eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi LesznoModernizacja Szko³y Podstawowej Nr 13 w Lesznie



Og³oszenie z dnia 2023-07-07


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja Szko³y Podstawowej Nr 13 w Lesznie

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Miasto Leszno

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050445

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Kazimierza Karasia 15

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Leszno

1.5.3.) Kod pocztowy: 64-100

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyñski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bpw@leszno.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.bip.leszno.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Modernizacja Szko³y Podstawowej Nr 13 w Lesznie

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-b8e2fffe-1af8-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00295651

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2023-07-07

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00060768/13/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.18 Modernizacja Szko³y Podstawowej nr 13 w Lesznie

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://platformazakupowa.pl/pn/um_leszno

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/um_leszno

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1.Wymagania dot. specyfikacji po³±czenia, formatu przesy³anych danych, szyfrowania i oznaczania czasu przekazania,odbioru danych za po¶rednictwem platformazakupowa.pl :-sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s; komputer klasy PC lub MAC o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje; zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa poza przegl±dark± Internet Explorer;w³±czona obs³uga JavaScript; zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format plików .pdf; platformazakupowa.pl dzia³a wed³ug standardu przyjêtego w komunikacji sieciowej–kodowanie UTF8; oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformê stanowi datê i dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³. Urzêdu Miar. 2.Wykonawca, przystêpuj±c do postêpowania o udzielenie zamówienia:akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl okre¶lone w Regulaminie dostêpnym na ww.stronie w zak³adce „Regulamin" i uznaje go za wi±¿±cy; zapoznaje i stosuje siê do Instrukcji sk³adania ofert dostêpnej na platformazakupowa.pl. 3.Zamawiaj±cy nie ponosi odpowiedzialno¶ci za z³o¿enie oferty w sposób niezgodny z Instrukcj± korzystania z platformazakupowa.pl, zw³aszcza za zapoznanie siê z tre¶ci± oferty przed up³ywem terminu sk³adania ofert, w wyniku np. z³o¿enia oferty przez „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”. Taka oferta zostanie uznana za ofertê handlow±. Nie bêdzie brana pod uwagê w postêpowaniu. 4. Wszelkie instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl znajduj± siê w zak³adce „Instrukcje dla Wykonawców" pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje .5.Zalecenia:1)formaty plików wykorzystywanych przez Wykonawców winny byæ zgodne z Za³. nr 2 do “Rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci…”, dalej „Rozporz±dzenie KRI”. 2) rekomenduje siê wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf,3)W celu kompresji danych rekomenduje siê wykorzystanie jednego z formatów: a).zip, b).7Z.4)W¶ród formatów powszechnych a niewystêpuj±cych w „Rozporz±dzeniu KRI” wystêpuj±: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Pliki te zostan± uznane za z³o¿one nieskutecznie.5)zwraca siê uwagê na ograniczenia wielko¶ci plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi max 10MB i na ograniczenie wielko¶ci plików podpisywanych w aplikacji eDoApp- do sk³adania podpisu osobistego, który wynosi max 5MB.6)W przypadku u¿ycia kwalifikowanego podpisu elektronicznego:-ze wzglêdu na niskie ryzyko naruszenia integralno¶ci pliku i ³atwiejsz± weryfikacjê podpisu, zaleca siê w miarê mo¿liwo¶ci przekonwertowanie plików sk³adaj±cych siê na ofertê na format .