Ogłoszenie z dnia 2021-08-30
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00120415/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-07-20
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ŚLESIN
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 311019310
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kleczewska, 15
1.5.2.) Miejscowość: Ślesin
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-561
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.7.) Numer telefonu: 632704011
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@slesin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.umig.slesin.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_slesin1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c4e5024e-e88c-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00164263
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00004282/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Zaciągnięcie kredytu długoterminowego
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00120415/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: BZP.271.1.TP.2021
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 886448,59 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa bankowa kredytu długoterminowego w kwocie 8 000 000,00 zł (słownie: osiem milionów złotych) przeznaczonego na finansowanie wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek oraz finansowanie planowanego deficytu budżetowego na rok 2021.
2) Udostępnienie kredytu nastąpi w terminie określonym przez Wykonawcę w kryterium „czas uruchomienia kredytu od dnia przekazania dyspozycji”, licząc od dnia zawarcia umowy.
3) Kredyt winien być postawiony do dyspozycji Zamawiającego do 31.12.2021 r. w trzech transzach:
a) pierwsza transza w kwocie: 3 000 000,00 zł do dnia 18.08.2021 r.
b) druga transza w kwocie: 2 000 000,00 zł do dnia 29.10.2021 r.
c) trzecia transza w kwocie: 3 000 000,00 zł do dnia 31.12.2021 r.
Uwaga!
do oferty należy przyjąć termin wypłaty pierwszej transzy kredytu w dniu 30 września 2021 r. Jednakże należy zwrócić uwagę, że termin ten uzależniony będzie od daty podpisania umowy, ponieważ na dzień sporządzania SWZ trudno jest określić ile czasu zajmie wykonanie czynności badania ofert, a w następstwie wyboru oferty najkorzystniejszej, rozpatrzenia ewentualnych odwołań. Stąd też datę wypłaty pierwszej transzy kredytu – 18.08.2021 r. należy przyjąć do oferty i traktować jedynie, jako hipotetyczną datę wypłaty środków z kredytu.
4) Rodzaj waluty kredytu – kredyt złotówkowy. Nie dopuszcza się możliwości prowadzenia rozliczeń w walutach obcych.
5) Oprocentowanie kredytu składa się z marży i stawki WIBOR 1M
a) marża oparta na stopie wskazanej przez wykonawcę w formularzu ofertowym, stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ będzie stała przez cały okres spłaty kredytu,
b) baza oprocentowania (WIBOR 1M) może ulegać zmianom.
6) Prowizje i opłaty bankowe – nie przewiduje się.
Uwaga!
dla celów porównania ofert złożonych w postępowaniu należy przyjąć stały WIBOR 1M
z dnia 16.07.2021 r. o wartości – 0,18%.
7) Zamawiający zastrzega sobie:
a) prawo niewykorzystania w całości lub części kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat. W przypadku zaciągnięcia kredytu w wysokości niższej od planowanej nie będzie to skutkować rozwiązaniem umowy kredytowej oraz nie będzie powodować żadnych innych roszczeń Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego,
b) prawo wcześniejszej spłaty kredytu jednorazowo lub wcześniejszej spłaty kredytu kilkakrotnie w częściach innych niż przewidziane miesięczne raty po uprzednim poinformowaniu banku i zmianie harmonogramu spłaty kredytu w formie aneksu w czasie obowiązywania umowy i spłatę odsetek bez konieczności dodatkowych innych obciążeń z tego tytułu,
c) możliwość wydłużenia okresu spłaty kredytu bez naliczania dodatkowych opłat z tego tytułu. W przypadku wydłużenia okresu spłaty kredytu sporządzony zostanie aneks do umowy kredytowej,
d) prawo przelania kredytu na rachunek wskazany przez zamawiającego.
8) Koszt kredytu stanowić będą odsetki wg zmiennej stopy procentowej wg WIBOR 1M:
a) do określenia wysokości oprocentowania kredytu w okresie obowiązywania umowy każdorazowo przyjmowana będzie stawka WIBOR 1M z pierwszego dnia kalendarzowego miesiąca, w którym oprocentowanie będzie obowiązywać plus stała marża banku dla całego okresu kredytowania,
b) o wysokości oprocentowania w danym miesiącu Wykonawca powiadomi Zamawiającego na piśmie w terminie do 15 dnia każdego miesiąca od daty ustalenia oprocentowania dla danego okresu odsetkowego. Oprocentowaniu podlega kwota faktycznie wykorzystanego kredytu przyjmując rzeczywistą liczbę dni w miesiącu oraz założenie, że rok liczy 365 dni, a w roku przestępnym 366 dni. Zmiana oprocentowania wynikająca ze stawki WIBOR 1M nie stanowi zmiany warunków umowy i nie wymaga jej wypowiedzenia.
