eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi RzeszówDostawa sprzętu laboratoryjnego dla Klinicznego Zakładu Diagnostyki Laboratoryjnej.



Ogłoszenie z dnia 2021-10-27


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa sprzętu laboratoryjnego dla Klinicznego Zakładu Diagnostyki Laboratoryjnej.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Kliniczny Szpital Wojewódzki Nr 1 im. Fryderyka Chopina w Rzeszowie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690724114

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Szopena 2

1.5.2.) Miejscowość: Rzeszów

1.5.3.) Kod pocztowy: 35-055

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dzp@szpital.rzeszow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.szpital.rzeszow.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://portal.smartpzp.pl/pcmrzeszow

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa sprzętu laboratoryjnego dla Klinicznego Zakładu Diagnostyki Laboratoryjnej.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-eb66502f-0bc0-11ec-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00247284

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00004570/36/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.15 Analizator mikrobiologiczny oraz inny sprzęt dla Zakładu Diagnostyki Laboratoryjnej Podkarpackiego Centrum Chorób Płuc w Rzeszowie, ul. Rycerska 2, poz. 2.11 planu DAM

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00169623/02

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.261.8-AM.2021, Postępowanie nr 51

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Analizator do identyfikacji drobnoustrojów metodą spektrometrii masowej.
2. Szczegółowy opis przedmiotów zamówienia, orientacyjne ilości dostaw oraz wymagania zostały zawarte w Opisie przedmiotu zamówienia – zestawienie parametrów wymaganych dla części nr 1 (Załącznik nr 1 do SWZ) oraz w Formularzu cenowo - ofertowym dla Części nr 1 (Załącznik nr 2 do SWZ), będących integralną częścią SWZ.
3. Zakres zamówienia obejmuje dostawę przedmiotów zamówienia w ilościach: Analizator do identyfikacji drobnoustrojów metodą spektrometrii masowej – 1 szt., opisany w Załącznikach nr 1 i 2 do SWZ.
4. Dostawa przedmiotów zamówienia w Części nr 1 – do 4 tygodni od daty zawarcia umowy w miejsce wskazane przez Zamawiającego wraz z podpisaniem protokołu zdawczo - odbiorczego z dostawy i odbioru sprzętu.
5. Zamawiający dopuszczał składanie ofert równoważnych w Części nr 1.

4.5.3.) Główny kod CPV: 38434500-1 - Analizatory biochemiczne

4.5.5.) Wartość części: 0,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Aparat do barwienia preparatów w kierunku gruźlicy.
2. Szczegółowy opis przedmiotów zamówienia, orientacyjne ilości dostaw oraz wymagania zostały zawarte w Zmodyfikowanym Opisie przedmiotu zamówienia – zestawienie parametrów wymaganych dla części nr 2 (Załącznik nr 1 do SWZ) oraz w Zmodyfikowanym Formularzu cenowo - ofertowym dla Części nr 2 (Załącznik nr 2 do SWZ), będących integralną częścią SWZ.
3. Zakres zamówienia obejmuje dostawę przedmiotów zamówienia w ilościach: Aparat do barwienia preparatów w kierunku gruźlicy – 1 szt., opisany w Załącznikach nr 1 i 2 do SWZ
4. Dostawa przedmiotów zamówienia w Części nr 2 – do 4 tygodni od daty zawarcia umowy w miejsce wskazane przez Zamawiającego wraz z podpisaniem protokołu zdawczo - odbiorczego z dostawy i odbioru sprzętu.
5. Zamawiający nie dopuszczał możliwości składania ofert równoważnych w Części nr 2.

4.5.3.) Główny kod CPV: 38432000-2 - Aparatura do analizowania

4.5.5.) Wartość części: 58320,00 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Mikroskop fluorescencyjny.
2. Szczegółowy opis przedmiotów zamówienia, orientacyjne ilości dostaw oraz wymagania zostały zawarte w Opisie przedmiotu zamówienia – zestawienie parametrów wymaganych dla części nr 3 (Załącznik nr 1 do SWZ) oraz w Formularzu cenowo - ofertowym dla Części nr 3 (Załącznik nr 2 do SWZ), będących integralną częścią SWZ.
3. Zakres zamówienia obejmuje dostawę przedmiotów zamówienia w ilościach: Mikroskop fluorescencyjny – 1 szt., opisany w Załącznikach nr 1 i 2 do SWZ.
4. Dostawa przedmiotów zamówienia w Części nr 3 – do 4 tygodni od daty zawarcia umowy w miejsce wskazane przez Zamawiającego wraz z podpisaniem protokołu zdawczo - odbiorczego z dostawy i odbioru sprzętu.
5. Zamawiający nie dopuszczał możliwości składania ofert równoważnych w Części nr 3.

4.5.3.) Główny kod CPV: 38510000-3 - Mikroskopy

4.5.5.) Wartość części: 78300,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Decyzja o unieważnieniu postępowania została podjęta w wyniku stwierdzenia przez Zamawiającego niemożliwej do usunięcia wady uniemożliwiającej zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego w Części nr 1. Bezpośrednią przyczyną unieważnienia postępowania w części jak wyżej, jest zaistnienie okoliczności wpływającej na wystąpienie niemożliwej do usunięcia wady postępowania, które uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, wada, o której mowa powyżej polega na braku wypełnienia dyspozycji art. 17 ust. 2 pkt 2 Pzp, art. 16 Pzp oraz art. 99 pkt 4 Pzp, oraz niewypełnienia ogólnych zasad/wytycznych udzielania zamówień nałożonych na Zamawiającego, w oparciu o realizację Umowy partnerskiej dotyczącej wdrożenia projektu „Zmniejszenie ryzyka epidemii na terenach przygranicznych Ukrainy i Polski poprzez budowę ftyzjatrycznego szpitala na 100 łóżek w Zakarpackim województwie i wdrażania innowacyjnych metod monitorowania, profilaktyki i leczenia gruźlicy” dofinansowanego w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska - Białoruś - Ukraina 2014-2020. Umowa o dofinansowanie numer: PLBU.03.01.00-UA-0010/17-00.

