eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WrocławPrzebudowa budynku F-13 Centrum Nauk o Żywności i Żywieniu z montażem instalacji gazowej naprawa stropów żelbetowych oraz naprawa zarysowań i spękań ścian działowych ETAP II PARTER



Ogłoszenie z dnia 2025-05-08

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa budynku F-13 Centrum Nauk o Żywności i Żywieniu z montażem instalacji gazowej naprawa stropów żelbetowych oraz naprawa zarysowań i spękań ścian działowych ETAP II PARTER

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: UNIWERSYTET PRZYRODNICZY WE WROCŁAWIU

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001867

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Cypriana Kamila Norwida 25

1.5.2.) Miejscowość: Wrocław

1.5.3.) Kod pocztowy: 50-375

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL514 - Miasto Wrocław

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zofia.golinska-zalewska@upwr.edu.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.upwr.edu.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa budynku F-13 Centrum Nauk o Żywności i Żywieniu z montażem instalacji gazowej naprawa stropów żelbetowych oraz naprawa zarysowań i spękań ścian działowych ETAP II PARTER

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-92748cee-5931-45de-b3f1-60bef38e8a23

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00222177

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-08

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00210122/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.9 Przebudowa budynku F-13 Centrum Nauk o Żywności i Żywienia Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu ul. Chełmońskiego 43 wraz z montażem instalacji gazowej – naprawa (wzmocnienie) stropów żelbetowych

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://upwr.logintrade.net/zapytania_email,197566,abff4a959419e2960f2762ffe0bf983f.html

