Ogłoszenie z dnia 2025-01-14
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00622012/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-11-28
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Dożywianie uprawnionych świadczeniobiorców Ośrodka Pomocy Społecznej w Świeciu w formie gorącego posiłku na rok 2025”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Ośrodek Pomocy Społecznej w Świeciu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 090077277
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Generała Józefa Hallera 11
1.5.2.) Miejscowość: Świecie
1.5.3.) Kod pocztowy: 86-100
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL618 - Świecki
1.5.7.) Numer telefonu: 525190540
1.5.8.) Numer faksu: 523315990
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@opsswiecie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://opsswiecie.pl/ oraz https://opsswiecie.bip.gov.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/ops_swiecie1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Jednostki organizacyjne administracji samorządowej
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Dożywianie uprawnionych świadczeniobiorców Ośrodka Pomocy Społecznej w Świeciu w formie gorącego posiłku na rok 2025”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-39809a09-6005-47c6-bb3f-c0d0b437f1e1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00031798
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00026636/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 "Dożywianie uprawnionych świadczeniobiorców Ośrodka Pomocy Społecznej w Świeciu w formie gorącego posiłku na rok 2025"
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00622012
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.8.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi „Dożywianie uprawnionych
świadczeniobiorców Ośrodka Pomocy Społecznej w Świeciu w formie gorącego posiłku na rok
2025” na podstawie art. 48 i art. 48 b ust. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej
(t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 1283 z późn. zm.) oraz na podstawie Uchwały Nr 149 Rady Ministrów
z dnia 23 sierpnia 2023 r. w sprawie ustanowienia wieloletniego rządowego programu „Posiłek
w szkole i w domu” na lata 2024-2028 (M.P. z 2023r., poz. 881), Uchwały Nr 493/23 Rady Miejskiej
w Świeciu z dnia 26 października 2023 r. w sprawie podwyższenia kryterium dochodowego
uprawniającego do przyznania pomocy w zakresie dożywiania w formie świadczenia pieniężnego
na zakup posiłku lub żywności oraz określenia zasad zwrotu wydatków na świadczenia udzielane w
formie posiłku albo świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych osobom
objętym wieloletnim rządowym programem „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2024-2028.
2. Zakres zamówienia obejmuje:
1) Zapewnienie przez Wykonawcę przygotowania, ugotowania, porcjowania oraz umożliwienia
konsumpcji jednego gorącego posiłku w wyznaczonym przez Wykonawcę lokalu usytuowanym na
terenie miasta Świecie w miejscu ogólnie dostępnym dla świadczeniobiorców Ośrodka Pomocy
Społecznej w Świeciu.
2) Świadczenie usługi dożywiania obejmuje grupę ok. 50 osób/miesięcznie przez okres
od 02.01.2025r. do 31.12.2025r. (tj. 364 dni).
3) Zamawiający przewiduje wielkość przedmiotu zamówienia w okresie trwania umowy na:
1. około 18 200 gorących posiłków (tj. 364 dni po około 50 posiłków dziennie),
2. około 10 920 opakowań wydawanych „na wynos” (tj. 364 dni po około 30 posiłków dziennie),
3. około 3 640 dowozów gorących posiłków do świadczeniobiorcy na terenie gminy Świecie (tj. 364
dni po około 10 świadczeniobiorców).
4) Ostateczna ilość posiłków może ulec zmianie, w zależności od faktycznej liczby potrzebujących.
Przewidywana liczba osób może ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu.
5) Podstawę realizacji zadania wymienionego w pkt 1 stanowi wyłącznie decyzja administracyjna
wydana przez Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Świeciu lub inną osobę upoważnioną
przez Burmistrza Świecia.
6) Z tytułu ewentualnego zmniejszenia wielkości zamówienia Zamawiający nie ponosi żadnych
konsekwencji.
7) Wykonawcy będzie przysługiwał zwrot kosztu za jeden gorący posiłek, za opakowanie
przeznaczone do jego wydania „na wynos” oraz za jego dowóz do uprawnionego
świadczeniobiorcy, wyłącznie za faktycznie wydaną ilość posiłków, zgodnie ze wzorem obliczania
wartości zamówienia.
8) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił odpowiednie warunki lokalowe umożliwiające
spożycie gorącego posiłku w szczególności: miejsca siedzące przy stoliku, możliwość przechowania
odzieży wierzchniej, możliwość korzystania (bezpłatnie) z toalety oraz udostępnienie bieżącej
wody oraz dezynfekcję rąk.
