eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Baborów › Budowa tranzytu wodociągowego Czerwonków - Księże Pole wraz z przebudową sieci wodociągowej w Księżym Polu oraz modernizacja Stacji Uzdatniania Wody w Suchej Psinie w formule zaprojektuj i wybuduj

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-05-11


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa tranzytu wodociągowego Czerwonków - Księże Pole wraz z przebudową sieci wodociągowej w Księżym Polu oraz modernizacja Stacji Uzdatniania Wody w Suchej Psinie w formule zaprojektuj i wybuduj

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Baborów

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531412817

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Ratuszowa 2a

1.5.2.) Miejscowość: Baborów

1.5.3.) Kod pocztowy: 48-120

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski

1.5.7.) Numer telefonu: 774036920

1.5.8.) Numer faksu: 774036928

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@baborow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.baborow.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa tranzytu wodociągowego Czerwonków - Księże Pole wraz z przebudową sieci wodociągowej w Księżym Polu oraz modernizacja Stacji Uzdatniania Wody w Suchej Psinie w formule zaprojektuj i wybuduj

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-178400b3-cf76-11ec-9ed6-82024ae9c4d2

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00153093

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00027240/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Budowa tranzytu wodociągowego Czerwonków - Księże Pole wraz z przebudową sieci wodociągowej w Księżym Polu oraz modernizacja Stacji Uzdatniania Wody w Suchej Psinie w formule zaprojektuj i wybuduj

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://miniportal.uzp.gov.pl ogłoszenie i dokumenty do pobrania dostępne także na stronie: www.bip.baborow.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W korespondencji kierowanej do Zamawiającego Wykonawcy powinni posługiwać się numerem przedmiotowego postępowania.
Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazują:
1) drogą elektroniczną: https://epuap.gov.pl/GMINABABOROW/SkrytkaESP
2) poprzez Platformę, dostępną pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl Składanie ofert następuje za pośrednictwem platformy zakupowej dostępnej pod adresem internetowym: https://miniportal.uzp.gov.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy wynosi 150 MB Identyfikator postępowania i klucz publiczny dla danego postępowania o udzielenie zamówienia dostępne są na liście wszystkich postępowań na miniPortalu. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP Zgodnie z art. 67 ustawy p.z.p., Zamawiający podaje wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy:
1) dostęp do sieci Internet;
2) kwalifikowany podpis elektroniczny, pieczęć elektroniczna, podpis zaufany lub podpis osobisty;
3) edytor tekstowy lub inny program pozwalający na przygotowanie oferty
4) konto na ePUAP.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informujemy, że:
1) Tożsamość i dane kontaktowe administratora danych osobowych: administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Gminy Baborów, ul. Ratuszowa 2a, 48-120 Baborów, nr tel. 77 403 69 20, adres email: um@baborow.pl;
2) Dane kontaktowe inspektora ochrony danych: administrator – Burmistrz Gminy Baborów- wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych i realizacji swoich praw poprzez email: iod@baborow.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora;
3) Cele przetwarzania i podstawa prawna: Celem przetwarzania danych osobowych jest realizacja ustawowych obowiązków Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO). Dane osobowe przetwarzane będą w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trybie podstawowym bez negocjacji, na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych.
4) Odbiorcy danych: Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp. Odbiorcami danych osobowych mogą być także organy publiczne, zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa a także podmioty świadczące usługi informatyczne na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych.
5) Okres przechowywania danych osobowych: Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 P.Z.P. przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) Prawa podmiotów danych: W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, z wyjątkami zastrzeżonymi przepisami prawa, przysługuje Pani/Panu;
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących otrzymania ich kopii (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego
postępowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych), gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
7) Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych: obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy P.Z.P., związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
8) Informacja o profilowaniu: Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: IGP.271.4.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 2