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert,
wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się wyłącznie
przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, tj.: za pośrednictwem Platformy pod adresem:https://upwr.logintrade.net/zapytania_email,197566,abff4a959419e2960f2762ffe0bf983f.html
2. We wszelkiej korespondencji
związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem
postępowania nadanym przez Zamawiającego:A0CZZ000.240.25.2025.
3. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej, tj. przy użyciu Platformy wskazanej powyżej.
4. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje za pośrednictwem Platformy. Zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz
inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia będą udostępniane na Platformie.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja elektroniczna między
Zamawiającym a Wykonawcami (w tym składanie ofert) odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, tj. poprzez
Platformę, o której mowa w rozdziale 1 SWZ.
2. Korzystanie z Platformy przez Wykonawcę jest bezpłatne.
3. Aby zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SWZ, Wykonawca nie musi posiadać konta na Platformie.
4. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu posiadał (założył) konto na Platformie.
Wykonawca posiadający konto na Platformie ma dostęp do możliwości złożenia, zmiany, wycofania oferty, a także funkcjonalności
pozwalających na zadawanie pytań do treści SWZ oraz komunikację z Zamawiającym w pozostałych obszarach.
5. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, oświadcza, że akceptuje warunki
korzystania z Platformy, określone w Regulaminie na stronie: https://upwr.logintrade.net/rejestracja/regulamin.html oraz zobowiązuje
się korzystając z Platformy przestrzegać postanowień tego Regulaminu.
6. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i
oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Instrukcjach dla użytkowników dostępnych pod
adresem: https://upwr.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
7. Wymagania techniczne urządzeń informatycznych, niezbędnych do prawidłowego korzystania z Platformy opisane są na stronie:
https://upwr.logintrade.net/reg,info,wymaganiatechniczne.html oraz
https://upwr.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
7.1. Dopuszczalne przeglądarki internetowe: Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera;
7.2. Pozostałe wymagania techniczne:
a) dostęp do sieci internet;
b) obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest – ajax;
c) włączona obsługa JavaScript;
d) zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/s;
e) zainstalowany Acrobat Reader;
f) zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy.
8. Instrukcje korzystania z Platformy dostępne są pod adresem:
https://upwr.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
9. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z
Platformy, określone we wskazanej powyżej Instrukcji Użytkownika oraz zobowiązuje się korzystając z Platformy przestrzegać
postanowień tej Instrukcji.
10. Wsparcia technicznego w zakresie działania Platformy przetargowej udziela jej dostawca, tj.: Logintrade SA ul. Legnicka 57D,
lokal B/J, 54-203 Wrocław, nr tel. 71 787 35 34, e-mail: helpdesk@logintrade.net od poniedziałku do piątku (dni robocze) w godz.
8:00 – 16:00.
11. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy wynosi 150 MB.
12. Za datę wpływu oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii
dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przekazywanych w postępowaniu przyjmuje się datę ich wpływu na Platformę, tj.
datę i godzinę wyświetloną na koncie Zamawiającego.
13. Do połączenia używany jest szyfrowany protokół HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa się przy pomocy protokołu SSL. Certyfikat
SSL zapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez Internet.
14. Czas zapisywany jest w formacie YYYY-MM-DD HH:MM:SS. Czas przekazania danych jest to czas, w którym zostanie
potwierdzone złożenie oferty, dokumentu przez Wykonawcę. W wypadku Wykonawcy zalogowanego na Platformie, czas
przekazania danych jest to czas wysłania dokumentu, oferty przez Platformę. W wypadku wybrania opcji złożenia oferty bez
logowania, potwierdzenie odbywa się poprzez kliknięcie w link dostępny w wiadomości mailowej, która jest wysyłana automatycznie
do Wykonawcy po złożeniu oferty, dokumentu. Wiadomość otrzymuje Wykonawca na adres e-mail wskazany w formularzu po
kliknięciu w ikonę „Złóż ofertę".
15. Szczegóły w rozdziale 10 SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1, ze zm.), dalej „RODO”, informujemy, iż:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu z siedzibą przy ulicy C. K. Norwida
25, 50-375 Wrocław, NIP: 896-000-53-54, REGON: 000001867.
2) W sprawach związanych z Pani/Pana danymi osobowymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych za
pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: iod@upwr.edu.pl.
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia przedmiotowego
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięcia, jak również zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i jego archiwizacji.
4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania
w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp oraz podmioty, którym administrator powierzył przetwarzanie danych osobowych oraz
inne podmioty, które mają uzasadniony interes prawny bądź podstawę do udostępnienia im danych osobowych.
5) Pani/Pana dane osobowe w przypadku postępowań o udzielenie zamówienia publicznego będą przechowywane przez okres
oznaczony kategorią archiwalną wskazaną w Jednolitym Rzeczowym Wykazie Akt Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu. Dla
dokumentów wytworzonych w ramach krajowych jest to okres 5 lat, dla zamówień publicznych zamówień publicznych finansowanych
ze środków zewnętrznych (w tym Unii Europejskiej) jest to okres 10 lat. Natomiast umowy cywilnoprawne wraz z dokumentacją
dotyczącą ich realizacji, niezależnie od trybu, w jakim zostały zawarte, przechowywane są przez okres 10 lat. Okres
przechowywania liczony jest od 1 stycznia roku następnego od daty zakończenia sprawy. Po upływie okresu przechowywania
dokumentacja niearchiwalna podlega, po uzyskaniu zgody dyrektora właściwego archiwum państwowego, brakowaniu.
6) Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym,
określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje
niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
7) W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art.
22 RODO.
2. Jeżeli na etapie realizacji umowy nastąpi taka konieczność Zamawiający będzie wymagał podpisania umowy powierzenia danych
osobowych.
3. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych
osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki
2, 00-193 Warszawa.
4. Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Wykonawcy obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO
względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które
Zamawiający pośrednio pozyska od Wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z
wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Posiada Pani/Pan:
• na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
• na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie z
prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani
zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać
integralności protokołu postępowania oraz jego załączników;
• na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w
odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby
fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie
ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia;
• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: A0CZZ000.240.25.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Rodzaj zamówienia: robota budowlana.
2. Przedmiotem zamówienia jest: „Przebudowa budynku F-13 Centrum Nauk o Żywności i Żywieniu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, ul. Chełmońskiego 43 wraz z montażem instalacji gazowej – naprawa (wzmocnienie) stropów żelbetowych oraz naprawa zarysowań i spękań ścian działowych wraz ze zmianą tras instalacji sanitarnych i elektrycznych – ETAP II PARTER”.
3. Zamówienie należy wykonać zgodnie z następującymi dokumentami:
 SWZ,
 Decyzją nr 1258/2023 Prezydenta Wrocławia z dnia 22.06.2023 r dla „inwestycji przebudowy budynku F-13 Centrum Nauk o Żywności i Żywieniu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wraz z montażem instalacji gazowej”,
 Projektem Budowlanym – przebudowa budynku F-13 Centrum Nauk o Żywności i Żywieniu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wraz z montażem instalacji gazowej:
▪ część projekt architektoniczno-budowlany,
▪ część projekt techniczny,
 Inwentaryzacją,
 Koncepcją,
 Częścią konstrukcyjną:
▪ projekt wykonawczy – konstrukcja,
▪ specyfikacja techniczna,
 Częścią architektoniczno – instalacyjną:
▪ projekt wykonawczy branży architektonicznej,
▪ projekt wykonawczy branży elektrycznej,
▪ projekt wykonawczy branży sanitarnej,
▪ STWIOR.
 Opisem przedmiotu zamówienia wraz z załącznikami:
▪ przedmiar pomocniczy – architektura i konstrukcja,
▪ przedmiar pomocniczy – branża elektryczna,
▪ przedmiar pomocniczy – branża sanitarna.
 Tabelą Zbiorczego Zestawienia Kosztów.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

