Ogłoszenie z dnia 2025-05-13
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Usuwanie z dróg na terenie powiatu zgierskiego pojazdów i ich przechowywanie na parkingu strzeżonym”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Zgierski
1.3.) Oddział zamawiającego: Starostwo Powiatowe w Zgierzu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 472057661
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sadowa 6a
1.5.2.) Miejscowość: Zgierz
1.5.3.) Kod pocztowy: 95-100
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL712 - Łódzki
1.5.7.) Numer telefonu: 42 2888153, 42 2888154, 42 2888156
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi_wojcik@powiat.zgierz,pl a.boruta@powiat.zgierz.pl, r.fandrych@powiat.zgierz.pl, j.krzewinska@powiat.zgierz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.zgierz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Usuwanie z dróg na terenie powiatu zgierskiego pojazdów i ich przechowywanie na parkingu strzeżonym”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5470b273-84a4-417a-953d-80d32f10d785
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00228870
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00033639/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Usuwanie pojazdów z drogi i przechowywanie na parkingu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11018513.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1101851, instrukcje dotyczące czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformy zakupowej znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
2. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami - oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, informacje, przekazywane będą za pośrednictwem formularza „Wyślij wiadomość do Zamawiającego” po którym pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego. Za datę wpływu przyjmuje się datę ich przesłania w formie opisanej powyżej.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 5. Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB.
6. Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje;
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0;
4) włączona obsługa JavaScript;
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf;
6) Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8;
7) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
7. Formaty plików wykorzystywanych przez Wykonawców muszą być zgodne z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 21 maja 2024 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych.
8. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf
9. W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: .zip, .7Z.
10. Oferta, wniosek, przedmiotowe i podmiotowe środki dowodowe, oświadczenia, wyjaśnienia, dokumenty składane elektronicznie muszą zostać podpisane elektronicznym kwalifikowanym podpisem lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
11. Zamawiający zwraca uwagę na ograniczenia wielkości plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi max 10MB, oraz na ograniczenie wielkości plików podpisywanych w aplikacji eDoApp służącej do składania podpisu osobistego, który wynosi max 5MB.
12. Ze względu na niskie ryzyko naruszenia integralności pliku oraz łatwiejszą weryfikację podpisu, Zamawiający zaleca, w miarę możliwości, przekonwertowanie plików składających się na ofertę na format .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym PAdES.
13. Pliki w innych formatach niż PDF zaleca się opatrzyć zewnętrznym podpisem XAdES. Wykonawca powinien pamiętać, aby plik z podpisem przekazywać łącznie z dokumentem podpisywanym.
14. Zamawiający zaleca aby w przypadku podpisywania pliku przez kilka osób, stosować podpisy tego samego rodzaju. Podpisywanie różnymi rodzajami podpisów np. osobistym i kwalifikowanym może doprowadzić do problemów w weryfikacji plików.
15. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca z odpowiednim wyprzedzeniem przetestował możliwość prawidłowego wykorzystania wybranej metody podpisania plików oferty.
16. Zaleca się, aby komunikacja z wykonawcami odbywała się tylko na Platformie za pośrednictwem formularza “Wyślij wiadomość do zamawiającego”, nie za pośrednictwem adresu email.
17. Osobą składającą ofertę powinna być osoba kontaktowa podawana w dokumentacji.
18. Ofertę należy przygotować z należytą starannością dla podmiotu ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego i zachowaniem odpowiedniego odstępu czasu do zakończenia przyjmowania ofert/wniosków. Sugerujemy złożenie oferty na 24 godziny przed terminem składania ofert/wniosków.
