Ogłoszenie z dnia 2025-05-13
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00233272/01 - Modyfikacja z dnia 2025-05-15
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Opracowanie dok. kosztorysowo - projektowej wraz z niezbędnymi uzgodnieniami i pozwoleniami, zad pn."Odbudowa drogi powiatowej nr 3906F (ul. Młynarska w Szprotawie)wraz z odbudową obiektu mostoweg..."
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Żagański
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970770155
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Dworcowa 39
1.5.2.) Miejscowość: Żagań
1.5.3.) Kod pocztowy: 68-100
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 684709976
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: starostwo@powiatzaganski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatzaganski.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Opracowanie dok. kosztorysowo - projektowej wraz z niezbędnymi uzgodnieniami i pozwoleniami, zad pn."Odbudowa drogi powiatowej nr 3906F (ul. Młynarska w Szprotawie)wraz z odbudową obiektu mostoweg..."
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-88003b95-1128-4529-a3bc-ba94d5bca80a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00228701
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00031000/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.7 Sporządzenie dok pn. „Odbudowa drogi powiatowej nr 39016F(ul. Młynarska w Szprotawie) wraz z odbudową obiektu mostowego w km 0+043, odbudową muru oporowego oraz przebudową obiektu mostowego w km0+347”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-88003b95-1128-4529-a3bc-ba94d5bca80a3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: komunikacja w niniejszym postępowaniu odbywa się przy pomocy Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 16.9. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze”
(„Formularze do komunikacji”).
16.9.1. Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
16.9.2. W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone
kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym, mogą być opatrzone podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym (otaczającym).
16.10. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym
zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia (szczególnie SWZ) wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
16.11. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości
widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
16.12. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy
do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych
jako załączniki do jednego formularza).
16.13. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania
z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia
określa Regulamin Platformy e-Zamówienia. ZALECA SIĘ STOSOWANIE AKTUALNIE WSPIERANYCH WERSJI OPROGRAMOWANIA.
16.14. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem
Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego
dostępnego pod numerem telefonu (32) 77 88 999 lub drogą elektroniczną poprzez
formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl
w zakładce „Zgłoś problem”.
16.15. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację
Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia,
Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres
e-mail: zamowienia.publiczne@powiatzaganski.pl (nie dotyczy składania ofert w postępowaniu)
16.16. Wykonawca ma obowiązek śledzić informacje na Platformie. Podstawowym źródłem informacji jest platforma e-Zamówieni. Wykonawca musi zadbać by osoba składająca ofertę
i podejmująca działania w imieniu Wykonawcy posiadała stosowne uprawnienia w systemie
e-zamówienia i miała dostęp do przedmiotowego postępowania. Zamawiający nie ma możliwości indywidualnego kierowania informacji/korespondencji na wskazane w ofercie adresy mailowe poprzez system e-zamówienia.
SZCZEGÓŁOWO WYMAGANIA DOTYCZĄCE KORESPONDENCJI ZOSTAŁY OPISANE W PKT. 16 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 38.1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
a) Administratorem Państwa danych osobowych jest Starostwo Powiatowe w Żaganiu z siedzibą przy ul. Dworcowej 39, 68-100 Żagań, reprezentowane przez Starostę Żagańskiego, z którym można się skontaktować pisemnie na adres siedziby, telefonicznie: 68 477 7901
b) W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: iod@powiatzaganski.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych;
c) dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn.: Opracowanie dokumentacji kosztorysowo- projektowej wraz z niezbędnymi uzgodnieniami i pozwoleniami, zadania pn. „Odbudowa drogi powiatowej nr 3906F (ul. Młynarska w Szprotawie) wraz z odbudową obiektu mostowego w km 0+043, odbudową muru oporowego oraz przebudową obiektu mostowego w km 0+347” Nr ZP.272.9.2025 prowadzonym w trybie podstawowym;
d) odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych
e) dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
f) obowiązek podania danych osobowych bezpośrednio dotyczących Wykonawców jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
g) w odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
h) osoby, których dane przetwarzamy, w związku z prowadzeniem niniejszego postepowania mają:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do swoich danych osobowych;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania swoich danych osobowych;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają, że przetwarzanie danych osobowych ich dotyczących narusza przepisy RODO;
i) osobom, których dane przetwarzamy, w związku z prowadzeniem niniejszego postepowania nie przysługuje:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 38.1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
a) Administratorem Państwa danych osobowych jest Starostwo Powiatowe w Żaganiu z siedzibą przy ul. Dworcowej 39, 68-100 Żagań, reprezentowane przez Starostę Żagańskiego, z którym można się skontaktować pisemnie na adres siedziby, telefonicznie: 68 477 7901
b) W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: iod@powiatzaganski.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych;
c) dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn.: Opracowanie dokumentacji kosztorysowo- projektowej wraz z niezbędnymi uzgodnieniami i pozwoleniami, zadania pn. „Odbudowa drogi powiatowej nr 3906F (ul. Młynarska w Szprotawie) wraz z odbudową obiektu mostowego w km 0+043, odbudową muru oporowego oraz przebudową obiektu mostowego w km 0+347” Nr ZP.272.9.2025 prowadzonym w trybie podstawowym;
d) odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych
e) dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
f) obowiązek podania danych osobowych bezpośrednio dotyczących Wykonawców jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
g) w odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
h) osoby, których dane przetwarzamy, w związku z prowadzeniem niniejszego postepowania mają:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do swoich danych osobowych;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania swoich danych osobowych;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają, że przetwarzanie danych osobowych ich dotyczących narusza przepisy RODO;
i) osobom, których dane przetwarzamy, w związku z prowadzeniem niniejszego postepowania nie przysługuje:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.272.9.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
5.1. Przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie dokumentacji kosztorysowo - projektowej wraz z niezbędnymi uzgodnieniami i pozwoleniami, zadania pn. „Odbudowa drogi powiatowej nr 3906F (ul. Młynarska w Szprotawie) wraz z odbudową obiektu mostowego w km 0+043, odbudową muru oporowego oraz przebudową obiektu mostowego w km 0+347”
5.2. Przedmiot zamówienia obejmuje:
5.2.1. Wykonanie Dokumentacji Projektowej obejmującej wszelkie dokumenty niezbędne do uruchomienia postępowania o udzielenie zamówienia na roboty budowlane (w tym przedmiary robót i kosztorysy inwestorskie) i realizację inwestycji (w szczególności wielobranżowe projekty budowlane i wielobranżowe projekty wykonawcze, specyfikacje techniczną wykonania i odbioru robót), przy czym:
5.2.1.1. Przez Dokumentację Projektową należy rozumieć Projekt budowlany, Projekty wykonawcze, Specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, Przedmiar robót, Kosztorys inwestorski oraz Zbiorcze zestawienie kosztów,
5.2.1.2. Przez Projekt budowlany należy rozumieć Projekt budowlany wykonany zgodnie z przepisami Prawa budowlanego oraz rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego oraz wymaganiami Umowy,
5.2.1.3. Przez Projekt wykonawczy należy rozumieć opracowanie wykonane zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego określającymi zakres i formę projektu wykonawczego oraz wymaganiami Umowy,
5.2.1.4. Przez Specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych należy rozumieć opracowanie wykonane zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego określającymi zakres i formę specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz wymaganiami Umowy,
5.2.1.5. Przez Przedmiar robót należy rozumieć opracowanie wykonane zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego określającymi zakres i formę przedmiaru oraz wymaganiami niniejszej Umowy,
5.2.1.6. Przez Kosztorys inwestorski należy rozumieć opracowanie wykonane zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym oraz wymaganiami Umowy,
5.2.1.7. Przez Zbiorcze Zestawienie Kosztów należy rozumieć opracowanie zawierające zestawienie planowanych kosztów robót budowlanych wynikających z opracowanej Dokumentacji projektowej.
