Ogłoszenie z dnia 2025-05-29
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Ubezpieczenie majątku i innych interesów Powiatu Bielskiego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT BIELSKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050658574
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Adama Mickiewicza 46
1.5.2.) Miejscowość: Bielsk Podlaski
1.5.3.) Kod pocztowy: 17-100
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński
1.5.7.) Numer telefonu: 85 833 26 16
1.5.8.) Numer faksu: 85 833 26 12
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: starostwo@powiatbielski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatbielski.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Ubezpieczenie majątku i innych interesów Powiatu Bielskiego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5029a98f-26ef-497a-8fcd-0aa55a92028f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00253455
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00073489/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Ubezpieczenie majątku i innych interesów Powiatu Bielskiego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5029a98f-26ef-497a-8fcd-0aa55a92028f3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Tak
3.3.) Informacje na temat sposobu udostępnienia zastrzeżonych dokumentów zamówienia
Zamawiający informuje, że specyfikacja warunków zamówienia zawiera informacje o charakterze poufnym, obejmujące szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony w załącznikach nr 1, 1a, 1b, 1c, 1d i 1e do SWZ.Sposób uzyskania informacji o charakterze poufnym:
1) szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zostanie udostępniony na podstawie art. 18 ust. 4 w związku z art. 280 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych tym wykonawcom, którzy zwrócą się z wnioskiem o udostępnienie informacji poufnych, zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 5 do SWZ i równocześnie z wnioskiem złożą oświadczenie o poufności, zawarte w przywołanym załączniku,
2) informacje poufne udostępniane będą wyłącznie podmiotom prowadzącym działalność ubezpieczeniową – zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej - z uwagi na fakt, że niniejsze postępowanie adresowane jest do wykonawców posiadających uprawnienia do wykonywania takiej działalności,
3) wykonawca zobowiązany jest przesłać wniosek o udostępnienie informacji wraz z oświadczeniem o poufności w formie elektronicznej, opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej, opatrzony podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby uprawnionej lub umocowanej do reprezentowania wykonawcy,
4) wniosek i oświadczenie należy złożyć za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia z wykorzystaniem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”),
5) zamawiający dopuszcza w wyjątkowych okolicznościach złożenie wniosku wraz z oświadczeniem i przesłanie załączników zastrzeżonych za pomocą poczty elektronicznej - adres e-mail: starostwo@powiatbielski.pl,
6) po otrzymaniu od wykonawcy wniosku i oświadczenia, zamawiający - po zbadaniu i zaakceptowaniu tych dokumentów – prześle na adres poczty elektronicznej wskazany we wniosku część poufną specyfikacji,
7) zamawiający nie przekaże części poufnej SWZ w przypadku wadliwego sporządzenia wniosku lub oświadczenia o poufności, przekazania dokumentów tych w inny sposób niż wskazany w niniejszym rozdziale oraz w sytuacji, gdy wniosek i oświadczenie zostanie złożone przez osobę inną niż uprawniony lub umocowany przedstawiciel wykonawcy posiadającego uprawnienia do wykonywania działalności ubezpieczeniowej,
8) w przypadku przekazania zamawiającemu wadliwych wniosków lub oświadczeń, zamawiający wezwie do ich poprawienia, pod rygorem nieprzekazania części poufnej SWZ.
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Zgodnie z art. 61 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy zamawiającym a wykonawcami odbywa się za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, wskazanego w rozdziale drugim SWZ, tj. Platformy e-Zamówienia, dostępnej na stronie internetowej pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania (link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-Zamówienia): https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5029a98f-26ef-497a-8fcd-0aa55a92028f
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. poz. 2452).
Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji (...), sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 maja 2024 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. poz. 773), z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji (...), przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
1) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (i przekazuje się jako załącznik), lub
2) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233) wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
Bardziej szczegółowe informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej zawarte zostały w rozdziale drugim SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuje że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiat Bielski, ul. Mickiewicza 46, 17-100 Bielsk Podlaski;
2) administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu email: iod_starostwo_bielskpodlaski@podlaskie.pl lub pisemnie na adres Administratora;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, a także broker ubezpieczeniowy zamawiającego;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 u.p.z.p., przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały okres obowiązywania umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach u.p.z.p., związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
a. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących,
b. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych,
c. na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO,
d. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/ Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Pani/Panu:
a. w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
b. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
c. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: Or.272.6.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Ubezpieczenie majątku i odpowiedzialności cywilnej Powiatu Bielskiego.
