Og³oszenie z dnia 2022-06-22
Powi±zane og³oszenia:
- 2022/BZP 00239560/01 - Modyfikacja z dnia 2022-07-05
- 2022/BZP 00299255/01 - Wynik z dnia 2022-08-10
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa, przebudowa i nadbudowa budynku Gminnego Centrum Kultury w Zaleszanach
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA ZALESZANY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 830409146
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: ul. Tadeusza Ko¶ciuszki 16
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Zaleszany
1.5.3.) Kod pocztowy: 37-415
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL824 - Tarnobrzeski
1.5.7.) Numer telefonu: 158459420
1.5.8.) Numer faksu: 158459424
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@zaleszany.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.zaleszany.biuletyn.net
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa, przebudowa i nadbudowa budynku Gminnego Centrum Kultury w Zaleszanach
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-82e0252c-f217-11ec-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00219376
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2022-06-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00024348/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.5 Rozbudowa, przebudowa i nadbudowa budynku Gminnego Centrum Kultury w Zaleszanach
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
http://www.zaleszany.biuletyn.net3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu miniPortalu, który dostêpny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAP dostêpnej pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej: ug@zaleszany.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1.Przez ¶rodki komunikacji elektronicznej rozumie siê ¶rodki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o ¶wiadczeniu us³ug drog± elektroniczn± (Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
2.Ofertê, o¶wiadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowe ¶rodki dowodowe, pe³nomocnictwa, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w ogólnie dostêpnych formatach danych, w szczególno¶ci w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt. Zamawiaj±cy zaleca format .pdf. Ofertê, a tak¿e o¶wiadczenie o jakim mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.Komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu miniPortalu, który dostêpny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAP dostêpnej pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej: ug@zaleszany.pl.
4.Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zobowi±zany jest posiadaæ konto na ePUAP. Wykonawca posiadaj±cy konto na ePUAP ma dostêp do nastêpuj±cych formularzy: „Formularz do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”.
5.Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy us³ug administracji publicznej (ePUAP).
6.Zgodnie z art. 67 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy podaje wymagania techniczne zwi±zane z korzystaniem z Platformy:
W celu korzystania z systemu miniPortal konieczne jest dysponowanie przez u¿ytkownika urz±dzeniem teleinformatycznym z dostêpem do sieci Internet. Aplikacja dzia³a na Platformie Windows, Mac i Linux. Specyfikacja po³±czenia, formatu przesy³anych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych:
- specyfikacja po³±czenia - Formularze udostêpnione s± za pomoc± protoko³u TLS 1.2;
- format danych oraz kodowanie miniPortal - Formularze dostêpne s± w formacie HTML z kodowaniem UTF-8;
- oznaczenia czasu odbioru danych – miniPortal - wszelkie operacje opieraj± siê o czas serwera i dane zapisywane s± z dok³adno¶ci± co do setnej czê¶ci sekundy;
- integracja z systemem ePUAP jest wykonana z wykorzystaniem standardowego mechanizmu ePUAP. W przypadku Wykonawcy wysy³aj±cego wniosek do Zamawiaj±cego, ESP Zamawiaj±cego automatycznie generuje Rodzaj Urzêdowego Po¶wiadczenia Odbioru czyli Urzêdowe Po¶wiadczenie Przed³o¿enia (UPP), które jest powi±zane z wysy³anym dokumentem. W UPP w sekcji „Dane po¶wiadczenia” jest zawarta informacja o dacie dorêczenia.
System dostêpny jest za po¶rednictwem nastêpuj±cych przegl±darek internetowych:
- Microsoft Internet Explorer od wersji 11.0;
- Mozilla Firefox od wersji 15;
- Google Chrome od wersji 20;
- Microsoft Edge.
7.Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
8.Za datê przekazania oferty, wniosków, zawiadomieñ, dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ oraz innych informacji przyjmuje siê datê ich przekazania na ePUAP.