19. Podczas podpisywania plików zaleca się stosowanie algorytmu skrótu SHA2 zamiast SHA1.
20. Jeśli Wykonawca pakuje dokumenty np. w plik ZIP zalecamy wcześniejsze podpisanie każdego ze skompresowanych plików.
Ze względów technicznych pełna informacja znajduje się w dokumentach zamówienia pod adresem: ttps://platformazakupowa.pl/transakcja/1101851,
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający dopuszcza dołączenie katalogu elektronicznego do oferty
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 RODO ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L.2016.119.1) (dalej „RODO”) informuje się co następuje:
Dane Administratora Danych Osobowych {dalej ADO] Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe w Zgierzu reprezentowane przez Starostę Zgierskiego. Z Administratorem Danych Osobowych można się skontaktować poprzez adres email kancelaria_podawcza@powiat.zgierz.pl telefonicznie pod numerem 42 288 81 00 lub pisemnie kierując korespondencję na adres siedziby Administratora Danych Osobowych.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych [dalej IOD] Administrator Danych Osobowych (ADO) wyznaczył Inspektora Ochrony Danych - Michał Koralewski, z którym można się skontaktować poprzez adres e-mail: poczta@mkoralewski.pl lub pisemnie kierując korespondencję na adres siedziby Administratora Danych Osobowych. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Cel przetwarzania danych osobowych Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięcia, jak również zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i jego archiwizacji., znak rejestru: ZP.272.8.2025, pn.: „Usuwanie z dróg na terenie powiatu zgierskiego pojazdów i ich przechowywanie na parkingu strzeżonym”.
Podstawa prawna przetwarzania Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
• art. 6 ust. 1 lit. c) RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacja o dobrowolności podania danych osobowych. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest Pani/Pan zobowiązana(-y) do ich podania. Konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwości realizacji zadania nałożonego ustawą na ADO. Nie dotyczy to podania danych w celu zawarcia i wykonania umowy. W tym wypadku niepodanie danych uniemożliwi jej zawarcie i wykonanie.
Odbiorcy danych.
Udostępnianie danych. Powierzanie przetwarzania danych. Pani/Pana dane osobowe będą udostępniane uprawnionym na podstawie przepisów prawa podmiotom i organom publicznym oraz podmiotom, z którymi ADO zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą również osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
Okres przechowywania danych. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy. Po tym okresie dane osobowe Pana/Pani są zakwalifikowane jako kategoria archiwalna A (032), wg Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt organów powiatu i starostw powiatowych, stanowiącego załącznik nr 3 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. Powyższe dane będą przechowywane wieczyście przez okres 25 lat (na podstawie art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach), następnie po upływie tego okresu przekazane zostaną do Archiwum Państwowego w Łodzi.
Prawa osoby której dane dotyczą. • na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
• na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników;
• na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia;
• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
nie przysługuje Pani/Panu:
• w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
• prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
• na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Zakres każdego z tych praw oraz sytuacje, z których można z nich skorzystać, wynikają z przepisów RODO. Z praw tych może Pan/Pani skorzystać składając wniosek u Administratora. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO. ADO nie będzie przetwarzał Pani/Pana danych osobowych w sposób zautomatyzowany, ani poddawał profilowaniu.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.272.8.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 795183,73 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na usuwaniu z dróg w granicach administracyjnych terenu powiatu zgierskiego pojazdów w trybie z art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1251 ze zm.) i ich przechowywaniu na parkingu strzeżonym Wykonawcy, całodobowo przez 7 dni w tygodni, także w dni wolne od pracy, w niedziele i święta oraz załadunek, transport i rozładunek rowerów, motorowerów, motocykli, hulajnóg lub urządzeń transportu osobistego i pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t na plac/parking wskazany przez Starostwo Powiatowe w Zgierzu w terminie 3 dni roboczych po upływie 3 miesięcy przechowywania na parkingu Wykonawcy. Szczegółowy tryb usuwania i przechowywania zawarto w projekcie umowy.
