eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi LegnicaŚwiadczenie usług ratownictwa wodnego na potrzeby obiektów OSIR: Basen Bąbelek przy ul. Mazowieckiej, Basen Delfinek przy ul. Polarnej, Kąpielisko Kormoran przy ul. Kąpielowej.



Ogłoszenie z dnia 2025-03-06


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług ratownictwa wodnego na potrzeby obiektów OSIR: Basen Bąbelek przy ul. Mazowieckiej, Basen Delfinek przy ul. Polarnej, Kąpielisko Kormoran przy ul. Kąpielowej.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Ośrodek Sportu i Rekreacji

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 390553515

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Najświętszej Marii Panny

1.5.2.) Miejscowość: Legnica

1.5.3.) Kod pocztowy: 59-220

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski

1.5.7.) Numer telefonu: 76723 38 00

1.5.8.) Numer faksu: 76 723 38 00

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@osir.legnica.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.osir.legnica.eu

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/um_legnica

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług ratownictwa wodnego na potrzeby obiektów OSIR: Basen Bąbelek przy ul. Mazowieckiej, Basen Delfinek przy ul. Polarnej, Kąpielisko Kormoran przy ul. Kąpielowej.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9c8836f1-f4c6-45ca-86cf-71de029ddbd5

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00133910

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-06

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00092063

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 1/2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 252000,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług ratownictwa wodnego na potrzeby:
a) Basenu Bąbelek przy ul. Mazowieckiej w Legnicy,
b) Basenu Delfinek przy ul. Polarnej w Legnicy,
c) Kąpieliska Kormoran przy ul. Kąpielowej w Legnicy
zgodnie z zapotrzebowaniem danego obiektu, w tym:
a) zapewnienie bezpieczeństwa osób korzystających z obszaru nadzorowanego,
b) wykonywanie wszystkich obowiązków określonych w projekcie umowy, której wzór stanowi załącznik nr 2 do SWZ.
2. Przedmiot umowy obejmuje świadczenie usług ratownictwa wodnego rozumianych jako zapewnienie bezpieczeństwa osób pływających, przebywających i korzystających z atrakcji na ww. obiektach oraz prowadzenie działań ratowniczych na terenie obiektów, w tym udzielanie pomocy przedlekarskiej osobom przebywającym na ww. obiektach.
3. Przedmiot zamówienia winien zostać zrealizowany zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności:
a) Ustawą z dnia 18 sierpnia 2011r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (t.j. Dz. U. z 2022 poz. 147),
b) Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 września 2021r. w sprawie kwalifikacji przydatnych w ratownictwie wodnym (t.j. Dz.U. z 2021, poz. 1761),
c) Ustawą z dnia 20 lipca 2017r. Prawo wodne (tj. Dz. U. z 2022 poz. 2625 z późn. zm.),
d) Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1981 z późn. zm.),
e) Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 27 lutego 2012r. w sprawie wymagań dotyczących wyposażenia obszarów wodnych w sprzęt ratunkowy i pomocniczy, urządzenia sygnalizacyjne i ostrzegawcze oraz sprzęt medyczny, leki i artykuły sanitarne (t.j. Dz. U. 2022r. poz. 1607 z późn. zm.),
f) Ustawą z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (t.j. Dz.U. z 2025r. Poz. 91 z późn. zm),
g) Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 6 marca 2012 r. w sprawie sposobu znakowania i zabezpieczenia obszarów wodnych oraz wzorów znaków zakazu, nakazu oraz znaków informacyjnych i flag (t.j. Dz. U. z 2022r. poz. 1979),
h) Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (t.j. Dz. U. z 2003 r. Nr 169, poz. 1650 z późn. zm.).
4. Szacunkowe zapotrzebowanie ilości godzin pracy ratowników w okresie realizacji zamówienia wynosi 6720 h zgodnie z harmonogramem opracowanym przez Zamawiającego na każdy miesiąc. Harmonogram zostanie przedstawiony Wykonawcy najpóźniej na 5 dni przed rozpoczęciem kolejnego miesiąca, którego harmonogram dotyczy. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany w harmonogramie, o których powiadomi Wykonawcę co najmniej 2 dni wcześniej.