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

CZĘŚĆ I – "Modernizacja Stacji Uzdatniania Wody w miejscowości Sucha Psina w formule zaprojektuj i wybuduj”.
Przedmiotem zamówienia w zakresie części I jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych obejmujące modernizację istniejącej stacji uzdatniania wody w miejscowości: Sucha Psina o przepustowości Q maxh=24 m3/h.
Stacja uzdatniania wody zlokalizowana jest na działce nr 262/3, a ujęcie wody na działce nr 237 w Suchej Psinie.
W ramach modernizacji istniejącej Stacji Uzdatniania Wody zakłada wykonanie następujących robót:
• podłączenie studni 1a do eksploatacji (wykonanie obudowy, zabudowa pompy głębinowej z orurowaniem i armaturą, zasilanie elektryczne, sterowanie pracą pompy) o parametrach: Qp=24 m3/h, H=35 m.sł.w., P=4,0 kW na zestawach Ø80 dł. 10 m.
• wymianę w studni nr 1 zestawu pompowego z armaturą i orurowaniem na nowy o parametrach: Qp=24 m3/h, H=35 m.sł.w. , P=4,0 kW na zestawach Ø80 dł. 10 m.
• demontaż istniejących urządzeń technologicznych z orurowaniem w budynku SUW,
• zabudowę nowych urządzeń technologicznych do uzdatniania wody z orurowaniem pracujących w układzie automatycznym na przepustowość 24,0 m3/h,
• zabudowę nowego zestawu pompowego IIo z orurowaniem o parametrach: Qp=54 m3/h, H=40 m, P=3*7,5 kW
• zabudowa pompy do płukania filtrów wodą, dmuchawy do płukania filtrów powietrzem, sprężarki do napowietrzania wody i armatury pneumatycznej,
• zabudowę nowego zestawu do dezynfekcji wody z orurowaniem i podłączeniem,
• wykonanie sterowania i automatyka pracy SUW,
• wykonanie robót budowlanych w budynku SUW - ściana działowa z betonu komórkowego
• rozbiórka starego i budowa nowego ogrodzenia systemowego terenu ujęć dł. ok. 152 m z bramą szer. min. 6,0 m,
• wykonanie oświetlenia zewnętrznego terenu ujęcia.

W skład przedmiotu zamówienia wchodzą następujące prace zasadnicze:
A) opracowanie dokumentacji projektowej na podstawie posiadanego przez Zamawiającego Programu Funkcjonalno – Użytkowego w tym:
- projektu zagospodarowania terenu
- pełnobranżowego projektu architektoniczno - budowlanego w zakresie niezbędnym do uzyskania pozwolenia na budowę/zgłoszenia robót,
- opracowanie pełnobranżowego projektu technicznego w zakresie niezbędnym do wykonania robót budowlanych,
- opracowanie przedmiarów,
- opracowanie kosztorysów szczegółowych,
- opracowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót dla każdej branży,
- uzyskanie niezbędnych pozwoleń, uzgodnień i decyzji, wraz z ostateczną decyzją o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenie budowy lub wykonywania innych robót budowlanych wobec którego organ administracji budowlanej nie wniósł sprzeciwu.
B) Roboty budowlane w zakresie m. in.:
- obsługi geodezyjnej,
- wykonania robót budowlanych zgodnie z zaakceptowaną przez Zamawiającego dokumentacją projektową, w zakresie zgodnym z uzyskanym pozwoleniem na budowę lub zgłoszeniem robót
- wykonania rozruchu SUW z osiągnięciem wymaganych przez Zamawiającego parametrów wody pitnej
- przeprowadzenie szkolenia obsługi SUW
- wykonanie instrukcji eksploatacji SUW oraz instrukcji obsługi obiektów i konserwacji urządzeń niezbędnych dla prawidłowej eksploatacji SUW
- wykonanie dokumentacji powykonawczej w tym geodezyjnej dokumentacji powykonawczej
¬- serwisowanie urządzeń i instalacji do końca okresu gwarancji
- sprawowanie nadzoru autorskiego nad realizowaną dokumentacją.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

45232430-5 - Roboty w zakresie uzdatniania wody

45232151-5 - Roboty budowlane w zakresie węzłów do przepompowywania wody

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy p.z.p. w wysokości do 15% wartości zamówienia.
1 Określenie przedmiotu
Zamawiający przewiduje na zamówieniu udzielenie w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót robót budowlanych
2 Zakres robót budowlanych:
Zamówienia te będą dotyczyć przedmiotu zamówienia i podlegać będą na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień Zostaną one udzielone, jeżeli zajdzie potrzeba powtórzenia tego samego rodzaju zamówienia m. in. w zakresie części I
- wykonania dokumentacji projektowej
- roboty przygotowawcze
- roboty montażowe
- układanie rurociągów
- montaż urządzeń stacji uzdatniania wody
- badania i pomiary
3 Zamówienie udzielone zostanie w trybie zamówienia z wolnej ręki zgodnie z warunkami zamówienia podstawowego. Zostanie udzielone w jednej lub w kilku zamówieniach w przypadku gdy wystąpi taka potrzeba oraz gdy Zamawiający będzie posiadał środki finansowe na jego realizację.