9) Spłata kredytu i odsetek:
Kredyt:
a) w latach: 2023 - 2036
b) zakończenie 31.12.2036 r.
c) karencja w spłacie kredytu od dnia udzielenia kredytu do dnia 31.01.2023 r., (termin karencji kończy się w przeddzień spłaty I raty kapitału),
d) spłata kapitału: w ratach miesięcznych, do ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca kalendarzowego, począwszy od dnia 31.01.2023 r. do dnia 31.12.2036 r.,
wg następującego harmonogramu:
- w roku 2023 – 12 rat po 20 000,00 PLN (pierwsza rata w dniu 31.01.2023 r.),
- w latach 2024 - 2035 – 144 rat po 50 000,00 PLN
- w roku 2036 – 11 rat po 45 000,00 PLN i 12 rata – 65 000,00 PLN.
Odsetki:
a) spłata odsetek – odsetki ustalone wg stopy WIBOR 1M + stała marża banku [%], płatne miesięcznie, ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca, począwszy od miesiąca następnego od uruchomienia pierwszej transzy kredytu,
b) odsetki i prowizja:
- przy wyliczaniu odsetek należy przyjąć rzeczywistą liczbę dni w miesiącu i w danym roku kalendarzowym,
- kosztem kredytu będzie oprocentowanie i stała marża na cały okres kredytowania,
- zamawiający nie przewiduje prowizji ani innych kosztów,
10) zabezpieczenie kredytu – weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową
a) zabezpieczenie zostanie ustanowione w momencie podpisywania umowy kredytowej.
Nie przewiduje się uzależnienia wypłaty kredytu od spełnienia przez zamawiającego jakichkolwiek dodatkowych warunków. Zgodnie z deklaracją wekslową bank będzie uprawniony do wypełnienia weksla in blanco, wystawionego przez Gminę Ślesin, na sumę zadłużenia z tytułu umowy kredytowej wraz z przysługującymi bankowi odsetkami,
b) umowa kredytowa, weksel in blanco i deklaracja wekslowa będą podpisane przez Burmistrza Gminy Ślesin oraz kontrasygnowane przez Skarbnika Gminy Ślesin bądź przez zastępcę skarbnika upoważnionego przez Burmistrza Miasta i Gminy Ślesin.
11) Zaleca się, aby Wykonawca uzyskał na swoją odpowiedzialność i ryzyko wszelkie istotne informacje niezbędne do przygotowania oferty.
12) Kredyt uruchamiany będzie w formie przelewu z rachunku kredytowego na rachunek podstawowy budżetu Gminy otwarty w banku BS w Ślesinie
nr 93 8534 0006 0000 0101 0012 0553
Uwaga!
Informujemy, że na stronie internetowej Gminy Ślesin w zakładce prawo lokalne, dalej Uchwały Rady Miejskiej Gminy Ślesin, następnie wybór kadencji - kadencja VIII i roku (http://slesin.nowoczesnagmina.pl/?c=1284), znajdują się materiały pomocnicze do przygotowania oferty.
13) Wszystkie wymagania określone w dokumentach wskazanych powyżej stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 651387,92 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 651387,92 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 651387,92 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): Bank Spółdzielczy w Ślesinie
Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Bank Spółdzielczy w Słupcy
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 000505438
7.3.3) Ulica: Plac Wolności 14
7.3.4) Miejscowość: Ślesin
7.3.5) Kod pocztowy: 62-561
7.3.6.) Województwo: wielkopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-08-18
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 651387,92 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2021-08-18 do 2036-12-318.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO ZŁOTÓWKOWEGO DO KWOTY 3 500 000,00 PLN"
- Kredyt bankowy długoterminowy w wysokości 1 800.000,00 PLN z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu na 2025 rok
- Kredyt inwestycyjny.
- udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 20 771 671 PLN.
- Kredyt bankowy długoterminowy w wysokości 24.000.000 PLN.
- Oświetlenie ulic miasta Włocławek w zakresie dostaw energii elektrycznej.
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.