eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Po³aniec › Zakup wyposa¿enia dla Szko³y Podstawowej w Ruszczy w ramach projektu "Laboratoria przysz³o¶ci"



Og³oszenie z dnia 2022-01-20


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup wyposa¿enia dla Szko³y Podstawowej w Ruszczy w ramach projektu „Laboratoria przysz³o¶ci”

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA PO£ANIEC

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 830409710

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Ruszczañska 27

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Po³aniec

1.5.3.) Kod pocztowy: 28-230

1.5.4.) Województwo: ¶wiêtokrzyskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL722 - Sandomiersko-jêdrzejowski

1.5.7.) Numer telefonu: 15 8650 305

1.5.8.) Numer faksu: 15 8650 328

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@poczta.polaniec.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://polaniec.bip.gov.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zakup wyposa¿enia dla Szko³y Podstawowej w Ruszczy w ramach projektu „Laboratoria przysz³o¶ci”

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-cf1acfe3-79cd-11ec-beb3-a2bfa38226ab

2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00027776

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2022-01-20

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://platformazakupowa.pl/pn/polaniec

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/polaniec

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Postêpowanie prowadzone jest na elektronicznej Platformie Zakupowej pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/polaniec (zwan± dalej jako Platforma Zakupowa, Platforma lub System) i pod nazw± niniejszego postêpowania. 2. Na stronie Platformy pod adresem https://platformazakupowa.pl, w stopce znajduj± siê odno¶niki do regulaminu Platformy Zakupowej,instrukcji dla Wykonawców oraz - kontakt do Centrum Wsparcia Klienta, gdzie Wykonawca mo¿e uzyskaæ pomoc techniczn±. 3. Wykonawca przystêpuj±c do postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, bezp³atnie rejestruj±c siê lub loguj±c, w przypadku posiadania konta w Platformie Zakupowej, akceptuje warunki korzystania z Platformy, okre¶lone w regulaminie oraz uznaje go za wi±¿±cy. Zamawiaj±cy jednocze¶nie informuje, ¿e posiadanie konta na Platformie jest dobrowolne, a z³o¿enie oferty w przetargu jest mo¿liwe bez posiadania konta. 4. Komunikacja pomiêdzy Zamawiaj±cym a wykonawcami w szczególno¶ci sk³adanie o¶wiadczeñ, dokumentów, wyja¶nieñ, wniosków, zawiadomieñ oraz przekazywanie informacji odbywa siê elektronicznie za po¶rednictwem Platformy Zakupowej, pod nazw± niniejszego postêpowania i formularza Wy¶lij wiadomo¶æ. W sytuacjach awaryjnych np. w przypadku braku dzia³ania Platformy Zakupowej Zamawiaj±cy mo¿e równie¿ komunikowaæ siê z wykonawcami za pomoc± poczty elektronicznej. 5. Zamawiaj±cy informuje, ¿e nie bêdzie komunikowa³ z wykonawcami w inny sposób ni¿ przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej. 6. Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej - zgodnie z SWZ rozdz. XVI pkt 27-30.3., 7. Oferta powinna byæ sporz±dzona w jêzyku polskim, z zachowaniem formy elektronicznej pod rygorem niewa¿no¶ci, tj. podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym, lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z rozdz. I pkt 2 SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z rozdz. I pkt 2 SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZF.271.22.2022.ZF3/1