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym w formacie PAdES. -pliki w innych formatach ni¿ PDF zaleca siê opatrzyæ zewnêtrznym podpisem XAdES. Wykonawca winien pamiêtaæ aby plik z podpisem przekazywaæ ³±cznie z dokumentem podpisywanym.- rekomenduje siê wykorzystanie podpisu z kwalifikowanym znacznikiem czasu.7) zaleca siê aby w przypadku podpisywania pliku przez kilka osób, stosowaæ podpisy tego samego rodzaju. Podpisywanie ró¿nymi rodzajami podpisów mo¿e doprowadziæ do problemów w weryfikacji plików. 8) zaleca siê aby Wykonawca z odpowiednim wyprzedzeniem przetestowa³ wybran± metodê podpisania plików oferty.9)Ofertê nale¿y przygotowaæ z nale¿yt± staranno¶ci±, zachowaniem odpowiedniego odstêpu czasu do zakoñczenia przyjmowania ofert. Zaleca siê z³o¿enie oferty na 24 h przed terminem sk³adania ofert.11)Je¶li Wykonawca kompresuje pliki np.zip zaleca siê wcze¶niejsze podpisanie ka¿dego z plików. 12) zaleca siê aby nie wprowadzaæ zmian w plikach po podpisaniu podpisem kwalifikowanym. Mo¿e to naruszyæ integralno¶æ plików, doprowadziæ do odrzucenia oferty.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiaj±cy informuje, ¿e:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urz±d Miasta Leszna, reprezentowany przez Prezydenta Miasta Leszna, ul. K. Karasia 15, 64-100 Leszno. Mo¿e siê Pani/Pan kontaktowaæ z nim listownie na adres ul. K. Karasia 15, 64-100 Leszno, telefonicznie dzwoni±c pod numer 65 529 81 00 lub przez elektroniczn± skrzynkê podawcz± na stronie um@leszno.pl
2) Administrator wyznaczy³ Inspektora Ochrony Danych, Pana Krzysztofa Pukaczewskiego, z którym mo¿na kontaktowaæ siê pod adresem e-mail: iod@leszno.pl;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie:
• art. 6 ust. 1 lit. c) RODO;
• ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019r. - Prawo zamówieñ publicznych, dalej „ustawa Pzp”;
• aktów wykonawczych do ustawy Pzp,
• ustawy z dnia 6 wrze¶nia 2001 r. o dostêpie do informacji publicznej;
• ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
• ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
4) Pani/Pana dane osobowe bêd± przetwarzane w celu prowadzenia postêpowania o udzielenie zamówienia-znak sprawy: IN.271.16.2023.prowadzonym w trybie podstawowym na podstawie art. 275 pkt 2) ustawy Pzp oraz jego rozstrzygniêcia, jak równie¿ zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jego realizacji, a tak¿e udokumentowania postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego i jego archiwizacji.
5) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy Pzp oraz OPEN NEXUS Sp. z o.o., ul. Boles³awa Krzywoustego 3, 61-144 Poznañ, który przetwarza dane osobowe w imieniu administratora danych jako w³a¶ciciel Platformy Zakupowej, na której Urz±d Miasta Leszna prowadzi postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego.
6) Pani/Pana dane osobowe nie bêd± przekazywane do pañstwa trzeciego/organizacji miêdzynarodowej;
7) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
8) Obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
9) W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
10) Posiada Pani/Pan:
• na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
• na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
• na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO, o której mowa w art. 77 RODO.
11) Nie przys³uguje Pani/Panu:
• w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
• prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c) RODO.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zamawiaj±cy informuje o ograniczeniach stosowania przepisów RODO, o których mowa w art. 19 ust 2 i 3 ustawy Pzp.
1. Skorzystanie przez osobê, której dane osobowe dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia, o którym mowa w art. 16 rozporz±dzenia 2016/679, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia ani zmian± postanowieñ umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustaw±.
2. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia zg³oszenie ¿±dania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporz±dzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia tego postêpowania.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: IN.271.16.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest modernizacja Szko³y Podstawowej Nr 13 w Lesznie przy ul. T. Rejtana 1, dzia³ka nr 26/36 obrêb 0005.AR_124 Zaborowo, jedn.ewid.306301_1, zgodnie z zakresem i zapisami wynikaj±cymi z niniejszej SWZ wraz za³±cznikami.
Na realizacjê projektu „Modernizacja Szko³y Podstawowej Nr 13 w Lesznie” Miasto Leszno uzyska³o dofinansowanie ze ¶rodków Rz±dowego Funduszu Polski £ad, Programu Inwestycji Strategicznych Nr Edycja 2/2021/3990/PolskiLad.
2. Zakres prac modernizacyjnych szko³y obejmuje m.in.:
- modernizacjê dachu hali sportowej,
- wymianê pokrycia dachowego czê¶ci budynku szko³y,
- modernizacjê instalacji o¶wietlenia wewnêtrznego znajduj±cego siê na hali -sportowej poprzez wymianê opraw i ¼róde³ ¶wiat³a na energooszczêdne (typu LED),
- monta¿ odnawialnych ¼róde³ energii tj. monta¿ baterii paneli fotowoltaicznych,
- modernizacjê sanitariatów, szatni, sali do zajêæ korekcyjnych,
wymianê stolarki drzwiowej
3. Ca³o¶æ robót bêdzie prowadzona na czynnym obiekcie szkolnym. Wykonawca zobowi±zany jest do prowadzenia robót budowlanych w sposób umo¿liwiaj±cy funkcjonowanie szko³y. Prowadzenie robót popo³udniu, w dni wolne od zajêæ, a tak¿e w weekendy winno zostaæ uzgodnione z Dyrekcj± Szko³y. Wykonawca jest zobowi±zany do utrzymywania w sta³ym porz±dku udostêpnionych na czas budowy pomieszczeñ wspólnych szko³y (np. korytarze) w sposób zapewniaj±cy prawid³owe funkcjonowanie placówki, ze szczególnym uwzglêdnieniem charakteru obiektu (szko³a) i bezpieczeñstwa uczêszczaj±cych tam uczniów.
Zaleca siê przeprowadzenie przez Wykonawcê wizji lokalnej miejsca prac. W tym celu Wykonawca winien skontaktowaæ siê z Zamawiaj±cym, który wyznaczy terminy i godziny oglêdzin. Brak udzia³u Wykonawcy w wizji lokalnej nie zwalnia Wykonawcy z obowi±zku do³o¿enia najwy¿szej staranno¶ci przy sporz±dzaniu oferty, w tym okre¶leniu cen ofertowych za wykonanie poszczególnych robót. Koszty wizji lokalnej miejsca robót poniesie Wykonawca.
4. Szczegó³owy zakres robót i sposób ich wykonania jest opisany w projekcie zagospodarowania terenu (projekcie architektoniczno-budowlanym) oraz projektach technicznych, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiarze robót. Wymienione dokumentacje stanowi± Za³±cznik nr 8 do SWZ.
5. Projekt na wykonanie galerii inspekcyjnej w postaci pomostu roboczego z barierk± na dachu Sali zostanie opracowany przez projektanta i dostarczony Wykonawcy po rozbiórce dachu i wizji konstrukcji dachu.
6. Wykonawca sam dokona oceny ostatecznego zakresu robót w oparciu o projekty, przedmiary robót, STWiORB.
Dokumenty dotycz±ce przedmiotu zamówienia mo¿na pobraæ ze strony https://platformazakupowa.pl/pn/um_leszno.
7. Przy wykonawstwie oraz odbiorze robót objêtych zamówieniem obowi±zywaæ bêd± zasady i wymagania okre¶lone w nastêpuj±cych dokumentach (kolejno¶æ wa¿no¶ci dokumentów):
1) Umowa wraz z za³±cznikami, SWZ oraz Oferty Wykonawcy,
2) Projekt zagospodarowania terenu (projekt architektoniczno-budowlany), projekty techniczne
3) STWiORB,
4) Obowi±zuj±ce przepisy techniczne, wiedza techniczna i normy obowi±zuj±ce w danym zakresie.
5) Przedmiar robót, z uwzglêdnieniem poni¿szych warunków do w/w dokumentów:
a) wszystkie u¿yte materia³y oraz technologie robót musz± odpowiadaæ wymaganiom stawianym w Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, obowi±zuj±cych normach oraz w Rozporz±dzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadaæ budynki i ich usytuowanie (poz.1065)