5.2.2. Wykonanie wielobranżowej inwentaryzacji do celów projektowych w zakresie niezbędnym do prawidłowej analizy stanu istniejącego i wykonania przedmiotu zamówienia,
5.2.3. Inwentaryzację zieleni kolidującej z inwestycją,
5.2.4. Projektant zobowiązany będzie do przygotowywania odpowiedzi na pytania zadane przez potencjalnych wykonawców, udzielania wyjaśnień dotyczących przedmiotu zamówienia oraz dokonywania jego ewentualnych modyfikacji (poprawek i uzupełnień), których konieczność wprowadzenia wynikać będzie z zadawanych pytań, a także wniesionych odwołań w terminie nie przekraczającym 3 dni roboczych od przekazania przez Zamawiającego pytań, chyba że niezbędne będzie szybsze udzielenie odpowiedzi, co Zamawiający wskaże Projektantowi.
5.2.5. Pełnienie nadzoru autorskiego w okresie realizacji przedsięwzięcia prowadzenia robót budowlanych obejmującego czynności w zakresie wymaganym przez przepisy Prawa budowlanego jak również polegających na:
a) opiniowaniu i uzgadnianiu dokumentacji wykonawcy robót budowlanych w zakresie związanym z dokumentacją projektową,
b) wyjaśnianiu wątpliwości wykonawcy robót budowlanych dotyczących dokumentacji projektowej – zarówno na etapie postępowania o wyłonienie wykonawcy, jak i w trakcie realizacji umowy,
c) sporządzania dodatkowych rysunków, jeżeli dokumentacja projektowa w niedostatecznym stopniu wyjaśnia rozwiązania techniczne,
d) oceny zgodności wykonanych robót budowlanych z dokumentacją projektową, uzgodnieniami projektanta,
e) wsparciu Zamawiającego w ocenie technicznej wystąpienia okoliczności związanych z koniecznością wykonania robót budowlanych dodatkowych, zamiennych, uzupełniających,
f) bieżące doradztwo wykonawcy w sprawach związanych z realizacją robót budowlanych,
g) pobytu na budowie oraz w innym miejscach związanych z prawidłowym pełnieniem nadzoru autorskiego,
h) udział w odbiorach robót budowlanych.
SZCZEGÓŁOWO SPOSÓB WYKONANIA ZAMÓWIENIA, ZAKRES RZECZOWY, ZAKRES PRAC PROJEKTOWYCH CZY OBOWIĄZKI WYKONAWCY ZOSTAŁY OPISANE W PKT. 5 SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71322300-4 - Usługi projektowania mostów
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 22.5. Zamawiający wybierze ofertę, która przedstawia najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba punktów przyznanych w oparciu o ustalone kryteria) zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
10.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:10.1.1. nie podlegają wykluczeniu;
10.1.2. spełniają warunki udziału w postępowaniu.
10.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają poniżej wskazane przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
10.2.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie
10.2.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile to wynika z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie
10.2.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie
10.2.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej DWIE dokumentacje projektowe
(w szczególności w zakresie branży mostowej, drogowej) dotyczące budowy, przebudowy, remontu lub modernizacji mostu wraz z drogą
o nawierzchni bitumicznej, o wartości inwestycji łącznie (most + droga), której dotyczyła jedna dokumentacja), nie mniejszej niż 5.000.000,00 zł brutto.
UWAGA!
1/ Zamawiający nie dopuszcza łączenia kilku inwestycji (kilku umów, tzn. wyk. dok. na most osobno i wyk. dok. na drogę osobno) celem osiągnięcia minimalnej wartości inwestycji 5.000.000,00 zł brutto w ramach jednej dokumentacji obejmującej most + drogę.
2/ W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie warunek może być spełniony przez co najmniej jednego z Wykonawców.
b) Warunek ten, w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, dysponuje lub będzie dysponować następującymi osobami:
b.1) minimum 1 osobą, która będzie pełniła funkcję projektanta specjalności mostowej, posiadającą:
- uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej mostowej,
- doświadczenie zawodowe - opracowanie co najmniej 1 dokumentacji projektowej na budowę lub przebudowę obiektu mostowego o rozpiętości nie mniejszej niż 20 metrów (odległość między skrajnymi podporami) ,
b.2) minimum 1 osobą, która będzie pełniła funkcję projektanta specjalności drogowej, posiadającą:
- uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowej,
- doświadczenie zawodowe - opracowanie co najmniej 1 dokumentacji projektowej na budowę lub przebudowę drogi PUBLICZNEJ o nawierzchni bitumicznej i długości drogi nie mniejszej niż 1 km.