9.Zamawiaj±cy przekazuje link do postêpowania oraz ID postêpowania jako za³±cznik do niniejszej SWZ – za³±cznik nr 11 do SWZ. Dane postêpowania mo¿na wyszukaæ równie¿ na li¶cie wszystkich postêpowañ w miniPortalu klikaj±c wcze¶niej opcjê „Dla Wykonawców” lub ze strony g³ównej z zak³adki Postêpowania.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych, dalej: RODO) informujê, i¿:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Zaleszany, której jednostk± organizacyjn± jest Urz±d Gminy w Zaleszanach, ul. Tadeusza Ko¶ciuszki 16, 37-415 Zaleszany;
2) Administrator Danych Osobowych, tj. w Gminie Zaleszany, której jednostk± organizacyjn± jest Urz±d Gminy w Zaleszanach, ul. Tadeusza Ko¶ciuszki 16, 37-415 Zaleszany zatrudnia Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym mo¿na siê kontaktowaæ pod numerem telefonu (15) 845-94-19 w. 29, e-mail: aperla@zaleszany.pl
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Rozbudowa, przebudowa i nadbudowa budynku Gminnego Centrum Kultury w Zaleszanach”; Nr sprawy: GKM.272.6.2022:
- osoba, której dane dotycz± wyrazi³a zgodê na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub wiêkszej liczbie okre¶lonych celów;
- przetwarzanie jest niezbêdne do wykonania umowy, której stron± jest osoba, której dane dotycz±, lub do podjêcia dzia³añ na ¿±danie osoby, której dane dotycz±, przed zawarciem umowy;
X przetwarzanie jest niezbêdne do wype³nienia obowi±zku prawnego ci±¿±cego na administratorze;
- przetwarzanie jest niezbêdne do ochrony ¿ywotnych interesów osoby, której dane dotycz±, lub innej osoby fizycznej;
- przetwarzanie jest niezbêdne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania w³adzy publicznej powierzonej administratorowi;
- przetwarzanie jest niezbêdne do celów wynikaj±cych z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronê trzeci±, z wyj±tkiem sytuacji, w których nadrzêdny charakter wobec tych interesów maj± interesy lub podstawowe prawa i wolno¶ci osoby, której dane dotycz±, wymagaj±ce ochrony danych osobowych, w szczególno¶ci gdy osoba, której dane dotycz±, jest dzieckiem.
Uzasadniony interes odnosi siê do…………………………………………………………………………………………..…
4) odbiorc± Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w o art. 74 ustawy Pzp oraz podmioty którym powierzono przetwarzanie danych osobowych na podstawie umowy;
5) Pani/Pana dane osobowe bêd±/nie bêd± przekazywane do pañstwa trzeciego/organizacji miêdzynarodowej na podstawie: ………………………nd………………………………………………………………
6) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane przez okres zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
7) posiada Pani/Pan prawo dostêpu do tre¶ci swoich danych (na podst. art. 15 RODO) oraz prawo ich sprostowania (na podst. art. 16 RODO), usuniêcia, ograniczenia przetwarzania (na podst. art. 18 RODO), prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofniêcia zgody w dowolnym momencie bez wp³ywu na zgodno¶æ z prawem przetwarzania (je¿eli przetwarzanie odbywa siê na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofniêciem;
8) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, i¿ przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy ogólnego rozporz±dzenia o ochronie danych osobowych;
9) Pani/Pana dane osobowe zosta³y pobrane …………………………………(wskazaæ od kogo lub sk±d i w zwi±zku z jakim dzia³aniem);
Pozosta³e informacje dotycz±ce RODO znajduj± siê w pkt "Informacje dodatkowe".
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GKM.272.6.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja inwestycji polegaj±cej na rozbudowie, przebudowie i nadbudowie budynku Gminnego Centrum Kultury w Zaleszanach.
2. W ramach zamówienia nale¿y wykonaæ nastêpuj±ce roboty budowlane i towarzysz±ce oraz dostawy tj.:
1) Roboty rozbiórkowe,
2) Roboty ziemne, fundamentowanie i konstrukcje ¿elbetowe,
3) ¦ciany piwnic,
4) ¦ciany fundamentowe,
5) ¦ciany parteru,
6) ¦ciany I piêtra,
7) ¦ciany attyki,
8) Mur oporowy wykoñczenia,
9) Posadzka na gruncie piwnica,
10) Posadzka na stropie nad piwnic±,
11) Posadzka na gruncie parter,
12) Posadzka na stropie nad parterem,
13) Stolarka okienna i drzwiowa,
14) Wykoñczenia piwnica,
15) Wykoñczenia parter,
16) Wykoñczenia I piêtro,
17) Warstwy dachu,
18) Elewacja,
19) Technologia kuchni,
20) Przebudowa linii kablowej nn i z³±cza kablowego ZK-4,
21) Przebudowa istniej±cej linii kablowej nN Zaleszany 2,
22) Przebudowa uk³adu pomiarowego,
23) Obwody WLZ oraz monta¿ rozdzielnic RG, R0, R1, R2, R3, RK, RDC,
24) Koryta kablowe siatkowe,
25) Instalacja elektryczna – o¶wietleniowa,
26) Instalacja elektryczna – gniazdowa i zasilania urz±dzeñ,
27) Sieæ komputerowa, instalacja CCTV IP,
28) Instalacja: alarmowa, odgromowa, fotowoltaiczna,
29) Instalacje elektryczne zewnêtrzne,
30) System o¶wietlenia sceny,
31) System nag³o¶nienia scenicznego i mowy,
32) Pomiary i próby,
33) Instalacja ogrzewania,
34) Instalacja ciep³a technologicznego,
35) Kot³ownia (czê¶æ grzewcza i wodna),
36) Instalacja wodoci±gowa, kanalizacji sanitarnej i technologicznej,
37) Przy³±cze wody i kanalizacji sanitarnej,
38) Instalacja kanalizacji deszczowej,
39) Uk³ady czerpne i wyrzutowe,
40) Uk³ady nawiewne i wywiewne,
41) Wentylatory,
42) Centrale wentylacyjne,
43) Izolacja termiczna,
44) Prace dodatkowe,
45) Rozruch regulacja,
46) Uk³ady ch³odzenia,
47) Zagospodarowanie terenu,
48) Wyposa¿enie pomieszczeñ biblioteki i GOK,
49) Wykonanie nasadzeñ,
50) Dostawa i monta¿ elementów dekoracyjnych,
51) Dostawa i monta¿ szybkiej stacji ³adowania samochodu elektrycznego,
52) Wyposa¿enie obiektu w wyposa¿enie p.po¿,
53) Wykonanie zaworu czerpalnego na zewn. budynku,
54) przy³±czenie ¶wiat³owodu,
55) Demonta¿ i ponowny monta¿ systemu syreny alarmowej.
