eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zduńska Wola › Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 3 224 499 zł

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-02-28


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 3 224 499 zł

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Zduńskowolski

1.3.) Oddział zamawiającego: Powiat Zduńskowolski

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730934795

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Stefana Złotnickiego 25

1.5.2.) Miejscowość: Zduńska Wola

1.5.3.) Kod pocztowy: 98-220

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@powiatzdunskowolski.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatzdunskowolski.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_zdunskowolski/proceedings

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 3 224 499 zł

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-618dd77e-0579-11ec-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00070084

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-02-28

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002320/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 3.224.499 zł, planowany okres kredytowania: 14 lata

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.272.8.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiot zamówienia jest usługą powszechnie dostępną o ustalonych standardach jakościowych, na straży których stoi Komisja Nadzoru Finansowego, sprawująca nadzór nad sektorem bankowym, zgodnie z orzeczeniem Głównej Komisji Orzekającej w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych z dnia 8 maja 2014r. (sygn. akt BDF1/4900/130/131-132/12/3394).
2. Okres kredytowania: od dnia podpisania umowy kredytowej do dnia 31.12.2035 r.
3. Okres wykorzystania kredytu: od dnia podpisania umowy kredytowej do dnia 31.12.2021 r. w transzach:
wrzesień 2021 r.- 1 159 075 zł,
grudzień 2021 r. – 2 065 424 zł.
Dokładne terminy uruchomienia poszczególnych transz kredytu ustalone zostaną po ostatecznym rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu umowy.
4. Przeznaczeniem kredytu jest sfinansowanie deficytu budżetu powiatu (wydatki majątkowe), w tym w kwocie 485 350 zł wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.
5. Nakłady poniesione w 2021 r. na wydatki majątkowe przed podpisaniem umowy z wykonawcą będą finansowane z kredytu bankowego będącego przedmiotem umowy (wykonawca zobowiązuje się uruchomić kredyt na pokrycie również już zapłaconych zobowiązań).
6. Wykonawca będzie przelewał kwotę kredytu na rachunek Powiatu Zduńskowolskiego nr 78 1020 3437 0000 1102 0018 1057.
7. Uruchomienie przez wykonawcę każdej z transz kredytu, na podstawie dyspozycji złożonej przez Zamawiającego, w terminie maksymalnie 3 dni roboczych* od dnia jej otrzymania.
* Przez dzień roboczy Zamawiający przyjmuje dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. Bieg terminu uruchomienia transzy kredytu przez wykonawcę rozpoczyna się w dniu roboczym następującym po dniu złożenia dyspozycji przez Zamawiającego.
8. W przypadku nieterminowego przekazania transzy kredytu wykonawca zapłaci Zamawiającemu odsetki w wysokości 100% odsetek ustawowych za opóźnienie za każdy dzień przekroczenia terminu uruchomienia transzy, liczone od kwoty transzy.
9. Karencja w spłacie kapitału kredytu do 30.03.2026 r.- nie dotyczy kwoty 485 350 zł z terminem spłaty do 31.03.2022 r.
10. Okres karencji nie dotyczy spłaty odsetek.
11. Spłata kapitału kredytu kwartalnie - maksymalnie w ostatnim dniu kwartału-
wg harmonogramu, stanowiącego Załącznik nr 4.
12. Spłata odsetek miesięcznie- maksymalnie w ostatnim dniu miesiąca.
13. Wykonawca powiadomi pocztą zwykłą lub drogą elektroniczną Zamawiającego najpóźniej na 3 dni przed datą zapłaty odsetek miesięcznych o naliczonej wysokości tych odsetek.
14. Za dzień spłaty raty kredytu i odsetek przyjmuje się dzień wpływu środków na rachunek wykonawcy. Jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy uważa się, że termin określony w umowie upływa w dniu następującym po dniu lub dniach wolnych od pracy.