b) przed wbudowaniem jakichkolwiek materia³ów Wykonawca oka¿e Inspektorom Nadzoru ¶wiadectwo dopuszczenia tego materia³u do stosowania w budownictwie i spe³nienia wymogów okre¶lonych w Specyfikacjach Technicznych i Polskich Normach, w celu uzyskania zgody na jego stosowanie. Wykonawca do wykonania zamówienia bêdzie stosowa³ wyroby budowlane wprowadzone do obrotu na zasadach okre¶lonych w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1213),
c) ewentualne materia³y porozbiórkowe, nale¿y zagospodarowaæ we w³asnym zakresie. Powy¿sze nale¿y uj±æ w cenie ofertowej w³±cznie z op³at± za wysypisko. Utylizacjê nale¿y przeprowadziæ zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 699 ze zmianami) i jej koszt uwzglêdniæ w cenie ofertowej.
Zgodnie z art. 95 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê na podstawie umowy o pracê w rozumieniu przepisów art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1510 ze zm.), osób wykonuj±cych nastêpuj±ce czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia:
− roboty budowlane,
− roboty elektryczne,
− roboty sanitarne.
Zamawiaj±cy wymaga, aby osoby, którymi Wykonawca lub Podwykonawca bêdzie siê pos³ugiwa³ przy wykonywaniu czynno¶ci wskazanych powy¿ej, by³y zatrudnione na podstawie umowy o pracê w ca³ym okresie obowi±zywania umowy.
Wykonawca w terminie do 10 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy zobowi±zany jest przed³o¿yæ Zamawiaj±cemu o¶wiadczenie odno¶nie liczby zatrudnionych osób wykonuj±cych wskazane w ust. 10 powy¿ej czynno¶ci na rzecz Zamawiaj±cego, których ¶wiadczenie polega na wykonywaniu pracy w sposób okre¶lony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, wed³ug wzoru stanowi±cego Za³±cznik nr 9 do SWZ. Niniejsze o¶wiadczenie stanowiæ bêdzie za³±cznik do umowy.
Zamawiaj±cy zastrzega sobie mo¿liwo¶æ kontroli zatrudnienia osób wykonuj±cych wskazane powy¿ej czynno¶ci przez ca³y okres realizacji wykonywanych przez nie zadañ, w szczególno¶ci poprzez wezwanie do okazania, w terminie wskazanym przez Zamawiaj±cego, nie d³u¿szym ni¿ 21 dni roboczych, po¶wiadczonych za zgodno¶æ z orygina³em kopii umów o pracê, zawartych przez Wykonawcê lub Podwykonawcê z pracownikami wykonuj±cymi ww. prace, zawieraj±ce informacje, w tym dane osobowe, niezbêdne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracê, w szczególno¶ci imiê i nazwisko zatrudnionego pracownika, datê zawarcia umowy o pracê, rodzaj umowy o pracê oraz zakres obowi±zków pracownika. Kopia umowy/umów powinna zostaæ zanonimizowana w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególno¶ci bez adresów, nr PESEL pracowników).
Nieprzed³o¿enie przez Wykonawcê o¶wiadczeñ i dokumentów, o których mowa w ust. 11 i ust. 12 powy¿ej, bêdzie traktowane jako niewype³nienie obowi±zku zatrudnienia pracowników ¶wiadcz±cych pracê na podstawie umowy o pracê i skutkowaæ bêdzie powiadomieniem przez Zamawiaj±cego Pañstwowej Inspekcji Pracy, celem podjêcia przez ni± stosownego postêpowania wyja¶niaj±cego w tej sprawie.
Szczegó³owe warunki rozliczania i odbioru robót zosta³y opisane we wzorze umowy - Za³±cznik nr 7 do SWZ.
Stosownie do przepisu art. 68 ust. 3 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilno¶ci i paliwach alternatywnych (t.j. Dz. U. 2023 poz. 875) Zamawiaj±cy wymaga, aby – w razie realizacji przedmiotu zamówienia z wykorzystaniem pojazdów samochodowych w rozumieniu przepisu art. art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. 2021 poz. 450 ze zm.) - ³±czny udzia³ pojazdów elektrycznych lub pojazdów napêdzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów samochodowych, u¿ywanych przy wykonywaniu tego zadania wynosi³ co najmniej 10%.
Do oferty Wykonawca zobowi±zany jest do³±czyæ o¶wiadczenie dotycz±ce wykorzystania pojazdów elektrycznych lub pojazdów napêdzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów samochodowych, u¿ywanych przy wykonywaniu tego zadania (Za³±cznik nr 10 do SWZ).
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia znajduje siê w Rozdziale 3 SWZ oraz dokumentacji technicznej (Za³±cznik nr 8 do SWZ).