Zamawiający w dniu 03.09.2021r. wszczął postępowanie o udzielenie zamówienia w trybie podstawowym bez negocjacji na dostawę sprzętu laboratoryjnego, wyszczególnionego w częściach dla Klinicznego Zakładu Diagnostyki Laboratoryjnej Klinicznego Szpitala Wojewódzkiego Nr 1 im. Fryderyka Chopina w Rzeszowie zamieszczając na stronie internetowej prowadzonego postępowania, tj. stronie platformy zakupowej (System): https://portal.smartpzp.pl/pcmrzeszow oraz na stronie internetowej Zamawiającego: www.bip.szpital.rzeszow.pl Ogłoszenie o zamówieniu oraz treść SWZ wraz z załącznikami stanowiącymi jej integralną część.

Zamawiający w treści SWZ określił terminy składania ofert na dzień 17.09.2021r. do godziny 09:00, otwarcia ofert w dniu: 17.09.2021r., o godzinie 09:00, jednocześnie wskazując, że termin na złożenie przez Wykonawców wniosku o wyjaśnienie treści SWZ upływa w dniu: 13.09.2021r.

Wykonawca zainteresowany postępowaniem zwrócił się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ w zakresie Części nr 1, który wpłynął przed upływem wyznaczonego terminu. W treści pytań wskazał, iż dotychczasowy opis przedmiotu zamówienia – zestawienie parametrów wymaganych w Część nr 1, spełnia tylko jeden system - analizator do identyfikacji drobnoustrojów metodą spektrometrii masowej, dystrybuowany przez konkretnego Wykonawcę.
(...).
Ze względu na program, tj. ograniczoną liczbę znaków - dalszy ciąg treści uzasadnienia unieważnienia, zamieszczono w "SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE".

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 58283,97 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 58283,97 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 58283,97 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: BestMI – Best Medical Innovations Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 5252586781

7.3.3) Ulica: Długa 29/118

7.3.4) Miejscowość: Warszawa

7.3.5) Kod pocztowy: 00-238

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-10-19

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 58283,97 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2021-10-19 do 2021-11-16

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 78003,15 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 78003,15 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 78003,15 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: OLYMPUS Polska Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 5221651738

7.3.3) Ulica: Wynalazek 1

7.3.4) Miejscowość: Warszawa

7.3.5) Kod pocztowy: 02-677

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-10-19

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 78003,15 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2021-10-19 do 2021-11-16

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Ze względu na program, tj. ograniczoną liczbę znaków w "SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA, Część 1, SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1), ppkt 5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:" w dalszym ciągu treści uzasadnienia unieważnienia postępowania, winno być:

(...) Zamawiający przygotowując i przeprowadzając postępowanie o udzielenie zamówienia winien kierować się naczelnymi zasadami Pzp, wyrażonymi w art. 16 Ustawy winien przygotować i przeprowadzić postępowanie przy zachowaniu zasady uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców, jak również w sposób przejrzysty i proporcjonalny. Przytoczone zasady, zwłaszcza zasada zachowania uczciwej konkurencji, mają charakter zasad fundamentalnych dla udzielania zamówień publicznych. Znajdują one również odzwierciedlenie w Ogólnych zasadach udzielania zamówień przez beneficjentów w ramach projektów programu PL-BY-UA, zgodne, z którymi wszyscy Beneficjenci, których dotyczą Ogólne Zasady, realizując projekt mają m.in.: zapewniać wystarczającą przejrzystość, uczciwą konkurencję oraz równe traktowanie, proporcjonalność i niedyskryminację. Beneficjenci winni traktować oferentów jednakowo, bez dyskryminacji i postępować w sposób przejrzysty
i stosowny w całym okresie realizacji procedury udzielania zamówień.
Jednocześnie w myśl art. 99 pkt 4 Ustawy Pzp nie można opisywać przedmiotu zamówienia w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję, w szczególności przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów. Zamawiający dokonując czynność opisu przedmiotu zamówienia dla Części nr 1, winien był to uczynić w taki sposób, aby nie naruszyć przytoczonej powyżej zasady uczciwej konkurencji, co w tym przypadku nie zostało dopełnione.
Ponieważ postępowanie o udzielenie zamówienia o sygnaturze jak wyżej finansowane jest ze środków unijnych Zamawiający musi przestrzegać podstawowych reguł.
Reguły te mają na celu zapewnienie, że wydatki są ponoszone w sposób przejrzysty, efektywny
i racjonalny, a także w sposób zapewniający przejrzystość oraz zachowanie uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Przestrzeganie tych wymogów stanowi jeden z tzw. warunków kwalifikowalności, czyli warunków, których spełnienie umożliwia rozliczenie lub refundację wydatków z funduszy unijnych.
Nie jest, zatem zgodne z przepisami Ustawy Pzp, zawarcie umowy z wykonawcą, który zostałby wybrany w ramach procedury dotkniętej wadą, polegającą na naruszeniu fundamentalnych zasad udzielania zamówień publicznych określonych w art. 16 Pzp.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.