Ogłoszenie z dnia 2021-07-19
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00119736 z dnia 2021-07-19 |
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Na dostawę samoobsługowych urządzeń płatniczych oraz usługi towarzyszące dla Sądu Okręgowego w Lublinie i sądów funkcjonalnych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Sąd Okręgowy w Lublinie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000322956
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Krakowskie Przedmieście 43
1.5.2.) Miejscowość: Lublin
1.5.3.) Kod pocztowy: 20-076
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.7.) Numer telefonu: 81 4601241
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@lublin.so.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lublin.so.gov.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.ms.gov.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sąd i trybunał
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
sąd
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Na dostawę samoobsługowych urządzeń płatniczych oraz usługi towarzyszące dla Sądu Okręgowego w Lublinie i sądów funkcjonalnych2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-388ea274-d353-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00119736
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00014751/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Na dostawę samoobsługowych urządzeń płatniczych oraz usługi towarzyszące dla Sądu Okręgowego w Lublinie i sądów funkcjonalnych
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00090756/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 1 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Podstawa prawna zastosowania trybu z wolnej ręki:
Art. 214 ust. 1 pkt 1) litera a) w zw. z art. 305 pkt 1 ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.), zgodnie z którym Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi jedna z następujących okoliczności:
1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn:
a) technicznych o obiektywnym charakterze.
– jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia.
3.1.2.) Identyfikator wcześniejszego postępowania: PODSTAWA PRAWNA I FAKTYCZNA ZASTOSOWANIA TRYBU Z WOLNEJ RĘKI. Podstawa prawna zastosowania trybu z wolnej ręki: Art. 214 ust. 1 pkt 1) litera a) w zw. z art. 305 pkt 1 ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.), zgodnie z którym Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi jedna z następujących okoliczności: 1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn: a) technicznych o obiektywnym charakterze. – jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. Podstawa faktyczna zastosowania trybu z wolnej ręki: W dniu 11 lutego 2019 roku Zamawiający Sąd Okręgowy zawarł umowę z Wykonawcą-Instytut Systemów Publicznych LESZEK SUŁKOWSKI, JACEK KOWALEWICZ, PAWEŁ ŁAZIŃSKI SPÓŁKA JAWNA (ul. Lirowa 27, 02-387 Warszawa, NIP 7010461433) z datą obowiązywania do dnia 31 sierpnia 2021 r. W dniu 25 lutego 2019 r. Zamawiający zawarł umowę z agentem rozliczeniowym First Data Polska S. A., zwanej dalej First Data, współpracującym z wyżej wymienionym Wykonawcą z datą obowiązywania do dnia 31 sierpnia 2021 r. Jednocześnie zawierając umowę z agentem rozliczeniowym Zamawiający przystąpił do programu Polska Bezgotówkowa. Program Polska Bezgotówkowa zapewniający preferencyjne warunki do korzystania z terminali płatniczych miał zostać zakończony w dniu 31 sierpnia 2021 r., jednakże w dniu 31 marca 2021 r. Zamawiający otrzymał pismo od First Data informujące o przedłużeniu preferencyjnego programu Polska Bezgotówkowa do dnia 31 grudnia 2025 r. Kontynuowanie tego programu zgodnie z informacją zawartą na oficjalnej stronie Fundacji Polska Bezgotówkowa, jak też udzieloną przez Fundację w dniu 27 maja 2021 r. odpowiedzią e-mailową na zapytanie Zamawiającego, jest możliwe tylko w przypadku