eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Konstancin-Jeziorna › Równanie i profilowanie dróg gminnych na terenie gminy Konstancin Jeziorna w 2021 roku - II etap



Ogłoszenie z dnia 2021-09-28


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Równanie i profilowanie dróg gminnych na terenie gminy Konstancin Jeziorna w 2021 roku – II etap

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Konstancin-Jeziorna

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013271045

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: ul. Piaseczyńska 77

1.4.2.) Miejscowość: Konstancin-Jeziorna

1.4.3.) Kod pocztowy: 05-520

1.4.4.) Województwo: mazowieckie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@konstancinjeziorna.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://konstancinjeziorna.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00194394

2.2.) Data ogłoszenia: 2021-09-28

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu,

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2021/BZP 00191379/01

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.3.3. Stosowane kryteria oceny ofert

Przed zmianą:
Wyłącznie kryterium ceny

Po zmianie:
Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.3.8. Sposób oceny ofert

Przed zmianą:
Zamawiający dokona oceny ofert w oparciu o przyjęte kryteria oceny ofert:
Cena (K1) – 100%

Do kryterium Cena (K1) Zamawiający będzie brał pod uwagę całkowitą cenę brutto wskazaną przez Wykonawcę w formularzu ofertowym. Punktacja w kryterium cena zostanie przyznana zgodnie ze wzorem:
K1 = (Cmin/Cb) x 100
gdzie:
K1 – liczba punktów jakie otrzyma oferta badana w kryterium cena,
Cmin – najniższa całkowita cena brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia,
Cb – całkowita cena brutto oferty badanej.

Przyznana punktacja zostanie zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku.

Po zmianie:
16.4 Przy ocenie ofert Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
1) kryterium 1: cena oferty brutto - waga 90 %
2) kryterium 2: okres udzielonej gwarancji - waga 10 %

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przed zmianą:
2.1 Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót budowlanych z zakresu naprawy dróg o nawierzchni gruntowej, utwardzonych kruszywem kamiennym, kruszywem betonowym lub destruktem asfaltowym na terenie gminy Konstancin-Jeziorna.
Roboty obejmują między innymi:
- równanie i profilowanie dróg o nawierzchni gruntowej z mechanicznym
zagęszczeniem nawierzchni;
- równanie i profilowanie dróg o nawierzchni z kruszywa kamiennego, z kruszywa
betonowego lub destruktu asfaltowego z mechanicznym zagęszczeniem nawierzchni;
- wzmocnienie nawierzchni gruntowej kruszywem kamiennym, kruszywem
betonowym lub destruktem asfaltowym;
- renowację nawierzchni z kruszywa kamiennego, z kruszywa betonowego lub
z destruktu asfaltowego;
- regulację istniejących w pasie drogi studzienek kanalizacyjnych, studzienek
telekomunikacyjnych, zaworów wodociągowych i gazowych;
- usuwanie krzaków i samosiejek;
- korytowanie warstwą gr. 0,20 cm z profilowaniem i wywiezieniem urobku na
odległość do 7 km.
2.2 Realizację robót budowlanych należy wykonać na podstawie opisu czynności, niezbędnych do realizacji w trakcie wykonywania zamówienia i został podany w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót. (załącznik nr 8 do SWZ),
2.3 Uwaga:
2.3.1 Szczegółowy zakres zamówienia określony został w STWiOR, o której mowa powyżej. Załączone Przedmiar robót, stanowiący załącznik nr 10 do SWZ, należy traktować tylko jako materiał pomocniczy. Przedmiar robót nie stanowi podstawy do wyceny oferty.
2.3.2 Po zawarciu umowy, w czasie jej realizacji, w przypadku pojawienia się rozbieżności, Zamawiający będzie interpretował je na bieżąco, bez możliwości podwyższenia wynagrodzenia ryczałtowego.
2.3.3 Wycinki krzewów i samosiejek przewidziana do wykonania przez Zamawiającego dotyczy roślin nie wymagających zgody na usunięcie.

Po zmianie:
2.1.1 systematyczne, na podstawie przekazywanych przez Zamawiającego zleceń szczegółowych, wykonywanie robót budowlanych z zakresu naprawy nawierzchni dróg, placów i działek gminnych o nawierzchni gruntowej na terenie miasta i gminy Konstancin-Jeziorna. Zestawienie wszystkich robót, wraz z ilością planowaną do wykonania w 2021 r., podane zostało
w przedmiarze oraz formularzu ofertowym.
2.1.2 Opis standardowych czynności remontowych podany został w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR) (zał. Nr 8 do SWZ) oraz
w Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych (SST) (zał. Nr 9 do SWZ).
2.2 Zestawienie robót, wraz z planowaną do wykonania ilością, podane jest w poniższym przedmiarze robót:

Lp.