56) Uzyskanie w imieniu inwestora wszelkich niezbêdnych uzgodnieñ i dokumentów wymaganych do otrzymania pozwolenia na u¿ytkowanie i uzyskanie pozwolenia na u¿ytkowanie,
57) ¶wiadectwo energetyczne obiektu,
58) Wykonanie instrukcji ewakuacji.
3. Szczegó³owy zakres prac niezbêdnych do wykonania zosta³ opisany w dokumentacji projektowej, STWiOR, SWZ wraz z za³±cznikami, wzorze umowy, oraz pomocniczo w przedmiarach robót.
4. Przedmiot zamówienia obejmuje te¿:
1) uzyskanie dopuszczenia do eksploatacji zainstalowanych urz±dzeñ (w tym odbioru UDT je¶li jest wymagany),
2) wykonanie innych robót i czynno¶ci, które by³y do przewidzenia na etapie przygotowania oferty, wynikaj±cych z Prawa Budowlanego, Polskich Norm, zasad wiedzy i sztuki budowlanej,
3) usuniêcie powsta³ych w czasie wykonywania robót odpadów,
4) koszt prac geodezyjnych i geotechnicznych,
5) przeszkolenie pracowników,
6) Koszty serwisowe za serwisowanie wbudowanych urz±dzeñ ponoszone w okresie gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady przez Wykonawcê.
7) wykonanie pozosta³ych robót budowlanych, us³ug i dostaw, okre¶lonych w dokumentacji projektowej i STWiOR oraz w opisie przedmiotu zamówienia, niezbêdnych do prawid³owego wykonania przedmiotu zamówienia,
8) wymiana czê¶ci, elementów poszczególnych urz±dzeñ instalacji wewnêtrznych oraz sieci zewnêtrznych wynikaj±cych z ich terminów gwarancyjnych i serwisowych, warunków eksploatacyjnych w okresie gwarancji na roboty budowlane,
9) przeprowadzenie wszelkich niezbêdnych odbiorów i prób w celu mo¿liwo¶ci zg³oszenia obiektu do u¿ytkowania, w tym odbioru UDT,
10) wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej,
11) opracowanie instrukcji p.po¿.,
12) uzyskaæ w imieniu Zamawiaj±cego wszelkie niezbêdne dokumenty i uzgodnienia wymagane do z³o¿enia wniosku o pozwolenie na u¿ytkowanie i uzyskanie pozwolenia na u¿ytkowanie.
13) Pod³±czenie instalacji fotowoltaicznej do sieci elektroenergetycznej w imieniu i na rzecz Zamawiaj±cego wraz ze zg³oszeniem przy³±czenia instalacji fotowoltaicznej do sieci dystrybucyjnej PGE Dystrybucja S.A. na podstawie wytycznych dostêpnych na stronie zak³adu.
14) Zg³oszenie w imieniu Zamawiaj±cego instalacji fotowoltaicznej i kot³owni do KP PSP w Stalowej Woli (o ile bêdzie taka konieczno¶æ).
15) Zg³oszenie w imieniu Zamawiaj±cego do UDT w szczególno¶ci wyposa¿enia kot³owni, wyposa¿enia kuchni, szybkiej stacji ³adowania samochodu elektrycznego,
16) Wyposa¿enie obiektu GCK w wyposa¿enie p.po¿.
17) Obs³uga archeologiczna i konserwatorska w przypadku wyst±pienia sytuacji, dla której taka obs³uga jest wymagana.
18) Wykonanie, utrzymanie i likwidacjê tymczasowej organizacji ruchu oraz poniesienie kosztów z tym zwi±zanych.
19) Zorganizowanie i przeprowadzenie niezbêdnych prób, badañ i odbiorów oraz poniesienie kosztów z tym zwi±zanych.
20) Uporz±dkowanie po zakoñczeniu robót terenu budowy, naprawa zniszczonych dróg dojazdowych do miejsca budowy po zakoñczeniu robót.
5. Wykonawca zobowi±zany jest do udzia³u w radach budowy i spotkaniach.
6. Okres rêkojmi równy jest okresowi gwarancji.
7. Zamawiaj±cemu przys³uguj± równie¿ uprawnienia z tytu³u rêkojmi za wady fizyczne.
8. W okresie obowi±zywania gwarancji Wykonawca zobowi±zany bêdzie do zawarcia umów oraz ponoszenia z tego tytu³u op³at za serwisowanie urz±dzeñ.