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Cena (C)
2) Okres gwarancji (G)

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji (G)

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

CZĘŚĆ II – „Budowa tranzytu wodociągowego Czerwonków- Księże Pole wraz z przebudową sieci wodociągowej w Księżym Polu w formule zaprojektuj i wybuduj”.
Budowa tranzytu wodociągowego Czerwonków Księże -Pole wraz z przebudową sieci wodociągowej z przyłączami we wsi Księże Pole zakłada wykonanie następujących robót:
• wcinki do istniejącej sieci wodociągowej Ø90PVC - węzeł W1
• studni wodomierzowej Ø1200 bet. z układem telemetrycznym - 1 kpl.
• sieci wodociągowych o łącznej długości ok. 3510 mb
• zabudowy armatury z kształtkami, łącznikami, akcesoriami i oznakowaniem:
• robót drogowych w tym:
- rozbiórka nawierzchni drogowej ok. 6 530 m2
- wykonanie warstwy wiążącej 4 cm asfaltobetonem AC16W
- wykonanie warstwy ścieralnej 4 cm asfaltobetonem AC11S
• odwodnienia w tym:
- rozbiórka starego i budowa nowego kanału deszczowego Ø800 dł. ok. 112 mb
- wymiana 7 kpl. studzienek ściekowych Ø500 wraz z przykanalikami Ø200 dł. ok. 110 mb
- rozbiórka i budowa nowego ścieku betonowego 50x60x15 na dł. ok. 680 mb
- rozbiórka i budowa nowego betonowego trapezowego koryta na dł. ok. 62 mb
• montażu wodomierzy ze zdalnym odczytem w miejscowościach Sucha Psina, Boguchwałów, Wierzbno, Czerwonków, łącznie w ilości 318 kpl
- wodomierz jednostrumieniowy DN20, klasa metrologiczna min. R120, przystosowany do radialnego odczytu 315 szt.
-wodomierz jednostrumieniowy DN25, klasa metrologiczna min. R120, przystosowany do radialnego odczytu 3 szt

