Ogłoszenie z dnia 2025-06-12
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00141044/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-03-11
- 2025/BZP 00158192/01 - Modyfikacja z dnia 2025-03-21
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Obsługa prawna świadczona w sprawach z zakresu prawa restrukturyzacyjnego i upadłościowego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: AGENCJA ROZWOJU PRZEMYSŁU SPÓŁKA AKCYJNA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 006746410
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Nowy Świat 6/12
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-400
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@arp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://arp.bip.gov.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://zakupy.arp.pl/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Sprawy gospodarcze i finansowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Obsługa prawna świadczona w sprawach z zakresu prawa restrukturyzacyjnego i upadłościowego2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7ca06640-b3f2-4c86-97dd-2136a4331f4f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00276267
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00141044
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: BAZ.263.7.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie obsługi prawnej na rzecz Zamawiającego w sprawach z zakresu prawa restrukturyzacyjnego i upadłościowego w okresie obowiązywania umowy ramowej, zwanej dalej „umową” lub „umową ramową”.
2. Przedmiot zamówienia realizowany będzie m.in. w poniżej wskazanych formach:
1) sporządzanie projektów dokumentów, w szczególności regulacji wewnętrznych, umów, aneksów, porozumień oraz propozycji scenariuszy działań prawnych;
2) przygotowywanie opinii i informacji prawnych, ocen, analiz i ekspertyz;
3) udział w negocjacjach, innych spotkaniach wewnętrznych i zewnętrznych, posiedzeniach organów związanych z realizacją powierzonych usług.
Wszystkie zlecenia wykonywane będą po uprzednim uzgodnieniu zakresu usługi.
3. Wszelkie opracowania pisemne, a w szczególności opinie i informacje prawne, ekspertyzy, analizy prawne, projekty dokumentów itp., muszą być sporządzone i podpisane przez radcę prawnego lub adwokata lub prawnika zagranicznego skierowanego do realizacji Zamówienia. W spotkaniach, o których mowa w ust. 2 pkt. 3, musi uczestniczyć min. 1 osoba posiadająca licencję radcy prawnego lub adwokata, lub prawnika zagranicznego w rozumieniu ustawy o świadczeniu przez prawników zagranicznych pomocy prawnej w Rzeczypospolitej Polskiej, a także posiadająca doświadczenie w realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia.
4. Zamawiający zawrze umowę ramową z maksymalnie 2 Wykonawcami, przy czym:
1) Zamawiający zaprosi do zawarcia Umowy Ramowej Wykonawców, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania, spełniają warunki udziału w postępowaniu oraz uzyskają najwyższą liczbę punktów w ramach kryterium oceny ofert, z zastrzeżeniem pkt 2 poniżej;
2) jeżeli liczba Wykonawców, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu wyniesie 2 lub mniej, Zamawiający zaprosi do zawarcia Umowy Ramowej wszystkich Wykonawców, odstępując od badania kryterium oceny ofert, z zastrzeżeniem art. 258 ust. 4 ustawy Pzp, zgodnie z którym postępowanie będzie mogło zostać unieważnione jeżeli wpłynie mniej niż dwie oferty;
3) jeżeli liczba Wykonawców, którzy uzyskają taką samą liczbę punktów w rankingu ofert na ostatnim miejscu będzie większa niż jeden, co nie pozwoli Zamawiającemu wyłonić 2 Wykonawców o największej liczbie punktów w kryterium oceny ofert, wówczas Zamawiający zawrze Umowę Ramową ze wszystkimi Wykonawcami, którzy uzyskali tożsamą liczbę punktów, co Wykonawca uplasowany na 2 miejscu.
5. Szczegółowy opis oraz warunki realizacji przedmiotu zamówienia określono we wzorze umowy. Wzór umowy stanowi załącznik nr 2 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 79100000-5 - Usługi prawnicze
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Po otwarciu ofert Zamawiający stwierdził istotną niespójność pomiędzy warunkami udziału w postępowaniu a wymaganiami dotyczącymi realizacji zamówienia.Po analizie treści Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ) oraz złożonych ofert, Zamawiający stwierdził, że dokumentacja postępowania zawiera niespójność pomiędzy warunkami udziału w postępowaniu (pkt 6 i 7 Rozdziału VI SWZ) a wymaganiami dotyczącymi realizacji zamówienia, wynikającymi z treści Rozdziału III ust. 3 SWZ oraz § 2 ust. 4 projektu umowy.