9. Zamawiaj±cy nie zapewnia pomieszczeñ socjalno – sanitarnych i biurowych na potrzeby Wykonawcy.
10. Zamawiaj±cy nie ponosi odpowiedzialno¶ci za sk³adowane materia³y i sprzêt.
11. Wymaga siê, aby zg³oszeni przez Wykonawcê kierownik budowy i kierownicy robót byli obecni na terenie budowy.
12. Wykonawca zobowi±zany jest do zapewnienia bezp³atnego uruchomienia, sprawdzenia i ewentualnej regulacji po uruchomieniu przedmiotu zamówienia.
13. Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu zamówienia ma charakter rycza³towy. Wynagrodzenie Wykonawcy, zgodne z warunkami wyp³at dofinansowania z Programu, bêdzie p³atne w trzech transzach:
1) Pierwsza transza w roku 2022 w wysoko¶ci odpowiadaj±cej wysoko¶ci czê¶ci udzia³u w³asnego Jednostki Samorz±du Terytorialnego – Gminy Zaleszany po zakoñczeniu wydzielonego etapu prac w ramach realizacji przedmiotu zamówienia –w kwocie nie ni¿szej ni¿ udzia³ w³asny wskazany we wniosku o dofinansowanie,
2) Druga transza w roku 2023, zgodnie z zapisami wstêpnej promesy dotycz±cej dofinansowania inwestycji/przedmiotu zamówienia z Rz±dowego Funduszu Polski £ad: Programu Inwestycji Strategicznych Nr Edycja2/2021/8382/PolskiLad, w wysoko¶ci nie wy¿szej ni¿ 50% kwoty dofinansowania/kwoty Promesy po zakoñczeniu wydzielonego etapu prac w ramach realizacji Inwestycji/przedmiotu zamówienia oraz (je¿eli dotyczy) czê¶ci udzia³u w³asnego Jednostki Samorz±du Terytorialnego – Gminy Zaleszany.
3) Trzecia transza w roku 2024, zgodnie z zapisami wstêpnej promesy dotycz±cej dofinansowania inwestycji/przedmiotu zamówienia z Rz±dowego Funduszu Polski £ad: Programu Inwestycji Strategicznych Nr Edycja2/2021/8382/PolskiLad, w wysoko¶ci pozosta³ej do zap³aty kwoty dofinansowania/kwoty Promesy po zakoñczeniu realizacji Inwestycji/przedmiotu zamówienia oraz (je¿eli dotyczy) czê¶ci udzia³u w³asnego Jednostki Samorz±du Terytorialnego – Gminy Zaleszany.
14. Wykonawca zobowi±zany jest zapewniæ finansowanie Inwestycji/przedmiotu zamówienia w czê¶ci niepokrytej udzia³em w³asnym Zamawiaj±cego, na czas poprzedzaj±cy wyp³aty z Promesy na zasadach wskazanych powy¿ej w ust. 31, z jednoczesnym zastrze¿eniem, ¿e zap³ata wynagrodzenia Wykonawcy Inwestycji/przedmiotu zamówienia w ca³o¶ci nast±pi po wykonaniu inwestycji/przedmiotu zamówienia w terminie nie d³u¿szym ni¿ 35 dni od dnia odbioru Inwestycji/przedmiotu zamówienia przez Zamawiaj±cego.
15. Zamawiaj±cy wymaga, aby Wykonawca udzieli³ gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady na okres nie krótszy ni¿ 5 lat i nie d³u¿szy ni¿ 10 lat.
16. W okresie obowi±zywania gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady Wykonawca zobowi±zany bêdzie do zawarcia umów oraz ponoszenia z tego tytu³u op³at za serwisowanie wbudowanych urz±dzeñ. Wykonawca zobowi±zany jest zawrzeæ umowy serwisowe w szczególno¶ci dla instalacji fotowoltaicznej, instalacji alarmowej, kot³a/kot³owni, systemu klimatyzacji i wentylacji, wyposa¿enia kuchni, systemu nag³o¶nienia i o¶wietlenia scenicznego i mowy, szybkiej stacji ³adowania samochodu elektrycznego, bram wjazdowych do gara¿y.
17. Materia³y uzyskane w trakcie robót przedstawiaj±ce warto¶æ u¿ytkow± lub materialn± zostan± przekazane Zamawiaj±cemu.
18. Wykonawca w ramach wynagrodzenia rycza³towego zobowi±zany jest ponadto wykonaæ us³ugê kruszenia gruzu powsta³ego w trakcie wykonywania robót rozbiórkowych kruszark± udarow± do frakcji 0-63 mm, przetransportowaæ powsta³y materia³ w miejsce wskazane przez Zamawiaj±cego na odleg³o¶æ do 20 km, a nastêpnie wbudowaæ w miejsce wskazane przez Zamawiaj±cego.
19. Wykonawca w ramach wynagrodzenia rycza³towego zobowi±zany jest zdemontowaæ istniej±cy kocio³ c.o. a po dokonaniu przegl±du, ewentualnej naprawy i ewentualnego serwisu, zamontowaæ i uruchomiæ kocio³ c.o. w miejscu wskazanym przez Zamawiaj±cego.
