eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bielsko-BiałaZwiększenie bioróżnorodności i retencji zbiornika oraz cieku w Parku Skarżyńskiego, w zakresie projektu "Adaptacja do zmian klimatu na terenie miasta Bielska-Białej" FENX.01.02-IW.01-0014/23



Ogłoszenie z dnia 2025-06-24

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Zwiększenie bioróżnorodności i retencji zbiornika oraz cieku w Parku Skarżyńskiego, w zakresie projektu „Adaptacja do zmian klimatu na terenie miasta Bielska-Białej” FENX.01.02-IW.01-0014/23

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Bielsko-Biała Urząd Miejski w Bielsku-Białej

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072181741

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: pl. Ratuszowy 1

1.5.2.) Miejscowość: Bielsko-Biała

1.5.3.) Kod pocztowy: 43-300

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@um.bielsko-biala.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.bielsko.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zwiększenie bioróżnorodności i retencji zbiornika oraz cieku w Parku Skarżyńskiego, w zakresie projektu „Adaptacja do zmian klimatu na terenie miasta Bielska-Białej” FENX.01.02-IW.01-0014/23

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c998bdea-13d8-4bfd-a6c7-ccb95261a005

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00290923

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-24

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00042302/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.15 Zwiększenie bioróżnorodności i retencji zbiorników na terenach zielonych :

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

FENX.01.02 Adaptacja terenów zurbanizowanych do zmian klimatu; typ projektów: Wsparcie zrównoważonych systemów gospodarowania wodami opadowymi z udziałem zieleni/zielono-niebieskiej infrastruktury/rozwiązań opartych na przyrodzie, priorytetu FENX.01 Wsparcie sektorów energetyka i środowisko z Funduszu Spójności.

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://um-bielsko.logintrade.net/zapytania_email,201879,4be36d4e071c1da1f727b342caa66bb2.html

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://um-bielsko.logintrade.net/zapytania_email,201879,4be36d4e071c1da1f727b342caa66bb2.html

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w nin. postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
2. W nin. postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego środkami komunikacji elektronicznej między Zamawiającym a Wykonawcami jest Platforma przetargowa Logintrade (dalej jako: Platforma), dostępna na stronie internetowej pod adresem: https://um-bielsko.logintrade.net/ oraz poczta elektroniczna: zp@um.bielsko-biala.pl lub katarzyna.swakon@um.bielsko-biala.pl. UWAGA: składanie ofert w postępowaniu odbywa się wyłącznie za pośrednictwem ww. Platformy.
3. Zaleca się aby Wykonawca, który zamierza wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, posiadał konto na Platformie. Wykonawca posiadający konto na Platformie
ma możliwość złożenia, wycofania oferty oraz składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ oraz komunikację z Zamawiającym w pozostałych obszarach.
4. Instrukcje dla użytkowników Platformy, w tym wymagania techniczne związane z korzystaniem
z Platformy wskazane są pod adresem: https://umbielsko.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html.
5. Wsparcia technicznego Wykonawcom w zakresie działania Platformy udziela jej Właściciel,
tj. Logintrade S.A. z siedzibą:, ul. Legnicka 57D, lokal B/J, 54-203 Wrocław, www.logintrade.pl,
pod numerem telefonu: +48 71 787 35 34, od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00
do 16:00, e-mail: helpdesk@logintrade.net
6. Zamawiający zaleca, aby w korespondencji kierowanej do Zamawiającego przez Wykonawcę posługiwać się oznaczeniem sprawy: ZP.271.2.86.2025.KS i numerem postępowania nadanym przez Platformę.
7. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
8. Za datę przekazania oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ustawy Pzp, przedmiotowych środków dowodowych, podmiotowych środków dowodowych oraz innych oświadczeń
i dokumentów przyjmuje się datę ich wpływu na Platformę, a nie datę wykonania danej czynności przez Wykonawcę na Platformie.
9. Sposób sporządzania i przekazywania informacji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego określają rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020 r.
w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych
dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz rozporządzenie Ministra Rozwoju, pracy
i technologii z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) - zwanego dalej „RODO”, informujemy
o tym, że:
1) Administratorem Danych Osobowych jest Miasto Bielsko-Biała reprezentowane przez Prezydenta Miasta Bielska-Białej, z siedzibą: 43-300 Bielsko-Biała, pl. Ratuszowy 1.
2) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować się
w sprawach związanych z ochroną danych osobowych, elektronicznie: iod@um.bielsko-biala.pl lub pisemnie: na adres siedziby Administratora.
3) Dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia przedmiotowego postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku
z przepisami ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych.
4) Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych celów przetwarzania, lecz nie krócej niż przez okres wskazany w przepisach o archiwizacji oraz
w przepisach ustawy dot. zamówień publicznych. Okres przetwarzania może ulec przedłużeniu o okres przedawnienia potencjalnych roszczeń, jeżeli przetwarzanie danych osobowych będzie niezbędne dla ustalenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami.
5) Dane osobowe mogą być udostępnione wyłącznie podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, a także na podstawie umów powierzenia, m.in. dostawcom systemów informatycznych oraz usług IT. Przekazywanie danych osobowych dokonywane jest wyłącznie we wskazanych celach. Odbiorcami Państwa danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy Pzp.
6) W zakresie przetwarzania danych osobowych posiadają Państwo następujące prawa:
 dostępu do danych osobowych, zgodnie z art. 15 RODO,
 sprostowania danych osobowych, zgodnie z art. 16 RODO, przy czym skorzystanie
z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postepowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym
z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników, ograniczenia przetwarzania danych osobowych, zgodnie z art. 18 RODO, przy czym możliwość (zakres i sytuacje) skorzystania z wymienionych praw uzależniona jest
od spełnienia przesłanek określonych w przepisach prawa oraz podstawy prawnej i celu przetwarzania danych osobowych.
7) Nie przysługuje Państwu:
 prawo do usunięcia danych osobowych, o którym mowa w art. 17 RODO,
 prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
 prawo do sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest realizacja obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): cd. 8) W przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych odbywa się w sposób niezgodny
z prawem przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
9) Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
10) Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym niezbędnym do realizacji wskazanych celów. Konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
11) Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO, w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp, do upływu terminu na ich wniesienie.
2. Wykonawca zobowiązuje się do:
a) wypełniania obowiązków przewidzianych w art. 13 lub art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych), wobec osób fizycznych,
b) do przestrzegania przepisów ustawy z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych.
3. Wykonawca oświadcza, że:
a) zapewnia, że wdrożył i stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne spełniające wymogi zakreślone aktami prawnymi, aby przetwarzanie danych osobowych spełniało wymogi wynikające z obowiązujących przepisów o ochronie danych osobowych oraz RODO mających zastosowanie i chroniło prawa osób, których dane dotyczą,
b) w przypadku korzystania z podwykonawców/dalszych podwykonawców zapewni aby zostały przez nich wdrożone odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby przetwarzanie danych osobowych spełniało wymogi wynikające z obowiązujących przepisów o ochronie danych osobowych oraz RODO mających zastosowanie i chroniło prawa osób, których dane dotyczą.
4. Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Wykonawcy obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od Wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie
co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
1) W celu zapewnienia, że wykonawca wypełnił, określone, obowiązki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zostały przekazane
w związku z udziałem wykonawcy w nin. postępowaniu, zobowiązany jest do złożenia w nin. postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oświadczenia o wypełnieniu przez niego obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO – wg wzoru
na Formularzu Oferta, stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.2.86.2025.KS