Uprawnienia wydane zgodnie z art. 12, art. 12a oraz art. 14 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 418 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane (uprawniające do pełnienia konkretnej wymaganej przez Zamawiającego funkcji), które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 334).
UWAGA!
1/ W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie warunek może być spełniony przez, Wykonawców łącznie (wspólnie).
10.2.4.1. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 11.2.2. Potwierdzenie braku podstaw wykluczenia:
11.2.2.1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia przez Wykonawcę
z postępowania (zgodnie z zapisami w pkt 9 SWZ Wykonawca przedłoży:
a) Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 275 z późn. zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - (wzór oświadczenia Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP o przynależności lub braku przynależności do tej grupy kapitałowej stanowi formularz 3.2. do SWZ),
b) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji – wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem
11.3. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania, w tym na etapie składania ofert podlegających negocjacjom lub niezwłocznie po ich złożeniu wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych podmiotowych środków dowodowych, jeżeli wymagał ich złożenia
w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzień ich złożenia.
11.4. Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.
11.5. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w ppkt 11.2.2.1. lit b) SWZ i Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, O ILE WYKONAWCA WSKAZAŁ w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp dane umożliwiające dostęp do tych środków.
11.6. Jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w ppkt 11.2.2.1 lit b) SWZ, Zamawiający może żądać od Wykonawcy pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy. Przepisy te stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego.
11.7. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności podmiotowych środków dowodowych lub dokumentów, o których mowa w ppkt 11.2.2.1 lit b) SWZ pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski pobranych samodzielnie przez Zamawiającego podmiotowych środków dowodowych lub dokumentów.
11.8. Jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio podmiotowe środki dowodowe nie są już aktualne, Zamawiający może w każdym czasie wezwać Wykonawcę lub Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia.
WYKONAWCY ZAGRANICZNI - wykaz podmiotowych śr. dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu dla Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami RP został ujęty odpowiednio w pkt. 11 SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 11.2.1. Potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
11.2.1.1. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału
w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej i zawodowej: (zgodnie z warunkami opisanymi w ppkt 10.2.4 SWZ) Wykonawca przedłoży:
a) WYKAZ USŁUG wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3-ch lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane (wzór wykazu stanowi formularz 3.3. do SWZ).
- Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy usług, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
* okres ten liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert.
- dowody określające, czy usługi wskazane w wykazie zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy;
b) WYKAZ OSÓB, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór wykazu osób stanowi formularz nr 3.4 do SWZ),
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
18.6. Ofertę stanowi wypełniony interaktywny „Formularz ofertowy” udostępniony przez Zamawiającego na Platformie e-Zamówienia.18.7. Wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest złożyć za pośrednictwem Platformy:
1) Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp
2) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej tych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu lub braku podstaw wykluczenia. (jeżeli dotyczy)
3) Oświadczenie o tym, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy (art. 117 ust. 3 ustawy Pzp) – jeżeli dotyczy
4) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy bądź do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być sporządzone w oryginale w postaci elektronicznej i opatrzone odpowiednio kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez Mocodawcę lub notarialnie potwierdzona „kopia” cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu za „zgodność z oryginałem” przez Notariusza (jeżeli dotyczy)
5) Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (oryginał w postaci dokumentu elektronicznego) względnie do podpisania innych oświadczeń lub dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne , a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty.
6) Oryginał gwarancji lub poręczenia, jeśli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz, z uwzględnieniem postanowień niniejszej SWZ. (jeżeli jest wymagane wniesienie wadium w danym postępowaniu)
7) Uzasadnienie zastrzeżenia informacji jako Tajemnicy przedsiębiorstwa, o ile zastrzeżenie takie zostało złożone.
8) Równoważne przedmiotowe środki dowodowe, jeżeli Wykonawca powołuje się na rozwiązania równoważne
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
14.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.14.2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie
o którym mowa w ust. 14.6 składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postepowaniu.