44000000-0 - Konstrukcje i materiały budowlane; wyroby pomocnicze dla budownictwa (z wyjątkiem aparatury elektrycznej)

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne

45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

45262300-4 - Betonowanie

45223100-7 - Montaż konstrukcji metalowych

45262330-3 - Roboty w zakresie naprawy betonu

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 140 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 1. Zamawiający
przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 w związku z art. 305 pkt 1 ustawy Pzp w wysokości 30%
wartości zamówienia.
2. Zamówieniami tymi objęty będzie następujący zakres: prace rozbiórkowe i demontażowe, prace konstrukcyjne, wykonanie instalacji sanitarnych, elektrycznych i teletechnicznych.
2. Zamawiający udzieli zamówienia, o którym mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 w związku z art. 305 pkt 1 ustawy Pzp, jeżeli:
3.1. Wykonawca będzie wykonywał/ wykona należycie zamówienie podstawowe,
3.2. Wykonawca zapewni wykonanie zamówienia, o którym mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 w związku z art. 305 pkt 1 ustawy Pzp, w standardzie nie gorszym niż zamówienie podstawowe.
3.3. Strony w ramach prowadzonych negocjacji dojdą do porozumienia co do ceny i terminu wykonania zamówienia, o którym mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 w związku z art. 305 pkt 1 ustawy Pzp.
3.4. Zamawiający będzie dysponował środkami finansowymi na realizację zamówienia, o którym mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 w związku z art. 305 pkt 1 ustawy Pzp.
3.5. Wykonawca przed udzieleniem zamówienia złoży oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, dotyczące braku przesłanek wykluczenia z postępowania w zakresie takim, jak określono
w postępowaniu dla zamówienia podstawowego.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 22

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie zawodowe kadry kierowniczej

4.3.6.) Waga: 18

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że:

1.4.1. należycie zrealizował w okresie ostatnich 5 lat wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 2 (dwie) roboty budowlane, z których każda:
a) polegała na budowie lub przebudowie, lub nadbudowie, lub rozbudowie, lub remoncie budynku o kubaturze min. 3 000 m3 oraz
b) obejmowała swym zakresem wzmocnienia konstrukcji żelbetowych oraz
c) miała wartość co najmniej 1 000 000 zł brutto

Wyjaśnienie:
a)przez pojęcie jednej roboty budowlanej należy rozumieć jedną umowę (kontrakt), wykonanie robót budowlanych w zakresie i o wartości wskazanej przez Zamawiającego;
b) do przeliczenia wartości występujących w innych walutach niż PLN Zamawiający jako kurs przeliczeniowy przyjmie średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP), z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, przy czym średnie kursy walut dostępne są pod następującym adresem internetowym: https://nbp.pl/statystyka-i-sprawozdawczosc/kursy/
c) Okres wyrażony w latach, o których mowa powyżej, liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.

