eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sandomierz › Wywóz i zagospodarowanie komunalnych osadów ściekowych z Oczyszczalni ścieków PGKiM w Sandomierzu Sp. z o.o.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2024-01-29


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Wywóz i zagospodarowanie komunalnych osadów ściekowych z Oczyszczalni ścieków PGKiM w Sandomierzu Sp. z o.o.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Sandomierzu Sp. z o.o.

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 830338452

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Przemysłowa 12

1.5.2.) Miejscowość: Sandomierz

1.5.3.) Kod pocztowy: 27-600

1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL722 - Sandomiersko-jędrzejowski

1.5.7.) Numer telefonu: 158323679

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@pgkim.sandomierz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.pgkim.sandomierz.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/pgkim_sandomierz/proceedings

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający


Spółka z o.o.

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Usługi komunalne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wywóz i zagospodarowanie komunalnych osadów ściekowych z Oczyszczalni ścieków PGKiM w Sandomierzu Sp. z o.o.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d674ba40-9407-11ee-ba3b-4e891c384685

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00073463

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-29

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00534038

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZOŚ/3368/2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest: Wywóz i zagospodarowanie komunalnych osadów ściekowych z Oczyszczalni ścieków PGKiM w Sandomierzu Sp. z o.o.
2. Wywóz i zagospodarowanie komunalnych osadów ściekowych będzie prowadzone w procesie odzysku R 3 i R 10.
2.1. Osady ściekowe o kodzie 19 08 05 i uwodnieniu ok. 80 % odbierane będą z PGKiM w Sandomierzu Sp. z o.o. Zakład Wodociągów i Kanalizacji – Oczyszczalnia Ścieków ul. Przemysłowa 9 w Sandomierzu.
2.2. Przewidywana ilość wywozu i zagospodarowania komunalnego osadu ściekowego w okresie 12 miesięcy to ok. 6 000 Mg, w tym ok. 5 000 Mg wywozu i zagospodarowania w procesie odzysku R 10 oraz ok. 1 000 Mg wywozu i zagospodarowania w procesie odzysku R 3.
2.3. Zagospodarowanie komunalnych osadów ściekowych z Oczyszczalni ścieków w Sandomierzu odzyskiem R 3 ma nastąpić w dniach od 15.12.2024r. do 28.02.2025r.
W pozostałym okresie obowiązywania umowy, zagospodarowanie komunalnych osadów ściekowych ma nastąpić odzyskiem R 10.
2.4. Podana powyżej ilość komunalnych osadów ściekowych jest ilością szacunkową i może ulec zmianie.
2.5. Zamawiający zastrzega sobie prawo zwiększenia lub zmniejszenia przewidywanej ilości wywozu i zagospodarowania komunalnych osadów ściekowych w okresie obowiązywania umowy, przy czym minimalna wielkość wywozu i zagospodarowania komunalnych osadów ściekowych w okresie obowiązywania umowy wynosi 4 200 Mg (ton). Taka zmiana nie będzie skutkować roszczeniami Wykonawcy do Zamawiającego. Wykonawcy będzie przysługiwało wynagrodzenie wyłącznie za faktycznie odebraną ilość komunalnych osadów ściekowych.
3. W przypadku odzysku R 10 Zamawiający na koniec danego miesiąca będzie zamawiał cykle wywozu w miesiącu następnym, podając termin i ilość osadu ściekowego do wywiezienia w każdym cyklu wywozu. Wykonawca w terminie do 2 dni od tego powiadomienia udzieli Zamawiającemu informacji o wyborze działki rolnej, wraz
z przekazaniem aktualnych badań gleby, na której komunalny osad ściekowy zostanie zagospodarowany oraz deklaracji, że proces ten będzie przeprowadzony zgodnie
z obowiązującymi przepisami. Korespondencja odbywać się będzie drogą e- mail poprzez wysłanie skanu zamówienia ze strony Zamawiającego oraz skanu odpowiedzi ze strony Wykonawcy. Powyższa korespondencja powinna być opatrzona podpisem odpowiednio przedstawiciela Zamawiającego i Wykonawcy. Poszczególne cykle wywozu osadu ściekowego realizowane będą nie wcześniej niż w terminie 7 dni od daty skutecznego powiadomienia WIOŚ o zamiarze przekazania osadu ściekowego.
4. W przypadku odzysku R 3 ( tj. w dniach od 15.12.2024 r. do 28.02.2025 r.) Zamawiający będzie zamawiał wywóz osadu sukcesywnie według potrzeb Oczyszczalni ścieków w Sandomierzu poprzez zgłaszanie pisemne, mailowe lub telefoniczne. Wykonawca jest zobowiązany do odbioru osadu w terminie do 7 dni od dnia zgłoszenia.
5. Transport komunalnych osadów ściekowych Wykonawca prowadził będzie zgodnie z wymogami w zakresie ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa życia i zdrowia ludzi w szczególności w sposób uwzględniający właściwości chemiczne i fizyczne komunalnych osadów ściekowych.
5.1. Pojazdy transportujące komunalne osady ściekowe poza teren oczyszczalni muszą być szczelne, stabilne z łatwo demontowanym przykryciem skrzyni ładunkowej, czyste – bez pozostałości osadów na elementach zewnętrznych pojazdu (w tym między innymi na burtach i kołach).