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw s³onecznych

45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryæ i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Najkorzystniejsz± ofert±, bêdzie oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert, odnosz±cych siê do przedmiotu zamówienia.
Zamawiaj±cy dokona wyboru oferty najkorzystniejszej w oparciu o nastêpuj±ce kryteria oceny ofert:
1) cena,
2) gwarancja jako¶ci.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja jako¶ci

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

Wykonawca spe³ni warunek dotycz±cy zdolno¶ci zawodowej je¿eli wyka¿e, ¿e:
a) wykona³ nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedn± robotê polegaj±c± na budowie/przebudowie/remoncie dachu o powierzchni min. 1000m2. Ponadto Zamawiaj±cy zastrzega, i¿ przez jedn± robotê rozumie jedn± wykonan± robotê w ramach jednej umowy/kontraktu/zlecenia.
UWAGA:
Zamawiaj±cy wyja¶nia, i¿ zgodnie z wyrokiem TSUE z 04.05.2017 r. w sprawie C-387/14 Esaprojekt, Wykonawca samodzielnie sk³adaj±cy ofertê w postêpowaniu, w celu potwierdzenia spe³nienia warunku udzia³u w postêpowaniu dotycz±cego do¶wiadczenia zawodowego, mo¿e polegaæ na zasobach w postaci do¶wiadczenia grupy Wykonawców (Konsorcjum), której by³ cz³onkiem przy realizacji innego zamówienia, je¿eli faktycznie i konkretnie uczestniczy³ w jego realizacji.

b) dysponuje nastêpuj±cymi osobami skierowanymi przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi:
A. Osob± pe³ni±c± funkcjê Kierownika Budowy, posiadaj±c± nastêpuj±ce do¶wiadczenie i kwalifikacje zawodowe:
− uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej, bez ograniczeñ,
− minimum 5-letnie do¶wiadczenie zawodowe w kierowaniu budowami.
B. Osob± pe³ni±c± funkcjê Kierownika Robót, posiadaj±c± nastêpuj±ce do¶wiadczenie i kwalifikacje zawodowe:
− uprawnienia do kierowania robotami w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeñ.
− Do¶wiadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy/robót przy wykonywaniu jednej instalacji fotowoltaicznej na dachu/ach budynku/ów, w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
C. Osob± pe³ni±c± funkcje Kierownika Robót, posiadaj±c± nastêpuj±ce kwalifikacje zawodowe:
− min. 1 osoba z uprawnieniami do kierowania robotami w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych bez ograniczeñ.

Osoba wyznaczona na Kierownika Budowy musi posiadaæ aktualne za¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego, odpowiednie uprawnienia budowlane wymagane zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 roku – Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r., poz. 682) lub równowa¿ne uprawnienia uzyskane na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego i – je¿eli jest to wymagane – ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej. Osoby bêd±ce obywatelami krajów cz³onkowskich Unii Europejskiej, a wskazane jako eksperci, od których wymagane s± stosowne uprawnienia budowlane, powinny posiadaæ decyzjê w sprawie uznania wymaganych kwalifikacji do wykonywania w Rzeczypospolitej Polskiej funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia – zgodnie z ustaw± z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. 2023 r., poz. 334).