1.4.2. do realizacji zamówienia skieruje osobę, która będzie pełnić następujące funkcję w zakresie pełnienia nadzoru nad prowadzonymi robotami oraz która posiada następujące uprawnienia i doświadczenie:
a) osobę, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń (udokumentowane prawo do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie, j.w) oraz minimum 8 letnie doświadczenie na stanowisku kierownika budowy/kierownika robót w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, która w swoim dorobku zawodowym posiada pełnienie ww. obowiązków przy budowie lub przebudowie:
• minimum 2-óch budynków o kubaturze każdego z budynków min. 5000 m3,

b) osobę, która będzie pełnić funkcję kierownika robót branży sanitarnej, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń (posiadającą udokumentowane prawo do pełnienia samodzielnej funkcji w budownictwie jw.) oraz minimum 5 letnie doświadczenie na stanowisku kierownika budowy/kierownika robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, która w swoim dorobku zawodowym posiada pełnienie ww. obowiązków przy budowie lub przebudowie:
• minimum 2-óch budynków o kubaturze każdego z budynków min. 5000 m3 ,

c) osobę, która będzie pełnić funkcję kierownika robót branży elektrycznej, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń (posiadający udokumentowane prawo do pełnienia samodzielnej funkcji w budownictwie jw.) oraz min. 5 letnie doświadczenie na stanowisku kierownika budowy/kierownika robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, która w swoim dorobku zawodowym posiada
pełnienie ww. obowiązków przy budowie lub przebudowie:
• minimum 2-óch budynków o kubaturze każdego z budynków min. 5000 m3 .

Wyjaśnienie:
• przez okres doświadczenia kierownika budowy/kierownika robót rozumie się: cały okres pełnienia obowiązków kierownika budowy/kierownika robót od protokolarnego przejęcia terenu budowy przed rozpoczęciem robót, do protokolarnego odbioru robót przez Inwestora;
• Kierownik budowy i kierownicy robót muszą posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2025 poz. 418) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
• W przypadku dysponowania osobami będącymi obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państwa członkowskiego Europejskiego Porozumieniu o wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, kwestie uprawnień należy rozpatrywać z uwzględnieniem art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2023 poz. 551) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 poz. 334).
.

2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia (przez dwóch lub więcej Wykonawców) Zamawiający uzna wymagany warunek dotyczący doświadczenia Wykonawcy, określony w pkt. 1.4.1 za spełniony, jeżeli przynajmniej jeden z Wykonawców spełni go samodzielnie (nie dopuszcza się łączenia potencjałów Wykonawców).
określony w pkt. 1.4.2 za spełniony, jeżeli jeden z Wykonawców spełni go samodzielnie lub Wykonawcy spełniają go łącznie (dopuszcza się łączenie potencjałów Wykonawców).
3. Zgodnie z art. 117 ust. 3 ustawy Pzp w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji, doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o wykonanie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4. Zgodnie z art. 116 ust. 2 ustawy Pzp oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5. Udostępnienie zasobów:
1.1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, w stosownych sytuacjach oraz
w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
1.2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
1.3. Podmiot udostępniający zasoby musi w odniesieniu do warunku określonego:
● w pkt. 1.4.1 spełnić go samodzielnie,
● w pkt. 1.4.2 spełnić go samodzielnie lub łącznie z Wykonawcą, lub innym podmiotem udostępniającym zasoby.
1.4. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 pkt 3 i 4 ustawy Pzp, a także bada, czy nie zachodzą, wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.
1.5. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
1.6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału
w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
1.7. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. aktualne na dzień
składania ofert oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania w zakresie wskazanym przez Zamawiającego (Zał. nr 2
do SWZ). W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie składa każdy z Wykonawców.
Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby składa także oświadczenie
podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu (Zał. nr 2 do SWZ).
Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż
5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia:
2. potwierdzających brak podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego:
2.1. odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
2.2. oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp w zakresie
podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp oraz art. 7
Ustawy sankcyjnej. Wzór oświadczenia stanowi Zał. nr 4 do SWZ.
3. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub
ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, przedstawienia podmiotowych
środków dowodowych, o których mowa w ust. 2 powyżej, dot. tych podmiotów.
4. W przypadku złożenia oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy z Wykonawców
składa podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w ust. 2 powyżej, dot. każdego z nich.
5. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast: informacji z
Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej- składa dokument lub dokumenty
wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego
likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność
gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury
przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące
przed ich złożeniem.
6. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument
dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 5 powyżej, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części
dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego
reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie ma
przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem
samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce
zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć. Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich
złożeniem.
7. Do podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp mających siedzibę lub miejsce
zamieszkania poza terytorium RP, ust. 5-6 powyżej stosuje się odpowiednio