Pozycja
SST Rodzaj robót Jedn. miary Planowana ilość
1 2 3 4 5
1. SST
pkt 2.1 Równanie i profilowanie dróg o nawierzchni gruntowej, wraz z zagęszczeniem m2 50 000,0
2. SST
pkt 2.2 Równanie i profilowanie dróg o nawierzchni z kruszywa kamiennego wraz z zagęszczeniem m2 15 000,00
3. SST
pkt 2.3 Wzmocnienie nawierzchni gruntowej:
- kruszywem kamiennym (grubość warstwy 16 cm) materiał Wykonawcy m2 1 000,00
4. SST
pkt 2.4 Wzmocnienie nawierzchni gruntowej:
- kruszywem betonowym (grubość warstwy 16cm) materiał Wykonawcy m² 500,00
5. SST
pkt 2.5 Wzmocnienie nawierzchni gruntowej:
- destruktem asfaltowym (grubość warstwy 16cm) materiał Wykonawcy m² 100,00
6. SST
pkt 2.6 Renowacja nawierzchni:
- kruszywo kamienne materiał Wykonawcy m3 40,00
7. SST
pkt 2.7 Renowacja nawierzchni:
- destrukt asfaltowy (materiał Wykonawcy) m³ 20,00
8. SST
pkt 2.8 Wzmocnienie nawierzchni gruntowej:
- kruszywem kamiennym (grubość warstwy 8cm) materiał Wykonawcy m² 10 000,00
9. SST
pkt 2.9 Wzmocnienie nawierzchni gruntowej:
- destruktem asfaltowym (grubość warstwy 8 cm) materiał Wykonawcy m² 2 500,00
10. SST pkt 2.10. Wyznaczenie geodezyjne działki szt. 2,00
11. SST pkt
2.11-13. Regulacja pionowa studzienek kanalizacji sanitarnej betonem C12/15 szt. 10,00
12. SST pkt
2.11-13. Regulacja pionowa studzienek teletechnicznych betonem C12/15 szt. 10,00
13. SST pkt
2.11-13. regulacja pionowa zaworów wodociągowych
i gazowych betonem C12/15 szt. 10,00
14. SST pkt 2.14. Usuwanie krzaków i samosiejek m2 500,00
15.
SST pkt. 2.15. Korytowanie warstwa gr. 0,20 m z profilowaniem i wywozem urobku m2 1 000,00

Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji, jakości wykonanych robót budowlanych na okres minimum 6 miesięcy.

Uwaga:

Szczegółowy zakres robót określony będzie na podstawie zleceń szczegółowych określających miejsce i zakres robót budowlanych – do wyczerpania wartości ogólnej umowy. Wskazany obmiar robót ma jedynie charakter informacyjny i służy do porównywalnej wyceny oferty. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmian ilości danego asortymentu (zwiększenia lub zmniejszenia) wskazanych w powyższej tabeli robót budowlanych. Wykonawca nie będzie wnosił zastrzeżeń ani roszczeń w jakiejkolwiek formie, jeśli ilość robót rzeczywiście wykonanych, a następnie rozliczonych na podstawie obmiarów powykonawczych, będzie inna niż podana ww. przedmiarze robót.

2.3 Do obowiązków Wykonawcy będzie należało:
2.3.1 Zabezpieczenie terenu budowy zgodnie z obowiązującymi przepisami
tj. rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz.U. z 2003 r. Nr 47, poz. 401).
2.3.2 Wykonanie projektu czasowej organizacji ruchu, uzyskanie zgód zarządców dróg na zajęcie pasa drogowego oraz poniesienie kosztów z tym związanych,
w przypadkach realizacji robót wymagających zajęcia pasa drogowego.
2.3.3 Przygotowanie dokumentacji powykonawczej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz.U. z 2020 r., poz. 1333
z późn. zm.), w tym: protokołów odbiorów technicznych, instrukcji obsługi, protokołów badań, aprobat technicznych, atestów, deklaracji zgodności itp.
2.3.4 Zapewnienie i zabezpieczenie dostępu do posesji w miejscach prowadzenia robót.
2.3.5 Zabezpieczenie mienia Wykonawcy zgromadzonego w miejscu składowania
i na terenie wykonywanych robót.
2.3.6 Utrzymanie porządku na placu prowadzonych robót oraz wywóz i utylizacja gruzu i odpadów,
2.3.7 Uporządkowanie terenu po zakończeniu prac.

