eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ChmielnikModernizacja systemu przeciwpożarowego w Domu Pomocy Społecznej w Łagiewnikach



Ogłoszenie z dnia 2025-05-08

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja systemu przeciwpożarowego
w Domu Pomocy Społecznej w Łagiewnikach

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Dom Pomocy Społecznej w Łagiewnikach

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 292380810

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Łagiewniki 73

1.5.2.) Miejscowość: Chmielnik

1.5.3.) Kod pocztowy: 26-020

1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki

1.5.7.) Numer telefonu: 413542076

1.5.8.) Numer faksu: 413543050

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: administracja@dpslagiewniki.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lagiewniki.com.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

pomoc społeczna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Modernizacja systemu przeciwpożarowego
w Domu Pomocy Społecznej w Łagiewnikach

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9503b68a-8af4-4045-8d4b-f875a73a93b4

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00221762

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-08

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00076422/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Modernizacja systemu sygnalizacji pożarowej

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9503b68a-8af4-4045-8d4b-f875a73a93b4

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl , skrzynki ePUAP oraz poczty elektronicznej administrarcja@dpslagiewniki.com.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 ze zm.).


Informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych jest Dom Pomocy Społecznej w Łagiewnikach, Łagiewniki 73, 26-020 Chmielnik reprezentowany przez Dyrektora DPS. Przedstawicielem administratora danych jest Inspektor Ochrony Danych, e-mail: dpslagiewniki.insp.odo@vp.pl;
2. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu dopełnienia obowiązków określonych w art. 6 ust. 1 lit. e) RODO.
3. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
4. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie przepisów prawa przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania wskazanych w pkt. 2, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji lub innych przepisach prawa.
5. Dane udostępnione przez Panią/Pana nie będą podlegały udostępnieniu podmiotom trzecim. Odbiorcami danych będą tylko instytucje upoważnione z mocy prawa.
6. Dane udostępnione przez Panią/Pana nie będą podlegały profilowaniu.
7. Administrator danych nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: DPS.DN.271.2.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest modernizacja systemu sygnalizacji pożaru w Domu Pomocy Społecznej w Łagiewnikach polegająca na wymianie istniejącego systemu znajdującego się w oddziale mieszkalnym Nr IV i III oraz zsieciowanie wymienionego systemu z istniejącym w oddziale mieszkalnym Nr II systemem „SIMENS”. W pracach modernizacyjnych należy uwzględnić doposażenie istniejącej i modernizowanej centrali dla potrzeb połączeń sieciowych oraz należy uwzględnić możliwość późniejszej rozbudowy połączenia do Internetu po module zgodnym z rodzajem zainstalowanych w placówce central.
Wykonaną instalację należy dołączyć do systemu monitoringu pożarowego i przeprowadzić stosowne próby zadziałania systemu oraz przeprowadzić szkolenie dla personelu obsługującego system.
Mając na uwadze zlokalizowanie terenu budowy w czynnym obiekcie, Wykonawca wydzieli teren budowy tak, aby zapewnić całkowite bezpieczeństwo pracowników i mieszkańców Domu. Ponadto Wykonawca weźmie pod uwagę takie prowadzenie robót, aby jak najmniej kolidowało z prowadzoną w obiekcie działalnością.
Zamawiający wymaga udzielenia rękojmi i gwarancji na wykonane roboty, w tym użyte materiały na okres 24 miesiące (2 lata). Okres rękojmi i gwarancji na wykonane roboty budowlane rozpoczyna się od daty zakończenia robót potwierdzonych protokołem odbioru końcowego robót.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45312100-8 - Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 100 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Wykonawca podaje cenę oferty w PLN w formularzu ofertowym, sporządzonym wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ.
2. Podana przez Wykonawcę ryczałtowa cena oferty powinny zawierać wszystkie koszty bezpośrednie i pośrednie jakie wykonawca uważa za niezbędne do poniesienia dla terminowego i prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, zysk wykonawcy oraz wszelkie wymagane przepisami podatki i opłaty a w szczególności VAT, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Wykonawca winien uwzględnić przy określaniu ceny wszystkie posiadane informacje o przedmiocie zamówienia, a szczególnie informacje, wymagania i warunki podane w niniejszej specyfikacji warunków zamówienia.
3. Rozliczenie między wykonawcą a zamawiającym dokonywane będzie w złotych polskich (PLN). Zamawiający nie dopuszcza możliwości prowadzenia z Wykonawcą rozliczeń w innej walucie niż PLN.
4. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca zdobył wszelkie informacje, które są niezbędne do przygotowania oferty.
5. Zapłata nastąpi zgodnie z warunkami umowy.
6. Zamawiający informuje, iż nie jest czynnym podatnikiem podatku VAT w związku z czym naliczenie podatku leży po stronie Wykonawcy.
Przy wyborze ofert Zamawiający będzie się kierował kryterium oceny:
Kryteria oceny ofert:
Cena oferty w danej Części – 100%