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Do
oferty Wykonawca dołącza:
1. aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp: o spełnieniu warunków udziału w
postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego (zał. nr 2A do SWZ). W przypadku wspólnego ubiegania się o
zamówienie przez Wykonawców (konsorcjum, spółka cywilna), oświadczenie składa każdy z Wykonawców. Wykonawca, w
przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby wraz z oświadczeniem składa także
oświadczenia podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w
jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, składane na podstawie art. 117
ust. 4 ustawy Pzp, z którego wynika, które roboty budowalne wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi
Załącznik nr 2B do SWZ.
3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa zobowiązanie podmiotu
udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny
podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami
tych podmiotów.
4. Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym
niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia:
4.1. wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te
zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym
dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane
zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne
odpowiednie dokumenty.
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami,
wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
Okres wyrażony w latach lub miesiącach, liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert. Wzór wykazu stanowi
Załącznik nr 5 do SWZ.
4.2. wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za
świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami Wzór wykazu osób stanowi
Załącznik nr 5A do SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

1. Wykonawca, który oferuje rozwiązania równoważne do wskazanych znaków towarowych, patentów lub pochodzenie,
źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, jest obowiązany
wykazać w ofercie (udowodnić), że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez Zamawiającego
poprzez dołączenie do oferty, w szczególności następujących przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w
art. 104-107 ustawy Pzp, udowadniając, że proponowane przez niego rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają
wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia:
1.1. specyfikacja techniczna producenta odpowiednio produktu/sprzętu/elementu/podzespołu/procesu potwierdzająca, że
oferowany odpowiednio produkt/sprzęt/element/podzespół/proces równoważny posiada parametry przynajmniej na poziomie
takim jak wymaga Zamawiający.
1.2. Dokumenty mają być opisane w sposób niebudzący wątpliwości do jakiego rozwiązania równoważnego są dedykowane.
2. Wykonawca, który oferuje rozwiązania równoważne do wskazanych norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i
systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, jest obowiązany wykazać w
ofercie (udowodnić), że oferowane przez niego rozwiązanie równoważne spełnia wymagania określone przez
Zamawiającego poprzez dołączenie do oferty, w szczególności następujących przedmiotowych środków dowodowych, o
których mowa w art. 104-107 ustawy Pzp, udowadniając, że proponowane przez niego rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia:
a) certyfikaty wydane przez jednostkę oceniającą zgodność,
b) sprawozdania z badań przeprowadzonych przez jednostkę oceniającą zgodność.
2.1. Zamawiający zaakceptuje certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność.
2.2. Zamawiający akceptuje odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe inne niż te, o których mowa w ust. 2 powyżej, w
szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów
lub sprawozdań z badań, o których mowa w ust. 2 (w tym w ust. 2.1) powyżej, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim
terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany Wykonawca
udowodni, że wykonywane przez niego rozwiązania spełniają wymagania, cechy określone w opisie przedmiotu zamówienia
lub wymagania związane z realizacją zamówienia.
2.5. Dokumenty mają być opisane w sposób nie budzący wątpliwości do jakiego rozwiązania równoważnego w zakresie
normy, oceny technicznej, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych są dedykowane.
3. Wykonawca, który oferuje rozwiązania równoważne do wskazanych wydajności lub funkcjonalności obowiązany wykazać
w ofercie (udowodnić), że oferowany przez niego produkt spełnia wymagania określone przez Zamawiającego poprzez
dołączenie do oferty, w szczególności następujących przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104-
107 ustawy Pzp, udowadniając, że proponowane przez niego rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania
określone w opisie przedmiotu zamówienia, np.:
3.1. dokumenty, o których mowa w ust. 2
3.2. Dokumenty mają być opisane w sposób nie budzący wątpliwości do jakiego rozwiązania równoważnego w są
dedykowane.
4. W przypadku dokumentów, o których mowa w ust. 1-3 Zamawiający nie będzie wzywał na podstawie art. 107 ust. 2
ustawy Pzp do złożenia przedmiotowych środków dowodowych. Wykonawca jest zobowiązany złożyć je wraz z ofertą.
Złożenie dokumentów niezgodnych z wymaganiami Zamawiającego lub brak złożenia skutkować będzie odrzuceniem oferty
na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 2 lit. c) ustawy Pzp.
5.Przedmiotowe środki dowodowe sporządzone w języku obcym przekazuje się wraz z tłumaczeniem na język polski.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Oferta musi zawierać:
1. Formularz ofertowy (stanowiący treść oferty w wyjątkiem części stanowiącej Wykaz osób - na potwierdzenie spełnienia
warunku udziału w postępowaniu) sporządzony zgodnie ze wzorem (Zał. nr 1 do SWZ),
2. Tabela zbiorczego zestawienia robót (stanowiąca treść oferty) - Zał. nr 1A do SWZ.
3. Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania (Zał. nr 2 do
SWZ), złożone przez:
• Wykonawcę,
• każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (w przypadku wspólnego ubiegania się o
udzielenie zamówienia),
• każdy z podmiotów udostępniających Wykonawcy zasoby na zasadzie art. 118 ustawy Pzp (o ile Wykonawca polega na