kontynuowania tej usługi z tym samym agentem rozliczeniowym, czyli w tym przypadku z First Data. Z kolei First Data współpracuje w zakresie programu Polska Bezgotówkowa, jako Wykonawcą dostarczającym samoobsługowe terminale płatnicze tylko z Instytutem Systemów Publicznych. Zamawiający chcąc upewnić się, co do stanu faktycznego, skierował kilkakrotnie zapytanie do First Data otrzymując 3 - krotnie tę samą odpowiedź: W odpowiedzi na (…) zapytanie uprzejmie informujemy, że Instytut Systemów Publicznych jest jedynym dostawcą z którym oferujemy zintegrowane opłatomaty dla sądów powszechnych. Zamawiający kierując kolejne pytanie o możliwość pozostawienia samego terminala First Data oraz ewentualnego wyboru w ramach konkurencyjnego postępowania innego samoobsługowego urządzania płatniczego otrzymał taką informację: W odpowiedzi na (…) zapytanie uprzejmie informujemy, że Instytut Systemów Publicznych jest jedynym dostawcą z którym oferujemy zintegrowane opłatomaty dla sądów powszechnych. Nie ma zatem możliwości pozostawienia naszego urządzenia płatniczego (PIN Pada) i podłączenia go do innego Opłatomatu niż obecnie zainstalowany. Zgodnie z treścią motywu 50 dyrektywy 2014/24/UE, względy techniczne mogą obejmować np. techniczną niemożliwość osiągnięcia przez innego wykonawcę wymaganej wydajności lub konieczność skorzystania ze specjalistycznej wiedzy, narzędzi lub środków, którymi dysponuje wyłącznie jeden wykonawca. Względy techniczne mogą być także spowodowane szczególnymi wymogami z zakresu interoperacyjności, które należy spełnić, by zapewnić funkcjonowanie zamawianych dostaw lub usług. Zamawiający, chcąc sprawdzić czy na rynku istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, które nie ograniczałoby konkurencji, jak również w celu zbadania rynku i uzyskania pewności co do preferencyjnych warunków i najniższej ceny jaką oferują Wykonawcy w dniach 25.-28 maja 2021 r. przeprowadził analizę rynku, z której jednoznacznie wynika, że udział w Programie Polska Bezgotówkowa daje Zamawiającemu preferencyjne warunki, których bez Programu Polska Bezgotówkowa nie mógłby uzyskać. Wobec powyższego zaistniała sytuacja wymusiła na Zamawiającym zastosowanie trybu „z wolnej ręki” przewidzianego powyżej.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: D.ZP.-2824-23/2021
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa 7 samoobsługowych urządzeń płatniczych, zwanych dalej „opłatomatami” i usług towarzyszących.
2. Przedmiot zamówienia, o którym mowa w pkt 1, obejmuje w szczególności:
a) dostarczenie (w tym rozładunek, wniesienie), uruchomienie oraz skonfigurowanie opłatomatów oraz świadczenie usług towarzyszących w następujących lokalizacjach:
- Sąd Okręgowy w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 43,
- Sąd Rejonowy w Opolu Lubelskim, ul. Stary Rynek 46,
- Sąd Rejonowy w Rykach, ul. Kościuszki 15,
- Sąd Rejonowy we Włodawie, ul. Sejmowa 7,
- Sąd Rejonowy w Lubartowie, ul. Lubelska 57,
- Sąd Rejonowy w Kraśniku, ul. Lubelska 81,
- Sąd Rejonowy w Kraśniku, ul. Fabryczna 6,
w wyznaczonych przez Zamawiającego miejscach wewnątrz budynków sądów, wskazanych po podpisaniu umowy.
b) Wykonawca jest zobowiązany do złożenia oferty w ramach skorzystania przez Zamawiającego z preferencji programu „Polska Bezgotówkowa” (https://polskabezgotowkowa.pl/ ). Po stronie Wykonawcy należy zapewnienie Zamawiającemu w ramach Programu Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego korzystania z terminali oferowanych przez wyżej wymieniony Program. Terminale te będą zintegrowane z samoobsługowymi urządzeniami płatniczymi. Wykonawca kalkulując cenę oferty uwzględni fakt pokrycia przez Fundację Polska Bezgotówkowa opłat ponoszonych za udostępnienie terminali i realizację wpłat bezgotówkowych dla Zamawiającego w ramach wyżej wymienionego Programu. W konsekwencji Wykonawca lub podwykonawca musi być w katalogu firm Polska Bezgotówkowa.
