwierdził niekompletność ogłoszenia o zmianie już po terminie składania i otwarcia ofert (zgodnie ze zmianą, 17 czerwca 2025 r.), zdecydował się unieważnić postępowanie nr BZP.271.1.13.2025.
Zgodnie z opisaną w ustawie Prawo Zamówień Publicznych (art. 16 ustawy „Pzp”) zasadą uczciwej konkurencji Zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowania o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców. Co za tym idzie, dokumenty zamówienia wraz z ogłoszeniem o zamówieniu powinny być ze sobą spójne i jednakowo opisywać kwestie dotyczące zamówienia tak, aby wykonawcy nie mieli wątpliwości, czy poradzą sobie z jego realizacją. Ogłoszenie o zamówieniu jest zwykle pierwszym dokumentem, na podstawie którego Wykonawcy podejmują decyzję o udziale w postępowaniu, a zawarte w nim błędy i rozbieżności mogą mieć wpływ na krąg potencjalnych oferentów oraz liczbę ofert. Niespójność opisu kryteriów w ogłoszeniu o zamówieniu powoduje wątpliwości co do sposobu oceny ofert i wprowadza potencjalnych Wykonawców w błąd. Stanowi to naruszenie przepisów ustawy „Pzp” oraz wadę niemożliwą do usunięcia.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 43999,56 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 160954,11 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
INNE PRZETARGI Z ŚWINOUJŚCIA
- Serwis, asysta techniczna, pakiet szkoleniowy oraz prace związane z rozwojem oprogramowania systemu informatycznego wspomagającego zarządzanie w Urzędzie Miasta Świnoujście
- "Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej "Przebudowy dróg gminnych w Świnoujściu: ul. Kapitańskiej - Część I oraz ul. Żeglarskiej - Część II"
- "Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej Budowy drogi dojazdowej do wzniesienia rekreacyjnego przy ul. Karsiborskiej w Świnoujściu"
- Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu w ramach zadania pn.: Utworzenie punktu przystankowego turystyki rowerowej, pieszej i wodnej z funkcją placu integracyjno-festynowego-etap II w Ognicy-cz. lądowa
- Remont dwóch toalet nr 2.10 i 3.10 położonych na I i II piętrze budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Marii Konopnickiej w Świnoujściu.
- ZAKUP I DOSTAWA PRODUKTÓW GŁĘBOKO MROŻONYCH DLA KPW ŚWINOUJŚCIE.
więcej: przetargi w Świnoujściu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zakup sprzętu na potrzeby ochrony ludności i obrony cywilnej na terenie Gminy Garbatka-Letnisko
- Dostawa wyposażenia przeznaczonego do celów Obrony Cywilnej (2)
- Dostawa zestawu do przeciwdziałania skutków ekstremalnych zjawisk pogodowych
- REALIZACJA PROGRAMU OCHRONY LUDNOŚCI I OBRONY CYWILNEJ NA LATA 2025/2026
- Dostawa i zakup ratowniczych zestawów hydraulicznych o napędzie elektrycznym 2 kpl."
- Dostawa sprzętu i wyposażenia na rozbudowę i uzupełnienie zapasów OLiOC oraz infrastruktury krytycznej celem ochrony ludności na terenie gminy Radzymin
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





