Ogłoszenie z dnia 2025-05-27
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00260037/01 - Modyfikacja z dnia 2025-06-03
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup i wdrożenie systemu bezpieczeństwa SIEM/SOAR w ramach Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (FERC) Priorytet II, konkurs grantowy „Cyberbezpieczny Samorząd”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Krakowski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351554413
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Aleja Słowackiego 20
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 30-037
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.7.) Numer telefonu: 12 634-42-66
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zarzad@powiat.krakow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.krakow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup i wdrożenie systemu bezpieczeństwa SIEM/SOAR w ramach Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (FERC) Priorytet II, konkurs grantowy „Cyberbezpieczny Samorząd”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-389e472c-ea9e-4e64-984b-37aac75c6944
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00250050
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00064318/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.8 Zakup oprogramowania, którego celem jest wykrywanie zarządzanie incydentami (Cyberbezpieczny Samorząd)
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
„Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (FERC) Priorytet II: Zaawansowane usługi cyfrowe Działanie 2.2. – Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa konkurs grantowy w ramach Projektu grantowego „Cyberbezpieczny Samorząd”
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11125093.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1112509
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne
wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej opisane zostały w Regulaminie korzystania przesyłania dokumentów
dostępnych pod adresem https://platformazakupowa.pl/strona/regulamin oraz Instrukcji dostępnej na stronie internetowej pod
adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/instrukcje-wykonawca
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Dane osobowe w niniejszym postępowaniu są przetwarzane zgodnie z Załącznikiem nr 5 do SWZ – Klauzula informacyjna FERC, określającym obowiązki informacyjne pomiędzy Beneficjentem a Grantobiorcą.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Ograniczenia związane z przetwarzaniem danych osobowych w niniejszym postępowaniu określa Załącznik nr 5 do SWZ – Klauzula informacyjna FERC.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.272.13.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem Zamówienia jest zakup i wdrożenie systemu bezpieczeństwa SIEM/SOAR wraz z gwarancją i wsparciem przez okres 2 lat, którego celem jest wykrywanie i zarządzanie incydentami oraz podatnościami w infrastrukturze sieciowej Zamawiającego. System pozwala zautomatyzować i ujednolicić podstawowe operacje związane z zarządzaniem bezpieczeństwem w ramach jednej, zintegrowanej platformy. Dzięki zastosowaniu platformy zoptymalizowany zostanie czas i koszty operacji bezpieczeństwa oraz zwiększone zostaną możliwości ochrony przed niepożądaną ingerencją osób trzecich w sieć wewnętrzną. Oprogramowanie jest bardzo istotne ze względu na bezpieczeństwo danych oraz funkcjonowanie całej infrastruktury, gdyż umożliwia scentralizowany monitoring m.in. logów, urządzeń sieciowych, serwerów i komputerów. System musi być objęty licencją wieczystą oraz musi umożliwiać obsługę do 450 źródeł logów.
2) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 4 do SWZ. Warunki realizacji zamówienia zawarte są w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik nr 3 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 35120000-1 - Systemy i urządzenia nadzoru i bezpieczeństwa
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
48730000-4 - Pakiety oprogramowania zabezpieczającego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferty będą oceniane według wzoru określonego w dokumentach zamówienia.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych, tj.:
1) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji; chyba, że wykonawca wskaże dostępność tych dokumentów w formie elektronicznej pod określonym adresem internetowym ogólnodostępnej i bezpłatnej bazy danych i zamawiający może pobrać go samodzielnie z tej bazy.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
a. Zgodnie z art. 106 ust. 1 ustawy, Zamawiający wymaga od Wykonawców złożenia następujących przedmiotowych środków dowodowych, składanych w celu potwierdzenia zgodności asortymentu oferowanego w zał. nr 1 do SWZ – „Formularz oferty” z wymaganiami określonymi w zał. nr 4 do SWZ – „Opis przedmiotu zamówienia”:- Karta katalogowa produktu zawierająca specyfikację techniczną oferowanego systemu bezpieczeństwa oraz
- Instrukcje obsługi oraz
- Próbka oferowanego systemu bezpieczeństwa.
b. Wykonawca ma możliwość dostarczyć wraz z ofertą próbkę w postaci:
- dostępu do strony internetowej: wówczas Wykonawca wskaże w formularzu ofertowym link pod którym będzie możliwy dostęp oraz wskaże w formularzu ofertowym dane, niezbędne do autoryzacji albo
- pendrive’a ze skonfigurowaną maszyną wirtualną: wówczas próbkę należy złożyć na Dzienniku podawczym w siedzibie Zamawiającego, określonej w Rozdz. 1, najpóźniej w dniu i godzinie składania ofert, określonych w Rozdz. 13. Próbkę należy złożyć w sposób gwarantujący jej nienaruszalność, np.: w kopercie bąbelkowej, opisanej w następujący sposób:
„PRÓBKA SYSTEMU BEZPIECZEŃSTWA DO POSTĘPOWANIA O NUMERZE REFERENCYJNYM: ZP.272.12.2025” – nie otwierać przed dniem: 04.06.2025 r. i godziną: 9:15.”