2.4 Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały określone we wzorze umowy, który stanowi załącznik nr 1 do SWZ.
2.5 Każdy z Wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji niniejszego zamówienia.
2.6 Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczki na poczet wykonania zamówienia.
2.7 Materiały z rozbiórki jak również gruz, odpady, nadmiar ziemi itp. należy usunąć z terenu prowadzonych robót i zapewnić ich utylizację.
2.8 Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji na wykonane roboty budowlane stanowiące przedmiot umowy na okres minimum 6 miesięcy, licząc od daty dokonania odbioru końcowego robót, a w przypadku stwierdzenia w trakcie odbioru usterek - od daty podpisania protokołu usunięcia usterek.
2.9 Wspólny słownik zamówień (CPV):
2.9.1 CPV 45.23.31.42-6 Roboty w zakresie naprawy dróg
2.10 Wykonawca zapewni odpowiednią liczbę osób i środków, aby w sposób niezakłócony i należyty realizować zamówienie.
2.11 Standardy jakościowe zostały określone w STWiOR stanowiących załącznik nr 8
oraz w SST stanowiących załącznik nr 9 do SWZ. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.

2.12 UWAGA:
Zamawiający dołożył wszelkich starań, aby w opisie przedmiotu zamówienia nie znalazła się nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu. Jeśli w dokumentach składających się na opis przedmiotu zamówienia, wskazana jest nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu, ma ona charakter wyłącznie informacyjny. Zamawiający – w odniesieniu do wskazanych wprost w dokumentacji przetargowej parametrów, czy danych (technicznych lub jakichkolwiek innych), identyfikujących pośrednio lub bezpośrednio towar bądź produkt – dopuszcza rozwiązania równoważne, należy rozumieć rozwiązania charakteryzujące się parametrami nie gorszymi od wymaganych, a znajdujących się w dokumentacji.
Jeżeli Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym
w dokumentacji, ale nie podaje minimalnych parametrów, które by tę równoważność potwierdzały – Wykonawca zobowiązany jest zaoferować produkt
o właściwościach zbliżonych, nadający się funkcjonalnie do wymaganego zastosowania. Jeżeli Wykonawca powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, ma obowiązek udowodnić w ofercie, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. Nazwą własną jest nazwa, pod którą oznaczany przez nią przedmiot występuje (lub występowałby) zarówno w Polsce, jak i w innych krajach.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.3.6. Waga (pkt) (Kryterium 1)

Przed zmianą:
100

Po zmianie:
90,00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.3.5. Nazwa kryterium (Kryterium 2)

Przed zmianą:

Po zmianie:
Okres udzielonej gwarancji

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.3.6. Rodzaj kryterium (Kryterium 2)

Przed zmianą:

Po zmianie:
inne.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.3.6. Waga (pkt) (Kryterium 2)

Przed zmianą:

Po zmianie:
10,00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.10. Data końcowa okresu obowiązywania

Przed zmianą:
2021-12-15

Po zmianie:
2021-11-30

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

5.6. Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu

Przed zmianą:
8.13 W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu, Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
8.13.1 oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – wg załącznika nr 7 do SWZ;
8.13.2 zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków i opłat wraz z zaświadczeniem Zamawiający może żądać złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
8.13.3 zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega
z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem Zamawiający może żądać złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
8.13.4 oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania określonych w przepisach art. 108 ust. 1 pkt 3, 4, 5 oraz 6 ustawy Pzp – wg załącznika nr 6 do SWZ.
8.14 W zakresie nieuregulowanym powyżej, w tym w szczególności formę oświadczeń i dokumentów oraz zasady składania oświadczeń i dokumentów składanych przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, określają przepisy Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 23 grudnia 2020 r, w sprawie rodzajów podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415).

Po zmianie:
8.13 W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu, Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
8.13.1 oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – wg załącznika nr 7 do SWZ;
8.13.2 zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków i opłat wraz z zaświadczeniem Zamawiający może żądać złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
8.13.3 zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega
z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem Zamawiający może żądać złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
8.13.4 oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania określonych w przepisach art. 108 ust. 1 pkt 1, 2, 5 oraz 6 ustawy Pzp – wg załącznika nr 6 do SWZ.
8.14 W zakresie nieuregulowanym powyżej, w tym w szczególności formę oświadczeń i dokumentów oraz zasady składania oświadczeń i dokumentów składanych przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, określają przepisy Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 23 grudnia 2020 r, w sprawie rodzajów podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415).

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2021-10-11 10:00

Po zmianie:
2021-10-13 10:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2021-10-11 10:30

Po zmianie:
2021-10-13 10:30

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.4. Termin związania ofertą

Przed zmianą:
2021-11-09

Po zmianie:
2021-11-11

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.