Ogłoszenie z dnia 2025-01-16
Ogłoszenie nr 2025/BZP 00041464 z dnia 2025-01-16 |
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Odbiór i transport odpadów komunalnych z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) w 2025 roku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA WIELICZKA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351555364
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Powstania Warszawskiego 1
1.5.2.) Miejscowość: Wieliczka
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-020
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 12 2634331
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: magistrat@wieliczka.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.wieliczka.eu/
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbiór i transport odpadów komunalnych z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) w 2025 roku2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3dfe3812-e8c3-49df-8902-76ae08d960d2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00041464
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00046162/23/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
2.3.26 Odbiór i transport odpadów komunalnych z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) w 2025 roku
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00653332
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt 11 uPzp można udzielić zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki jeżeli zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 4 i art. 5 ust. 1 pkt 1 uPzp, osobie prawnej, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki:
a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób,
b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a,
Część dalsza w sekcji VI ogłoszenia.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: WZP.271.41.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 10526221,75 PLN
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 1320310,07 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest odbiór i transport odpadów komunalnych z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK):
1. Odbiór i transport odpadów komunalnych z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) w zakres którego wchodzi odbiór i transport, do wskazanej przez Zamawiającego instalacji komunalnej, odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Wieliczka gromadzonych w PSZOK w szacowanej ilości odpadów: 2 847,000 Mg, w tym:
- 840,000 Mg odpadów biodegradowalnych
- 330,000 Mg surowców wtórnych
- 1 020,000 Mg odpadów wielkogabarytowych
- 54,000 Mg zużytego sprzętu elektronicznego
- 59,000 Mg opon
- 2,000 Mg tekstylia
- 2,000 Mg przeterminowanych leków
- 540,000 Mg odpady betonowe
2. Celem Zamawiającego jest realizacja racjonalnej gospodarki odpadami ze szczególnym naciskiem na osiągnięcie efektywnych wyników w segregacji.
3. Informacje niezbędne dla wykonania zamówienia dla prowadzenia PSZOK, zasady gromadzenia, odbioru odpadów komunalnych oraz obowiązki Wykonawcy zawarte są w standardach wykonywania usług i ich szczegółowym zakresie stanowiącym załącznik nr 5 do nin. zaproszenia. Dokument ten będzie stanowił załącznik nr 3 do umowy.
4. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia zgodnie z:
- Uchwałą Nr XXIX/399/2013 Rady Miejskiej w Wieliczce z dnia 8 marca 2013 r. w sprawie podziału obszaru Gminy Wieliczka na sektory w celu zorganizowania odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na której zamieszkują mieszkańcy;
- Uchwałą Nr XVII/239/2016 Rady Miejskiej w Wieliczce z dnia 7 kwietnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów;
- Uchwałą Nr XVII/239/2016 Rady Miejskiej w Wieliczce z dnia 7 kwietnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w dniach poprzedzających Święta (jeżeli takie wystąpią), Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia stałego monitoringu ilości powstających odpadów komunalnych w szczególności na terenach zabudowy wielorodzinnej (altany śmietnikowe) i do zwiększenia w miarę potrzeb częstotliwości ich odbioru zmienioną;
- Uchwałą Nr XXV/334/2020 Rady Miejskiej w Wieliczce z dnia 14 grudnia 2020r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Wieliczka;
- Uchwałą Nr VIII/100/2024 Rady Miejskiej w Wieliczce z dnia 10 października 2024 roku o zmianie uchwały w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów;
- Uchwałą Nr VIII/99/2024 Rady Miejskiej w Wieliczce z dnia 10 października 2024 roku o zmianie uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Wieliczka.
5. Rodzaj zamówienia – usługa
6. Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
90500000-2 - Usługi związane z odpadami
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90513200-8 - Usługi wywozu stałych odpadów miejskich
90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami
7. Zamawiający wymaga, aby usługi odbioru i transportu odpadów odbywały się zgodnie z przepisami prawa, w szczególności Zamawiający wymaga, aby przez cały okres wykonywania zamówienia wykonawca posiadał:
7.1) aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej, wymagany przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, prowadzonego przez właściwy organ, w zakresie objętym przedmiotem zamówienia (art. 9b, 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj.: Dz. U. 2024 r. poz. 399 ze zm.),
7.2) wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny wymagany przepisami ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym,
7.3) aktualne zezwolenie wydane przez właściwy organ na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, wynikające z przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 o odpadach (tekst jednolity: Dz.U. z 2023 r. poz. 1587, 1597, 1688, 1852, 2029 ze zm.) z zastrzeżeniem art. 233 ust.1-3 tej ustawy.