Zgodnie z warunkiem udziału określonym w SWZ, Zamawiający wymagał, aby Wykonawca dysponował osobami posiadającymi określone doświadczenie zawodowe (m.in. pełnienie funkcji nadzorcy sądowego), ale dopuszczał, aby były to osoby posiadające jedynie licencję doradcy restrukturyzacyjnego, bez obowiązku posiadania tytułu zawodowego radcy prawnego, adwokata ani statusu prawnika zagranicznego.
Tymczasem w Rozdziale III ust. 3 SWZ Zamawiający wyraźnie zastrzegł, że:
„Wszelkie opracowania pisemne, a w szczególności opinie i informacje prawne, ekspertyzy, analizy prawne, projekty dokumentów itp., muszą być sporządzone i podpisane przez radcę prawnego lub adwokata lub prawnika zagranicznego skierowanego do realizacji Zamówienia.”
Dodatkowo, § 2 ust. 4 wzoru umowy jednoznacznie stanowi, że:
„Wykonawca zobowiązuje się do świadczenia obsługi prawnej wyłącznie przez osoby posiadające tytuł zawodowy radcy prawnego lub adwokata lub prawnika zagranicznego w rozumieniu ustawy o świadczeniu przez prawników zagranicznych pomocy prawnej w Rzeczypospolitej Polskiej.”
Powstała w ten sposób wewnętrzna sprzeczność dokumentacji postępowania: z jednej strony Wykonawca mógł spełnić warunki udziału w postępowaniu, kierując do realizacji osoby nieposiadające kwalifikacji zawodowych wymaganych do realizacji zamówienia, z drugiej zaś – zgodnie z postanowieniami SWZ i umowy – nie byłby uprawniony do powierzenia im wykonania kluczowych czynności (takich jak sporządzanie opinii prawnych czy reprezentacja na spotkaniach).
W konsekwencji, spełnienie warunków udziału nie gwarantuje zdolności Wykonawcy do realizacji zamówienia zgodnie z wymaganiami Zamawiającego, a tym samym uniemożliwia zawarcie ważnej umowy, niepodlegającej unieważnieniu. Wada ta ma charakter strukturalny, obejmuje podstawowe elementy postępowania (warunki udziału i wymagania umowne) i nie może zostać usunięta poprzez sprostowanie lub modyfikację w obecnym etapie procedury.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Dostawa 12-miesięcznych licencji w liczbie 288 na oprogramowanie VMware vSphere Foundation wraz ze wsparciem technicznym producenta trwającym w całym okresie obowiązywania licencji
- Świadczenie usługi hotelarsko-gastronomicznej oraz wynajmu sali konferencyjnej wraz z wyposażeniem w związku z organizacją zjazdu w ramach aplikacji legislacyjnej edycja 2025/2026
- Usługa pielęgnacyjnego cięcia drzew oraz uporządkowania terenu skarpy na nieruchomości zabudowanej położonej przy ul. Solskiego 35 i 41 w Bielsku-Białej
- Zakupy inwestycyjne dla ZPOW3 - Zakup i dostawa trzech fabrycznie nowych samochodów dla potrzeb ZPOW3 przy ul. Łukowskiej 25 w Warszawie -dwóch z napędem elektrycznym oraz jednego z napędem hybrydowym
- Wykonanie ekspertyzy określającej wpływ eksploatacji górniczej PG Silesia na wały p.pow. położone na terenie gm. Goczałkowice Zdrój, Bestwina, Czechowice-Dziedzice, Miedźna i Pszczyna
- Awaryjna naprawa prawego brzegu rzeki Olzy w rejonie działki 6845/7 obręb Istebna, gm. Istebna
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Obsługa prawna Urzędu Miejskiego w Świdnicy"
- Świadczenie usług nadzoru inwestorskiego , usług prawnych oraz rozliczeń finansowych Projektu :"Modernizacja i adaptacja parteru kamienicy Pod Kruki oraz remont infrastruktury technicznej siedziby MCK
- Usługa kompleksowej obsługi prawnej bieżącej działalności Lubelskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Końskowoli
- Opracowanie ekspertyz i dokumentów umożliwiających prowadzenie działalności energetycznej i rozliczeń pomiędzy członkami SKB wraz z doradztwem merytorycznym i prawnym
- Rozwój Spółdzielni Energetycznej Raszyn
- "Kompleksowe świadczenie usługi w zakresie bieżącej obsługi prawnej TBS Wrocław Sp. z o. o. przez okres 12 miesięcy"
więcej: Usługi prawnicze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.