Og³oszenie z dnia 2025-05-08
Powi±zane og³oszenia:
- 2025/BZP 00301551/01 - Wynik z dnia 2025-07-01
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa budynku inwentarskiego - owczarni w Z³otnikach - Rolnicze Gospodarstwo Do¶wiadczalne Swadzim
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: UNIWERSYTET PRZYRODNICZY W POZNANIU
1.3.) Oddzia³ zamawiaj±cego: Rolnicze Gospodarstwo Do¶wiadczalne Swadzim
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 00000184400034
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Parkowa, 4
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Swadzim
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-080
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznañski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ar_swadzim@wp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://uprgdswadzim.wixsite.com/rgdswadzim
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa budynku inwentarskiego - owczarni w Z³otnikach - Rolnicze Gospodarstwo Do¶wiadczalne Swadzim
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-fb28ce15-b29c-4aed-a1a8-f71aca856983
2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00222961
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2025-05-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2025/BZP 00028149/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.2 Adaptacja owczarni w m. Z³otniki
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/pn/up_poznan3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/up_poznan
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Ofertê wraz z wymaganymi
dokumentami nale¿y umie¶ciæ na platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/up_poznan w wierszu
oznaczonym numerem sprawy oraz tytu³em zgodnym z niniejszym postêpowaniem.
Oferta sk³adana elektronicznie musi zostaæ podpisana elektronicznym podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym. W procesie sk³adania oferty za po¶rednictwem platformazakupowa.pl, Wykonawca powinien z³o¿yæ podpis bezpo¶rednio
na dokumentach przes³anych za po¶rednictwem platformazakupowa.pl. Zalecamy stosowanie podpisu na ka¿dym za³±czonym pliku
osobno. Zgodnie z art. 63 ust. 1 oraz ust. 2 ustawy Pzp, oferty, wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu oraz
o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust.1 sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w postaci lub formie elektronicznej i opatruje siê
odpowiednio w odniesieniu do warto¶ci postêpowania kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym.
Szczegó³owa instrukcja dla Wykonawców dotycz±ca z³o¿enia, zmiany i wycofania oferty znajduje siê na stronie internetowej pod
adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
Oferta, wniosek oraz przedmiotowe ¶rodki dowodowe (je¿eli by³y wymagane) sk³adane elektronicznie musz± zostaæ podpisane
elektronicznym kwalifikowanym podpisem lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W procesie sk³adania oferty, wniosku w
tym przedmiotowych ¶rodków dowodowych na platformie, kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpis zaufany lub podpis osobisty
Wykonawca sk³ada bezpo¶rednio na dokumencie, który nastêpnie przesy³a do systemu. Podpisy kwalifikowane wykorzystywane
przez Wykonawców do podpisywania wszelkich plików musz± spe³niaæ zapisy „Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w
sprawie identyfikacji elektronicznej i us³ug zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnêtrznym (eIDAS) (UE)
nr 910/2014 - od 1 lipca 2016 roku”. W przypadku wykorzystania formatu podpisu XAdES zewnêtrzny. Zamawiaj±cy wymaga
do³±czenia odpowiedniej ilo¶ci plików tj. podpisywanych plików z danymi oraz plików podpisu w formacie XAdES. Dokumenty i
o¶wiadczenia sk³adane przez Wykonawcê powinny byæ w jêzyku polskim, chyba ¿e w SWZ dopuszczono inaczej. W przypadku
za³±czenia dokumentów sporz±dzonych w innym jêzyku ni¿ dopuszczony, Wykonawca zobowi±zany jest za³±czyæ
t³umaczenie na jêzyk polski.
Maksymalny rozmiar jednego pliku przesy³anego za po¶rednictwem dedykowanych formularzy do: z³o¿enia, zmiany, wycofania
oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielko¶æ pliku to maksymalnie 500 MB.
Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf W celu
ewentualnej kompresji danych Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów:
a. .zip b. .7Z W¶ród formatów powszechnych a NIE wystêpuj±cych w rozporz±dzeniu wystêpuj±: .rar .gif .bmp .numbers .pages.
Dokumenty z³o¿one w takich plikach zostan± uznane za z³o¿one nieskutecznie.