c) Zamawiający zapewnia powierzchnię, prąd i dostęp do internetu dla opłatomatów.
d) Zamawiający zastrzega sobie prawo skorzystania z prawa opcji, o którym mowa w art. 441 ust. 1 ustawy, tj. zwiększenia zakresu przedmiotu zamówienia zgodnie ze wskazaniem w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 1 do Zaproszenia). Zamawiający gwarantuje Wykonawcy w okresie obowiązywania umowy najem 7 wymienionych w pkt. 2 urządzeń i odbiór świadczonych za ich pomocą usług towarzyszących. Natomiast opcja w postaci dostarczenia, uruchomienia, skonfigurowania i świadczenia usług towarzyszących na dodatkowych 2 szt. opłatomatów, zależy tylko od decyzji Zamawiającego (prawo opcji). Niewykorzystanie limitu prawa opcji w całości przez Zamawiającego nie uprawnia Wykonawcy do żadnych świadczeń ze strony Zamawiającego. Zamawiający jest uprawniony do skorzystania z opcji poprzez jednostronne oświadczenie woli złożone przez Zamawiającego do dnia 31 sierpnia 2023 r. włącznie. Skorzystanie z prawa opcji nie stanowi przyczyny zmiany umowy z Zamawiającym. Dalsze szczegóły dotyczące wykonania prawa opcji określa wzór umowy (Załącznik nr 6 do Zaproszenia).
3. Szczegółowy Opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik Nr 1 do ZAPROSZENIA.
4.5.3.) Główny kod CPV: 30144400-4 - Automaty do pobierania opłat
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
66110000-4 - Usługi bankowe
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 312320,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 312320,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 312320,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Instytut Systemów Publicznych Leszek Sułkowski, Jacek Kowalewicz, Paweł Łaziński Spółka Jawna
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 360680088
7.3.3) Ulica: Lirowa 27
7.3.4) Miejscowość: Warszawa
7.3.5) Kod pocztowy: 02-387
7.3.6.) Województwo: mazowieckie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-07-16
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 312320,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2021-09-01 do 2023-12-312021-07-19 Biuletyn Zamówień Publicznych | Ogłoszenie o wyniku postępowania - - Dostawy |
INNE PRZETARGI Z LUBLINA
- Kompleksowa organizacja dwudniowego Kongresu Gospodarczego - ,,Metrologia Przyszłości''.
- Zaprojektowanie i wykonanie remontu ul. Biernata z Lublina w Lublinie oraz pełnienie nadzoru autorskiego
- Świadczenie usługi ochrony fizycznej osób, nieruchomości Zespołu Szkół Budowlanych im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Lublinie (budynek wraz z gruntem) na rok 2025
- "Sporządzenie map z projektem podziału nieruchomości"
- Wykonanie remontu ścian oraz kostki betonowej w budynku Sądu Rejonowego we Włodawie przy ul. Sejmowej 7
- Modernizacja Oddziału Nefrologii i Nadciśnienia Tętniczego z utworzeniem miejsc dializacyjnych w WSS SP ZOZ w Lublinie w ramach zadania
więcej: przetargi w Lublinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "BANKOWA OBSŁUGA BUDŻETU POWIATU STALOWOWOLSKIEGO I JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH POWIATU "
- Kompleksowa obsługa bankowa budżetu i jednostek organizacyjnych gminy Wiązownica w okresie od dnia 01.08.2025 r. do dnia 30.06.2029 r.
- Obsługa bankowa budżetu Powiatu Karkonoskiego oraz jego jednostek organizacyjnych
- Kredyt obrotowy krótkoterminowy w rachunku kredytowym w linii odnawialnej z limitem do 25.000.000 zł
- Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Powiatu Wołomińskiego wraz z jego jednostkami organizacyjnymi
- Dostawa, montaż i wdrożenie Elektronicznego Systemu Obsługi Klientów (ESOK) dla potrzeb basenu miejskiego zlokalizowanego w Bogatyni, przy ul. Kąpielowej
więcej: Automaty do pobierania opłat »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.