3. Szczegółowe wytyczne dotyczące wykonania przedmiotu zamówienia stanowiące opis przedmiotu zamówienia zawarte zostały w następujących opracowaniach:
1) formularz wyliczenia ceny stanowiący załącznik do Formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ ;
2) projekt umowy - załącznik nr 4 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 50118110-9 - Usługi holownicze
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
98351100-9 - Usługi parkingowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 3. Opis kryteriów/znaczenie:
1) CENA OFERTY (CO) - kryterium będzie oceniane na podstawie łącznej ceny oferty brutto za realizację całego przedmiotu zamówienia złożonej w Formularzu ofertowym, załącznik nr 1 do SWZ, na którą składają się wszelkie koszty ponoszone przez Wykonawcę obliczoną zgodnie z zasadami określonymi w dziale XXV SWZ. Przyznawanie ilości punktów poszczególnym ofertom w kryterium – CENA OFERTY - odbywać się będzie wg następującej zasady:
CBON
CO = --------------------------------------------- x 60 pkt
CBOB
gdzie:
CBON –cena brutto oferty najkorzystniejszej
CBOB – cena brutto oferty badanej
CO – liczna punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium – CENA OFERTY
2) CZAS DOJAZDU (CzD) - kryterium będzie oceniane na podstawie oświadczenia złożonego w treści Formularza ofertowego załącznik nr 1 do SWZ. Poprzez „CZAS DOJAZDU” należy rozumieć czas liczony od momentu otrzymania dyspozycji stawienia się przedstawiciela Wykonawcy wraz z zespołem holowniczym na miejsce wezwania (miejsce postoju pojazdu na terenie powiatu zgierskiego, który ma zostać usunięty z drogi publicznej) do momentu przybycia na miejsce wezwania. W przypadku wydania dyspozycji usunięcia pojazdu z drogi w formie ustnej, za pośrednictwem środków łączności (telefonicznie), CZAS DOJAZDU liczony jest od wydania dyspozycji ustnej. Najkrótszy punktowany czas dojazdu to 1 godzina zegarowa, a najdłuższy dopuszczalny czas dojazdu nie może przekroczyć 3 godzin zegarowych.
W ramach kryterium „CZAS DOJAZDU”, Wykonawca określi czas dojazdu na wskazane miejsce według następującej zasady:
czas dojazdu w czasie 1 godziny zegarowej – 40,00 pkt,
czas dojazdu w czasie 1 godziny 30 minut – 30,00 pkt
czas dojazdu w czasie 2 godzin zegarowych – 20,00 pkt,
czas dojazdu w czasie 2 godzin 30 minut – 10,00 pkt,
czas dojazdu w czasie 3 godzin zegarowych – 0,00 pkt
3) WYKONAWCA OBOWIĄZKOWO WSKAZUJE TYLKO JEDEN CZAS DOJAZDU SPOŚRÓD WYMIENIONYCH POWYŻEJ;
a) w przypadku zaoferowania czasu dojazdu poniżej 1 godziny zegarowej - oferta Wykonawcy zostanie odrzucona jako niezgodna z warunkami zamówienia;
b) w przypadku zaoferowania czasu dojazdu powyżej 3 godzin zegarowych - oferta Wykonawcy zostanie odrzucona jako niezgodna z warunkami zamówienia;
c) w przypadku gdy Wykonawca wykreśli, nie wpisze, pozostawi puste pole lub w inny sposób utrudni prawidłowe odczytanie oświadczenia woli w zakresie kryterium CZAS DOJAZU określonego przez Zamawiającego – Zamawiający w celu oceny oferty przyjmie 0 pkt natomiast w umowie przyjmuje się czas dojazdu w ciągu 1 godziny zegarowej.
4. Wykonawca jest zobowiązany złożyć w sposób czytelny, nie budzący wątpliwości w treści formularza ofertowego, oświadczenie woli w zakresie wskazanych kryteriów. Zgodnie z art. 223 ust. 1 […] Ustawy, niedopuszczalne jest prowadzenie między Zamawiającym a Wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty.
5. Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans maksymalnej liczby, przyznanych punktów
w oparciu o ustalone kryteria zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Przyznawanie ilości punktów poszczególnym ofertom odbywać się będzie wg następującej zasady:
B = CO + CzD
gdzie:
B – suma punktów badanej oferty przy zastosowanych kryteriach
CO – liczba punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium – CENA OFERTY
CzD – liczba punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium - CZAS DOJAZDU
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas dojazdu
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu z postępowania
2) spełniają warunki dotyczące: b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada aktualne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub licencję na wykonywanie transportu drogowego rzeczy, udzielone przez Starostę właściwego dla siedziby Wykonawcy zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym ( tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1539 ze zm.).