Zamawiaj±cy zwraca uwagê na ograniczenia wielko¶ci plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi max 10MB, oraz na
ograniczenie wielko¶ci plików podpisywanych w aplikacji eDoApp s³u¿±cej do sk³adania podpisu osobistego, który wynosi max 5MB.
Ze wzglêdu na niskie ryzyko naruszenia integralno¶ci pliku oraz ³atwiejsz± weryfikacjê podpisu, zamawiaj±cy zaleca, w miarê
mo¿liwo¶ci, przekonwertowanie plików sk³adaj±cych siê na ofertê na format .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym PAdES.
Zaleca siê, aby komunikacja z Wykonawcami odbywa³a siê na Platformie za po¶rednictwem formularza “Wy¶lij wiadomo¶æ do
zamawiaj±cego”, nie za po¶rednictwem adresu email.
Podczas podpisywania plików zaleca siê stosowanie algorytmu skrótu SHA2 zamiast SHA1.
Je¶li Wykonawca pakuje dokumenty np. w plik ZIP zalecamy wcze¶niejsze podpisanie ka¿dego ze skompresowanych plików
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, zamawiaj±cy informuje, ¿e:
a) administratorem danych osobowych przekazywanych przez wykonawców jest Rolnicze Gospodarstwo Do¶wiadczalne Swadzim, reprezentowany przez Dyrektora mgr in¿. Arkadiusza Wojciechowicza
b) inspektorem ochrony danych osobowych w Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu jest Pan Tomasz Napiera³a tomasz.napierala@up.poznan.pl tel. 61 848-7799
c) uzyskane dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na Przebudowa budynku inwentarskiego - owczarni - II etap inwestycji, Z³otniki Rolnicze Gospodarstwo Do¶wiadczalne Swadzim (nr postêpowania RZS.262.2.2025) prowadzonym w trybie podstawowym, z art. 275 pkt 1 ustawy Pzp.
d) odbiorcami danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy Pzp
e) dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y okres obowi±zywania umowy;
f) podanie przez wykonawcê danych osobowych jest dobrowolne, lecz równocze¶nie jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
g) w odniesieniu do danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
h) wykonawcy oraz osoby, których dane osobowe zosta³y podane w zwi±zku z postêpowaniem posiadaj±:
na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych **;
na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych dotycz±cych narusza przepisy RODO;
nie przys³uguje Wykonawcom oraz osobom, których dane osobowe zosta³y podane w zwi±zku z postêpowaniem:
w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
______________________
* Wyja¶nienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, je¿eli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzaj±cego istnieje obowi±zek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych.
** Wyja¶nienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników.
*** Wyja¶nienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RZS.262.2.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: Przebudowa budynku inwentarskiego - owczarni w Z³otnikach, Rolnicze Gospodarstwo Do¶wiadczalne Swadzim, ul. Parkowa 4, 62-080 Tarnowo Podgórne
2. Dokumentacja projektowa wraz ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz przedmiarami.
3. Wykonawca odpowiedzialny jest za kompleksow± realizacjê przedmiotu zamówienia, w tym za: przebieg i terminowe wykonanie zamówienia, jako¶æ, zgodno¶æ z warunkami technicznymi i jako¶ciowymi okre¶lonymi dla przedmiotu zamówienia, spe³nienie innych wymagañ wynikaj±cych z obowi±zuj±cych przepisów prawa. Wykonawca ponosi pe³n± odpowiedzialno¶æ za realizacjê robót, a w przypadku wykonania ich niezgodnie z ustaw± Prawo budowlane, dokumentacj± projektow±, umow± lub w sytuacji uszkodzenia obiektu –Wykonawca jest zobowi±zany do przywrócenia stanu pierwotnego i usuniêcia powsta³ych usterek na w³asny koszt.