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Tak

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak

4.1.9.) Liczba czê¶ci: 2

4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na wszystkie czê¶ci

4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

Czê¶æ 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa wyposa¿enia dydaktycznego dla Szko³y Podstawowej w Ruszczy dofinansowanego w ramach programu „Laboratoria przysz³o¶ci” wg warunków technicznych i ilo¶ci wskazanej w formularzu cenowym - za³±cznik do SWZ, wraz
z dostaw± do miejsca wskazanego przez Zamawiaj±cego, tj. Ruszcza, u. Szkolna 2, 28- 230 Po³aniec, a tak¿e monta¿ i instalacjê sprzêtu w szkole (gdy urz±dzenie wymaga instalacji) oraz przeszkolenie personelu w obs³udze (je¶li jest to wymagane).
Czê¶æ 1 – dostawa wyposa¿enia dydaktycznego – zestaw podstawowy rozszerzony
- Laboratoria przysz³o¶ci w sk³ad zamówienia wchodz±: drukarka 3, filamenty do drukarki, komputer przeno¶ny, mikrokontroler, stacja lutuj±co – rozlutowywuj±ca, kamera cyfrowa, statyw fotograficzny, mikroport z akcesoriami, zestaw do transmisji audio, softbox, mikrofony, gimbal rêczny, aparat fotograficzny.
1. Zakupione w ramach niniejszego zamówienia pomoce dydaktyczne powinny spe³niaæ nastêpuj±ce warunki:
1.1. posiadaæ deklaracje CE, niezbêdne certyfikaty i licencje;
1.2. posiadaæ certyfikat ISO 9001 dla producenta;
1.3. byæ dopuszczone do u¿ytku na potrzeby placówek o¶wiatowych;
1.4. byæ zgodne z Polsk± Norma i BHP (o ile to mo¿liwe);
1.5. s± fabrycznie nowe (wyprodukowane nie wcze¶niej ni¿ na 9 miesiêcy przed dostaw±) i wolne od obci±¿eñ prawami osób trzecich;
1.6. posiadaj± niezbêdne instrukcje i materia³y dotycz±ce u¿ytkowania sporz±dzone w jêzyku polskim.
1.7. w przypadku urz±dzeñ powy¿ej 500 z³ brutto wymagana jest gwarancja co najmniej 12 miesiêcy, autoryzowany serwis na terenie Polski, SLA do 3 tygodni.
2. Zamawiaj±cy dopuszcza ujêcie w ofercie, a nastêpnie zastosowanie innych materia³ów i urz±dzeñ ni¿ podane w opisie przedmiotu zamówienia, pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych ni¿ okre¶lone w niniejszym zamówieniu. W takiej sytuacji Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia stosownych dokumentów, uwiarygodniaj±cych, i¿ te materia³y i urz±dzenia odpowiadaj± opisanym przez Zamawiaj±cego.
3. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia wystêpuje wskazanie znaków towarowych lub pochodzenia, Zamawiaj±cy informuje, i¿ zapis ten jest jedynie okre¶leniem minimalnych parametrów i stanowi wskazanie dla Wykonawcy jakie cechy powinny posiadaæ materia³y u¿yte do realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiaj±cy dopuszcza realizacjê zamówienia poprzez zastosowanie materia³ów równowa¿nych. Zamawiaj±cy przez podanie nazw w³asnych produktów, okre¶la minimalne parametry techniczne, cechy u¿ytkowe oraz jako¶ciowe (m.in.: wymiary, sk³ad, zastosowany materia³, kolor, odcieñ, przeznaczenie urz±dzeñ, estetyka itp.) jakim powinny odpowiadaæ materia³y równowa¿ne, aby spe³nia³y stawiane wymagania.
4. Zgodnie z art. 101 ust. 5 ustawy Pzp – Wykonawca, który powo³uje siê na rozwi±zania równowa¿ne opisywanym przez zamawiaj±cego, jest obowi±zany wykazaæ, ¿e oferowane przez niego dostawy spe³niaj± wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego. Wykazanie równowa¿no¶ci winno odbyæ siê w szczególno¶ci za pomoc± przedmiotowych ¶rodków dowodowych, o których mowa w art. 104–107 ustawy Pzp. Udowodnienie tej okoliczno¶ci powinno nast±piæ w ofercie.