5.2. Podczas transportu i wyładunku komunalnych osadów ściekowych Wykonawca odpowiada za zachowanie czystości, a w przypadku naruszenia tej zasady, ma obowiązek niezwłocznie usunąć zabrudzenia oraz powiadomić Zamawiającego o zdarzeniu, o ile miało ono miejsce na drogach publicznych.
5.3. Wykonawca zobowiązany jest kontrolować ruch wszystkich pojazdów wykorzystywanych do realizacji przedmiotu zamówienia.
5.4. Środki transportu oznakowane będą zgodnie z przepisami.
6. W przypadku odzysku R 10 jak i R 3 Zamawiający wymaga jednorazowego podstawienia przez Wykonawcę minimum 5 pojazdów, o ładowności każdego pojazdu minimum 25 ton.
7. Załadunek i wywóz komunalnych osadów ściekowych.
7.1. Załadunek wykonywał będzie Zamawiający.
7.2. Przed każdym załadunkiem i po załadunku pojazdy będą ważone na wadze Zamawiającego.
7.3. Podstawą rozliczenia będzie dokument ważenia.
7.4. Każdy pojazd Wykonawcy wywożący komunalne osady ściekowe z oczyszczalni będzie zewidencjonowany przez pracownika oczyszczalni ścieków na zestawieniu, które każdorazowo podpisuje kierowca Wykonawcy wywożący osad.
7.5. W przypadku odzysku R 10 potwierdzeniem przyjęcia komunalnych osadów ściekowych do transportu i zagospodarowania na wskazanej działce rolnej, będzie Zaświadczenie stanowiące Załącznik nr 13 do SWZ.
7.6. W przypadku odzysku R 3, potwierdzenie przyjęcia osadów ściekowych odbywać się będzie każdorazowo w oparciu o Kartę przekazania odpadu wystawioną w systemie BDO, potwierdzoną pod względem ilościowym na podstawie dowodu ważenia, przez Zamawiającego i Wykonawcę.
8. Wykonawca zobowiązany jest realizować zamówienie z zachowaniem wymogów określonych przepisami:
8.1. Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zmianami); w tym z przepisami regulującymi BDO (Rejestr podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami);
8.2. Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 6 lutego 2015 r. w sprawie stosowania komunalnych osadów ściekowych (tj. Dz. U z 2023 r. poz. 23);
8.3. Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 20 stycznia 2015 r. w sprawie procesu odzysku R 10 (Dz. U. z 2015 r. poz. 132);
8.4. Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 2556 z późn. zmianami).
9. Warunki dodatkowe wymagane od Wykonawcy.
9.1. Transport i zagospodarowanie komunalnych osadów ściekowych zgodny
z wymaganiami obowiązujących przepisów.
9.2. Systematyczny odbiór komunalnych osadów ściekowych również w okresie zimowym.
9.3. Zagospodarowanie komunalnych osadów ściekowych na obszarze woj. świętokrzyskiego z wyjątkiem sytuacji opisanej w art. 20 ust. 5 Ustawy o odpadach.
9.4. Solidność i niezawodność wykonywanej usługi.
9.5. Odzysk R 3 komunalnych osadów ściekowych z Oczyszczalni ścieków
w Sandomierzu możliwy wyłącznie w instalacji posiadającej odpowiednie zezwolenie metodą odzysku R 3.
10. Zamawiający informuje, że nie dokonano podziału zamówienia na części z następujących powodów:
10.1. Podział ilościowy polegający na rozbiciu wolumenu usług groziłby nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia, ze względu na utratę korzyści efektu skali. Efekt skali to obniżenie udziału kosztów stałych w kosztach jednostkowych usługi w wyniku zwiększenia rozmiarów działalności; przy zamówieniu na wywóz i zagospodarowanie 6 000 Mg (t) osadów - bez rozbicia tej ilości na części - kalkulacja ceny jednostkowej jest korzystniejsza dla Zamawiającego. A więc jest ścisły związek pomiędzy wielkością zamówienia, a sposobem kalkulacji ceny za usługę, a co za tym podział zamówienia wskazuje na wysokie prawdopodobieństwo wzrostu cen, a to mogłoby zagrozić brakiem możliwości sfinansowania zamówienia przez Zamawiającego i braku wywiązania się z obowiązków narzuconych na Zamawiającego przepisami o ochronie środowiska;
10.2. Zamówienie jest o wartości nieprzekraczającej progów UE i z dotychczasowych doświadczeń Zamawiającego wynika, iż ubiegają się o takie zamówienie głównie małe i średnie przedsiębiorstwa, a więc zakres zamówienia jest dostosowany do potrzeb sektora MŚP bez konieczności dalszego rozdrabniania zakresu zamówienia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90512000-9 - Usługi transportu odpadów

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami

90513600-2 - Usługi usuwania osadów

90513700-3 - Usługi transportu osadów

90513900-5 - Usługi likwidacji osadów

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 969300,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 969300,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 969300,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): BIOSELECT Sp. z o.o.

Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: "PHU Zieliński" Zbigniew Zieliński, Radosław Kula, Tomasz Kupiec Beata Kupiec, Krzysztof Skorek Eliza Skorek

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6572955559

7.3.3) Ulica: Łagowska 37

7.3.4) Miejscowość: Raków

7.3.5) Kod pocztowy: 26-035

7.3.6.) Województwo: świętokrzyskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

Transport komunalnych osadów ściekowych


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-01-19

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 969300,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.