Ilość punktów w kryterium cena – 100%
C = Cn/Cb x 100 x 100%
gdzie:
C = ilość punktów przyznana ofercie w kryterium CENA
Cn – oferowana najniższa cena oferty
Cb – oferowana cena w badanej ofercie
100 – wskaźnik stały
100% - procentowe znaczenie kryterium CENA
Przyjmuje się, że 1% = 1 punkt i tak zostanie przeliczona liczba punktów.

Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą liczbę punktów.

W toku badania i o wynagrodzenia ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń. Wykonawca będzie zobowiązany do przedstawienia wyjaśnień w terminie określonym przez Zamawiającego.
Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu.
W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, wezwie on Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.
Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę w terminie związania ofertą określonym w SWZ.
Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie Prawo zamówień publicznych oraz SWZ oraz zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane w niniejszym rozdziale kryterium wyboru ofert.
Zamawiający poprawi w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie, omyłki rachunkowe i inne w obliczeniu wynagrodzenia na zasadach określonych w Pzp.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy niepodlegający wykluczeniu oraz spełniający określone przez Zamawiającego na podstawie w art. 112 ust. 1 i 2 Pzp warunki.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się przez Wykonawców o zamówienie, Zamawiający dopuszcza możliwość łącznego spełnienia i dokumentowania warunków, o których mowa w ust. 1.
3. W odniesieniu do warunków dotyczących zdolności technicznej i zawodowej o zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy:
3.1. którzy dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:
̶ 1 osobę posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: elektrycznych i elektroenergetycznych i min. 5 letnie doświadczenie zawodowe po uzyskaniu stosownych uprawnień, który kierował minimum 2 robotami w zakresie montażu/modernizacji systemu SSP na obiektach użyteczności publicznej w ostatnich 3 latach,
̶ co najmniej 1 osobę z licencją zabezpieczenia technicznego z uprawnieniami do 1 kv,
̶ co najmniej 1 osobę z certyfikatem CNBOP dla potrzeb montażu i konserwacji systemów SSP.
Wykonawca musi posiadać certyfikat na montaż systemu SSP dla zaoferowanego produktu.
Zamawiający uznaje:
a) wskazane powyżej uprawnienia musza być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2025 r. poz. 418) oraz rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) oraz
b) uprawnienia obowiązujące wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawnych, a także
c) zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2025 r. poz. 418) zamawiający uznaje również wymagane uprawnienia budowlane nabyte w innych niż Rzeczpospolita Polska państwach członkowskich Unii Europejskiej, państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334).