4. Zastosowane w przedmiarach robót i w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót wskazania pochodzenia wyrobów s³u¿± okre¶leniu standardów cech technicznych i jako¶ciowych. Wykonawca mo¿e zastosowaæ wskazany lub równowa¿ny inny wyrób spe³niaj±cy wymogi techniczne i jako¶ciowe oraz posiadaj±cy w³a¶ciwo¶ci u¿ytkowe nie gorsze ni¿ okre¶lone w Specyfikacji Technicznej. Zamawiaj±cy wskazuje, ¿e ciê¿ar udowodnienia równowa¿no¶ci jest obowi±zkiem Wykonawcy. Zamawiaj±cy nie uzna rozwi±zañ równowa¿nych, je¶li bêd± o gorszych ni¿ wskazane w za³±cznikach do Specyfikacji minimalnych wymaganiach jako¶ciowych, funkcjonalnych, technicznych i technologicznych.
5. Zamawiaj±cy stosowanie do tre¶ci art. 95 ust. 1 ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcê lub podwykonawcê na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych prace fizyczne bezpo¶rednio na placu budowy w zakresie realizacji zamówienia, je¿eli wykonanie tych czynno¶ci polega na wykonywaniu pracy w sposób okre¶lony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1465).
6. Nie dotyczy to osób pe³ni±cych samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 725).
7. Rodzaj czynno¶ci niezbêdnych do realizacji zamówienia, których dotycz± wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez wykonawcê lub podwykonawcê osób wykonuj±cych czynno¶ci w trakcie realizacji zamówienia, zosta³y opisane w STWiORB.
8. Wymagania dotycz±ce robót – wszystkie prace winny byæ zrealizowane zgodnie z przepisami, obowi±zuj±cymi normami, warunkami technicznymi i sztuk± budowlan±, przepisami bhp, ppo¿. oraz z zaleceniami inspektorów nadzoru. Roboty nale¿y prowadziæ zgodnie z wymogami zawartymi w przedmiarach robót, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robot budowlanych oraz wytycznymi zawartymi w SWZ i jej za³±cznikach oraz Umowie.
9. Uzasadnienie braku podzia³u zamówienia na czê¶ci:
Zamówienie obejmuje wykonanie robót budowlano-instalacyjnych i stanowi zwart± ca³o¶æ. Roboty budowlane, elektryczne i teletechniczne bêd± wykonywane równocze¶nie i wymagaj± bie¿±cej koordynacji w trakcie ich realizacji. Podzia³ na czê¶ci zak³óci ci±g³o¶æ prac oraz z uwagi na konieczno¶æ przekazywania terenu budowy kolejnym wykonawcom wyd³u¿y okres realizacji inwestycji i przysporzy problemów gwarancyjnych. Dzielenie zamówienia na czê¶ci jest nieuzasadnione z punktu widzenia ekonomicznego i technicznego.
10. Rozliczenie z Wykonawc± nast±pi w formie tabeli rozliczeniowej przy zastosowaniu cen jednostkowych zawartych w kosztorysie ofertowym.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45262700-8 - Przebudowa budynków
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
31682100-1 - Skrzynki elektryczne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45314310-7 - Uk³adanie kabli
31520000-7 - Lampy i oprawy o¶wietleniowe
31681300-6 - Obwody elektryczne
45312310-3 - Ochrona odgromowa
45331210-1 - Instalowanie wentylacji
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 160 dni
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób oceny ofert opisany zosta³ w Rozdziale 19 SWZ
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: D³ugo¶æ okresu gwarancji i rêkojmi za wady robót budowlanych, instalacyjnych
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Skrócenie terminu realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
W odniesieniu do tego warunku zamawiaj±cy wymaga:
- posiadania przez wykonawcê okre¶lonej zdolno¶ci kredytowej lub ¶rodków finansowych. Warunek w odniesieniu do sytuacji finansowej, zostanie spe³niony, je¶li Wykonawca wyka¿e, ¿e posiada ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± nie mniejsz± ni¿ 300.000,00 z³ (s³ownie: trzysta tysiêcy z³otych 00/100).