5. Zamawiaj±cy opisuj±c przedmiot zamówienia przy pomocy okre¶lonych norm, aprobat czy specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 101 ustawy Pzp, zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne opisywanym. Wykonawca powinien w ofercie, przy pomocy dokumentów wykazaæ, ¿e oferowane przez niego produkty spe³niaj± wymogi wynikaj±ce ze wskazanych norm lub odpowiednich specyfikacji technicznych.
6. U¿ycie w SWZ lub za³±cznikach wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkê oceniaj±c± zgodno¶æ lub sprawozdania z badañ przeprowadzonych przez tê jednostkê jako przedmiotowego ¶rodka dowodowego potwierdzaj±cego zgodno¶æ z wymaganiami lub cechami okre¶lonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, ¿e zamawiaj±cy akceptuje równie¿ certyfikaty wydane przez inne równowa¿ne jednostki oceniaj±ce zgodno¶æ. Zamawiaj±cy akceptuje tak¿e inne odpowiednie przedmiotowe ¶rodki dowodowe, w szczególno¶ci dokumentacjê techniczn± producenta, w przypadku gdy dany wykonawca nie ma ani dostêpu do certyfikatów lub sprawozdañ z badañ, ani mo¿liwo¶ci ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostêpu nie mo¿e byæ przypisany danemu wykonawcy, oraz pod warunkiem ¿e dany wykonawca udowodni, ¿e wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub us³ugi spe³niaj± wymogi lub kryteria okre¶lone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub w wymaganiach zwi±zanych z realizacj± zamówienia.
7. U¿ycie w SWZ lub za³±cznikach etykiety oznacza, ¿e zamawiaj±cy akceptuje wszystkie etykiety potwierdzaj±ce, ¿e dane roboty budowlane, dostawy lub us³ugi spe³niaj± równowa¿ne wymagania okre¶lonej przez Zamawiaj±cego etykiety. W przypadku gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezale¿nych nie mo¿e uzyskaæ okre¶lonej przez Zamawiaj±cego etykiety lub równowa¿nej etykiety, Zamawiaj±cy, w terminie przez siebie wyznaczonym akceptuje inne przedmiotowe ¶rodki dowodowe, w szczególno¶æ i dokumentacjê techniczn± producenta, o ile dany Wykonawca udowodni, ¿e roboty budowlane, dostawy lub us³ugi, które maj± zostaæ przez niego wykonane, spe³niaj± wymagania okre¶lonej etykiety lub okre¶lone wymagania wskazane przez Zamawiaj±cego.
8. Przedmiotowe zamówienie, uwzglêdnia wymagania w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych.
Wymagania dodatkowe:
9. Zamawiaj±cy przekazuje wraz SWZ wszelk± dokumentacjê niezbêdn± do realizacji zamówienia, w zwi±zku z czym nie przewiduje mo¿liwo¶ci ani konieczno¶ci jej sprawdzenia przez Wykonawcê w siedzibie Zamawiaj±cego.
10. Wymagany okres gwarancji na przedmiot zamówienia:
10.1. Czê¶æ 1:
10.1.1. - na drukarkê 3D, laptop, mikrokontroler – zestaw startowy, stacjê lutuj±co - rozlutowuj±c±, kamerê cyfrow±, statyw fotograficzny, zastaw do transmisji audio, softbox octagonalny, mikrofon kierunkowy, mikrofon dynamiczny z akcesoriami, gimbal rêczny, aparat fotograficzny - min. 24 miesi±ce, a max. 48 miesiêcy (okres gwarancji stanowi kryterium oceny ofert).
10.1.2. - na pozosta³e wyposa¿enie objête niniejsz± umow±, z wy³±czeniem wyposa¿enia wskazanego w pkt 10.1.1 – gwarancja okre¶lona w formularzu cenowym.
10.3. Bieg terminu gwarancji rozpoczyna siê od dnia odbioru koñcowego, potwierdzonego protoko³em odbioru koñcowego