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w zakresie zwiększenia powierzchni biologicznie czynnej przez usunięcie nawierzchni betonowych i zasklepionych, wykonaniu nowych nasadzeń, wykorzystania naturalnych zagłębień terenu jako naturalnych zbiorników retencyjnych, spowalniających odpływ wód opadowych do istniejącego rowu melioracyjnego oraz wymodelowania brzegów potoku/rozlewiska, doprowadzi do zwiększenia powierzchni zdolnej do naturalnej retencji.

Przedmiot zamówienia opisany jest szczegółowo w SWZ i niżej wymienionych załącznikach do SWZ, tj.:
1) Wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 4 do SWZ;
2) Dokumentacji projektowej wykonanej przez Architekt Krajobrazu mgr inż. Annę Olkis P.A.K. "DOBRA PRZESTRZEŃ stanowiącej Załącznik nr 5 do SWZ;
3) Przedmiarze robót wchodzącym w skład folderu .zip Dokumentacja Projektowa stanowiącego Załącznik nr 5 do SWZ;
4) Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych STWiORB, wchodzących w skład folderu .zip Dokumentacja Projektowa stanowiącego Załącznik nr 5 do SWZ;

4.2.6.) Główny kod CPV: 45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 244 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z zapisami SWZ.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres udzielonej gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Zgodnie z art. 112 ustawy Pzp, o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki dotyczące:

1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4. Zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający stawia następujące warunki w powyższym zakresie: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej i zawodowej:

1) Wykonawca musi wykazać, że wykonał w okresie ostatnich pięciu (5) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie:

a) jedną (1) robotę budowlaną polegającą na budowie, i/lub przebudowie i/lub remoncie terenu zieleni1 tj. terenu urządzonego, z infrastrukturą techniczną, pokrytego roślinnością, o wartości minimum 2 000 000,00 zł brutto, w którego zakres wchodziła budowa lub przebudowa lub remont nawierzchni mineralnych2. Roboty te winny być wykonane należycie;
lub
b) dwie (2) roboty budowlane polegające na budowie, i/lub przebudowie i/lub remoncie terenu zieleni1 tj. terenu urządzonego, z infrastrukturą techniczną, pokrytego roślinnością, o łącznej wartości minimum 2 000 000,00 zł brutto, w którego zakres wchodziła budowa lub przebudowa lub remont nawierzchni mineralnych2. Roboty te winny być wykonane należycie;