20. Wykonawca w ramach wynagrodzenia rycza³towego zobowi±zany jest zdemontowaæ istniej±cy system klimatyzacji a po dokonaniu przegl±du, ewentualnej naprawy i ewentualnego serwisu, zamontowaæ i uruchomiæ system klimatyzacji w miejscu wskazanym przez Zamawiaj±cego.
21. Dokumentacja projektowa uwzglêdnia potrzeby osób niepe³nosprawnych.
22. W za³±cznikach nr 18a i 18b do SWZ Zamawiaj±cy zawar³ wymagania minimalne dotycz±ce wyposa¿enia GCK.
23. Zamawiaj±cy wymaga aby w 2022r. Wykonawca zrealizowa³ co najmniej:
- wycinkê drzew,
- roboty rozbiórkowe,
- roboty stanu surowego,
o warto¶ci ³±cznej do 4 000 000,00 z³ brutto.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45236000-0 - Wyrównywanie terenu
45212300-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy artystycznych i kulturalnych obiektów budowlanych
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
44220000-8 - Stolarka budowlana
45430000-0 - Pokrywanie pod³óg i ¶cian
45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych
39141000-2 - Meble i wyposa¿enie kuchni
39314000-6 - Przemys³owy sprzêt kuchenny
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
09331200-0 - S³oneczne modu³y fotoelektryczne
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45312310-3 - Ochrona odgromowa
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urz±dzeñ sanitarnych
45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne
45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne
45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe
45331000-6 - Instalowanie urz±dzeñ grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45331110-0 - Instalowanie kot³ów
45331210-1 - Instalowanie wentylacji
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
39155100-4 - Wyposa¿enie bibliotek
39100000-3 - Meble
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielko¶æ lub zakres oraz warunki zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: 1. Zamówienia polegaj±ce na powtórzeniu podobnych us³ug lub robót budowlanych i powierzeniu ich dotychczasowemu Wykonawcy (tryb z wolnej rêki).
1.1. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ udzielania zamówieñ, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy, zamówienia polegaj±cego na powtórzeniu podobnych us³ug lub robót budowlanych do 30 % warto¶ci zamówienia podstawowego.
1.2. Zamówienie, o którym mowa w pkt. 1.1 zosta³o przewidziane w og³oszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego, jest zgodne z jego przedmiotem oraz ca³kowita warto¶æ tego zamówienia zosta³a uwzglêdniona przy obliczaniu jego warto¶ci.
1.3. Zamawiaj±cy udzieli zamówieñ polegaj±cych na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, m.in. w zakresie:
- roboty bran¿y budowlanej,
- roboty bran¿y sanitarnej,
- roboty bran¿y elektrycznej.
1.4. Zamówienie, o którym mowa w ust. 1.1. bêdzie realizowane w oparciu o warunki umowy podstawowej.
1.5. Zamawiaj±cy udzieli zamówieñ, o których mowa w art. 305 pkt 1 ustawy Pzp, pod warunkiem, ¿e dotychczasowy Wykonawca (Wykonawca realizuj±cy warunki umowy podstawowej):
a) realizowa³ roboty budowlane w terminie i z najwy¿sz± staranno¶ci±,
b) zapewni nie gorszy standard wykonywania nowego zamówienia ni¿ podstawowego,
c) zaakceptuje istotne warunki dotychczasowej umowy,
d) strony w wyniku negocjacji uzgodni± wynagrodzenie oraz termin wykonania takiego zamówienia.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: D³ugo¶æ okresu gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu na zasadach okre¶lonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki udzia³u w postêpowaniu.2. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy uzna ten warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e posiada ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± w kwocie 4 000 000,00 z³ (cztery miliony z³otych).
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Okre¶lenie warunków:
1 ) DO¦WIADCZENIE
Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wykona³ co najmniej 1 zamówienie odpowiadaj±ce swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia tj. roboty budowlane w zakresie budowy, przebudowy lub rozbudowy budynku, o warto¶ci zadania nie mniejszej ni¿ 5 000 000,00 z³ brutto, co winni potwierdziæ dowodami czy roboty te zosta³y wykonane w sposób nale¿yty. Zamawiaj±cy przez zamówienie rozumie jedn± umowê.
Przez zamówienie nale¿y rozumieæ:
– zamówienie rozpoczête i zakoñczone w w/w okresie
– zamówienie zakoñczone w w/w okresie, a rozpoczête wcze¶niej ni¿ w w/w okresie.
2) KADRA
Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e dysponuje kadr± techniczn± posiadaj±c± uprawnienia budowlane:
- kierownik budowy w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej z uprawnieniami bez ograniczeñ oraz co najmniej 3 letnie do¶wiadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy,
- kierownik robót instalacyjnych w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych z uprawnieniami bez ograniczeñ,
- kierownik robót instalacyjnych w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych z uprawnieniami bez ograniczeñ.
Przez uprawnienia budowlane rozumie siê uprawnienia wydane zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, lub odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrze¿eniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.)oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2021 poz. 1646).