3.2. wykonali w sposób należyty, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2025 r. poz. 418) i prawidłowo ukończyli w okresie ostatnich 5 lat przed dniem upływu terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum:
- dwie roboty budowlane – instalację systemu sygnalizacji pożaru (budowa, przebudowa, remont) o wartości co najmniej 200 000,00 zł brutto (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100) każda, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnych charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty potwierdzające wykonanie robót.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, warunek określony powyżej winien w całości spełnić co najmniej jeden z wykonawców.
W przypadku gdy Wykonawca wykonywał w ramach jednej umowy większy zakres robót, powinien wyodrębnić i podać zakres i wartość zamówienia, spełniającego warunek podany powyżej.
Pojęciom „budowa”, „przebudowa” i „remont” Zamawiający nadaje znaczenie wynikające z przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2025 r. poz. 418).
Informacje dotyczące przeprowadzenia przez Wykonawcę wizji lokalnej lub sprawdzenia przez niego dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia, o których mowa w art. 131 ust. 2 Pzp, jeżeli zamawiający przewiduje możliwość albo wymaga złożenia oferty po odbyciu wizji lokalnej lub sprawdzeniu tych dokumentów.
Zamawiający zobowiązuje Wykonawców do zapoznanie się z terenem inwestycji, istniejącymi obiektami i wszelkimi warunkami mogącymi mieć wpływ na prowadzenie robót modernizacyjnych. Przeprowadzenie wizji lokalnej jest elementem obowiązkowym w celu złożenia oferty.
W związku z powyższym wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. Koszt wizji lokalnej ponosi Wykonawca.
Wizja jest możliwa po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z Panią Małgorzatą Szumilas tel. 41 354-20-76 wew. 40 lub Panem Michałem Stępień tel.795 543 059 od poniedziałku do piątku w godz. 07:00 do 14:00. Podczas wizji Zamawiający nie będzie udzielał żadnych wyjaśnień. Ewentualne wątpliwości mogą być zgłaszane w trybie wniosków o wyjaśnienie treści SWZ. Uczestnictwo w wizji lokalnej potwierdzane jest przez Zamawiającego na Załączniku Nr 12 do SWZ, który należy złożyć wraz z ofertą.
4. Okoliczności uzasadniające wykluczenie z postępowania w oparciu o przepisy art. 108 ust. 1, z zastrzeżeniem art. 110 ust. 2, art. 109 ust. 1 pkt 4, 5 i 7-10 ustawy Pzp, zachodzące choćby względem pojedynczego Wykonawcy, dyskwalifikują całą grupę Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia.
5. Ocena spełniania ww. warunków zostanie przeprowadzona zgodnie z formułą spełnia – nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach dołączonych do oferty, zgodnie ze szczegółowym opisem rodzajów dokumentów i oświadczeń zawartym w IX rozdziale do SWZ. Z treści załączonych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, iż ww. warunki Wykonawca spełnił. Niespełnienie chociażby jednego z ww. warunków skutkować będzie odrzuceniem oferty Wykonawcy.
6. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawców, wobec których zachodzą przesłanki określone w art. 108 ust. 1 Pzp z zastrzeżeniem art. 110 ust. 2 Pzp. Na podstawie art. 108 ust. 1 Pzp.
7. z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy ponadto Wykonawcę w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury (art. 109 ust. 1 pkt 4 Pzp).
8. Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy ponadto Wykonawcę w stosunku, do którego zachodzą przesłanki określone w § 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r. poz. 507 ze zm.).
9. Wykonawca może zostać wykluczony przez Zamawiającego na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.
10. Wykonawca nie podlega wykluczeniu w okolicznościach określonych w ust. 6 pkt 1, 2 i 5 powyżej oraz w pkt. 7 powyżej, jeżeli udowodni Zamawiającemu, że spełnił łącznie następujące przesłanki:
1) naprawił lub zobowiązał się do naprawienia szkody wyrządzonej przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem, w tym poprzez zadośćuczynienie pieniężne;
2) wyczerpująco wyjaśnił fakty i okoliczności związane z przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem oraz spowodowanymi przez nie szkodami, aktywnie współpracując odpowiednio z właściwymi organami, w tym organami ścigania, lub zamawiającym;
3) podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom, wykroczeniom lub nieprawidłowemu postępowaniu, w szczególności:
a) zerwał wszelkie powiązania z osobami lub podmiotami odpowiedzialnymi za nieprawidłowe postępowanie Wykonawcy,
b) zreorganizował personel,
c) wdrożył system sprawozdawczości i kontroli,
d) utworzył struktury audytu wewnętrznego do monitorowania przestrzegania przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów,
e) wprowadził wewnętrzne regulacje dotyczące odpowiedzialności i odszkodowań za nieprzestrzeganie przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów.
11. Zamawiający bada i ocenia czy udostępnianie Wykonawcy przez inne podmioty zdolności technicznych lub zawodowych, pozwala na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunku udziału, o którym mowa w Rozdziale VIII SWZ oraz bada czy nie zachodzą, wobec tego podmiotu/tych podmiotów, podstawy wykluczenia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 3. Na wezwanie Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do złożenia oświadczeń i dokumentów wskazanych poniżej:
1) Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania:
a) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4 Pzp,
b) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Pzp o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616 ze zm.) z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - wzór stanowi zał. Nr 7 do SWZ.
2) Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
a) wykaz robót, o których mowa w Rozdziale VIII pkt 3.2 – wzór stanowi zał. nr 9 do SWZ,
b) wykaz osób, o których mowa w Rozdziale VIII pkt 3.1 - wzór stanowi zał. nr 10 do SWZ,
c) oświadczenie o uprawnieniach osób (zał. nr 11 do SWZ) skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca, wraz z ofertą, zobowiązany jest do złożenia, aktualnych na dzień składania ofert, oświadczeń i dokumentów tj.:
a) wypełnionego i podpisanego formularza ofertowego wg wzoru określonego w zał. Nr 1 do SWZ,
Zamawiający nie udostępnia interaktywnego formularza ofertowego na Platformie e-Zamówienia i należy zignorować komunikat pojawiający się przy składaniu oferty, iż „Postępowanie nie posiada opublikowanego formularza do tego etapu postępowania. Plik nazwa_pliku.pdf nie jest poprawnym formularzem interaktywnym wygenerowanym na Platformie”.
b) Wypełnionego i podpisanego formularza asortymentowo – cenowego – zał. Nr 1a do SWZ,
c) potwierdzenia odbycia wizji lokalnej – zał. Nr 12 do SWZ,
d) oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 125 ust. 1 w zw. z art. 273 ust. 2 Pzp wg wzoru określonego w zał. Nr 2 do SWZ,
e) oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu na podstawie art. 125 ust. 1 w zw. z art. 273 ust. 2 Pzp wg wzoru określonego w zał. Nr 3 do SWZ,
f) wykaz podwykonawców wraz z zakresem jaki zostanie im powierzony przy realizacji zamówienia na podstawie art. 118 ust. 3 Pzp wg wzoru określonego w zał. nr 5 do SWZ – jeśli dotyczy,
g) w przypadku, gdy Wykonawca ma polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest wykazać Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia na podstawie art. 118 ust. 3 Pzp wg wzoru stanowiącego zał. Nr 6 do SWZ oraz dokumenty wymienione w ust. 3 pkt 1) lit. a) poniżej. Wykonawca jest zobowiązany również do przedstawienia dokumentów dotyczących w szczególności: zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia; zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia oraz czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega, w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje przedmiot zamówienia, którego wskazane zdolności dotyczą – jeśli dotyczy,
h) pełnomocnictwa – o ile Wykonawca ustanawia pełnomocników do wykonywania czynności w postępowaniu,
i) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się udzielenie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – w przypadku, gdy ofertę składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 58 ustawy Pzp. Wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem.
Informacje zawarte w oświadczeniach stanowić będą wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający określone przez Zamawiającego na podstawie w art. 58 Pzp warunki, dotyczące:
a) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, do złożenia oświadczeń, o których mowa w ust. 1 lit. d) i e) powyżej zobowiązany jest każdy z Wykonawców występujących wspólnie,
b) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia oraz spełnienia – w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w dokumentach, o którym mowa w ust. 1 lit. d) i e) powyżej.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