Zakres ubezpieczenia obejmuje:
1) ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk,
2) ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk,
3) ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają następujące załączniki do SWZ:
Załącznik nr 1: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierający postanowienia obligatoryjne dotyczące realizacji wszystkich części zamówienia oraz dane do oceny ryzyka.
Załącznik nr 1a: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierający warunki obligatoryjne oraz klauzule dodatkowe i inne postanowienia szczególne fakultatywne dla ubezpieczenia majątku i odpowiedzialności cywilnej Powiatu Bielskiego, dotyczący części I zamówienia.
Załącznik nr 1c: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierający warunki obligatoryjne – definicje pojęć i obligatoryjną treść klauzul dodatkowych, dotyczący części I i II zamówienia.
Załącznik nr 1d: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierający klauzule dodatkowe i inne postanowienia szczególne fakultatywne, dotyczący części I i II zamówienia.
Załącznik nr 1e: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierający wykaz mienia zgłaszanego do ubezpieczenia, dotyczący części I i II zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66510000-8 - Usługi ubezpieczeniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
66515100-4 - Usługi ubezpieczenia od ognia
66515400-7 - Usługi ubezpieczenia od skutków żywiołów
66515000-3 - Usługi ubezpieczenia od uszkodzenia lub utraty
66516400-4 - Usługi ubezpieczenia od ogólnej odpowiedzialności cywilnej
66516000-0 - Usługi ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Zamawiający na podstawie art. 441 ustawy Prawo zamówień publicznych zastrzega sobie prawo do jednostronnego w ramach prawa opcji rozszerzenia zamówienia do wysokości środków finansowych przyznanych na ten cel, w kwocie nie większej niż 20 000 zł.2. Faktyczne potrzeby zamawiającego będą zgłaszane w trakcie obowiązywania umowy, w zakresie wskazanym w § 12 umowy.
3. Zasady i warunki (w tym warunki ubezpieczenia) dotyczące realizacji zamówienia objętego prawem opcji będą takie same jak te, które obowiązują przy realizacji zamówienia podstawowego.
4. Przeliczenie wysokości należnej składki następować będzie co do zasady według wzoru wskazanego w pkt 5.3.4. SWZ.
5. W ramach prawa opcji zastosowanie będą miały składki i stawki jednostkowe zaproponowane przez wykonawcę w ofercie; postanowienie niniejsze nie dotyczy kategorii mienia niewymienionych w specyfikacji warunków zamówienia oraz ewentualnych zmian podmiotowych, prowadzących do podjęcia działalności niewymienionej w specyfikacji - wówczas (w obydwu przypadkach) stawki ubezpieczeniowe i składka dodatkowa podlegać mogą odrębnym ustaleniom pomiędzy zamawiającym i wykonawcą.
6. Rozszerzenie zakresu ubezpieczenia w przypadku ujawnienia się bądź powstania nowego ryzyka ubezpieczeniowego, nieprzewidzianego lub pominiętego w specyfikacji warunków zamówienia - opisie przedmiotu zamówienia, w tym konieczność zawarcia nowego rodzaju ubezpieczenia oraz modyfikacja zakresu ochrony ubezpieczeniowej, wymagać będzie zgody wykonawcy; w przypadku tym wykonawcy przysługuje również prawo ustalenia odmiennych warunków ubezpieczenia.
7. Zamówienie realizowane w ramach opcji jest jednostronnym uprawnieniem zamawiającego, dlatego też nieskorzystanie przez zamawiającego z prawa opcji nie stanowi podstawy dla wykonawcy do dochodzenia jakichkolwiek roszczeń w stosunku do zamawiającego.
8. Zamawiający będzie mógł skorzystać z prawa opcji do upływu terminu, na który zostanie zawarta umowa.
9. O zamiarze skorzystania z prawa opcji zamawiający poinformuje wykonawcę odrębnym pismem lub oświadczeniem.
10. Opcja przewidywana przez zamawiającego ma charakter przedmiotowy, ilościowy oraz czasowy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-08-01 do 2027-07-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Łączna liczba punktów oferty stanowi sumę liczby punktów przyznanych w kryterium „Cena” (Cn) i liczby punktów przyznanych w kryterium „Klauzule dodatkowe i inne postanowienia szczególne fakultatywne” (Pp).