3) SPRZÊT
Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e dysponuje nw sprzêtem:
- kruszarka udarowa do frakcji 0-63 mm – 1 szt.
- koparko – ³adowark± – 1 szt.
- samochód samowy³adowawczy – 1 szt.
- d¼wig – 1 szt.
3. Zamawiaj±cy, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotycz±cego zdolno¶ci technicznej lub zawodowej - dopuszcza ³±czne spe³nianie warunku przez Wykonawców.
4. Zamawiaj±cy mo¿e na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli posiadanie przez Wykonawcê sprzecznych interesów, w szczególno¶ci zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze Wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) O¶wiadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275 z pó¼n. zm.), z innym Wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego Wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej – za³±cznik nr 4 do SWZ;
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;
3) Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 2, sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e:
a) nie naruszy³ obowi±zków dotycz±cych p³atno¶ci podatków, op³at lub sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne,
b) nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem.
4) Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w pkt 3, lub gdy dokumenty te nie odnosz± siê do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4, art. 109 ust. 1 pkt 1, 2 lit. a i b oraz pkt 3 ustawy, zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub w czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania Wykonawcy. Dokument o którym mowa powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1)Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, porównywalnych z robotami budowlanymi stanowi±cymi przedmiot zamówienia, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty - za³±cznik nr 5 do SWZ;
2) Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami – za³±cznik nr 6 do SWZ.
3) Wykaz narzêdzi, wyposa¿enia zak³adu lub urz±dzeñ technicznych dostêpnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacj± o podstawie do dysponowania tymi zasobami – za³±cznik nr 7 do SWZ,
4) informacja banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±ca wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
nie dotyczy5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1)Formularz Ofertowy zgodnie z Za³±cznikiem nr 1 do SWZ – orygina³ podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.2) o¶wiadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ – za³±cznik nr 2 – w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;
3) o¶wiadczenia, o których mowa w Rozdziale XII ust. 9 SWZ – za³±cznik nr 2a (je¿eli dotyczy) – w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;
4) tabela cen elementów robót – za³±cznik nr 9 – w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;
5) zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, o którym mowa w Rozdziale XII ust. 3 SWZ – za³±cznik nr 3 (je¿eli dotyczy) – w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;
6) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pe³nomocnictwa (je¿eli dotyczy) – w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;
7) o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane lub us³ugi wykonuj± poszczególni Wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspólnie – Za³±cznik nr 10 (je¿eli dotyczy) – w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;
8) dowód wniesienia wadium – w przypadku wadium wnoszonego w formie porêczeñ lub gwarancji musi byæ z³o¿one jako orygina³ gwarancji lub porêczenia w postaci elektronicznej;
9) Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.
10)W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, sk³ada ka¿dy z Wykonawców – za³±cznik nr 2 do SWZ. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
11)W odniesieniu do warunku dotycz±cego do¶wiadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonuj± roboty budowlane, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
12)W przypadku, o którym mowa w pkt 11 Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które dostawy, us³ugi lub roboty budowlane wykonaj± poszczególni wykonawcy – Za³±cznik nr 10 do SWZ.
13)O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
14)Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, ponosz± solidarn± odpowiedzialno¶æ za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Wykonawca zobowi±zany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysoko¶ci:100 000 z³, (s³ownie: sto tysiêcy z³otych) do dnia 08.07.2022 r. do godziny 9:00 w formach okre¶lonych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp, tj.:
1) pieni±dzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
2. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
3. Wadium wnoszone w pieni±dzu wp³aca siê przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego:
Bank Spó³dzielczy w Zaleszanach Nr 09943900072001000003290005
z dopiskiem „Wadium - Rozbudowa, przebudowa i nadbudowa budynku Gminnego Centrum Kultury w Zaleszanach”.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniê¿nej zostanie przyjêty termin uznania rachunku Zamawiaj±cego.
4. Wadium wniesione w pieni±dzu zamawiaj±cy przechowuje na rachunku bankowym.
5. Wadium wnoszone w formie porêczeñ lub gwarancji musi byæ z³o¿one jako orygina³ gwarancji lub porêczenia w postaci elektronicznej i spe³niaæ co najmniej poni¿sze wymagania:
1) musi obejmowaæ odpowiedzialno¶æ za wszystkie przypadki powoduj±ce utratê wadium przez Wykonawcê okre¶lone w ustawie Pzp.