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu:
a) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji.
Zamawiaj±cy w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp skorzysta z dokumentów znajduj±cych siê w ogólnodostêpnych i bezp³atnych bazach danych pod warunkiem wskazania przez Wykonawcê w o¶wiadczeniu o którym mowa w Rozdziale 7 ust. 1 SWZ (Za³±cznik nr 2 do SWZ), danych umo¿liwiaj±cych dostêp do tych dokumentów.
Dokumenty podmiotów zagranicznych:
1) Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w Rozdziale 7 ust. 7 pkt 2) lit. a) SWZ:
a) sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e:
- nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury– wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesiêcy przed ich z³o¿eniem.
2) Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w ust. 16 pkt. 1) lit. a) powy¿ej, lub gdy dokumenty te nie odnosz± siê do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4, zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania Wykonawcy.
Dokumenty, o których mowa w zdaniach poprzedzaj±cych powinny byæ wystawione w terminach odpowiednich dla dokumentów wymienionych w ust. 16 pkt. 1) lit. a) Rozdzia³u 7 SWZ.
Dokumenty podmiotów udostêpniaj±cych zasoby:
1. Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy, który polega na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostêpniaj±cych zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy Pzp, przedstawienia podmiotowych ¶rodków dowodowych, o których mowa w Rozdziale 7 ust. 7 pkt 2) lit. a) SWZ, dotycz±cych tych podmiotów, potwierdzaj±cych, ¿e nie zachodz± wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postêpowania.
2. Zamawiaj±cy, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia podmiotu udostêpniaj±cego zasoby z udzia³u
w postêpowaniu na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp, skorzysta z dokumentów znajduj±cych siê
w ogólnodostêpnych i bezp³atnych bazach danych pod warunkiem wskazania przez Wykonawcê w o¶wiadczeniu,
o którym mowa w Rozdziale 7, danych umo¿liwiaj±cych dostêp do tych dokumentów.
3. W przypadku podmiotów udostêpniaj±cych zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy Pzp, maj±cych siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zapisy ust. 16 stosuje siê odpowiednio.
Wykonawca przedstawia, o¶wiadczenie, o którym mowa art. 125 ust. 1 ustawy Pzp dotycz±ce podwykonawcy.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1) W celu potwierdzenia spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu dotycz±cego zdolno¶ci zawodowej okre¶lonego
w Rozdziale 5 ust. 2 pkt 4) lit. a), b) SWZ:
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty; (Za³±cznik nr 6a do SWZ);
b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami (Za³±cznik nr 6b do SWZ).

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

Dokumenty, które nale¿y z³o¿yæ:

1) Formularz oferty – Za³±cznik nr 1 do SWZ.