8. Zamawiający zastrzega możliwość skorzystania z prawa opcji, w postaci zwiększenia zakresu zamówienia do wysokości 40% wynegocjowanej maksymalnej kwoty wynagrodzenia brutto. Szczegółowe uwarunkowania skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji zostały sformułowane w projektowanych postanowieniach umowy. Zamawiający zastrzega jednocześnie, że przedmiotem negocjacji jest ilość odpadów objętych zamówieniem podstawowym.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90513200-8 - Usługi wywozu stałych odpadów miejskich
90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Zakład Gospodarki Komunalnej w Wieliczce Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 6832009500; Regon: 120618017
7.3.3) Ulica: J. Jedynaka 30
7.3.4) Miejscowość: Wieliczka
7.3.5) Kod pocztowy: 32-020
7.3.6.) Województwo: małopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ W WIELICZCE SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ W WIELICZCE SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-01-02
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1019388,91 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2025-01-02 do 2025-12-318.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
W zaistniałym stanie faktycznym wszystkie powyższe warunki zostały spełnione, ponieważ: Zamawiający - Gmina Wieliczka
32-020 Wieliczka, ul. Powstania Warszawskiego 1 jako jednostka samorządu terytorialnego jest jednostką sektora finansów
publicznych o której mowa w art. 4 pkt 1 uPzp. Zamawiający zamierza udzielić zamówienia na odbiór i transport odpadów
komunalnych odebranych z zamieszkałych nieruchomości Zakładowi Gospodarki Komunalnej w Wieliczce sp. z o.o. zgodnie
z art. 6d ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Zakład Gospodarki
Komunalnej w Wieliczce Sp. z o.o. z siedzibą w Wieliczce jest osobą prawną, nad którą Gmina Wieliczka zwana dalej
Zamawiającym sprawuje kontrolę odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami. Zamawiający jest
właścicielem 100 % udziałów spółki i posiada dominujący wpływ na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące
zarządzania sprawami spółki. Kierownik Zamawiającego Burmistrz Miasta i Gminy Wieliczka pełni funkcję zgromadzenia
wspólników spółki. Powyższe dane wynikają z aktu założycielskiego Spółki oraz danych z KRS. Ponad 90% działalności
Zakładu Gospodarki Komunalnej w Wieliczce Sp. z o.o. dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez Zamawiającego
tj. Gminę Wieliczka. Powyższe obliczono uwzględniając średni przychód osiągnięty przez spółkę w odniesieniu do usług,
dostaw lub robót budowlanych. W spółce nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
INNE PRZETARGI Z WIELICZKI
- "Opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie modernizacji instalacji oświetlenia chodnika Antonia Haluszka"
- "Dostawa komponentów do utylizacji wód zasolonych - część 2 - wapno budowlane hydratyzowane"
- Przebudowa budynku świetlicy środowiskowej wraz z adaptacją poddasza w miejscowości Sułków
- "Dostawa 4 kabin akustycznych do indywidualnej pracy i spotkań osób w spektrum autyzmu."
- "Dostawa narzędzi ręcznych"
- "Sporządzenie dokumentacji oraz wykonanie robót w zakresie modernizacji instalacji klimatyzacji przy szybie Daniłowicz w Kopalni Soli "Wieliczka""
więcej: przetargi w Wieliczce »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie na rzecz Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej MSWiA we Wrocławiu usług odbioru, transportu i utylizacji odpadów medycznych
- "Odbiór i zagospodarowanie odpadów o kodzie 19 12 12 "
- Remont i konserwacja konstrukcji dachu budynku Zespołu Szkół Ekonomicznych w Rzeszowie wraz z robotami towarzyszącymi
- Wykonanie nasadzeń krzewów i roślin cebulowych przy Kanale Bródnowskim w Dzielnicy Targówek m.st. Warszawy - projekt z BO pn. "Relaks nad wodą - zielona rewitalizacja terenów nad kanałami na Zaciszu"
- Usługa odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych i pochodzących z prowadzenia działalności gospodarczej
- Odbiór, transport i unieszkodliwienie odpadów kuchennych ulegających biodegradacji kat. 3 wytworzonych na terenach kompleksów wojskowych będących w administrowaniu 26 WOG w Zegrzu.
więcej: Usługi związane z odpadami »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.