System zdalnego odczytu musi ściśle współpracować z posiadanym przez ZUK Baborów. W skład przedmiotu zamówienia w zakresie części II wchodzą następujące prace zasadnicze:
A) opracowanie dokumentacji projektowej na podstawie posiadanego przez Zamawiającego Programu Funkcjonalno – Użytkowego w tym:
- projektu zagospodarowania terenu
- pełnobranżowego projektu architektoniczno - budowlanego w zakresie niezbędnym do uzyskania pozwolenia na budowę/zgłoszenia robót,
- opracowanie pełnobranżowego projektu technicznego w zakresie niezbędnym do wykonania robót budowlanych,
- opracowanie przedmiarów,
- opracowanie kosztorysów szczegółowych,
- opracowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót dla każdej branży,
- uzyskanie niezbędnych pozwoleń, uzgodnień i decyzji, wraz z ostateczną decyzją o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenie budowy lub wykonywania innych robót budowlanych wobec którego organ administracji budowlanej nie wniósł sprzeciwu.
B) Roboty budowlane w zakresie:
- obsługi geodezyjnej,
- wykonania robót budowlanych zgodnie z zaakceptowaną przez Zamawiającego dokumentacją projektową, w zakresie zgodnym z uzyskanym pozwoleniem na budowę lub zgłoszeniem robót
- dostawę i montaż urządzeń i instalacji,
- odtworzenia nawierzchni po wykonanych robotach,
- wykonania uruchomienia sieci wodociągowej,
Ponadto w ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca:
1) Wykona wszelkie prace przygotowawcze – zorganizowanie placu budowy, zapewnienie dostawy niezbędnych mediów na plac budowy, zapewnienie bezpieczeństwa i ograniczenie dostępu osób trzecich,
2) Opracuje i uzgodnieni projekt tymczasowej organizacji ruchu na czas wykonywania robót oraz poniesie koszty związanych z prowadzeniem robót w pasie drogowym (koszty umieszczenia urządzeń obcych w pasie drogowym poniesie Zamawiający).
3) Przygotuje i złoży wniosek o zajęcie pasa drogowego w zakresie prowadzenia robót. Powierzchnie zajęcia pasa drogowego oraz terminy umieszczania urządzeń obcych w pasie drogowym winny wynikać z zatwierdzonego projektu organizacji ruchu
4) Oznakuje i zabezpieczy miejsca robót.
5) Zapewni kompleksową obsługę geodezyjną w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia.
6) Zapewni nadzór autorski nad realizacją zadania
7) Dokona kamerowania nowo wybudowanych sieci i przyłączy.
8) Wykona geodezyjną inwentaryzację powykonawczą przyjętą do zasobu geodezyjnego (w 3 egz. papierowych i 1 egz. w formacie pdf )
9) Wykona dokumentację powykonawczą zawierającą m.in. protokoły z wykonanych prób szczelności, kopie szkiców geodezyjnych powykonawczych, protokoły z badań zagęszczenia i nośności podłoża, badań laboratoryjnych wody, dokumenty jakościowe zabudowanych materiałów wraz z kompletem kart gwarancyjnych urządzeń.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 15 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy p.z.p. w wysokości do 15% wartości zamówienia.
1 Określenie przedmiotu
Zamawiający przewiduje na zamówieniu udzielenie w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót robót budowlanych
2 Zakres robót budowlanych:
Zamówienia te będą dotyczyć przedmiotu zamówienia i podlegać będą na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień Zostaną one udzielone, jeżeli zajdzie potrzeba powtórzenia tego samego rodzaju zamówienia m. in. w zakresie części II
- wykonania dokumentacji projektowej
- roboty przygotowawcze
- roboty ziemne
- roboty montażowe
- układanie rurociągów
- wymiana wodomierzy ze zdalnym odczytem
- roboty nawierzchniowe
- badania i pomiary
3 Zamówienie udzielone zostanie w trybie zamówienia z wolnej ręki zgodnie z warunkami zamówienia podstawowego. Zostanie udzielone w jednej lub w kilku zamówieniach w przypadku gdy wystąpi taka potrzeba oraz gdy Zamawiający będzie posiadał środki finansowe na jego realizację.

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Cena (C)
2) Okres gwarancji (G)

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji (G)

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

CZĘŚĆ I – Modernizacja Stacji Uzdatniania Wody w miejscowości Sucha Psina w formule zaprojektuj i wybuduj
1) Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) Sytuacja ekonomiczna lub finansowa: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) Zdolności techniczna lub zawodowa: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
a w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej dwie roboty budowlane, związane z budową, przebudową, remontem lub modernizacją stacji uzdatniania wody na kwotę co najmniej 300.000,00 zł brutto (słownie: trzysta tysięcy złotych 00/100) każda.
Zamawiający uzna, iż warunek powyższy zostanie spełniony w przypadku gdy Wykonawca wykaże, że wykonał powyższe roboty budowlane w ramach oddzielnych umów na wykonanie tych robót. Zamawiający przez zamówienie rozumie jedną umowę. Przebudowę, budowę lub remont należy rozumieć zgodnie z definicjami zawartymi w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r Prawo budowlane (Dz.U. z 2016 r. poz. 290 ze zm.). Przez zamówienia wykonane należy rozumieć:
− zamówienia rozpoczęte i zakończone w w/w okresie
− zamówienia zakończone w w/w okresie, których rozpoczęcie mogło nastąpić wcześniej niż w w/w okresie.
b dysponuje lub będzie dysponował podczas realizacji zamówienia co najmniej następującymi osobami spełniającymi poniższe wymagania:
- Projektant branży sanitarnej – posiadający uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia.
- Kierownik budowy – posiadający: − uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej (branża sanitarna) w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia
- Kierownik robót branży elektrycznej - posiadający: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia.
- Kierownik robót branży budowlanej – posiadający: uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w zakresie części konstrukcyjno- budowlanej,

Zamawiający dopuszcza połączenie wyżej wskazanych funkcji pod warunkiem spełnienia przez osobę łączącą te funkcje wszystkich warunków wymaganych dla poszczególnych funkcji.