2) z jej tre¶ci powinno jednoznacznej wynikaæ zobowi±zanie gwaranta do zap³aty ca³ej kwoty wadium;
3) powinno byæ nieodwo³alne i bezwarunkowe oraz p³atne na pierwsze ¿±danie;
4) termin obowi±zywania porêczenia lub gwarancji nie mo¿e byæ krótszy ni¿ termin zwi±zania ofert± (z zastrze¿eniem i¿ pierwszym dniem zwi±zania ofert± jest dzieñ sk³adania ofert);
5) w tre¶ci porêczenia lub gwarancji powinna znale¼æ siê nazwa oraz znak przedmiotowego postêpowania – GKM.272.6.2022;
6) beneficjentem porêczenia lub gwarancji jest: Gmina Zaleszany, ul. T. Ko¶ciuszki 16, 37-415 Zaleszany,
6. Dowód wniesienia wadium winien byæ do³±czony do oferty.
7. Zamawiaj±cy dokonuje zwrotu wniesionego przez wykonawców wadium w trybach i na zasadach okre¶lonych w art. 98 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, sk³ada ka¿dy z Wykonawców – za³±cznik nr 2 do SWZ. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
3. W odniesieniu do warunku dotycz±cego do¶wiadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonuj± roboty budowlane, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
4. W przypadku, o którym mowa w ust. 3 Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które dostawy, us³ugi lub roboty budowlane wykonaj± poszczególni wykonawcy – Za³±cznik nr 10 do SWZ.
5. O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
6. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, ponosz± solidarn± odpowiedzialno¶æ za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiaj±cy, poza mo¿liwo¶ci± zmiany zawartej Umowy na podstawie art. 455 ustawy Pzp, przewiduje mo¿liwo¶æ dokonywania zmian postanowieñ zawartej Umowy, w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w nastêpuj±cych okoliczno¶ciach:1) zmiana terminów wykonania Umowy:
1.1) zmiany spowodowane nieprzewidzianymi w SWZ warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, które spowodowa³y niezawinione i niemo¿liwe do unikniêcia przez Wykonawcê opó¼nienie, w szczególno¶ci:
a) wyst±pienie w trakcie prowadzenia robót klêsk ¿ywio³owych,
b) natrafienie w trakcie prowadzenia robót na niewypa³y i niewybuchy,
c) konieczno¶æ wykonania wykopalisk archeologicznych,
d) wyst±pienie odmiennych od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych,
e) wyst±pienie odmiennych od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególno¶ci istnienie niezinwentaryzowanych lub b³êdnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych lub podziemnych urz±dzeñ, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych;
1.2) zmiany bêd±ce nastêpstwem okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, które spowodowa³y niezawinione i niemo¿liwe do unikniêcia przez Wykonawcê opó¼nienie, w szczególno¶ci:
a) wstrzymanie robót przez Zamawiaj±cego,
b) konieczno¶æ usuniêcia b³êdów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót,
1.3) konieczno¶æ wykonania robót zamiennych lub zamówieñ dodatkowych;
1.4) zmiany bêd±ce nastêpstwem dzia³ania lub braku dzia³ania organów administracji i innych podmiotów o kompetencjach zbli¿onych do organów administracji, w szczególno¶ci eksploatatorów infrastruktury oraz w³a¶cicieli gruntów pod inwestycjê, które spowodowa³y niezawinione i niemo¿liwe do unikniêcia przez Wykonawcê opó¼nienie, w szczególno¶ci:
a) przekroczenie zakre¶lonych przez prawo lub regulaminy, a je¶li takich regulacji nie ma - typowych w danych okoliczno¶ciach, terminów wydawania przez organy administracji lub inne podmioty decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ itp.,
b) odmowa wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcê, w tym odmowa udostêpnienia przez w³a¶cicieli nieruchomo¶ci do celów realizacji inwestycji;
1.5) zmiany spowodowane przez zagro¿enie wp³ywaj±ce na bezpieczeñstwo ¿ycia, zdrowia, mienia, lub robót na terenie budowy, lub s±siaduj±cych nieruchomo¶ci, a przedstawiciel inwestora wyda³ wykonawcy polecenie wykonania robót, usuniêcia wad lub podjêcia innych czynno¶ci w celu wyeliminowania lub zmniejszenia zagro¿enia, je¶li konieczno¶æ polecenia wynik³a z przyczyn le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego;
1.6) zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, które spowodowa³y niezawinione i niemo¿liwe do unikniêcia przez Wykonawcê opó¼nienie, w szczególno¶ci:
a) klêsk ¿ywio³owych,
b) warunków atmosferycznych odbiegaj±cych od typowych dla danej pory roku, uniemo¿liwiaj±cych prowadzenie robót budowlanych, prac geologicznych, przeprowadzenie prób i sprawdzeñ, dokonywanie odbiorów,
1.7) inne przyczyny zewnêtrzne niezale¿ne od Zamawiaj±cego oraz Wykonawcy skutkuj±ce brakiem mo¿liwo¶ci prowadzenia robót lub prac lub wykonywania innych czynno¶ci przewidzianych Umow±, które spowodowa³y niezawinione i niemo¿liwe do unikniêcia przez Wykonawcê opó¼nienie.
W przypadku wyst±pienia którejkolwiek z okoliczno¶ci wymienionych w ust. 1 pkt 1) termin wykonania Umowy mo¿e ulec odpowiedniemu przed³u¿eniu o czas niezbêdny do zakoñczenia wykonywania jej przedmiotu w sposób nale¿yty, nie d³u¿ej jednak ni¿ o okres trwania tych okoliczno¶ci. Wykonawca nie mo¿e ¿±daæ zwiêkszenia wynagrodzenia lub zwrotu innych kosztów bezpo¶rednich lub po¶rednich spowodowanych przestojem lub d³u¿szym czasem wykonywania Umowy.