Dokumenty sk³adane wraz z ofert±:
1) O¶wiadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu oraz o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu (o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp) - Za³±cznik nr 2 do SWZ,
2) O¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby o niepodleganiu wykluczeniu oraz o spe³nianiu warunków udzia³u (o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp) - Za³±cznik nr 3 do SWZ, (w sytuacji, kiedy Wykonawca w celu wykazania spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby),
3) Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby (w sytuacji, kiedy Wykonawca w celu wykazania spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby) – Za³±cznik nr 4 do SWZ.
4) O¶wiadczenie Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (w przypadku oferty sk³adanej wspólnie przez Wykonawców) – Za³±cznik nr 5 do SWZ.
5) O¶wiadczenie dotycz±ce wykorzystania pojazdów elektrycznych lub pojazdów napêdzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów samochodowych, u¿ywanych przy wykonywaniu tego zadania – Za³±cznik nr 10 do SWZ.
6) Pe³nomocnictwo upowa¿niaj±ce do z³o¿enia oferty, o ile ofertê sk³ada pe³nomocnik lub pe³nomocnictwo dla pe³nomocnika do reprezentowania w postêpowaniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, do reprezentowania w postêpowaniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
Wymagana forma:
O¶wiadczenia i dokumenty o których mowa powy¿ej nale¿y z³o¿yæ, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
7) Wadium.
Wadium wnoszone w formie porêczenia lub gwarancji musi byæ z³o¿one w takiej formie, w jakiej zosta³o ono ustanowione przez gwaranta lub porêczyciela, tj. jako orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1.Ka¿dy Wykonawca musi wnie¶æ wadium w wysoko¶ci 20 000,00 z³ (s³ownie: dwadzie¶cia tysiêcy z³otych zero groszy). 2.Wadium mo¿e byæ wniesione wed³ug wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:1)pieni±dzu; 2)gwarancjach bankowych; 3)gwarancjach ubezpieczeniowych; 4)porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci. 3.Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego w Banku PKO BP S.A. nr: 37 1020 3088 0000 8302 0005 7703 z dopiskiem na blankiecie przelewu: WADIUM „Znak sprawy: IN271.16.2023. i nazwê postêpowania. Kopiê polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca siê z³o¿yæ wraz z ofert±. Ze wzglêdu na ryzyko zwi±zane z czasem trwania okresu rozliczeñ miêdzybankowych Zamawiaj±cy zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem. 4.Wadium wnoszone w formie porêczenia lub gwarancji musi byæ z³o¿one jako orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej. 5.W przypadku sk³adania przez Wykonawcê wadium w formie gwarancji lub porêczenia, dokument powinien byæ sporz±dzony zgodnie z obowi±zuj±cym prawem i winien zawieraæ nastêpuj±ce elementy:1)nazwê daj±cego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/porêczenia (Zamawiaj±cego), gwaranta/porêczyciela (instytucji udzielaj±cych gwarancji/porêczenia) oraz wskazanie ich siedzib; 2)okre¶lenie wierzytelno¶ci, która ma byæ zabezpieczona gwarancj±/porêczeniem; 3)kwotê gwarancji/porêczenia; 4)termin wa¿no¶ci gwarancji/porêczenia; 5)bezwarunkowe, nieodwo³alne i na pierwsze pisemne ¿±danie, zg³oszone przez Zamawiaj±cego w terminie zwi±zania ofert±, zobowi±zanie gwaranta/porêczyciela do zap³aty na rzecz Zamawiaj±cego pe³nej kwoty wadium w okoliczno¶ciach okre¶lonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp tj.:5.1)Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ podmiotowych ¶rodków dowodowych lub przedmiotowych ¶rodków dowodowych potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1 ustawy Pzp, o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, innych dokumentów lub o¶wiadczeñ lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez Wykonawcê jako najkorzystniejszej; 5.2)Wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana: a)odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie,b)nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy; 5.3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana. 6)gwarancja/porêczenie winno byæ nieodwo³alne i bezwarunkowe; 7)gwarancja/porêczenie musi byæ wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; 8)wszelkie spory dotycz±ce gwarancji/porêczenia podlegaj± rozstrzygniêciu zgodnie z prawem Rzeczypospolitej Polskiej i podlegaj± kompetencji s±du w³a¶ciwego dla siedziby Zamawiaj±cego; 9)jednocze¶nie Zamawiaj±cy wymaga, aby okres wa¿no¶ci gwarancji/porêczenia nie by³ krótszy ni¿ okres zwi±zania ofert±. 6.Wadium nale¿y wnie¶æ przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymaæ nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp. 7.Skuteczne wniesienie wadium w pieni±dzu nastêpuje z chwil± uznania ¶rodków pieniê¿nych na rachunku bankowym Zamawiaj±cego, o którym mowa powy¿ej, przed up³ywem terminu sk³adania ofert tj. przed up³ywem dnia i godziny wyznaczonej jako termin sk³adania ofert.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

Informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania
w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2) Przepisy dotycz±ce Wykonawcy stosuje siê odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
3) W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
4) W przypadku, o którym mowa w pkt 3) powy¿ej, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonaj± poszczególni Wykonawcy (Za³±cznik nr 5 do SWZ).

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Tak

7.2.) Informacje na temat zaliczek:

Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie Wykonawcy zaliczki na poczet wykonania przedmiotu Umowy w wysoko¶ci 5% wynagrodzenia Wykonawcy, p³atna w terminie do 30 dni, po przekazaniu placu budowy, na pisemny wniosek Wykonawcy wskazuj±cy m.in. numer konta bankowego, znajduj±cego siê na „bia³ej li¶cie podatników” prowadzonej przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej, na które nale¿y przelaæ zaliczkê oraz poprawnie wystawionej faktury. Wykonawca potwierdza na pi¶mie fakt otrzymania zaliczki.

