eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi JarocinBudowa budynku świetlicy wiejskiej i przebudowa istniejącego budynku OSP w Zakrzewie



Ogłoszenie z dnia 2025-06-27


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa budynku świetlicy wiejskiej i przebudowa istniejącego budynku OSP w Zakrzewie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA JAROCIN

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250854702

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: AL. NIEPODLEGŁOŚCI 10

1.5.2.) Miejscowość: Jarocin

1.5.3.) Kod pocztowy: 63-200

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski

1.5.7.) Numer telefonu: 62 749 95 00

1.5.8.) Numer faksu: 62 747 22 25

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: office@jarocin.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.jarocin.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://jarocin.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa budynku świetlicy wiejskiej i przebudowa istniejącego budynku OSP w Zakrzewie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0c5a20dd-0292-4c38-bcd9-0375f4ca9643

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00298265

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00044730/10/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.14 Budowa świetlicy wiejskiej i OSP w Zakrzewie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00196141

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: WGK-RIK.271.1.16.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 708587,41 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie pierwszego etapu zadania pn. „Budowa budynku świetlicy wiejskiej i przebudowa istniejącego budynku OSP w Zakrzewie”- dz. nr 41/1,41/2,42/3,42/5,42/7 położonej w Zakrzewie gmina Jarocin.
Prace wchodzące w zakres zamówienia obejmują:
1) budowę wiaty gospodarczej,
2) budowę budynku OSP wraz z instalacjami i z uzyskaniem na rzecz Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie wybudowanego budynku.
Budynek przeznaczony do budowy w ramach niniejszego zamówienia został oznaczony (na rzucie pomieszczeń stanowiących element dokumentacji projektowej) pomiędzy osiami A/C i 4/5 obejmującego pomieszczenia nr 1.8 (łazienka), 1.10 (pomieszczenie gospodarcze) i 1.11 (komunikacja).
Doprecyzowanie zakresu prac opisanych w dokumentacji projektowej:
Z uwagi na fakt, że budynek świetlicy wiejskiej pomiędzy osiami 1 i 4 będzie wykonywany w terminie późniejszym, ścianę w osi 4 należy zakończyć murkiem attykowym przykrytym obróbką blacharską. Ścianę w osi 4 należy również ocieplić styropianem gr 15 cm o lambda 0,033 W/mK i wykonać na niej wyprawę tynkarską cienkowarstwową. W osi 4 w zamian za drzwi ppoż. 90/200 EI30 w wykonaniu wewnętrznym należy założyć drzwi ppoż. 90/200 EI30 w wykonaniu zewnętrznym.
W budynku należy wykonać instalację ogrzewania podłogowego a króćce do jej podłączenia do kotłowni, która realizowana będzie w kolejnym etapie należy wyprowadzić na zewnątrz ściany w osi 4 i pozostawić pod warstwą izolacji termicznej. Do czasu wybudowania kotłowni przedmiotowe pomieszczenia ogrzewane będą przy pomocy grzejników elektrycznych. Ciepła woda użytkowa przygotowywana będzie w elektrycznym podgrzewaczu wody, który należy zamontować w pom. 1.8. Instalację wodociągową c.w.u. należy tak wyprowadzić przez ścianę w osi 4, aby można było ją w przyszłości podłączyć do nowej kotłowni gazowej. Należy również w posadzce umieścić instalację hydrantową – rura PE dla obsługi przyszłej sali wiejskiej.
Zamówienie obejmuje również prace wskazane w dokumentacji polegające na wykuciu ściany w istniejącym garażu OSP wraz z częściowym wyprowadzeniem instalacji (zgodnie z kosztorysem).
Opisane powyżej prace zostały ujęte w kosztorysie ofertowym i podlegają wycenie przez oferenta.
Budynek i wiata objęte zamówieniem będą zlokalizowane na działkach o numerach: 41/1,41/2 Zakrzew, gmina Jarocin.
Pozwolenie na budowę (decyzja nr 461/2024 z 06.12.2024r. wydana przez Starostę Jarocińskiego) na realizację zadania dotyczy budowy budynku świetlicy wiejskiej i przebudowy istniejącego budynku OSP w Zakrzewie. W związku z tym, że w ramach przedmiotowego zamówienia będzie wykonana cześć ww. inwestycji objętej pozwoleniem na budowę, Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania na rzecz Zamawiającego od Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego pozwolenia na użytkowanie częściowe, tj. pozwolenia na użytkowanie wybudowanego budynku, w tym pozyskania dokumentów i spełnienia wymagań, które zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane są niezbędne do wydania pozwolenia na użytkowanie, a także uzyskania pozytywnego stanowiska Państwowej Inspekcji Sanitarnej i Państwowej Straży Pożarnej (jeśli są wymagane).
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiają:
1. Dokumentacja projektowa składająca się z:
1) Projektu budowlanego dla inwestycji pn. Budowa wiaty gospodarczej opracowany przez Pracownię Projektową KOWALSKI (ul. Konwaliowa 2, 63-200 Jarocin), w którego skład wchodzi:
a) Projekt techniczny (branży konstrukcyjnej),
b) Projekt techniczny branży elektrycznej,
c) Projekt techniczny branży sanitarnej.
2) Dokumentacji projektowej dotyczącej budynku OSP zawartej w projekcie budowlanym pn. Budowa budynku świetlicy wiejskiej i przebudowa istniejącego budynku OSP opracowany przez Pracownię Projektową KOWALSKI (ul. Konwaliowa 2, 63-200 Jarocin), na którą składa się:
a) Projekt zagospodarowania terenu/działki,
b) Projekt architektoniczno-budowlany,
c) Projekt techniczny branży konstrukcyjnej,
d) Projekt techniczny branży elektrycznej,
e) Projekt techniczny branży sanitarnej,
f) Projekt techniczny branży telekomunikacyjnej.
2. Przedmiar robót dla inwestycji pn. Budowa wiaty.
3. Przedmiar robót dla inwestycji pn. Budowa budynku OSP.
4. Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót pn. Budowa budynku świetlicy wiejskiej i przebudowa istniejącego budynku OSP.
5. Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót pn. Budowa wiaty
6. Specyfikacja warunków zamówienia.
Rozwiązania równoważne:
1) W przypadku, gdyby Zamawiający użył w opisie przedmiotu zamówienia normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, o których mowa w art. 101 ustawy PZP należy rozumieć je jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy PZP dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w treści SWZ. Każdorazowo, gdy wskazana jest w niniejszej SWZ lub załącznikach do SWZ norma, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania „lub równoważna”.
We wszystkich miejscach SWZ i załącznikach do SWZ, w których użyto przykładowego znaku towarowego, patentu, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, lub jeżeli Zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2) oraz ust. 3 PZP, a w każdym przypadku, działając zgodnie z art. 99 ust. 6 i art. 101 ust. 4 PZP, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne w stosunku do określonych w SWZ i w załącznikach do SWZ, oznaczając takie wskazania lub odniesienia odpowiednio wyrazami „lub równoważny” lub „lub równoważne", pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w opisie przedmiotu zamówienia. Rozwiązanie równoważne jest także dopuszczalne w sytuacji, gdyby wyraz „równoważny” lub „równoważne” nie znalazło się w opisie przedmiotu zamówienia.
Równoważność polega na możliwości zaoferowania przedmiotu zamówienia o nie gorszych parametrach technicznych, konfiguracjach, wymaganiach normatywnych, funkcjonalnych itp. W szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia mogą być podane niektóre charakterystyczne dla producenta wymiary. Nazwy własne producentów materiałów i urządzeń podane w szczegółowym opisie, należy rozumieć jako preferowanego typu w zakresie określenia minimalnych wymagań jakościowych. Nie są one wiążące i można dostarczyć elementy równoważne, które posiadają co najmniej takie same lub lepsze normy, parametry techniczne; jakościowe, funkcjonalne, będą tożsame tematycznie i o takim samym przeznaczeniu oraz nie obniżą określonych w opisie przedmiotu zamówienia standardów.
Wszelkie „produkty" pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, by spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis minimalnych wymagań parametrów jakościowych Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc, posługiwanie się nazwami producentów/produktów/ ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt
o wskazanych parametrach lub lepszych. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Będą one podlegały ocenie w trakcie badania oferty.
Zamawiający zobowiązuje Wykonawców do wykazania rozwiązań równoważnych do zastosowania w stosunku do dokumentacji postępowania. W myśl art. 101 ust. 5 PZP Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne (w sytuacji, gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2) i ust. 3 PZP), obowiązany jest udowodnić w ofercie, że proponowane rozwiązania spełniają wymagania określone w SWZ. Brak wskazania tych elementów będzie traktowane, jako wybór elementów opisanych w SWZ (w tym w załącznikach do SWZ).
Zamawiający zobowiązuje Wykonawców do wykazania rozwiązań równoważnych do zastosowania w stosunku do dokumentacji postępowania (SWZ i załącznikach do niej). W myśl art. 101 ust. 6 PZP, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne (w sytuacji, gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 1) PZP) jest obowiązany udowodnić w ofercie, że obiekt budowlany, dostawa lub usługa, spełniają wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, określonej przez Zamawiającego.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