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 39162100-6 - Pomoce dydaktyczne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

30232100-5 - Drukarki i plotery

31500000-1 - Urz±dzenia o¶wietleniowe i lampy elektryczne

31712110-4 - Elektroniczne uk³ady scalone i mikromodu³y

32322000-6 - Urz±dzenia multimedialne

32342300-5 - Mikrofony i zestawy g³o¶nikowe

38650000-6 - Sprzêt fotograficzny

38651600-9 - Kamery cyfrowe

39162110-9 - Sprzêt dydaktyczny

42661000-7 - Urz±dzenia do lutowania na miêkko i na twardo

48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-08-19

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Kryteria oceny ofert:
1.1. Czê¶æ 1: cena - 60%, okres gwarancji wskazanych elementów zamówienia - 40%
2. Przy dokonywaniu oceny komisja przetargowa pos³u¿y siê nastêpuj±cym wzorem:
2.1. Czê¶æ 1:
• przy kryterium oceny ofert cena – 60 %
Cc = (Cn / Co) x 60 pkt
gdzie:
Cc – przyznane punkty w kryterium Cena – 60%
Cn – najni¿sza cena (brutto) spo¶ród wszystkich ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu;
Co – cena oferty ocenianej (brutto).
Oferta najkorzystniejsza mo¿e otrzymaæ maksymalnie 60 punktów.
• przy kryterium oceny ofert okres gwarancji wskazanych elementów zamówienia - 40%
Og = (Ob / On) x 40pkt
gdzie:
Og– przyznane punkty w kryterium okres gwarancji wskazanych elementów zamówienia – 40%
Ob – okres gwarancji okres gwarancji wskazanych elementów zamówienia badanej oferty
On – najd³u¿szy okres gwarancji okres gwarancji wskazanych elementów zamówienia spo¶ród wszystkich ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu
Oferta najkorzystniejsza mo¿e otrzymaæ maksymalnie 40 punktów.
Ocenie w ramach tego kryterium podlega zaoferowany przez Wykonawcê i wskazany w pkt. 3 formularza ofertowego, okres gwarancji na nastêpuj±ce elementy zamówienia: drukarkê 3D, laptop, mikrokontroler – zestaw startowy, stacjê lutuj±co - rozlutowuj±c±, kamerê cyfrow±, statyw fotograficzny, zastaw do transmisji audio, softbox octagonalny, mikrofon kierunkowy, mikrofon dynamiczny z akcesoriami, gimbal rêczny, aparat fotograficzny.
Minimalny okres gwarancji okres gwarancji wskazanych elementów zamówienia wynosi 24 miesi±ce, maksymalny 48 miesiêcy. W przypadku gdy Wykonawca poda d³u¿szy ni¿
48-miesiêczny okres gwarancji okres gwarancji wskazanych elementów zamówienia, ocenie bêdzie podlega³ okres 24-miesiêczny.
W przypadku gdy Wykonawca poda krótszy ni¿ 24-miesiêczny okres gwarancji wskazanych elementów zamówienia, oferta Wykonawcy bêdzie podlega³a odrzuceniu.
Sposób obliczenia ostatecznej oceny ofert:
C = Cc + Og
gdzie:
C – suma przyznanych punktów ze sk³adowych bêd±cych cz±stkowymi kryteriami oceny ofert.
£±cznie oferta najkorzystniejsza mo¿e uzyskaæ maksymalnie 100 pkt.
W celu obliczenia punktów wyniki poszczególnych dzia³añ matematycznych bêd± zaokr±glane do dwóch miejsc po przecinku lub z wiêksz± dok³adno¶ci±, je¶li przy zastosowaniu wymienionego zaokr±glenia nie wystêpuje ró¿nica w ilo¶ci przyznanych punktów.
3. Zamawiaj±cy udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie oraz SWZ i zosta³a oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji wskazanych elementów zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa wyposa¿enia dydaktycznego dla Szko³y Podstawowej w Ruszczy dofinansowanego w ramach programu „Laboratoria przysz³o¶ci” wg warunków technicznych i ilo¶ci wskazanej w formularzu cenowym - za³±cznik do SWZ, wraz
z dostaw± do miejsca wskazanego przez Zamawiaj±cego, tj. Ruszcza, u. Szkolna 2, 28- 230 Po³aniec, a tak¿e monta¿ i instalacjê sprzêtu w szkole (gdy urz±dzenie wymaga instalacji) oraz przeszkolenie personelu w obs³udze (je¶li jest to wymagane).
Czê¶æ 2 – dostawa wyposa¿enia dydaktycznego – zestaw ponadpodstawowy rozszerzony
- Laboratoria przysz³o¶ci w sk³ad zamówienia wchodz±: mikroskop, monitor interaktywny, pomoce dydaktyczne, tablica sucho¶cieralna, pistolet do klejenia na gor±co, wypalarka i lutownica do drewna, meble szkolne, sto³y.
1. Zakupione w ramach niniejszego zamówienia pomoce dydaktyczne powinny spe³niaæ nastêpuj±ce warunki:
1.1. posiadaæ deklaracje CE, niezbêdne certyfikaty i licencje;
1.2. posiadaæ certyfikat ISO 9001 dla producenta;
1.3. byæ dopuszczone do u¿ytku na potrzeby placówek o¶wiatowych;
1.4. byæ zgodne z Polsk± Norma i BHP (o ile to mo¿liwe);
1.5. s± fabrycznie nowe (wyprodukowane nie wcze¶niej ni¿ na 9 miesiêcy przed dostaw±) i wolne od obci±¿eñ prawami osób trzecich;
