Ogłoszenie z dnia 2021-05-14
| Ogłoszenie nr 2021/BZP 00055243 z dnia 2021-05-14 |
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa rękawic medycznych dla SPZZOZ w Sierpcu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SAMODZIELNY PUBLICZNY ZESPÓŁ ZAKŁADÓW OPIEKI ZDROWOTNEJ W SIERPCU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000306762
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: JULIUSZA SŁOWACKIEGO 32
1.5.2.) Miejscowość: Sierpc
1.5.3.) Kod pocztowy: 09-200
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL923 - Płocki
1.5.7.) Numer telefonu: 24 275 85 54
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@spzzozsierpc.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.spzzozsierpc.eu/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrwowotnej w Sierpcu
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa rękawic medycznych dla SPZZOZ w Sierpcu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-79adcc37-b3ce-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00055243
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://bip.spzzozsierpc.eu/index.php/przetargi3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: http://bip.spzzozsierpc.eu/index.php/przetargi
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia, komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywasię przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/ ,ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal orazpoczty elektronicznej: przetargi@spzzozsierpc.pl2. W postępowaniu o udzielenie zamówieniakomunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami w szczególności składanie oświadczeń,wniosków (innych niż wskazanych w rozdz. XII), zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywasię elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji”dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal lub za pomocą poczty elektronicznej. Wewszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługująsię numerem ogłoszenia (BZP lub ID postępowania).3. Dokumenty elektroniczne składane są przezWykonawcę za pośrednictwem „Formularza do komunikacji” jako załączniki. Zamawiający dopuszczarównież możliwość składania dokumentów elektronicznych, za pomocą poczty elektronicznej, nawskazany w ust.6 adres email. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody zwymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. wsprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dladokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzieleniezamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu MinistraRozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowychoraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z2020 poz. 2415).4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówieniapublicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp doformularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza dokomunikacji”.5. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentówelektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przyich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortalu oraz Warunkachkorzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). 6. Maksymalny rozmiarplików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: „Formularz złożenia, zmiany,Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługiwycofania oferty lub wniosku” i „formularza do komunikacji” wynosi 100 MB. 7. Za datę przekazaniaoferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopiidokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAPZamawiającego.8. Identyfikator postępowania oraz link dla danego postępowania o udzieleniezamówienia stanowi załącznik do niniejszej SWZ. Dane postępowania można wyszukać również naLiście wszystkich postępowań klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej zzakładki Postępowania na miniPortalu
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z rozdziałem XVIII SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z rozdziałem XVIII SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DZP.382.PN.08.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 4
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet 1 Rękawice lateksowe sterylne, pudrowane
4.2.6.) Główny kod CPV: 33141420-0 - Rękawice chirurgiczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Zamawiającemu przysługuje prawo do niewykorzystania całego asortymentu określonego w niniejszej Umowie zarówno co do ilości, rodzaju, jak i co do całkowitego wynagrodzenia wskazanego w ust. 1 Umowy; zmniejszenie ilości przedmiotu umowy w toku jej realizacji nie może przekroczyć 40% ilości określonej w niniejszej umowie,2. Zamawiającemu przysługuje prawo do zmiany ilości zamawianych w poszczególnych pozycjach w ramach kwoty wskazanej w ust. 2. Z powyższych tytułów Wykonawcy nie przysługuje zarówno roszczenie o zrealizowanie Umowy do pełnego wyczerpania limitów wynikających z Umowy, jak i roszczenie o odszkodowanie lub inne roszczenia.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: cena oferty 100%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100,00
4.3.8.) Sposób oceny ofert:
cena oferty 100%4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet 2 – Rękawice lateksowe sterylne niepudrowane I
4.2.6.) Główny kod CPV: 33141420-0 - Rękawice chirurgiczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiającemu przysługuje prawo do niewykorzystania całego asortymentu określonego w niniejszej Umowie zarówno co do ilości, rodzaju, jak i co do całkowitego wynagrodzenia wskazanego w ust. 1 Umowy; zmniejszenie ilości przedmiotu umowy w toku jej realizacji nie może przekroczyć 40% ilości określonej w niniejszej umowie,Zamawiającemu przysługuje prawo do zmiany ilości zamawianych w poszczególnych pozycjach w ramach kwoty wskazanej w ust. 2. Z powyższych tytułów Wykonawcy nie przysługuje zarówno roszczenie o zrealizowanie Umowy do pełnego wyczerpania limitów wynikających z Umowy, jak i roszczenie o odszkodowanie lub inne roszczenia.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: cena oferty 100%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.8.) Sposób oceny ofert:
