eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dęblin › Wykonanie usługi w zakresie przeglądów konserwacyjnych,konserwacji, naprawy oraz napraw awaryjnych instalacji SSP, oddymiania,oświetlenia ewakuacyjnego w bud. adm. przez 41 BLSz. w Dęblinie

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-04-21


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Wykonanie usługi w zakresie przeglądów konserwacyjnych,konserwacji, naprawy oraz napraw awaryjnych instalacji SSP, oddymiania,oświetlenia ewakuacyjnego w bud. adm. przez 41 BLSz. w Dęblinie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: 41. Baza Lotnictwa Szkolnego

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 061456920

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Brygady Pościgowej 5

1.5.2.) Miejscowość: Dęblin

1.5.3.) Kod pocztowy: 08-521

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski

1.5.7.) Numer telefonu: 261 517 525

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: 41blsz.przetargi@ron.mil.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.41blsz.wp.mil.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://portal.smartpzp.pl/41blsz

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Obrona

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wykonanie usługi w zakresie przeglądów konserwacyjnych,konserwacji, naprawy oraz napraw awaryjnych instalacji SSP, oddymiania,oświetlenia ewakuacyjnego w bud. adm. przez 41 BLSz. w Dęblinie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-60c719d3-c497-11ed-9355-06954b8c6cb9

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00186450

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-04-21

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00012131/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.15 KONSERWACJA INSTALACJI PPOŻ

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00140934

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 18/23/P

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 97379,25 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie wykonania przeglądów konserwacyjnych, konserwacji, naprawy oraz napraw awaryjnych instalacji Systemu Sygnalizacji Pożaru, oddymiania, oświetlenia ewakuacyjnego w budynkach administrowanych przez 41 Bazę Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie.
Zakres usługi obejmuje: Przeglądy konserwacyjne, konserwacja, naprawy oraz naprawy awaryjne instalacji Systemu Sygnalizacji Pożaru, oddymiania, oświetlenia ewakuacyjnego w budynkach nr 6, nr 7, nr 12, nr 109, nr 110, nr 115, nr 183, nr 192, nr 199, nr 204, nr 205, nr 216, nr 236, nr 244, nr 267, nr 299, nr 424, nr 426, nr 427, nr 430, nr 434, nr 435, nr 436, nr 438, nr 443, nr 444, nr 445, nr 446, nr 447, nr 448, nr 449, nr 450, nr 451 znajdujących się na terenie kompleksu Dęblin-Lotnisko, budynek nr 1, bud. nr 2 Klikawa, budynek nr 63 Dęblin-Twierdza, budynek nr 1 Stawy, budynek nr 27 Stężyca, budynki nr 48,nr 49, nr 68, nr 71, nr 78, nr 80, nr 85, nr 99 w kompleksie Bezwola.3. Zamówienie nie jest podzielone części (art. 281 ust. 2 pkt 5) ustawy Pzp).
Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części, a co za tym idzie nie dopuszcza składania ofert częściowych Wykonawca może złożyć ofertę na pełen zakres przedmiotowy zamówienia.
Na podstawie art. 91 ust. 2 ustawy Pzp - Zamawiający wskazuje w dokumentach zamówienia powody niedokonania podziału zamówienia na części:
Podział zamówienia na części groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi, nadmiernymi kosztami wykonywania zamówienia, potrzeba skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne elementy zamówienia (w różnych kompleksach).Ok. 70% urządzeń SSP, oddymiania i oświetlenia ewakuacyjnego znajduje się w kompleksie 6051. Pozostałe 30 % jest w 5 kompleksach oddalonych. Podział na zadania spowodowałby wzrost kosztów realizacji przeglądów konserwacyjnych w kompleksach oddalonych, a także utrudniłby nadzór nad realizacją prac przez osoby z SOI.
4. Gwarancja
Wykonawca udziela Zamawiającemu minimum 12 miesięcznej, maksimum 36 miesięcznej (zgodnie z deklaracją Wykonawcy w formularzu ofertowym – załączniku nr 1 do SWZ) gwarancji jakości (na naprawy, naprawy awaryjne i zamontowane urządzenia, materiały) w pełnych miesiącach liczony od momentu od dnia podpisania protokołu odbioru usługi. Gwarancja udzielona Zamawiającemu przez Wykonawcę jest bezwarunkowa. Wykonawca nie może uzależnić jej udzielenia od spełnienia przez Zamawiającego jakichkolwiek dodatkowych warunków lub wymagań.
5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa niniejsza SWZ oraz :
a) Załącznik Nr 1 do SWZ Formularz Ofertowy (Załącznik Nr 1 do umowy);
b) Załącznik Nr 1a do SWZ Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (załącznik Nr 2 do umowy),
c) Załącznik Nr 7 - Projektowane postanowienia umowy.
Wszystkie załączniki stanowią integralna część niniejszej SWZ.
Wykonawca winien dysponować 3 pracownikami w przeliczeniu na pełny etat posiadającymi świadectwa kwalifikacyjne Urzędu Regulacji Energetyki kategorii „D” i „E” w grupie 1 zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2022 r. poz. 1385). Podmiot wykonujący usługę konserwacji i przeglądów konserwacyjnych instalacji Systemu Sygnalizacji Pożaru, oddymiania, oświetlenia ewakuacyjnego, musi posiadać ważny certyfikat kwalifikacyjny na montaż i konserwację zabezpieczeń przeciwpożarowych wydany przez Państwowy Instytut Badawczy Centrum Naukowo-Badawczego Ochrony Przeciwpożarowej – podstawa ustawa o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (Dz.U. z 2020 r. poz. 226.), obwieszczenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie włączenia kwalifikacji rynkowych dotyczących projektowania, montażu i konserwacji zabezpieczeń przeciwpożarowych i konserwacji autonomicznych czujek: tlenku węgla, dymu, ciepła i gazu do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1385). a pracownicy zatrudnieni przez Podmiot powinni być w tym zakresie przeszkoleni.W terminie 2 dni od podpisania umowy, a przed przystąpieniem do realizacji usługi, Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia Zamawiającemu:

1) świadectw kwalifikacyjnych Urzędu Regulacji Energetyki kategorii „D” i „E” w grupie 1 – 3 (trzech) pracowników w przeliczeniu na pełny etat;
2) certyfikat kwalifikacyjny na montaż i konserwację zabezpieczeń przeciwpożarowych wydany przez Państwowy Instytut Badawczy Centrum Naukowo-Badawczego Ochrony Przeciwpożarowej – podstawa ustawa o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji tj.(Dz.U. z 2020 r. poz. 226.), obwieszczenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie włączenia kwalifikacji rynkowych dotyczących projektowania, montażu i konserwacji zabezpieczeń przeciwpożarowych i konserwacji autonomicznych czujek: tlenku węgla, dymu, ciepła i gazu do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (Dz. U z 2022 r. poz. 1385).
- pod rygorem rozwiązania umowy z winy Wykonawcy i naliczenia Wykonawcy kary umownej, o której mowa w § 6 ust. 1 pkt. 6 umowy.
6. Podwykonawstwo
6.1. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania kluczowych części zamówienia.
6.2. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy (zgodnie z art. 462 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych).7.1. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w całym okresie realizacji przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących następujące czynności w trakcie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy:
- wszelkie czynności - polegające na wykonywaniu usługi w zakresie przeglądów, konserwacji instalacji Systemu Sygnalizacji Pożaru, oddymiania, oświetlenia ewakuacyjnego, napraw oraz napraw awaryjnych znajdujących się w budynkach administrowanych przez 41 Bazę Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie.

7.2. Wykonawca lub podwykonawca jest zobowiązany do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w okresie realizacji przedmiotu umowy osób wykonujących wszelkie czynności polegające na wykonywaniu usługi w zakresie przeglądów, konserwacji instalacji Systemu Sygnalizacji Pożaru, oddymiania, oświetlenia ewakuacyjnego, napraw oraz napraw awaryjnych znajdujących się w budynkach administrowanych przez 41 Bazę Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie.
Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności określone w ust. 7.1, Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości 1.000,00 zł (jeden tysiąc złotych) za każdy stwierdzony przypadek. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać w ofercie, że oferowane przez niego artykuły równoważne, spełniają wymagania określone przez Zamawiającego powyżej oraz w załączniku nr 1 do SWZ, tj. w Formularzu ofertowym. Stosowne dokumenty na potwierdzenie równoważności należy dołączyć do składanej oferty. W przypadku, gdy wykonawca nie przedłoży wraz z ofertą informacji o zastosowaniu materiałów równoważnych - uznaje się, że kalkulacja ceny oferty obejmuje materiały opisane w SWZ (w załączniku nr 1 do SWZ). Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania w ramach Projektowanych postanowień umowy z prawa opcji.W ramach zamówienia opcjonalnego będą wykonywane naprawy awaryjne, wykraczające poza zakres określony w §1 Projektowanych postanowień umowy oraz zakupu części niezbędnych do usuwania awarii do przeznaczonego na ten cel limitu finansowego.1.1.Termin wykonania zamówienia: od dnia podpisania umowy do dnia 31 grudnia 2023 roku.
Wykonawca zobowiązuje się wykonać usługę sukcesywnie w ciągu okresu trwania niniejszej umowy.