Ustala się wadium w wysokości: 4 000,00 zł. (słownie: cztery tysięcy złotych 00/100).

Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach określonych w art. 97 ustawy Pzp:
a) pieniądzu,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2025 r. poz. 98).

Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Chmielniku nr 96 8483 0001 2001 0000 2519 0001 tytułem: ”Modernizacja systemu p.poż w DPS w Łagiewnikach” W TAKIM TERMINIE ABY WPŁYNĘŁY NA KONTO ZAMAWIAJĄCEGO NAJPÓŹNIEJ W PRZEDDZIEŃ TERMINU SKŁADANIA OFERT.

Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa powyżej, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.

Wykonawca składając ofertę w niniejszym postępowaniu zobowiązuje się do udzielenia dwuletniego okresu gwarancji. Oświadczenie gwarancyjne na roboty budowlane stanowi załącznik nr 8 do SWZ.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy niepodlegający wykluczeniu oraz spełniający określone przez Zamawiającego na podstawie w art. 112 ust. 1 i 2 Pzp warunki.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się przez Wykonawców o zamówienie, Zamawiający dopuszcza możliwość łącznego spełnienia i dokumentowania warunków, o których mowa w ust. 1.
3. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający określone przez Zamawiającego na podstawie w art. 58 Pzp warunki, dotyczące:
a) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, do złożenia oświadczeń, o których mowa w ust. 1 lit. d) i e) Rozdziału IX SWZ zobowiązany jest każdy z Wykonawców występujących wspólnie,
b) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia oraz spełnienia – w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w dokumentach, o którym mowa w ust. 1 lit. d) i e) Rozdziału IX SWZ.
Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się udzielenie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – w przypadku, gdy ofertę składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 58 ustawy Pzp. Wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem.
Informacje zawarte w oświadczeniach stanowić będą wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zmiany umowy określa paragraf 18 wzoru umowy - Załącznik nr 4 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-05-27 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-05-27 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.