zasobach innych podmiotów).
4. Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp o spełnieniu warunku udziału w postępowaniu (Zał. nr 2A do
SWZ), sporządzony pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej , złożone przez:
• Wykonawcę,
• każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (w przypadku wspólnego ubiegania się o
udzielenie zamówienia),
• każdy z podmiotów udostępniających Wykonawcy zasoby na zasadzie art. 118 ustawy Pzp (o ile Wykonawca polega na
zasobach innych podmiotów).
5. (jeżeli dotyczy) oświadczenie, składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego wynika, które roboty
budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy (Zał. nr 2B do SWZ) sporządzony w formie elektronicznej (tj.: w postaci
elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem
zaufanym, lub podpisem osobistym, złożone przez:
• Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie
zamówienia).
6. (jeżeli dotyczy) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby lub inny podmiotowy środek dowodowy, o którym mowa
w rozdziale 8 pkt 3 SWZ (Zał. nr 3 do SWZ).
7. (jeżeli dotyczy) Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy/
podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp jeżeli w imieniu Wykonawcy/podmiotu
udostępniającego zasoby działa osoba/osoby, której umocowanie nie wynika z informacji z Krajowego Rejestru Sądowego,
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru - zgodnie z pkt 2.4 lub 4.2
rozdziału 13 SWZ.
8. (jeżeli dotyczy) Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie dla pełnomocnika ustanowionego przez
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do reprezentowania ich w postępowaniu albo do
reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, jeżeli ofertę składają Wykonawcy
wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.
9. (jeżeli dotyczy) Wykazanie zastrzeżenia informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa – zgodnie z treścią rozdziału
13 pkt 3 SWZ.
10. (jeżeli dotyczy) W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych Wykonawca składa przedmiotowe środki dowodowe w szczególności, o których mowa w rozdziale 9 SWZ, udowadniające, że proponowane rozwiązania w równoważnym
stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
Wyjaśnienie:
Załączniki do SWZ są wzorami. Zamawiający zaleca ich użycie w składanej ofercie. Dopuszcza się zamieszczenie w ofercie
załączników opracowanych przez Wykonawcę, pod warunkiem, że ich treść będzie odpowiadała treści formularzy
załączonych do SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Wykonawca zobowiązany jest, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w wysokości : 10 000 zł (słownie:
dziesięć tysięcy złotych).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania
ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium
albo jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
4. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
4.1. pieniądzu;
4.2. gwarancjach bankowych;
4.3. gwarancjach ubezpieczeniowych;
4.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2024 r. poz. 419).
5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr rachunku 60 1020
5226 0000 6402 0719 9500
z dopiskiem: „Wadium - nr postępowania A0CZZ000 240.25.2025”
6. Wadium w formie pieniężnej winno znaleźć się na wskazanym rachunku Zamawiającego do terminu składania ofert.
Wadium wniesione w pieniądzu uznaje się za wniesione z chwilą jego wpłynięcia na wskazane konto Zamawiającego.
Dokument potwierdzający dokonanie przelewu zaleca się załączyć do oferty.
7. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
8. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2–4 ustawy Pzp,
Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
9. W przypadku wnoszenia wadium w formach innych niż pieniądz, tj. w formie dokumentu wadialnego w treści tego
dokumentu winno być zawarte:
9.1. nazwa dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub
instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib;
9.2. określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem;
9.3. określenie przedmiotu zamówienia;
9.4. kwotę gwarancji/poręczenia;
9.5. zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na
pierwsze pisemne wystąpienie Zamawiającego do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium w okolicznościach
określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp;
9.6. termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji (nie może być krótszy niż termin związania ofertą - z zastrzeżeniem, iż
pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
9.7. w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiający
wymaga, aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj.: zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji)
wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza
ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).
10. Szczegóły dotyczące wadium - rozdział 12 SWZ.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie niniejszego zamówienia. Wykonawcy występujący wspólnie (np.
spółki cywilne, konsorcja), zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy Pzp zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania
Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia
umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. Pełnomocnictwo musi być opatrzone przez osobę/osoby uprawnioną(-e) do jego udzielenia tj.: zgodnie z formą
reprezentacji każdego z Wykonawców kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym, lub podpisem
osobistym; przepis pkt. 2.4 powyżej stosuje się.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
4. Wykaz dokumentów i oświadczeń składanych wraz z ofertą, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia, został określony w rozdziale 8 lit. A SWZ, a w przypadku podmiotowych środków dowodowych, składanych na wezwanie Zamawiającego, został określony w rozdziale 8 lit. B SWZ.
5. Zamawiający będzie żądał, przed zawarciem umowy, kopii umowy regulującej współpracę wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Szczegóły dotyczące rodzaju, zakresu zmian umowy oraz warunków ich wprowadzania znajdują się w § 19 wzoru umowy
(Zał. nr 6 do SWZ).