Jako najkorzystniejsza zostanie wybrana oferta przedstawiająca najkorzystniejszy stosunek jakości do ceny, tzn. oferta, która otrzyma największą łączną liczbę punktów.
Pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z uzyskaną łączną liczbą punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 85
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Klauzule dodatkowe i inne postanowienia szczególne fakultatywne
4.3.6.) Waga: 15
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Ubezpieczenie pojazdów mechanicznych Powiatu Bielskiego.
Zakres ubezpieczenia obejmuje:
1) obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych;
2) ubezpieczenie pojazdów od uszkodzenia i utraty auto casco;
3) ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków kierowcy i pasażerów;
4) rozszerzone, odpłatne ubezpieczenie assistance;
5) ubezpieczenie mini assistance (ubezpieczenie bezskładkowe, jeśli wykonawca takie posiada).
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają następujące załączniki do SWZ:
Załącznik nr 1: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierający postanowienia obligatoryjne dotyczące realizacji wszystkich części zamówienia oraz dane do oceny ryzyka
Załącznik nr 1b: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierający warunki obligatoryjne oraz klauzule dodatkowe i inne postanowienia szczególne fakultatywne dla ubezpieczenia pojazdów mechanicznych Powiatu Bielskiego, dotyczący części II zamówienia
Załącznik nr 1c: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierający warunki obligatoryjne – definicje pojęć i obligatoryjną treść klauzul dodatkowych, dotyczący części I i II zamówienia
Załącznik nr 1d: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierający klauzule dodatkowe i inne postanowienia szczególne fakultatywne, dotyczący części I i II zamówienia
Załącznik nr 1e: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierający wykaz mienia zgłaszanego do ubezpieczenia, dotyczący części I i II zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66510000-8 - Usługi ubezpieczeniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
66516100-1 - Usługi ubezpieczenia pojazdów mechanicznych od odpowiedzialności cywilnej
66514110-0 - Usługi ubezpieczeń pojazdów mechanicznych
66512100-3 - Usługi ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Zamawiający na podstawie art. 441 ustawy Prawo zamówień publicznych zastrzega sobie prawo do jednostronnego w ramach prawa opcji rozszerzenia zamówienia do wysokości środków finansowych przyznanych na ten cel, w kwocie nie większej niż 20 000 zł.2. Faktyczne potrzeby zamawiającego będą zgłaszane w trakcie obowiązywania umowy, w zakresie wskazanym w § 12 umowy.
3. Zasady i warunki (w tym warunki ubezpieczenia) dotyczące realizacji zamówienia objętego prawem opcji będą takie same jak te, które obowiązują przy realizacji zamówienia podstawowego.
4. Rozszerzenie zakresu ubezpieczenia w przypadku ujawnienia się bądź powstania nowego ryzyka ubezpieczeniowego, nieprzewidzianego lub pominiętego w specyfikacji warunków zamówienia - opisie przedmiotu zamówienia, w tym konieczność zawarcia nowego rodzaju ubezpieczenia oraz modyfikacja zakresu ochrony ubezpieczeniowej, wymagać będzie zgody wykonawcy; w przypadku tym wykonawcy przysługuje również prawo ustalenia odmiennych warunków ubezpieczenia.
5. W ramach prawa opcji zastosowanie będą miały składki i stawki jednostkowe za poszczególne ubezpieczenia i pojazdy zaproponowane przez wykonawcę w ofercie; niniejsze postanowienie odnoszące się do ceny ubezpieczenia nie dotyczy:
- kategorii pojazdów niewymienionych w SWZ lub - w przypadku auto casco i assistance – pojazdów niezgłaszanych aktualnie do tego ubezpieczenia, przy czym wykonawca w takich przypadkach winien uwzględnić rodzajowe i podrodzajowe podobieństwo pojazdów oraz ich przeznaczenie (zgodnie z obowiązującą klasyfikacją pojazdów),
- przepadku pojazdów na podstawie art. 130a ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz przejęcia ich na własność na podstawie art. 50a tejże ustawy,
- przypadków, gdy moc silnika zgłaszanego do ochrony pojazdu osobowego będzie większa niż 350 km, wartość pojazdu osobowego lub ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony przekroczy 500 000,00 zł, a jednostkowa wartość pojazdów ciężarowych powyżej 3,5 tony będzie wyższa niż 1 000 000,00 zł,
- rozszerzenia lub modyfikacji zakresu ochrony ubezpieczeniowej.