45223500-1 - Konstrukcje z betonu zbrojonego

45262500-6 - Roboty murarskie i murowe

45410000-4 - Tynkowanie

45431000-7 - Kładzenie płytek

45432100-5 - Kładzenie i wykładanie podłóg

45442100-8 - Roboty malarskie

45321000-3 - Izolacja cieplna

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej

45324000-4 - Roboty w zakresie okładziny tynkowej

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej

45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zgodnie z dyspozycją art. 255 pkt. 6 ustawy Pzp postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego unieważnia się, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W przedmiotowym postępowaniu podczas weryfikacji złożonych ofert stwierdzono istotne różnice pomiędzy przedmiarem dla wiaty przy OSP Zakrzew, a dokładnie w odniesieniu do pozycji nr 22 „Montaż dostarczonych prefabrykatów zbrojarskich w elementach budynku, słupy w ilości 11,017 ton” a projektem wiaty.
Poniżej Zamawiający wskazuje dla niniejszej pozycji obecne zapisy i jakie powinny być prawidłowe.
Jest:
3,1*4*0,888+3,1/0,15*1,25*0,222*0,001 = 11,017 t
Powinno być:
3,1*4*0,888*0,001+3,1/0,15*1,25*0,222*0,001 = 0,0167 t
Mając na uwadze istotne rozbieżności między projektem budowlanym a przedmiarem, wycena dokonana przez wykonawców w zakresie ilość stali (pozycja 22 kosztorysu) nie jest adekwatna do rzeczywistego zapotrzebowania – jest znacznie zawyżona.
Przedmiotowa wada postępowania ma charakter nieusuwalny i jednocześnie powodujący, że umowa zawarta w wyniku takiego postępowania będzie wskutek wystąpienia wady podlegała unieważnianiu.
Mając powyższe na względzie uznać należy, iż zachodzi przesłanka unieważnienia postępowania na ww. podstawie prawnej.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 7

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 7

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 575865,46 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1788591,39 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.