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-05-23 12:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://upwr.logintrade.net/zapytania_email,197566,abff4a959419e2960f2762ffe0bf983f.html

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-05-23 12:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-06-21

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. Szczegóły dotyczące terminu i warunków realizacji przedmiotu zamówienia znajdują się w projektowanych postanowieniach umowy stanowiących – załącznik nr 6 do SWZ.
2. Planowane terminy realizacji:
2.1. Termin realizacji - łącznie do 20 tygodni od daty zawarcia umowy.
1.1. do 1 tygodnia od zawarcia umowy - przekazanie terenu budowy.
1.2. Termin wykonania robót budowlanych:
a) do 17 tygodni od daty przekazania terenu budowy - realizacja robót budowlanych, w tym w szczególności terminy pośrednie dla wykonania robót budowlanych:
• do 2 tygodni od przekazania terenu budowy - wykonanie prac nieuciążliwych, polegających m.in. na organizacji terenu budowy, pomiarach kontrolnych, uzgodnienie i zamawianie materiałów budowlanych, uzgodnienia z użytkownikiem i nadzorem inwestorskim,
• do 4 tygodni od przekazania terenu budowy - wykonanie słupa żelbetowego oraz konstrukcji stalowej,
• do 9 tygodni od przekazania terenu budowy - wykonanie wzmocnienia zewnętrznego stropów z taśm węglowych,
• do 13 tygodni od przekazania terenu budowy - wykonanie wzmocnień ścian murowanych,
b) do 1 tygodnia od daty zakończenia robót budowlanych - rozpoczęcie czynności odbiorowych.
c) do 1 tygodnia od daty rozpoczęcia czynności odbiorowych - zakończenie czynności odbiorowych.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.