1 Poprzez tereny zieleni Zamawiający rozumie w szczególności: parki, skwery, place z roślinnością, zieleńce, promenady, bulwary, ogrody botaniczne, zoologiczne, jordanowskie i zabytkowe, cmentarze, zieleń towarzysząca drogom na terenie zabudowy, zabytkowym fortyfikacjom, budynkom, składowiskom, lotniskom, dworcom kolejowym oraz obiektom przemysłowym itp.

2 Poprzez nawierzchnie mineralne Zamawiający rozumie nawierzchnie przepuszczalne dla wody, wykonane z naturalnych składników mineralnych takich jak m.in.: kamień naturalny (np. kwarc, bazalt, granit, porfir, serpentynit), żwir, łupki wysokogórski itp.

UWAGA:
a) Jeżeli zakres robót przedstawionych w dokumencie złożonym na potwierdzenie, że roboty budowlane zostały wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej
i prawidłowo ukończone jest szerszy od powyżej określonego przez Zamawiającego, należy
w wykazie robót budowlanych stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ, podać zakres robót odpowiadających zakresowi warunku.
b) Wartości podane w dokumentach składanych wraz z ofertą, w walutach innych niż złote polskie (PLN), należy przeliczyć wg średniego kursu waluty ogłoszonego przez NBP na dzień wystawienia dokumentu.
c) Zamawiający może uznać, na każdym etapie postępowania, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: nie dotyczy

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące dokumenty:

1) Wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (Załącznik nr 6 do SWZ), oraz:

2) Załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;

UWAGA:
a) Okres wyrażony w latach, o którym mowa powyżej w pkt 1), liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert w postępowaniu.
b) Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowalnych wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz o którym mowa w pkt 1) dotyczy robót, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych, w których wykonaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
c) W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje, bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych,
w przypadku gdy Wykonawca powoła się w ofercie na rozwiązania równoważne. W takiej sytuacji, zobowiązany jest dołączyć do oferty odpowiednie dokumenty (w języku polskim), np. karty techniczne, karty katalogowe producenta, wymagane przepisami prawa certyfikaty, inne dokumenty, opisujące techniczne parametry zaoferowanych materiałów i urządzeń równoważnych, lub/oraz inne dokumenty (w języku polskim) dotyczące norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa ustawie Pzp, odnoszące się do rozwiązań równoważnych, pozwalające jednoznacznie stwierdzić,
że spełniają one wymagania i parametry określone przez Zamawiającego w SWZ i jej załącznikach (m.in. przedmiarach robót i dokumentacji projektowej);