Zamawiaj±cy uzna wymóg za spe³niony, je¶li Wykonawca przedstawi informacjê banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, potwierdzaj±c± ¿e posiada zdolno¶æ kredytow± lub ¶rodki finansowe w wysoko¶ci nie mniejszej ni¿: 300.000,00 z³ (s³ownie: trzysta tysiêcy z³otych 00/100)
4. Zdolno¶ci technicznej lub zawodowej
a) Zamawiaj±cy uzna za spe³niony warunek, je¿eli Wykonawca wyka¿e, i¿:
w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, zrealizowa³ co najmniej jedn± robotê budowlan±, która obejmowa³a roboty ogólnobudowlane na budynku inwestarskim w zakresie wymiany dachu (monta¿ wi±zarów dachowych oraz pokrycia pap± termozgrzewaln± np. firesmart Duo na powierzchni minimum 800m2) o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 500.000 z³ brutto, która zosta³a wykonana w sposób nale¿yty, w tym zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczona,
Zamawiaj±cy zastrzega, i¿ przez jedna robotê budowlan± rozumie siê wykonanie robót budowlanych w ramach jednej umowy/kontraktu/zlecenia
.
Wykonawca przedstawi wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
UWAGA
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, wykonanie prac musi wykazaæ co najmniej jeden z konsorcjantów w ca³o¶ci. W sytuacji gdy wykonawca w celu spe³nienia warunku polegaæ bêdzie na zdolno¶ciach zawodowych innego podmiotu, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nim stosunków prawnych to wówczas taki podmiot musi spe³niæ warunek w ca³o¶ci i musi realizowaæ przedmiot zamówienia jako podwykonawca.
b) w zakresie dysponowania odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które zostan± skierowane przez Wykonawcê do realizacji zamówienia tj.:
Wykonawca dysponuje osobami posiadaj±cymi uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ, w specjalno¶ciach:
a) konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeñ - Kierownik budowy, - posiadaj±cym co najmniej piêcioletnie do¶wiadczenie zawodowe. Okres do¶wiadczenia nale¿y liczyæ od momentu uzyskania uprawnieñ budowlanych do dnia z³o¿enia oferty.
b) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych bez ograniczeñ, - posiadaj±cym co najmniej piêcioletnie do¶wiadczenie zawodowe. Okres do¶wiadczenia nale¿y liczyæ od momentu uzyskania uprawnieñ budowlanych do dnia z³o¿enia oferty.
c) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeñ, - posiadaj±cym co najmniej piêcioletnie do¶wiadczenie zawodowe. Okres do¶wiadczenia nale¿y liczyæ od momentu uzyskania uprawnieñ budowlanych do dnia z³o¿enia oferty.
Osoby zaproponowane do pe³nienia wyspecyfikowanych powy¿ej funkcji musz± pos³ugiwaæ siê biegle jêzykiem polskim w mowie i pi¶mie lub Wykonawca zapewni sta³± i profesjonaln± obs³ugê t³umaczy. Zamawiaj±cy mo¿e, na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli posiadanie przez wykonawcê sprzecznych interesów, w szczególno¶ci zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze Wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.
Uwagi:
Za uprawnienia budowlane odpowiadaj±ce wy¿ej okre¶lonym uznane zostan± uprawnienia, które wydane zosta³y na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów oraz odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane obywatelom pañstw cz³onkowskim Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub pañstw cz³onkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu – EFTA (strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym) z zastrze¿eniem, art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 ze zm.) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Z 2021 r., poz. 1646 ze zm.).
Dopuszcza siê uprawnienia równowa¿ne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia) – dla osób, które posiadaj± uprawnienia uzyskane przed dniem wej¶cia w ¿ycie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pe³nienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowa³y uprawnienia do pe³nienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych, aktualnych na dzieñ ich z³o¿enia:
wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;
Wykaz ma potwierdzaæ spe³nienie warunku opisanego w Rozdziale 14 ust. 4 ppkt. a) SWZ, zgodnie z za³±cznikiem nr 5 do SWZ.
Dowody potwierdzaj±ce nale¿yte wykonanie robót budowlanych, wykazanych w za³±czniku nr 5 do SWZ, o których mowa w Rozdziale 14 ust. 4. pkt. a) SWZ.