9) Lokal musi spełniać wymogi i warunki sanitarno-epidemiologiczne, w zakresie żywienia
zbiorowego oraz przepisy ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (t.j. Dz. U. z 2023 roku poz. 1448).
10) Spożywanie posiłków odbywać się będzie w przedziale godzin od 12:00 do 15.30. Przewiduje
się spożywanie posiłków od poniedziałku do niedzieli z uwzględnieniem dni wolnych od pracy oraz
świąt okolicznościowych. Zamawiający przewiduje możliwość wydawania posiłków przez
Wykonawcę w dzień poprzedzający dzień wolny od pracy lub święta okolicznościowe. Zamawiający
przewiduje możliwość wydania w jeden dzień większej liczby posiłków z uwzględnieniem kolejnych
dni, za które przysługują posiłki np. okres weekendowy, czy okres świąteczny.
11) Należy umożliwić osobom objętym dożywianiem odbiór przygotowanych posiłków celem
konsumpcji ich na miejscu bądź, jeśli wyrażą taką wolę odebrać posiłek „na wynos”
w przygotowanych przez Wykonawcę pojemnikach odpowiadającym warunkom sanitarno-
epidemiologicznym, zgodnie z przedmiotem zamówienia.
12) Wykonawca zobowiązuje się dowieźć jeden gorący posiłek uprawnionym świadczeniobiorcom,
którzy nie są w stanie odebrać go samodzielnie, jeżeli wyrażą taką wolę pod wskazany przez
Ośrodek adres na podstawie dostarczonej listy. W przypadku gdy dowóz odbywał się będzie pod
wskazany adres do kilku Świadczeniobiorców zamieszkujących budynek oznaczony tym samym
numerem Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie ustalone jak dla jednego dowozu.
13) Posiłki muszą być świeże i przyrządzone w dniu dostawy, zaś w chwili odbioru muszą być
gorące.
14) Posiłek powinien składać się z dania: mięsnego lub drobiowego lub rybnego lub warzywnego
w zestawie z ziemniakami lub z zamiennikiem – kaszą lub ryżem lub makaronem bądź pierogi lub
pyzy, a także surówki, w przypadku spożywania posiłku w lokalu dodatkowo kompot lub sok lub
woda.
15) Wykonawca zobowiązuje się do wykonania usługi żywienia zbiorowego zgodnie
z obowiązującymi w tym zakresie normami, a polegającej na przygotowaniu, wydaniu posiłku
o odpowiednio zbilansowanej wartości kalorycznej i odżywczej, zgodnie z zasadami racjonalnego
żywienia.
16) Wydawanie posiłków przez Wykonawcę dokonywane będzie na podstawie dostarczonej listy
osób uprawnionych do otrzymywania posiłków do ostatniego dnia każdego miesiąca sporządzonej
przez pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej w Świeciu. W przypadku, gdy w ciągu danego
miesiąca dojdą kolejne osoby uprawnione, zostanie dostarczona skorygowana lista sporządzona na
podstawie wydanej decyzji administracyjnej.
17) Doręczenie korekty listy osób, na rzecz których Wykonawca ma świadczyć posiłki, nastąpi
z co najmniej jednodniowym wyprzedzeniem.
18) Dokumentem upoważniającym Wykonawcę do wydania posiłku jest dowód osobisty lub inny
dokument potwierdzający tożsamość.
19) Dokonanie odbioru gorącego posiłku uprawniony lub osoba upoważniona potwierdza
czytelnym podpisem na liście. W przypadku braku możliwości uzyskania czytelnego podpisu na
liście Wykonawca sporządza stosowną adnotację na dokumencie opatrując to własnym podpisem.
20) Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania rachunku lub faktury za wykonaną usługę do
5-go dnia roboczego każdego miesiąca – następującego po miesiącu, w którym wykonana została usługa z wyjątkiem miesiąca grudnia 2025 roku, Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia rachunku lub faktury za wykonaną usługę do 23 grudnia 2025 roku.
21) Wykonanie zadania przez Wykonawcę podlegać będzie kontroli ze strony Zamawiającego
w zakresie prawidłowości wykonania zadania w tym:
− formy i warunków przygotowywania posiłków (gotowania),
− jakości i różnorodności posiłków,
− formy i warunków podawania posiłków,
− formy i warunków wydawania posiłków,
− prawidłowości podpisów złożonych na listach przez świadczeniobiorców, osób trzecich,
pracownika socjalnego bądź przedstawiciela Wykonawcy.