cena oferty 100%4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet 3 – Rękawice lateksowe sterylne, niepudrowane II
4.2.6.) Główny kod CPV: 33141420-0 - Rękawice chirurgiczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiającemu przysługuje prawo do niewykorzystania całego asortymentu określonego w niniejszej Umowie zarówno co do ilości, rodzaju, jak i co do całkowitego wynagrodzenia wskazanego w ust. 1 Umowy; zmniejszenie ilości przedmiotu umowy w toku jej realizacji nie może przekroczyć 40% ilości określonej w niniejszej umowie,b) Zamawiającemu przysługuje prawo do zmiany ilości zamawianych w poszczególnych pozycjach w ramach kwoty wskazanej w ust. 2. Z powyższych tytułów Wykonawcy nie przysługuje zarówno roszczenie o zrealizowanie Umowy do pełnego wyczerpania limitów wynikających z Umowy, jak i roszczenie o odszkodowanie lub inne roszczenia4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: cena oferty 100%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100,00
4.3.8.) Sposób oceny ofert:
cena oferty 100%4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet 4 -Rękawice syntetyczne ,nitrylowe ,niepudrowane, niesterylne
4.2.6.) Główny kod CPV: 33141420-0 - Rękawice chirurgiczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiającemu przysługuje prawo do niewykorzystania całego asortymentu określonego w niniejszej Umowie zarówno co do ilości, rodzaju, jak i co do całkowitego wynagrodzenia wskazanego w ust. 1 Umowy; zmniejszenie ilości przedmiotu umowy w toku jej realizacji nie może przekroczyć 40% ilości określonej w niniejszej umowie,b) Zamawiającemu przysługuje prawo do zmiany ilości zamawianych w poszczególnych pozycjach w ramach kwoty wskazanej w ust. 2. Z powyższych tytułów Wykonawcy nie przysługuje zarówno roszczenie o zrealizowanie Umowy do pełnego wyczerpania limitów wynikających z Umowy, jak i roszczenie o odszkodowanie lub inne roszczenia.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: cena oferty 100%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.8.) Sposób oceny ofert:
cena oferty 100%4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Do składanej oferty Wykonawca dołączy oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 i załącznik nr 4 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Do składanej oferty Wykonawca dołączy oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 i załącznik nr 4 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Do składanej oferty Wykonawca dołączy oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 i załącznik nr 4 do SWZ.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiana umowy wymaga zgody obu stron umowy oraz formy pisemnej pod rygorem nieważności.2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany umowy wynikający z art. 455 ust.1 i 2 ustawy Pzp 3. Dopuszcza się również zmiany umowy wskazane postanowieniami §3 ust. 3 oraz polegające na:a) zmianie formy organizacyjno-prawnej stron, nazwy, siedziby lub podmiotów reprezentujących,b) zmianie numeru katalogowego produktu bądź nazwy własnej produktu,c) zmianie elementów składowych przedmiotu zamówienia na zasadzie ich uzupełnienia lub wymiany, d) zmianie sposobu konfekcjonowania,e) producent przedmiotu zamówienia wskazanego w umowie - w nazwie handlowej, zaprzestanie jego produkcji, lub przedmiot zamówienia wskazany w umowie - w nazwie handlowej, będzie niedostępny na rynku polskim, Zamawiający wymaga jego zastąpienia odpowiednikiem - o ile Zamawiający wyrazi na takie zastąpienie zgodę (po podpisaniu aneksu do umowy). W powyższym przypadkach dopuszcza się zmianę w umowie zaoferowanego przedmiotu zamówienia, producenta, zaoferowanej ilości opakowań stosownie do ilości wymaganej przez Zamawiającego, ceny jednostkowej opakowania na proporcjonalną do oferowanego opakowania przed zmianą i po zmianie wraz z dalszymi konsekwencjami rachunkowymi, przy czym zastrzega się, że całkowita wartość netto zmienionej pozycji nie może ulec zwiększeniu.4. Warunkami dokonania zmian wskazanych w punkcie 3 ppkt b), c), d) mogą być następujące okoliczności:- wprowadzony zostanie na rynek przez wykonawcę produkt zmodyfikowany bądź udoskonalony,- wystąpi przejściowy brak produktu przy jednoczesnej możliwości dostarczenia produktu zamiennego o parametrach nie gorszych od produktu objętego umową,- będzie to konieczne ze względu na zapewnienie bezpieczeństwa.- będzie to konieczne ze względu na zmianę przepisów prawa7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-05-25 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: miniPortal
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-05-25 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
| 2021-05-14 Biuletyn Zamówień Publicznych | Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Dostawy |
INNE PRZETARGI Z SIERPCA
- Dostawa samochodu osobowego do nauki jazdy dla ZSCKR w Studzieńcu
- Zakup i dostawa sprzętu komputerowego w ramach projektu "Cyberbezpieczna Gmina Miasto Sierpc
- "Zakup agregatu prądotwórczego oraz zakup asortymentu zasobów ochrony ludności"
- Rewitalizacja terenów przyległych do dworca PKP w tym wieży ciśnień wraz z budową strażnicy
więcej: przetargi w Sierpcu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Dostawa jednorazowych materiałów medycznych do Szpitala Powiatowego w Kętrzynie"
- Zakup i dostarczanie rękawic ochronnych jednorazowego użytku dla potrzeb Katowickiego Centrum Onkologii
- środki farmaceutyczne, środki dezynfekcyjne, odczynniki laboratoryjne do diagnostyki.
- Produkty lecznicze: 420 085 euro, odczynniki: 56 835 euro, środki antyseptyczne i dezynfekcyjne: 22 240 euro, cement: 14 426 euro.
- leki,odczynniki laboratoryjne, środki dezynfekcyjne, odczynniki do alergologii.
- produkty lecznicze: 681 669.42 EURO, odczynniki: 104642.30 EURO, środki antyseptyczne i dezynfekcyjne 46628.69 EURO, cementy 24176.57 EURO.
więcej: Rękawice chirurgiczne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