Przez uprawnienia budowlane Zamawiający rozumie uprawnienia wydane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej
(Dz. U. z 2020 r. Poz. 220).

CZĘŚĆ II – Budowa tranzytu wodociągowego Czerwonków- Księże Pole wraz z przebudową sieci wodociągowej z przyłączami we wsi Księże Pole w formule zaprojektuj i wybuduj

1) Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) Sytuacja ekonomiczna lub finansowa: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) Zdolność techniczna lub zawodowa: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej dwie roboty budowlane związane z budową, przebudową lub remontem sieci wodociągowej na kwotę co najmniej 500.000,00 zł brutto (słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100) brutto każda.
Przebudowę, budowę lub remont należy rozumieć zgodnie z definicjami zawartymi w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r Prawo budowlane (Dz.U. z 2016 r. poz. 290 ze zm.)
Przez zamówienia wykonane należy rozumieć:
− zamówienia rozpoczęte i zakończone w w/w okresie
− zamówienia zakończone w w/w okresie, których rozpoczęcie mogło nastąpić wcześniej niż w w/w okresie.

b) dysponuje lub będzie dysponował podczas realizacji zamówienia co najmniej następującymi osobami spełniającymi poniższe wymagania:
Projektant branży sanitarnej – posiadający uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia.
Kierownik budowy – posiadający − uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej ( branża sanitarna) w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia.
Kierownik robót branży drogowej posiadający uprawniania budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia.

Zamawiający dopuszcza połączenie wyżej wskazanych funkcji pod warunkiem spełnienia przez osobę łączącą te funkcje wszystkich warunków wymaganych dla poszczególnych funkcji.
Przez uprawnienia budowlane Zamawiający rozumie uprawnienia wydane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej
(Dz. U. z 2020 r. Poz. 220).
3 W przypadku gdy jakakolwiek wartość dotycząca powyższych warunków wyrażona będzie w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut Narodowego Banku Polskiego (dalej: NBP) dla danej waluty z dnia, w którym nastąpi postępowaniu publikacja przedmiotowego postępowania. Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmie średni kurs z ostatniego dnia przed dniem publikacji.
4 Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
5 Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 4 do SWZ;
b) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
- Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa w ust. 4 pkt 2, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument, o którym mowa powyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
- Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 4 pkt 2, zastępuje się je w całości lub części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: -wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, porównywalnych z robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot zamówienia, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty - załącznik nr 5a do SWZ;
- wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 5b do SWZ.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym – zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
1) oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ;
2) zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w Rozdziale XI ust. 3 SWZ (jeżeli dotyczy);
3) dowód wniesienia wadium;
4) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pełnomocnictwa
(jeżeli dotyczy);

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

Zamawiający wymaga wniesienia wadium:
- dla części I – w wysokości 8 000,00 zł (słownie: osiem tysięcy złotych 00/100)
- dla części II- w wysokości 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100)
W przypadku chęci złożenia oferty na obydwie części zamówienia wadium powinno stanowić sumę wadium dla poszczególnych części.
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
- pieniądzu;
- gwarancjach bankowych;
- gwarancjach ubezpieczeniowych;
- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku Spółdzielczym Baborowie nr rachunku 05 8866 0006 2001 0000 2017 0004 z dopiskiem „Wadium – nr postępowania, część…….”.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie p.z.p.
2) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem, iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania, a także wskazanie części zamówienia której dotyczy;
6) w treści poręczenia lub gwarancji powinien znaleźć się adres e-mail lub adres skrzynki ePUAP na który Zamawiający prześle oświadczenie o zwolnieniu wadium;
7) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Baborów.
8) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 p.z.p.), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 p.z.p. zostanie odrzucona.
7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 p.z.p.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3 W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolności tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.
5 Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1 Umowa w sprawie zamówienia publicznego zgodne z załącznikiem do SWZ ( nr 6a i nr 6b) zostanie zawarta z Wykonawcą , którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza dla poszczególnych części.
2 Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
3 Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 p.z.p. oraz wskazanym we Wzorze Umowy dla poszczególnych części.
4 Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-05-27 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-05-27 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.