22) W przypadku braku możliwości odebrania posiłku przez świadczeniobiorcę wskazanego na
liście, o której mowa w pkt 19 Wykonawca zobowiązany jest do wydania posiłku osobie trzeciej na
podstawie pisemnego upoważnienia potwierdzonego przez świadczeniobiorcę oraz pracownika
socjalnego wg wzoru ustalonego przez Zamawiającego.
23) W przypadku zaistnienia szczególnych okoliczności dotyczących świadczeniobiorcy,
Wykonawca wydaje posiłek pracownikowi Ośrodka pomocy Społecznej w Świeciu po okazaniu
przez niego aktualnej legitymacji pracownika socjalnego.
24) Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia faktyczna liczba osób, na rzecz których
świadczone będą usługi, będzie uzależniona od rzeczywistej liczby osób, którym przysługuje
pomoc.
25) Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonywania okresowych wizytacji w siedzibie lokalu,
w którym świadczone będą posiłki, w czasie w którym będzie realizowany przedmiot zamówienia.
26) W zakresie wizytacji, Zamawiający:
1) będzie degustował wydawane posiłki,
2) będzie przeprowadzał ankiety i inne wywiady z osobami korzystającymi z posiłków,
3) sporządzi końcowy protokół z wizytacji, w którym Zamawiający dokona podsumowania
poziomu i zakresu świadczonych przez Wykonawcę posiłków, jak również sposobu realizacji
zamówienia.
27) W czasie wydawania posiłków odpowiedzialność za bezpieczeństwo osób korzystających
z posiłków ponosi Wykonawca.
28) Wykonawca realizując przedmiot zamówienia zobowiązuje się do równego traktowania
wszystkich osób, na rzecz których świadczone będą posiłki.
29) W ramach działań, które mają zapobiegać przejawom dyskryminacji i nierównego traktowania,
Wykonawca zobowiązuje się między innymi do:
a) zapewnienia wszystkim osobom, na rzecz których świadczone są posiłki, swobodnego wyboru
miejsca spożywania posiłków w pomieszczeniu, w którym świadczone są posiłki,
b) zapewnienia wszystkim osobom, na rzecz których świadczone są posiłki, jednakowych posiłków,
pod względem ilościowym i jakościowym,
c) zabezpieczenia wystarczającej ilości miejsc i zastawy stołowej,
d) organizacji spożywania posiłków w sposób wykluczający ujawnienie jakichkolwiek danych
o źródłach finansowania świadczonych przez Wykonawcę posiłków, jak również o sytuacji
dochodowej osoby/rodziny na rzecz, których świadczone są posiłki
4.5.3.) Główny kod CPV: 55000000-0 - Usługi hotelarskie, restauracyjne i handlu detalicznego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
55300000-3 - Usługi restauracyjne i dotyczące podawania posiłków
55320000-9 - Usługi podawania posiłków
55400000-4 - Usługi podawania napojów
55500000-5 - Usługi bufetowe oraz w zakresie podawania posiłków
55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 0 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 0 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 35,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bar Mleczny Pyza Marcin Eilmers
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5591802951
7.3.3) Ulica: Klasztorna 14
7.3.4) Miejscowość: Świecie
7.3.5) Kod pocztowy: 86-100
7.3.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
Bar Mleczny Pyza Marcin Eilmers
jakie przetargi wygrała firma
Bar Mleczny Pyza Marcin Eilmers
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-18
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 462280 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2025-01-02 do 2025-12-31INNE PRZETARGI Z ŚWIECIA
- ZAKUP I DOSTAWA SZCZEPIONEK
- Awaryjna naprawa przełomów na drogach powiatowych administrowanych przez PZD Świecie w 2025 roku
- Dzierżawa analizatora immunochemicznego wraz z dostawą odczynników, materiałów kontrolnych oraz eksploatacyjnych
więcej: przetargi w Świeciu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usługi hotelarskiej i restauracyjnej
- "Usługa zapewnienia wyżywienia oraz sal szkoleniowych na potrzeby przeprowadzenia 29. jednodniowych szkoleń w ramach interwencji I.14.1 Doskonalenie zawodowe rolników w ramach PS WPR 2023-2027"
- Świadczenie usług cateringowych podczas stacjonarnych posiedzeń Komitetu Monitorującego FEŚ 2021-2027 oraz RPOWŚ 2014-2020
- "Świadczenie usług cateringowych"
- Świadczenie usługi hotelarskiej i restauracyjnej
- usługi cateringowe podczas Krajowych dni Pola
więcej: Usługi hotelarskie, restauracyjne i handlu detalicznego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.