5. Wykonawca zapewni do realizacji zamówienia w ramach ww. ilości godzin co najmniej dwóch ratowników na każdym z obiektów wymienionych w p.1.
6. Zamawiający informuje, że ww. ilość godzin oszacowana została na podstawie analizy możliwości Zamawiającego do zabezpieczenia obsługi ratowniczej na ww. obiektach we własnym zakresie (pracownicy OSiR), które nie zapewniają ciągłości pracy obiektów.
7. Podane powyżej ilości są wartościami szacunkowymi, które mają posłużyć Wykonawcy jedynie do kalkulacji ceny ofertowej, mogą ulec zmianie tj. zarówno zwiększeniu, jak i zmniejszeniu w zależności od potrzeb Zamawiającego. Oznacza to, że nie stanowią ostatecznego wymiaru zamówienia, w wyniku czego nie będą podstawą do zgłaszania roszczeń z tytułu niezrealizowanych usług. Zamawiający zastrzega sobie prawo ograniczenia przedmiotu zamówienia w zakresie ilościowym, z powodów ekonomicznych, warunków pogodowych, awarii lub innych sytuacji niezależnych od Zamawiającego nieprzekraczających 20% zamówionej liczby godzin.
8. Przedmiot zamówienia należy wykonywać w godzinach pracy obiektów od poniedziałku do niedzieli w zależności od zapotrzebowania i czasu pracy obiektu.
9. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonywania zmian w godzinach otwarcia [funkcjonowania] obiektów.
10. Przedmiot umowy może być realizowany wyłącznie przez osoby o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych – ratowników posiadających wymagane obowiązującymi przepisami uprawnienia, w szczególności:
a) ważne uprawnienia ratownika wodnego nadane przez uprawniony podmiot zgodnie z Ustawą z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych oraz aktami wykonawczymi do tejże ustawy,
b) ukończony kurs w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy (KPP), umożliwiający wykonywanie czynności określonych art. 14 pkt 1-9 ustawy z dnia 08 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym,
c) co najmniej jedną z innych kwalifikacji przydatnych w ratownictwie wodnym, o którym mowa w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie kwalifikacji przydatnych w ratownictwie wodnym z dnia 29 września 2021r. ,
d) aktualne badania lekarskie potwierdzające zdolność do wykonywania pracy na stanowisku ratownika wodnego potwierdzone zaświadczeniem z poradni medycyny pracy o zdolności pracy na stanowisku ratownik wodny oraz zaświadczeniem o braku przeciwwskazań do prowadzenia w ramach wykonywanego zawodu czynności w ramach KPP,
e) aktualne badania do celów sanitarno- epidemiologicznych, tak jak dla osób mających kontakt z wodą pitną,
f) przeszkolenie w zakresie przepisów BHP i ppoż.
g) muszą w sposób biegły posługiwać się językiem polskim.
11. Wykonawca, niezwłocznie po podpisaniu umowy oraz na każde wezwanie Zamawiającego zobowiązany jest do przedłożenia do wglądu wykazu osób wchodzących w skład kadry ratowniczej wraz z informacją o posiadanych uprawnieniach.
12. Zamawiający zapewnia sprzęt do pracy ratowników na wszystkich obiektach i w całym okresie realizacji zamówienia (załącznik nr 1 do umowy pkt 10 ppkt 2).
13. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz sposób realizacji zawarty jest w projekcie umowy stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 75250000-3 - Usługi straży pożarnej oraz ratownicze

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 245145,60 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 294940,80 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 245145,60 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Stowarzyszenie Rekreacyjno-Sportowe Delphinus Sport Promotion

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8982063117

7.3.3) Ulica: Kowalska 81

7.3.4) Miejscowość: Wrocław

7.3.5) Kod pocztowy: 51-424

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-02-27

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 245145,60 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2025-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.