Za³±cznik nr 6 do SWZ wykaz osób o których mowa w Rozdziale 14 ust. 4 pkt. b) SWZ
Informacja z banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±ca wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, zgodnie z zapisem w Rozdziale 14 ust. 3 SWZ
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
Wype³niony formularz oferty – za³±cznik nr 1 do SWZ.Odpis lub informacjê z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru, w celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania. Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia dokumentów, o których mowa powy¿ej, je¿eli zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile wykonawca wskaza³ w formularzu oferty dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów
Je¿eli dotyczy:
a) Pe³nomocnictwo upowa¿niaj±ce do z³o¿enia oferty (umocowanie do reprezentowania wykonawcy) - je¿eli w imieniu wykonawcy dzia³a osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów okre¶laj±cych status prawny wykonawcy.
b) Pe³nomocnictwo dla osoby dzia³aj±cej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego – dotyczy ofert sk³adanych przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
c) Pe³nomocnictwo dla osoby dzia³aj±cej w imieniu podmiotu udostêpniaj±cego zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy Pzp lub podwykonawcy niebêd±cego podmiotem udostêpniaj±cym zasoby na takich zasadach.
O¶wiadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania – wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 2 do SWZ.
O¶wiadczenie Wykonawcy o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu - wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 3 do SWZ
Je¿eli dotyczy:
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia - o¶wiadczenie, sk³adane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego wynika, które roboty budowlane wykonaj± poszczególni wykonawcy (konsorcjanci).
Je¿eli dotyczy:
Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby – za³±cznik nr 4 do SWZ
Za³±cznik nr 7 do SWZ - O¶wiadczenie Wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (t.j. Dz.U 2024, poz. 1320ze zm.), w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez Zamawiaj±cego.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
Wykonawca, winien wnie¶æ wadium w wysoko¶ci wynosz±cej kwotê 20.000,00z³ (s³ownie: dwadzie¶cia tysiêcy z³otych) przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymaæ go nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±.2. Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2019 r. poz. 310 ze zm).
3. Wadium wniesione w pieni±dzu nale¿y z³o¿yæ przelewem bankowym na rachunek bankowy Zamawiaj±cego ING BSK SA O/Tarnowo Podgórne nr 80 1050 1533 1000 0022 3595 2856.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie niniejszego zamówienia.2. Wykonawcy musz± ustanowiæ Pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Wype³niaj±c formularz oferty, jak równie¿ inne dokumenty powo³uj±ce siê na „wykonawcê”; w miejscu „np. nazwa i adres wykonawcy” nale¿y wpisaæ dane wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
4. W ofercie powinien byæ podany adres do korespondencji i kontakt telefoniczny z Pe³nomocnikiem wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. Wszelka korespondencja dokonywana bêdzie wy³±cznie z podmiotem wystêpuj±cym jako Pe³nomocnik.
5. Przed podpisaniem umowy (w przypadku wyboru oferty), wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln± bêd± mieli obowi±zek przedstawiæ Zamawiaj±cemu kopiê umowy reguluj±cej ich wspó³pracê.
6. W odniesieniu do wymagañ postawionych przez zamawiaj±cego ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia oddzielnie musi udokumentowaæ, ¿e nie podlega wykluczeniu - ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego sk³ada o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp.
7. Sposób sk³adania dokumentów w ofercie wspólnej:
a) dokumenty dotycz±ce w³asnej firmy sk³ada ka¿dy z wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln± w imieniu swojej firmy,
b) dokumenty wspólne takie jak np. formularz oferty - sk³ada Pe³nomocnik wykonawców w imieniu wszystkich Wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln±.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia okre¶laj± istotne postanowienia umowy, które stanowi±za³±cznik nr 8 do SWZ
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-05-23 07:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/up_poznan
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-05-23 07:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2025-06-21
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa sieci wodoci±gowej na terenie gminy Ko³biel
- "Utworzenie Izby Przyjêæ dla dzieci na potrzeby Ponadregionalnego O¶rodka Onkologii Dzieciêcej w Centrum Kliniczno - Dydaktycznym przy ul. Pomorskiej 251 w £odzi na potrzeby SP ZOZ CSK UM w £odzi"
- Modernizacja sali gimnastycznej i zaplecza w Szkole Podstawowej w Gniewoszowie-Etap II
- Dostawa i monta¿ agregatów pr±dotwórczych
- "Zwiêkszenie dostêpno¶ci toalet w Wawerskim Centrum Kultury"
- "Przebudowa (modernizacja) drogi gminnej nr 108800L dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowo¶ci Chrzanów Czwarty"
wiêcej: Lampy i oprawy o¶wietleniowe »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.