14.3. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp (jeżeli Zamawiający wymaga takiego warunku) jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
14.4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia (jeżeli Zamawiający wymaga takiego warunku) Wykonawcy wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
14.4.1. Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, dostaw lub usług, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz odpowiednio:
a) o którym mowa w §9 ust. 1 pkt. 1 Rozporządzenia Ministra Rozwoju, pracy i technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawców, dotyczy robót budowlanych, w których wykonywaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył;
b) o którym mowa w §9 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia Ministra Rozwoju, pracy i technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawców, dotyczy dostaw lub usług, w których wykonywaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
14.4.2. Zamawiający informuje o treści przepisu art. 117 ust. 3 Pzp, zgodnie z którym w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
W związku z powyższym Wykonawca jest zobowiązany załączyć do oferty OŚWIADCZENIE z którego wynika, które usługi i roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy. (Wzór stosownego oświadczenia stanowi załącznik nr 2.2 do SWZ) i Zamawiający zaleca złożyć to oświadczenie właśnie w tym formularzu.
14.5. W przypadku, o którym mowa w pkt 14.3 i 14.4 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się
o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonują poszczególni wykonawcy.
14.6. Oświadczenie wstępne, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, SKŁADA KAŻDY
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, potwierdzając tym samym brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
14.7. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
14.8. Zgodnie z art. 445 ustawy Pzp Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należnego wykonania umowy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiany postanowień zawartej umowy oraz warunki dokonania zmian zostały określone w paragrafie 15 załącznika do SWZ - TOM II - wzór umowy.2. Szczegółowy zakres umowy został opisany w TOM II do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-05-21 08:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Składanie OFERT w niniejszym postępowaniu odbywa się przy pomocy Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-05-21 08:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-06-19
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Akceptowane będą faktury elektroniczne, stosowane będą płatności elektroniczne, informacje dla Wykonawców polegających na zasobach innych podmiotów oraz zamierzających powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom opisano w pkt. 13 SWZ, informacje dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia opisano w pkt. 14 SWZ, dodatkowa obligatoryjna przesłanka wykluczenia została opisana w pkt. 9.6 SWZ.INNE PRZETARGI Z ŻAGANIA
- Opracowanie dok. kosztorysowo - projektowej wraz z niezbędnymi uzgodnieniami i pozwoleniami, zad pn."Odbudowa drogi powiatowej nr 3906F (ul. Młynarska w Szprotawie)wraz z odbudową obiektu mostoweg..."
- Odbudowa mostu w ciągu drogi powiatowej nr 1077F w zakresie budowy nowych izbic wraz z odbudową drogi dojazdowej do mostu
- Przebudowa (modernizacja) nawierzchni drogi gminnej nr 007431F (ul. Przemysłowa) w m. Tomaszowo, gmina Żagań
- Przebudowa (modernizacja) nawierzchni drogi gminnej nr 007431F (ul. Przemysłowa) w m. Tomaszowo, gmina Żagań
więcej: przetargi w Żaganiu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania pn.: "Zabezpieczenie brzegu wiślanego przed postępującą erozją brzegową w m. Rakowo w km Wisły 595+000 - 597+000"
- Zwiększenie efektywności energetycznej budynków Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Twardogórze - budynek biurowo-administracyjny ul. Wrocławska 15 w Twardogórze
- Opracowanie dokumentacji projektowych dla inwestycji: Rozbudowa bud. ZSP Wilcza, Modernizacja kotłowni w bud. ZSP Pilchowice, Adaptacja i aranżacja pom. w bud. przy ul. K. Miarki 123A i B w Wilczy
- Usługa sprawowania nadzoru nad zgodnością realizowanych robót budowlanych z dokumentacją projektową dla zadania pn.: "Budowa infrastruktury rowerowej w ciągu ul. Bogumińskiej."
- Opracowanie dokumentacji projektowo kosztorysowej na budowę sieci kanalizacyjnej i wodociągowej w miejscowości Wierzchowisko wraz z przebudową drogi oraz budową chodnika
- Robota budowlana polegająca na wykonaniu robót remontowo - adaptacyjnych na potrzeby Oddziału Urologii COZL oraz pomieszczeń przyległych.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.