2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w/w warunek udziału w postępowaniu musi spełniać co najmniej jeden z wykonawców, który zrealizuje dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
3. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia: w zakresie podstaw wykluczenia:
1) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej;
2) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
3) oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 Ustawy;
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 Ustawy, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego;
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 Ustawy dotyczących zawarcia z innymi Wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji;
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 Ustawy;
4) oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w ust. 1 pkt 2, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, potwierdzające odpowiednio że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Dokument lub dokumenty o których mowa powyżej powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem,
3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt 2, zastępuje się je w całości lub części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument dotyczy, złożone pod przysięgą lub jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument dotyczy.
Ze względów technicznych pełna informacja znajduje się w dokumentach zamówienia pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1101851
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu w zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej o ile wynika to z odrębnych przepisów, Zamawiający żąda aktualne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub licencję na wykonywanie transportu drogowego rzeczy, udzielone przez Starostę właściwego dla siedziby Wykonawcy, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 1539 ze zm.).
Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 Ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
W odniesieniu do warunku dotyczącego uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, warunek jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie dotyczy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert:1) formularz ofertowy – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ;
2) oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ oraz niepodleganiu wykluczeniu z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 108 ustawy Pzp, art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2025 r., poz. 514) – zgodnie z załącznikiem nr 3 do SWZ. Oświadczenia stanowią dowód potwierdzający spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe, wskazane w SWZ. Oświadczenia składa się, pod rygorem nieważności w formie elektronicznej – w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;
3) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego - Pełnomocnictwo przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy pełnomocnictwo zostało wystawione w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z pełnomocnictwem w postaci papierowej, może dokonać mocodawca (osoba/osoby wystawiające pełnomocnictwo) lub notariusz – jeżeli dotyczy;
4) zobowiązanie podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów - o ile Wykonawca korzysta ze zdolności innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 Ustawy. Zobowiązanie lub inny podmiotowy środek dowodowy w opisywanym zakresie, przekazuje się w postaci elektronicznej, i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy zobowiązanie (inny podmiotowy środek dowodowy) zostało wystawione w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej - jeżeli dotyczy;
5) oświadczenie z zakresu art. 117 ust. 4 Ustawy, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy – załącznik do SWZ - jeżeli dotyczy;
6) Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia wraz z oświadczeniami, o których mowa w pkt 2, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu, zgodnie
z załącznikiem nr 3 do SWZ oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby – zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ - jeżeli dotyczy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani się złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo lub inny dokument z którego jednoznacznie wynika prawo do reprezentowania Wykonawcy, jeśli uprawnienie to nie wynika z ogólnodostępnych dokumentów rejestrowych lub z przepisów prawa a także w przypadku składania oferty przez podmioty wspólnie ubiegające się o zamówienie: konsorcjum, spółka cywilna.
4. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez Wykonawców, oświadczenie o którym mowa w art. 125 ustawy Pzp, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia - każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powyższe oznacza, że:
1) Oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 108 ustawy Pzp, art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp oraz art. 7 ust.1 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2025 r., poz. 514), musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – załącznik nr 3 do SWZ,
2) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie; dopuszcza się oświadczenie złożone łącznie, tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie składające ofertę lub przez pełnomocnika występującego w imieniu wszystkich podmiotów – załącznik nr 2 do SWZ.
3) Oświadczenie z zakresu art. 117 ust. 4 Ustawy Pzp, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy – załącznik do SWZ - jeżeli dotyczy.
5. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6. W odniesieniu do warunku dotyczącego uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, warunek jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
7. W przypadku, o którym mowa w ust. 6, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia /Wspólnicy spółek cywilnych dołączają odpowiednio do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy, tj. oświadczenie z zakresu art. 117 ust 4 ustawy Pzp - załącznik do SWZ - jeżeli dotyczy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Z Wykonawcą, którego oferta w wyniku badania będzie najkorzystniejsza, zostanie podpisana umowa. Wraz ze SWZ, Wykonawca otrzymał od Zamawiającego projekt umowy na wykonanie Zamówienia. Oświadczenie o gotowości zawarcia umowy z Zamawiającym na warunkach Projektu Umowy zawarte jest w treści Formularza ofertowego.2. Zamawiający przewiduje zmiany do treści niniejszej umowy na podstawie art. 455 Ustawy Pzp, projektowane zmiany do umowy w sprawie zamówienia publicznego, szczegółowy opis realizacji umowy, zawiera Projekt umowy - załącznik nr 4 do SWZ, stanowiący integralną część SWZ.
Ze względów technicznych pełna informacja znajduje się w dokumentach zamówienia pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1101851
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-05-21 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: 1. Ofertę należy złożyć za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1101851
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-05-21 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-06-19
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Ustala się następujące terminy realizacji przedmiotu zamówienia:1) rozpoczęcie: od dnia podpisania umowy, jednak nie wcześniej niż od dnia 01 lipca 2025 r.;
2) zakończenie w zakresie usuwania pojazdów z dróg w granicach administracyjnych powiatu zgierskiego: z chwilą wyczerpania łącznej kwoty przeznaczonej na realizację zamówienia nie później jednak niż do dnia 30 czerwca 2027 r.;
3) zakończenie w zakresie przechowywania usuniętych z dróg w granicach administracyjnych powiatu zgierskiego pojazdów na parkingu: z dniem dokonania formalności odbioru ostatniego z pojazdów, które zostały umieszczone na parkingu w trakcie realizacji przedmiotu umowy tj. w okresie od dnia 01 lipca 2025 r. do dnia 30 czerwca 2027 r.
2.Zamawiający określa termin wykonania datą kalendarzową – uzasadnienie: Określenie jednoznacznej daty zakończenia realizacji zamówienia w zakresie usuwania pojazdów z dróg wynika ze specyfiki przedmiotu zamówienia, potrzeby zapewnienia ciągłości świadczenia usług, obowiązku udzielania informacji właścicielom pojazdów, odpowiednim służbom i organom administracji publicznej o podmiocie realizującym przedmiotowe usługi i terminie obowiązywania umowy. Końcowa data realizacji umowy w zakresie usuwania pojazdów z dróg determinuje podejmowanie dalszych czynności administracyjnych przez Zamawiającego zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym.
INNE PRZETARGI Z ZGIERZA
- "Usuwanie z dróg na terenie powiatu zgierskiego pojazdów i ich przechowywanie na parkingu strzeżonym"
- Przygotowanie i dostawa obiadów dwudaniowych dla podopiecznych Dziennego Domu "Senior-WIGOR" oraz przygotowanie i dostawa całodobowego wyżywienia dla uczestników i mieszkańców COM w Zgierzu.
- Wyłonienie trenerów/specjalistów na realizację zadań w ramach projektu "Rodzina w komplecie " III CZĘŚĆ Klub Rodzica
- Sporządzenie planu ogólnego gminy Zgierz, prognozy oddziaływania na środowisko oraz opracowania ekofizjograficznego gminy Zgierz.
- ROBOTY BUDOWLANE - WYBURZENIE I SKRUSZENIE OK. 510M3 DROGI KOŁOWANIA NA LOTNISKU NOWY GLINNIK
- "Zaprojektowanie i wykonanie rozbudowy, przebudowy i remontu przychodni specjalistycznej wraz z zagospodarowaniem terenu WSS w Zgierzu"
więcej: przetargi w Zgierzu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Usuwanie z dróg na terenie powiatu zgierskiego pojazdów i ich przechowywanie na parkingu strzeżonym"
- Usługa holowania i parkowania pojazdów samochodowych silnikowych do celów procesowych na terenie KPP w Kazimierzy Wielkiej o masie całkowitej do 3,5 tony
- HOLOWANIE I PARKOWANIE POJAZDÓW I ICH CZĘŚCI ZABEZPIECZONYCH W CELACH PROCESOWYCH NA ZLECENIE KPP WEJHEROWO
więcej: Usługi holownicze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.