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych, o ile wymaga
ich złożenia wraz z ofertą, a Wykonawca ich nie złożył, bądź złożone środki dowodowe
są niekompletne, tj. ww. odpowiednie dokumenty (w języku polskim), np. karty techniczne, karty katalogowe producenta, wymagane przepisami prawa certyfikaty, inne dokumenty, opisujące techniczne parametry zaoferowanych materiałów i urządzeń równoważnych, lub/oraz inne dokumenty (w języku polskim) dotyczące norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa ustawie Pzp, odnoszące się do
rozwiązań równoważnych, pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że spełniają one wymagania i parametry określone przez Zamawiającego w SWZ i jej załącznikach.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1.Oferta przetargowa;
2. Kosztorys ofertowy sporządzony w oparciu o dokumentację projektową, STWiORB
i przedmiary robót, wykonany metodą uproszczoną, polegającą na obliczeniu wartości kosztorysowej robót objętych
przedmiarami robót, jako sumy iloczynów ilości jednostek przedmiarowych robót i ich cen jednostkowych bez podatku VAT,
zawierający co najmniej: opis pozycji, ilość robót wraz z jednostką, cenę jednostkową dla każdej pozycji kosztorysowej,
wartość pozycji oraz cenę ogółem.
3. Przedmiotowe środki dowodowe tj.: a. Dok dotyczące oferowanych materiałów i urządzeń równoważnych, lub/oraz
rozwiązań równoważnych, np. karty techniczne, karty katalogowe producenta, wymagane przepisami prawa certyfikaty, inne
dokumenty, opisujące techniczne parametry zaoferowanych materiałów i urządzeń równoważnych, lub/oraz inne dokumenty
dotyczące norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych,
odnoszących się do rozwiązań równoważnych, podanych w tabeli na końcu formularza Oferta, pozwalające jednoznacznie
stwierdzić, że spełniają one wymagania i parametry określone przez Zam w SWZ i jej załącznikach (m.in. przedmiarach
robót i dokumentacji projektowej) – będą one stanowić załączniki do oferty – w przypadku zastosowania przez Wykonawcę
materiałów i urządzeń równoważnych, lub/oraz rozwiązań równoważnych podczas realizacji zamówienia.
4. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 125
ust. 1 ustawy Pzp, stanowiące dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w
postępowaniu, o których mowa w Części X SWZ, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zam
podmiotowe środki dowodowe. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o
którym mowa powyżej w ppkt. 4, składa każdy z Wyk. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji
podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa powyżej w ppkt. 4, także ww.
oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby,
5. Upoważnienie (pełnomocnictwo), lub inny dokument, potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wyk (podpisania
oferty), o ile nie wynika ono z dokumentów rejestrowych Wykonawcy. Powyższy zapis stosuje się odpowiednio do osoby
działającej w imieniu Wyk wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz do osoby działającej w imieniu podmiotu
udostępniającego zasoby Wyk.
6. Pełnomocnictwo (w oryginale), do reprezentowania Wyk ubiegających się wspólnie (konsorcja, spółki cywilne) o
przedmiotowe zamówienie, określające zakres udzielonego pełnomocnictwa (pełnomocnik winien być powołany przez
wszystkich Wyk ubiegających się wspólnie o zamówienie).
7. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby
realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując
zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (w oryginale, w postaci elektronicznej opatrzonej
kwal podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, lub jako cyfrowe odwzorowanie dokumentu,
sporządzonego jako dokument w postaci papierowej, opatrzone kwal podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub
podpisem osobistym).Szczegóły zgodnie z SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie / pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty
umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają
roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty wykonają poszczególni Wykonawcy. Oświadczenie należy złożyć na formularzu Oferta.
4. Przepisy ustawy Pzp dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w formularzu Oferta, należy wpisać jako
Wykonawcę wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ze wskazaniem Lidera, czyli Wykonawcę, który będzie posiadał pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz Partnerów, czyli pozostałych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, których będzie reprezentował Lider.
6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają (wraz z ofertą) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców ubiegających się wspólnie (konsorcjum, spółka cywilna) o przedmiotowe zamówienie, określające zakres udzielonego pełnomocnictwa (pełnomocnik winien być powołany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia).
7. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
8. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia z postępowania oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
9. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z nich winien potwierdzić brak podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu.
10. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
11. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy (jeżeli takie jest wymagane przez Zamawiającego).
12. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zgodnie z zapisami wzoru umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-09 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://um-bielsko.logintrade.net/zapytania_email,201879,4be36d4e071c1da1f727b342caa66bb2.html

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-09 10:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-08-07

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. Pełny tytuł zamówienia: "Zwiększenie bioróżnorodności i retencji zbiornika oraz cieku w Parku Skarżyńskiego, w zakresie projektu „Adaptacja do zmian klimatu na terenie miasta Bielska-Białej” FENX.01.02-IW.01-0014/23 dofinansowanego w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko. Priorytet FENX.01 Wsparcie sektorów energetyka i środowisko
z Funduszu Spójności współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności, Działanie: FENX.01.02 Adaptacja terenów zurbanizowanych do zmian klimatu, Typ projektu: Wsparcie zrównoważonych systemów gospodarowania wodami opadowymi z udziałem zieleni/zielono-niebieskiej infrastruktury/ rozwiązań opartych na przyrodzie."

2. Termin realizacji zamówienia: 1) Termin realizacji zamówienia: Zamówienie należy zrealizować w terminie do 32 tygodni = 224 dni (w ogłoszeniu nie ma możliwości wpisania okresu realizacji zamówienia w tygodniach), licząc od dnia zawarcia umowy na zasadach określonych
we wzorze umowy.

3. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę w przypadkach, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. poz. 835). Do Wykonawcy podlegającego wykluczeniu w tym
zakresie, stosuje się art. 7 ust. 3 wspomnianej ustawy.

4. Zamawiający wymaga, aby przed podpisaniem umowy Wykonawca wniósł zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny całkowitej podanej w ofercie (łącznego wynagrodzenia brutto za wykonanie przedmiotu umowy). Szczegóły w SWZ.

5. Zamówienie jest finansowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej - pełna nazwa:
a) Nazwa projektu: „Adaptacja do zmian klimatu na terenie miasta Bielska-Białej” FENX.01.02-IW.01-0014/23”.
b) Nazwa Programu: FENX.01.02 Adaptacja terenów zurbanizowanych do zmian klimatu; typ projektów: Wsparcie zrównoważonych systemów gospodarowania wodami opadowymi
z udziałem zieleni/zielono-niebieskiej infrastruktury/rozwiązań opartych na przyrodzie, priorytetu FENX.01 Wsparcie sektorów energetyka i środowisko z Funduszu Spójności.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.