15. Oprocentowanie kredytu przy założeniu kwartalnej spłaty kapitału
i miesięcznej spłaty odsetek składające się ze zmiennej stawki bazowej WIBOR 3M plus stała marża wykonawcy ustalona na dzień złożenia oferty w całym okresie kredytowania. Zamawiający nie wyznacza szczegółowej metodologii obliczenia wysokości stawki bazowej WIBOR 3M do ustalenia wysokości oprocentowania w okresie obowiązywania umowy. Powyższy koszt jest całkowitą wartością ceny ofertowej (kosztu obsługi kredytu). Zamawiający nie dopuszcza wprowadzenia do umowy żadnych innych kosztów poza oprocentowaniem zmiennym kredytu obliczonym w ww. sposób (Załącznik nr 1a).
16. Odsetki będą naliczane od faktycznego zadłużenia kredytowego, zgodnie z faktyczną liczbą dni wykorzystania kredytu, zgodnie z faktyczną liczbą dni miesiąca kalendarzowego przy założeniu, że rok ma 365 dni.
17. Zamawiający zastrzega sobie prawo niewykorzystania kredytu w pełnej wysokości bez ponoszenia jakichkolwiek opłat, kar i prowizji z tego tytułu i bez konieczności uzyskania zgody wykonawcy.
18. Zamawiający może dokonać przedterminowej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat, kar i prowizji z tego tytułu i bez konieczności uzyskania zgody wykonawcy.
19. Wykonawca nie będzie pobierał opłat i prowizji za zmianę terminów uruchomienia
i wysokości transz kredytu, zmianę wysokości i przeznaczenia kredytu oraz zmianę terminarza spłat i wysokość rat kapitałowych kredytu.
20. W przypadku konieczności aneksowania umowy kredytowej wykonawca nie będzie pobierał prowizji i innych opłat z tego tytułu.
21. Wykonawca nie będzie pobierał prowizji i innych opłat za wydanie opinii/zaświadczenia o terminowości spłaty kredytu .
22. W przypadku konieczności otwarcia, uruchomienia i prowadzenia u wykonawcy kont służących do obsługi kredytu wykonawca nie będzie pobierał opłat i prowizji z tego tytułu.
23. Zamawiający nie dopuszcza wprowadzenia do umowy klauzuli udzielającej wykonawcy pełnomocnictwa do dysponowania rachunkiem bankowym tj. do dokonywania obciążenia rachunku do wysokości wymagalnych rat kredytu i odsetek z tytułu kredytu. Spłata kredytu i odsetek od kredytu odbywać się może wyłącznie w formie dokonywania przez Zamawiającego przelewu środków na konto bankowe wskazane przez Wykonawcę.
24. Zabezpieczenie kredytu: weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową.
25. Zamawiający nie dopuszcza przedłożenia oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 § 1 pkt 5 kodeksu postępowania cywilnego.
26. Zamawiający wyraża zgodę na złożenie przez Skarbnika kontrasygnaty na umowie kredytowej i deklaracji wekslowej.
27. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp w maksymalnej wysokości 1 000 000 zł w przypadku zwiększenia deficytu budżetu powiatu lub zwiększenia kwoty spłat z tytułu wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów oraz emisji obligacji (rozchody) w roku 2021. Ww. zamówienia udzielane będą w trybie zamówienia z wolnej ręki po spełnieniu przesłanek z art. 214 ust. 1 pkt 7. Wykonawca zobowiązany będzie do zastosowania w ww. zamówieniach warunków i stawek nie wyższych niż zastosowano w zamówieniu podstawowym. W przypadku udzielenia dotychczasowemu wykonawcy zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, wykonawca winien spełniać warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i SWZ, oraz nie podlegać wykluczeniu w okolicznościach, o których mowa w art. 108 ust. 1 i art. 109 ust. 1 pkt 4,5,7 ustawy Pzp.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 176764,41 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 501958,91 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 176764,41 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Poddębicach

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8280003209

7.3.4) Miejscowość: Poddębice

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-11-09

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 176764,41 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2021-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.