Uzasadnienie ustanowienia terminu datą
Zamawiający ustanawia termin obowiązywania umowy datą 31.12.2023 r. z uwagi na konieczność zabezpieczenia bezpieczeństwa Systemu Sygnalizacji Pożaru, oddymiania, oświetlenia ewakuacyjnego. Ponadto termin 31.12.2023 r. wynika z faktu usuwania ewentualnych awarii i musi być świadczony przez cały rok w ramach jednej umowy przez jednego Wykonawcę, który daje gwarancję na świadczone usługi.
Z uwagi na obowiązujące procedury eksploatacji urządzeń przeciwpożarowych, kart gwarancyjnych, konserwację, przeglądy konserwacyjne należy wykonać n/w terminach:

1.2. Konserwację i przeglądy konserwacyjne instalacji SSP Wykonawca zobowiązuje się wykonać w terminach:
1) pierwsza konserwacja i przegląd instalacji SSP - do 15.05.2023 r.;
2) druga konserwacja i przegląd instalacji SSP - do 15.07.2023 r.;
3) trzecia konserwacja i przegląd instalacji SSP - do 15.10.2023 r.;
4) czwarta konserwacja i przegląd instalacji SSP - do 15.12.2023 r.

1.3. Konserwacje i przeglądy konserwacyjne instalacji detekcji gazów Gazex, w terminach:

1) pierwsza konserwacja i przegląd instalacji detekcji gazów - do 15.05.2023 r.;
2) druga konserwacja i przegląd instalacji detekcji gazów - do 15.07.2023 r.;
3) trzecia konserwacja i przegląd instalacji detekcji gazów - do 15.10.2023 r.;
4) czwarta konserwacja i przegląd instalacji detekcji gazów - do 15.12.2023 r.

1.4. Konserwacje i przeglądy konserwacyjne instalacji oddymiania, należy wykonać raz w roku w terminie - do 30.07.2023 r.

1.5. Konserwacje i przeglądy konserwacyjne instalacji oświetlenia ewakuacyjnego, należy wykonać raz w roku w terminie – do 30.07.2023 r.
1.6. Naprawę urządzeń systemu sygnalizacji pożarowej, oświetlenia ewakuacyjnego należy wykonać w terminie 90 dni od dnia podpisania umowy.

1.7. Naprawę awaryjną urządzeń systemu sygnalizacji pożarowej, oświetlenia ewakuacyjnego i oddymiania należy realizować od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2023 r.
Po każdorazowym wykonaniu usługi, Wykonawca sporządzi szczegółowe sprawozdania z wykonanych prac, w formie protokołów, oddzielnie za każdy budynek (wzór protokołu stanowi załącznik nr 3 do umowy).

4.5.3.) Główny kod CPV: 50710000-5 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji elektrycznych i mechanicznych instalacji budynkowych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zgodnie z art. 255 pkt 3) ustawy Pzp Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w dniu 14.04.2023 roku ponieważ cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższała kwotę, jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, a zamawiający nie mógł zwiększyć tej kwoty do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
Wykonawca działający pod firmą MR SYSTEM Marek Lipowski ul. Jeździecka 5, 05-077 Warszawa, woj. mazowieckie, kraj: POLSKA, NIP: 5661620653, REGON: 130963189 złożył ofertę Nr 2 opatrzoną wymaganym podpisem, oferując za usługę cenę: 230 542,60 zł brutto. Zamawiający na sfinansowanie zamówienia zamierzał przeznaczyć kwotę 79 850,99 złotych brutto. Kwota zaoferowana przez tegoż Wykonawcę przewyższa możliwości Zamawiającego o 150 691, 61 złotych tj. o 188,72 % kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia podstawowego. W związku powyższym Zamawiający unieważnił postępowanie, bowiem cena oferty Nr 2 przewyższa możliwości finansowe Zamawiającego, a oferta nr 1 została odrzucona z przyczyn formalnych.
Wskazać należy, iż Zamawiający nie może zwiększyć kwoty jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia do kwoty najkorzystniejszej oferty.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 230542,60 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 230542,60 PLN

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

W sekcji przedmiot zamówienia w pkt: 4.3.1) podano razem wartość zamówienia tj. 97 379,25 zł (w tym wartość zamówienia podstawowego: 64 919,50 zł oraz wartość zamówienia w ramach prawa opcji: 32 459,75 zł )

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.