W wymienionych powyżej sytuacjach stawki ubezpieczeniowe i składka dodatkowa podlegać mogą odrębnym ustaleniom pomiędzy zamawiającym i wykonawcą, przy czym w przypadku pojazdów nabytych na podstawie art. 130a lub art. 50a ustawy - Prawo o ruchu drogowym - z uwagi na mniejsze ryzyko związane z posiadaniem tego typu pojazdów - możliwe będzie ustalenie z wykonawcą niższych składek i stawek, niż zaproponowane w ofercie.
6. Zamówienie realizowane w ramach opcji jest jednostronnym uprawnieniem zamawiającego, dlatego też nieskorzystanie przez zamawiającego z prawa opcji nie stanowi podstawy dla wykonawcy do dochodzenia jakichkolwiek roszczeń w stosunku do zamawiającego.
7. Zamawiający będzie mógł skorzystać z prawa opcji do upływu terminu, na który zostanie zawarta umowa.
8. O zamiarze skorzystania z prawa opcji zamawiający poinformuje wykonawcę odrębnym pismem lub oświadczeniem.
9. Opcja przewidywana przez zamawiającego ma charakter przedmiotowy, ilościowy oraz czasowy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Łączna liczba punktów oferty stanowi sumę liczby punktów przyznanych w kryterium „Cena” (Cn) i liczby punktów przyznanych w kryterium „Klauzule dodatkowe i inne postanowienia szczególne fakultatywne” (Pp).
Jako najkorzystniejsza zostanie wybrana oferta przedstawiająca najkorzystniejszy stosunek jakości do ceny, tzn. oferta, która otrzyma największą łączną liczbę punktów.
Pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z uzyskaną łączną liczbą punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Klauzule dodatkowe i inne postanowienia szczególne fakultatywne
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego;
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – tj. posiadają uprawnienia do wykonywania działalności ubezpieczeniowej w zakresie świadczenia usług ubezpieczeniowych, obejmujących przedmiot zamówienia.
Zamawiający nie określa innych warunków udziału w postępowaniu, niż wymienione w punkcie poprzedzającym.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych i w związku z § 3 Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie oświadczenia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Przedmiotowe wezwanie wystosowane zostanie wyłącznie w sytuacji, gdy na tę samą część zamówienia odrębne oferty złożą wykonawcy należący do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie składa każdy z tych wykonawców.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z art. 58 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 u.p.z.p. jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
W przypadku, gdy wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, wykonawcy są zobowiązani złożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty:
1) oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 u.p.z.p., z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy, sporządzone zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3a do SWZ – oświadczenie składa pełnomocnik w imieniu wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie;
2) pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegającego się o zamówienie w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadkach oraz na warunkach określonych w § 12 projektowanych postanowień umowy dotyczących części I i II zamówienia, stanowiących załączniki nr 4 i 4a do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-11 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma e-Zamówienia (https://ezamowienia.gov.pl)
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-11 12:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-10
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:
Część 1 : Tak
Część 2 : Tak
INNE PRZETARGI Z BIELSKA PODLASKIEGO
- Zakup i dostawa artykułów spożywczych do stołówki szkolnej
- Budowa drogi we wsi Piliki - wykonanie dokumentacji projektowej.
- Ubezpieczenie majątku i innych interesów Powiatu Bielskiego
- Zakup z dowozem mieszanki kruszywa naturalnego (pospółki) na "Wykonanie nawierzchni bitumicznej metodą 3PU na drodze powiatowej Nr 1605B Kożyno - Stupniki - granica powiatu"
- Modernizacja hydroforni Rajsk
- Dostawa odczynników z dzierżawą analizatora koagulologicznego
więcej: przetargi w Bielsku Podlaskim »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa ubezpieczenia Urzędu Gminy Jaworze
- Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej wraz z ubezpieczeniami komunikacyjnymi oraz następstw nieszczęśliwych wypadków członków OSP Gminy Mykanów.
- Usługa ubezpieczenia Lubuskiego Centrum Ortopedii im. dr Lecha Wierusza w Świebodzinie Sp. z o.o.
- USŁUGA UBEZPIECZENIA SAMODZIELNEGO PUBLICZNEGO ZAKŁADU OPIEKI ZDROWOTNEJ W RAWIE MAZOWIECKIEJ
- Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych w Lipnie Sp. z o. o.
- Usługa ubezpieczenia Zakładu Utylizacji Odpadów Sp. z o.o. w Gilwie Małej
więcej: Usługi ubezpieczeniowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.