eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi MaszewoPełnienie funkcji Inwestora Zastępczego działającego na rzecz Zamawiającego przy realizacji Projektu: Budowa Gminnego Centrum Ratownictwa w Maszewie



Ogłoszenie z dnia 2025-05-10


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego działającego na rzecz Zamawiającego
przy realizacji Projektu: Budowa Gminnego Centrum Ratownictwa w Maszewie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Maszewo

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811684284

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Wolności

1.5.2.) Miejscowość: Maszewo

1.5.3.) Kod pocztowy: 72-130

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@maszewo.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.maszewo.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://maszewo.logintrade.net

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego działającego na rzecz Zamawiającego
przy realizacji Projektu: Budowa Gminnego Centrum Ratownictwa w Maszewie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2b045c44-c4e8-43fc-bc1d-14ab831e83df

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00225066

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-10

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00031705/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Nadzór inwestorski nad realizacją "Budowy Gminnego Centrum Ratownictwa w Maszewie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00186347

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.02.2025.MG

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest usługa pełnienia funkcji Inwestora Zastępczego (dalej Inwestora) polegająca na kompleksowej obsłudze Projektu pn.: Budowa Gminnego Centrum Ratownictwa w Maszewie.
Inwestor wykonując swoje czynności będzie działał w imieniu i na rzecz Zamawiającego zgodnie z zawartą umową.
Usługa Inwestora będzie dotyczyła wykonywania czynności w zakresie obejmującym wykonawstwo robót budowlanych i odpowiedzialności gwarancyjnej, a w szczególności:
- sprawdzenie kompletności projektu arch.-bud. i projektów branżowych oraz ich zaopiniowanie,
- zaopiniowanie harmonogramu rzeczowo – finansowego wykonania robót i jego zgodności z umową i SWZ,
- przygotowanie dokumentów prowadzenia budowy,
- zarządzanie procesem inwestycyjnym, a w szczególności organizację, nadzór, koordynację i zakończenie całego procesu inwestycyjnego związanego z realizacją inwestycji pn.: Budowa Gminnego Centrum Ratownictwa w Maszewie.
- wykonywanie wszelkich obowiązków i czynności jakie obciążają Zamawiającego z tytułu umów zawartych ze wszystkimi uczestnikami procesu inwestycyjnego, związanych z zarządzaniem i obsługą inwestycji w okresie jej realizacji aż do zakończenia i odbioru oraz jej rozliczenia, a w szczególności umów z wykonawcami robót budowlanych, a także obowiązków wynikających z prawa administracyjnego w związku z realizacją inwestycji, a w szczególności ustawy Prawo budowlane,
- pełnienie obowiązków nadzoru inwestorskiego i koordynowanie czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane,
- po wykonaniu i odbiorze robót budowlanych – Inwestor będzie sprawował kontrolę i nadzór nad wykonywaniem i przebiegiem przeglądów gwarancyjnych na wykonane roboty.
Inwestor będzie pełnić swoje obowiązki w oparciu o umowę zawartą z Zamawiającym. Szczegółowy zakres zadań Inwestora przedstawiony został w załączniku Nr 2 do SWZ, który nie wyklucza wykonywania również i innych czynności, które będą konieczne do prawidłowej realizacji umowy o roboty budowlane oraz zabezpieczenia interesów Zamawiającego.
Inwestor winien zapewnić odpowiedni personel wykonawczy - zespół wysoko kwalifikowanych specjalistów, inżynierów branżowych, posiadających stosowne kwalifikacje, odpowiednią wiedzę i doświadczenie, oraz zdolność do wykonywania zadań, spełniających wymagania określone przez Zamawiającego w SWZ.
Ilość i dobór specjalistów winien być nie tylko zgodny z wymaganiami Zamawiającego określonymi w umowie, ale winien być dokonany w sposób adekwatny do realizacji wszystkich obowiązków umownych.
Inwestor winien zapewnić odpowiednie środki techniczne do realizacji obowiązków umownych, nie tylko w zakresie wprost wskazanym w umowie, ale także w zakresie niezbędnym do prawidłowej realizacji zobowiązań bez względu na to, czy wymóg posiadania odpowiedniego rodzaju sprzętu został w umowie wskazany w sposób wyraźny.

4.5.3.) Główny kod CPV: 71300000-1 - Usługi inżynieryjne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71310000-4 - Doradcze usługi inżynieryjne i budowlane

71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego

71530000-2 - Doradcze usługi budowlane

71541000-2 - Usługi zarządzania projektem budowlanym

71244000-0 - Kalkulacja kosztów, monitoring kosztów

79110000-8 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający opublikował postępowanie w Biuletynie Zamówień Publicznych Nr 2025/BZP 00186347/01 z dnia 11.04.2025 r., ustalając termin składania ofert na dzień 28.04.2025 r.
Do tego dnia do godziny 10:00 złożono cztery oferty, spośród których oferta z najniższą ceną (178.350,00 zł), złożona przez Wykonawcę:
Przedsiębiorstwo Handlowo – Usługowe DARO
Dariusz Czapla
Borek 75
66-446 Deszczno
NIP 5992379889

podlega odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 8 , w związku z art. 224 ust. 6 ustawy Pzp.
Zamawiający wezwał ww. Wykonawcę w dniu 29.04.2025 r. do wyjaśnienia rażąco niskiej ceny, która jest niższa o 44,48% od średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert.
Do wyznaczonego przez Zamawiającego w wezwaniu terminu, do 7.05.2025 r., Wykonawca nie udzielił wyjaśnień.
Zgodnie z art. 224 ust. 6 ustawy Pzp odrzuceniu, jako oferta z rażąco niska ceną, podlega oferta wykonawcy, który nie udzielił wyjaśnień.
Ceny trzech pozostałych ofert (328.114,80 zł, 361.620,00 zł, 416.970,00 zł) przewyższają kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, tj. 250.000,00 zł a nie ma możliwości zwiększenia tej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty.

W tej sytuacji z uwagi na brak możliwości pokrycia zobowiązania środkami finansowymi, postępowanie na podstawie art. 255 pkt. 3 ustawy Pzp podlega unieważnieniu.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 178350,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 416970,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.