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zgodnie z postanowieniami art. 455 ust. 1 ustawy - Prawo zamówieñ publicznych Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian w umowie o udzielenie zamówienia publicznego po jej zawarciu, pod warunkiem podpisania aneksu zaakceptowanego przez obie Strony. W szczególno¶ci Zamawiaj±cy, dopuszcza:
1. Zmianê terminu realizacji przedmiotu Umowy w nastêpuj±cych przypadkach:
1) spowodowanych niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, geologicznymi, archeologicznymi,
w szczególno¶ci:
a) klêski ¿ywio³owe,
b) wyj±tkowo niekorzystne (udokumentowane przez Wykonawcê i potwierdzone przez Zamawiaj±cego) warunki atmosferyczne, uniemo¿liwiaj±ce prawid³owe prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeñ, dokonywanie odbiorów, w szczególno¶ci z powodu technologii realizacji robót okre¶lonej Umow±, normami lub innymi przepisami, wymagaj±cej konkretnych warunków atmosferycznych, je¿eli konieczno¶æ wykonania robót w tym okresie nie jest nastêpstwem okoliczno¶ci, za które Wykonawca odpowiada. Poprzez wyj±tkowo niekorzystne warunki atmosferyczne rozumieæ nale¿y d³ugotrwa³e wyst±pienie bardzo niskich temperatur i silnych podmuchów wiatru uniemo¿liwiaj±cych wykonanie okre¶lonych prac z uwagi na technologiê i technikê wykonywanych robót, w tym wymaganych technologii przez producentów stosowanych materia³ów i urz±dzeñ. W takim przypadku termin wykonania przedmiotu Umowy mo¿e zostaæ przesuniêty o czas trwania przyczyn od Wykonawcy niezale¿nych oraz o czas trwania ich nastêpstw.
c) wyst±pienie warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegaj±cych w sposób istotny od przyjêtych w dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, wstêpowania niewybuchów lub niewypa³ów, które mog± skutkowaæ niewykonaniem lub nienale¿ytym wykonaniem przedmiotu Umowy. W takim przypadku termin wykonania przedmiotu Umowy mo¿e zostaæ przesuniêty o czas trwania przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy oraz o czas trwania ich nastêpstw.
d) odkrycia w trakcie robót budowlanych niewypa³ów i niewybuchów,
e) odkrycia w trakcie robót budowlanych obiektów podziemnych wymagaj±cych wcze¶niejszej rozbiórki lub usuniêcia,
f) odkrycia przedmiotu wzglêdem, którego powstanie przypuszczenie, ¿e jest on zabytkiem, co oznaczaæ bêdzie konieczno¶æ wstrzymania robót lub takiego ich wykonania, aby zabytek nie zosta³ zniszczony, ale zabezpieczony jako przedmiot archeologiczny i miejsce jego znaleziska,
g) stwierdzenia innego usytuowania obiektów podziemnych lub podziemnych sieci uzbrojenia terenu ni¿ wynikaj±ce z ewidencji geodezyjnej, co bêdzie wymaga³o odpowiednich zmian w opracowaniach projektowych lub sposobie wykonania robót,
2) bêd±cych nastêpstwem okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci:
a) nieterminowe przekazanie terenu budowy przez Zamawiaj±cego,
b) wstrzymanie robót przez Zamawiaj±cego,
c) konieczno¶æ usuniêcia b³êdów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej,
d) opó¼nienia w procedurze wyboru Inspektora Nadzoru inwestorskiego,
Szczegó³owy rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia znajduj± siê w § 18 wzoru umowy Za³±cznika nr 7 do SWZ.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

obejmuj±ce, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-07-24 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/um_leszno

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-07-24 10:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-08-22

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.