Pozosta³e informacje dotycz±ce zmiany umowy opisane zosta³y we wzorze umowy - Za³±cznik nr 8 do SWZ.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-07-08 09:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê wraz z za³±czonymi dokumentami i o¶wiadczeniami za po¶rednictwem "Formularza do z³o¿enia oferty" dostêpnego na ePUAP i udostêpnionego równie¿ na miniPortalu: https://miniportal.uzp.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-07-08 11:00
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-08-06
8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do negocjacji: 3
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiaj±cy zamierza stosowaæ w celu ograniczenia liczby wykonawców:
- cena oferty,- d³ugo¶æ okresu gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady.
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Uzupe³nienie do pkt 3.15 RODO:10) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
11) Pani/Pana dane nie bêd± przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym równie¿ w formie profilowania.
12) nie przys³uguje Pañstwu:
− w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pañstwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO, tj. przetwarzanie jest niezbêdne do wype³nienia obowi±zku prawnego ci±¿±cego na administratorze.
Strony umowy (Zamawiaj±cy i Wykonawca) zobowi±zane s± do poddania ewentualnych sporów we wzajemnych relacjach o roszczenia cywilnoprawne w sprawach, w których zawarcie ugody jest dopuszczalne, mediacjom lub innemu polubownemu rozwi±zaniu sporu przed S±dem Polubownym przy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej, wybranym mediatorem albo osob± prowadz±c± inne polubowne rozwi±zanie sporu.
TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
1. Zamawiaj±cy wymaga, aby zamówienie zosta³o wykonane w terminie 24 miesiêcy od dnia podpisania umowy.
2. Szczegó³owe wymagania dotycz±ce terminu realizacji umowy uregulowane s± we wzorze umowy stanowi±cej za³±cznik nr 8 do SWZ.
3. Za termin zakoñczenia robót uznaje siê wykonanie ca³o¶ci przedmiotu zamówienia wraz z przeprowadzeniem niezbêdnym odbiorów czê¶ciowych, prób, badañ i sprawdzeñ oraz uzyskanie wszystkich wymaganych opinii i decyzji niezbêdnych do rozpoczêcia u¿ytkowania zainstalowanych urz±dzeñ i samego obiektu (w tym pozwolenia na u¿ytkowanie).
Zgodnie z art. 310 pkt 1) ustawy Pzp Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ uniewa¿nienia przedmiotowego postêpowania, je¿eli ¶rodki, które Zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane.
Zamawiaj±cy wyklucza z postêpowania Wykonawcê w przypadku, gdy zachodz± wobec niego przes³anki wykluczenia z postêpowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. poz. 835).
Zadanie pn. „Rozbudowa, przebudowa i nadbudowa budynku Gminnego Centrum Kultury w Zaleszanach” dofinansowane jest ze ¶rodków Rz±dowego Funduszy Polski £ad: Program Inwestycji Strategicznych – edycja druga. Regulamin naboru wniosków o dofinansowanie edycja Nr 2 w ramach Rz±dowego Funduszu Polski £ad: Program Inwestycji Strategicznych, uchwa³a nr 84/2021 Rady Ministrów z 1 lipca 2021 r. w sprawie ustanowienia Rz±dowego Funduszu Polski £ad: Programu Inwestycji Strategicznych, Uchwa³a nr 176/2021 Rady Ministrów z 28 grudnia 20021 r. zmieniaj±ca uchwa³ê w sprawie ustanowienia Rz±dowego Funduszu Polski £ad: Programu Inwestycji Strategicznych, oraz Uchwa³a nr 87/2022 Rady Ministrów z 26 kwietnia 2022 r. zmieniaj±ca uchwa³ê w sprawie ustanowienia Rz±dowego Funduszu Polski £ad: Programu Inwestycji Strategicznych dostêpne s± na stronie internetowej https://www.bgk.pl/polski-lad/edycja-druga/#c21604.
INNE PRZETARGI ZALESZANY
wiêcej: przetargi ZALESZANY »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Osiek nad Noteci± - utworzenie miejsc opieki nad dzieæmi do lat 3 - Aktywny Maluch
- Poprawa jako¶ci edukacji poprzez przebudowê pomieszczeñ Szko³y Podstawowej w Werbkowicach
- Remont budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z robotami towarzysz±cymi przy ul. Toruñskiej 15 w Grudzi±dzu z pod³±czeniem budynku do miejskiej sieci ciep³owniczej
- "Dostawa wyposa¿enia medycznego i meblowego na potrzeby NZOZ Szpitala Powiatowego w Dzier¿oniowie Sp. z o. o. realizowanego w ramach umowy o objêcie wsparciem ze ¶rodków planu rozwojowego....
- Budowa sieci wodoci±gowej na terenie gminy Zakliczyn
- Budowa budynku wielorodzinnego przy ulicy S±deckiej w Rabce-Zdroju
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.