Na kopercie należy również UMIEŚCIĆ DANE WYKONAWCY, składającego ofertę.
c. Wykonawca składa ww. przedmiotowe środki dowodowe WRAZ Z OFERTĄ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
- Karta katalogowa produktu zawierająca specyfikację techniczną oferowanego systemu bezpieczeństwa oraz- Instrukcje obsługi oraz
- Próbka oferowanego systemu bezpieczeństwa.
Oferta Wykonawcy, który nie złożył przedmiotowego środka dowodowego w przewidzianym w wezwaniu terminie, zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 2 c) ustawy
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Oferta powinna zawierać następującą dokumentację:1. Formularz oferty – stanowiący załącznik nr 1 do SWZ,
2. Do formularza oferty należy załączyć:
a) jeżeli dotyczy - pełnomocnictwo, o którym mowa w rozdziale 8 ust. 12 SWZ. Pełnomocnictwo to wymaga zachowania postaci elektronicznej (lub cyfrowego odwzorowania dokumentu w postaci papierowej – np. skan) podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym (lub zaufanym lub osobistym) przez mocodawcę.
b) przedmiotowe środki dowodowe, o których mowa w rozdziale 4 pkt. 12 SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia na zasadach zawartych w art. 58 ustawy.2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (do oferty należy załączyć odpowiednie pełnomocnictwo) chyba, że w przypadku spółki cywilnej z umowy tej spółki wynika sposób jej reprezentowania.
3) Pełnomocnik, o którym mowa powyżej, pozostaje w kontakcie z zamawiającym w toku postępowania i do niego Zamawiający kieruje informacje, korespondencję itp. Wszelkie oświadczenia pełnomocnika zamawiający uzna za wiążące dla wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną.
4) Nie dopuszcza się uczestniczenia któregokolwiek z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia w więcej niż jednej grupie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Niedopuszczalnym jest również złożenie przez któregokolwiek z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia, równocześnie oferty indywidualnej oraz w ramach grupy wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
5) Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego przedłożenia umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
6) Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik pozostałych podmiotów. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkie podmioty występujące wspólnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1) Umowa zostanie zawarta na warunkach określonych w projekcie umowy,stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ.
2) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie wskazanym
w §13 projektu umowy.
3) Zmiana umowy wymaga dla swej ważności zachowania formy pisemnej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-04 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/powiat.krakow
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-04 09:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-03
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zgodnie z art. 1 pkt 3 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego w celu przeciwdziałania wspieraniu agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę rozpoczętej w dniu 24 lutego 2022 r., wobec osób i podmiotów wpisanych na listę, o której mowa w art. 2 w/wustawy, stosuje się sankcje polegające m.in. na wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 w/w ustawy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia wraz z ofertą oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu - wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 2 do SWZ.
Oferta i oświadczenie w niniejszym postępowaniu muszą zostać podpisane elektronicznym kwalifikowanym podpisem lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Realizując obowiązek, o którym mowa w art. 24 ust 6 ustawy o ochronie sygnalistów, Zamawiający informuje, że w Starostwie Powiatowym w Krakowie wdrożono wewnętrzną procedurę dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych. Informacje dotyczące sposobów dokonywania zgłoszeń wewnętrznych oraz funkcjonowania procedury dostępne są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Krakowie pod adresem:
https://bip.malopolska.pl/spkrakow,a,2533767,zarzadzenie-nr-1912024-starosty-krakowskiego-z-dnia-25-wrzesnia-2024-r-w-sprawie-wewnetrznej-procedu.html
INNE PRZETARGI Z KRAKOWA
- Docieplenie stropodachów w budynkach os. Kolorowe 43, 44, 45 w Krakowie.
- 160.2025 Wyłonienie Wykonawcy w zakresie zakupu i dostawy jednej (1) sztuki termocyklera gradientowego na potrzeby Wydziale Biochemii, Biofizyki i Biotechnologii UJ w ramach projektu "Doskonały..."
- "Dostawa druków offsetowych wydawnictw MNK w okresie: lipiec-wrzesień 2025"
- Dostawa amunicji
- Remont pomieszczeń biblioteki i czytelni wraz z instalacją klimatyzacji w budynku Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego
- Usługa fotograficzna podczas Małopolskiej Nocy Naukowców 2025 wraz z przekazaniem majątkowych praw autorskich do zdjęć.
więcej: przetargi w Krakowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Bezpieczny cyfrowo powiat głubczycki" - dostawa urządzeń i oprogramowania w ramach obszaru technicznego dla Starostwa i DPS w Klisinie zwiększających odporność na cyberataki w ramach projektu
- Dostawa oprogramowania administracyjnego dla Akademii Nauk Stosowanych w Elblągu
- Dostawa serwerów z oprogramowaniem, urządzeń pamięci masowej, urządzeń sieciowych i zasilacza awaryjnego wraz z usługami wdrożenia i wsparcia w ramach projektu "Cyberbezpieczny Samorząd"
- Dostawa, montaż systemu dozoru wizyjnego dla obiektów Zakładu Usług Komunalnych w Piaskach Sp. z o.o.
- Zakup i wdrożenie systemu bezpieczeństwa SIEM/SOAR w ramach Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (FERC) Priorytet II, konkurs grantowy "Cyberbezpieczny Samorząd"
- Doposażenie Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego im. J. Mikulicza-Radeckiego celem poprawy bezpieczeństwa i higieny pracy
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.