1.6. posiadaj± niezbêdne instrukcje i materia³y dotycz±ce u¿ytkowania sporz±dzone w jêzyku polskim.
1.7. w przypadku urz±dzeñ powy¿ej 500 z³ brutto wymagana jest gwarancja co najmniej 12 miesiêcy, autoryzowany serwis na terenie Polski, SLA do 3 tygodni.
2. Zamawiaj±cy dopuszcza ujêcie w ofercie, a nastêpnie zastosowanie innych materia³ów i urz±dzeñ ni¿ podane w opisie przedmiotu zamówienia, pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych ni¿ okre¶lone w niniejszym zamówieniu. W takiej sytuacji Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia stosownych dokumentów, uwiarygodniaj±cych, i¿ te materia³y i urz±dzenia odpowiadaj± opisanym przez Zamawiaj±cego.
3. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia wystêpuje wskazanie znaków towarowych lub pochodzenia, Zamawiaj±cy informuje, i¿ zapis ten jest jedynie okre¶leniem minimalnych parametrów i stanowi wskazanie dla Wykonawcy jakie cechy powinny posiadaæ materia³y u¿yte do realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiaj±cy dopuszcza realizacjê zamówienia poprzez zastosowanie materia³ów równowa¿nych. Zamawiaj±cy przez podanie nazw w³asnych produktów, okre¶la minimalne parametry techniczne, cechy u¿ytkowe oraz jako¶ciowe (m.in.: wymiary, sk³ad, zastosowany materia³, kolor, odcieñ, przeznaczenie urz±dzeñ, estetyka itp.) jakim powinny odpowiadaæ materia³y równowa¿ne, aby spe³nia³y stawiane wymagania.
4. Zgodnie z art. 101 ust. 5 ustawy Pzp – Wykonawca, który powo³uje siê na rozwi±zania równowa¿ne opisywanym przez zamawiaj±cego, jest obowi±zany wykazaæ, ¿e oferowane przez niego dostawy spe³niaj± wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego. Wykazanie równowa¿no¶ci winno odbyæ siê w szczególno¶ci za pomoc± przedmiotowych ¶rodków dowodowych, o których mowa w art. 104–107 ustawy Pzp. Udowodnienie tej okoliczno¶ci powinno nast±piæ w ofercie.
5. Zamawiaj±cy opisuj±c przedmiot zamówienia przy pomocy okre¶lonych norm, aprobat czy specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 101 ustawy Pzp, zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne opisywanym. Wykonawca powinien w ofercie, przy pomocy dokumentów wykazaæ, ¿e oferowane przez niego produkty spe³niaj± wymogi wynikaj±ce ze wskazanych norm lub odpowiednich specyfikacji technicznych.
6. U¿ycie w SWZ lub za³±cznikach wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkê oceniaj±c± zgodno¶æ lub sprawozdania z badañ przeprowadzonych przez tê jednostkê jako przedmiotowego ¶rodka dowodowego potwierdzaj±cego zgodno¶æ z wymaganiami lub cechami okre¶lonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, ¿e zamawiaj±cy akceptuje równie¿ certyfikaty wydane przez inne równowa¿ne jednostki oceniaj±ce zgodno¶æ. Zamawiaj±cy akceptuje tak¿e inne odpowiednie przedmiotowe ¶rodki dowodowe, w szczególno¶ci dokumentacjê techniczn± producenta, w przypadku gdy dany wykonawca nie ma ani dostêpu do certyfikatów lub sprawozdañ z badañ, ani mo¿liwo¶ci ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostêpu nie mo¿e byæ przypisany danemu wykonawcy, oraz pod warunkiem ¿e dany wykonawca udowodni, ¿e wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub us³ugi spe³niaj± wymogi lub kryteria okre¶lone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub w wymaganiach zwi±zanych z realizacj± zamówienia.
7. U¿ycie w SWZ lub za³±cznikach etykiety oznacza, ¿e zamawiaj±cy akceptuje wszystkie etykiety potwierdzaj±ce, ¿e dane roboty budowlane, dostawy lub us³ugi spe³niaj± równowa¿ne wymagania okre¶lonej przez Zamawiaj±cego etykiety. W przypadku gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezale¿nych nie mo¿e uzyskaæ okre¶lonej przez Zamawiaj±cego etykiety lub równowa¿nej etykiety, Zamawiaj±cy, w terminie przez siebie wyznaczonym akceptuje inne przedmiotowe ¶rodki dowodowe, w szczególno¶æ i dokumentacjê techniczn± producenta, o ile dany Wykonawca udowodni, ¿e roboty budowlane, dostawy lub us³ugi, które maj± zostaæ przez niego wykonane, spe³niaj± wymagania okre¶lonej etykiety lub okre¶lone wymagania wskazane przez Zamawiaj±cego.
8. Przedmiotowe zamówienie, uwzglêdnia wymagania w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych.
Wymagania dodatkowe:
9. Zamawiaj±cy przekazuje wraz SWZ wszelk± dokumentacjê niezbêdn± do realizacji zamówienia, w zwi±zku z czym nie przewiduje mo¿liwo¶ci ani konieczno¶ci jej sprawdzenia przez Wykonawcê w siedzibie Zamawiaj±cego.
10. Wymagany okres gwarancji na przedmiot zamówienia:

10.2. Czê¶æ 2:
10.2.1. - na 1) mikroskop cyfrowy, monitor interaktywny, wypalarkê i lutownicê do drewna z akcesoriami - min. 24 miesi±ce, a max. 48 miesiêcy (okres gwarancji stanowi kryterium oceny ofert).
10.2.2. - na pozosta³e wyposa¿enie objête niniejsz± umow±, z wy³±czeniem wyposa¿enia wskazanego w pkt 10.2.1 – gwarancja okre¶lona w formularzu cenowym.
10.3. Bieg terminu gwarancji rozpoczyna siê od dnia odbioru koñcowego, potwierdzonego protoko³em odbioru koñcowego

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 39162100-6 - Pomoce dydaktyczne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

32322000-6 - Urz±dzenia multimedialne

38510000-3 - Mikroskopy

39162110-9 - Sprzêt dydaktyczny

42661000-7 - Urz±dzenia do lutowania na miêkko i na twardo

43810000-4 - Urz±dzenia do obróbki drewna

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-08-19

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Kryteria oceny ofert:
1.2. Czê¶æ 2: cena - 60%, okres gwarancji wskazanych elementów zamówienia - 40%
2. Przy dokonywaniu oceny komisja przetargowa pos³u¿y siê nastêpuj±cym wzorem:
2.2. Czê¶æ 2:
• przy kryterium oceny ofert cena – 60 %
Cc = (Cn / Co) x 60 pkt
gdzie:
Cc – przyznane punkty w kryterium Cena – 60%
Cn – najni¿sza cena (brutto) spo¶ród wszystkich ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu;
Co – cena oferty ocenianej (brutto).
Oferta najkorzystniejsza mo¿e otrzymaæ maksymalnie 60 punktów.
• przy kryterium oceny ofert okres gwarancji wskazanych elementów zamówienia - 40%
Og = (Ob / On) x 40pkt
gdzie:
Og– przyznane punkty w kryterium okres gwarancji wskazanych elementów zamówienia – 40%
Ob – okres gwarancji okres gwarancji wskazanych elementów zamówienia badanej oferty
On – najd³u¿szy okres gwarancji okres gwarancji wskazanych elementów zamówienia spo¶ród wszystkich ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu
Oferta najkorzystniejsza mo¿e otrzymaæ maksymalnie 40 punktów.
Ocenie w ramach tego kryterium podlega zaoferowany przez Wykonawcê i wskazany w pkt. 3 formularza ofertowego, okres gwarancji na nastêpuj±ce elementy zamówienia: mikroskop cyfrowy, monitor interaktywny, wypalarkê i lutownicê do drewna z akcesoriami.
Minimalny okres gwarancji okres gwarancji wskazanych elementów zamówienia wynosi 24 miesi±ce, maksymalny 48 miesiêcy. W przypadku gdy Wykonawca poda d³u¿szy ni¿
48-miesiêczny okres gwarancji okres gwarancji wskazanych elementów zamówienia, ocenie bêdzie podlega³ okres 24-miesiêczny.
W przypadku gdy Wykonawca poda krótszy ni¿ 24-miesiêczny okres gwarancji wskazanych elementów zamówienia, oferta Wykonawcy bêdzie podlega³a odrzuceniu.
Sposób obliczenia ostatecznej oceny ofert:
C = Cc + Og
gdzie:
C – suma przyznanych punktów ze sk³adowych bêd±cych cz±stkowymi kryteriami oceny ofert.
£±cznie oferta najkorzystniejsza mo¿e uzyskaæ maksymalnie 100 pkt.
W celu obliczenia punktów wyniki poszczególnych dzia³añ matematycznych bêd± zaokr±glane do dwóch miejsc po przecinku lub z wiêksz± dok³adno¶ci±, je¶li przy zastosowaniu wymienionego zaokr±glenia nie wystêpuje ró¿nica w ilo¶ci przyznanych punktów.
3. Zamawiaj±cy udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie oraz SWZ i zosta³a oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji wskazanych elementów zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Nie

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 4. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
4.1. o¶wiadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 275 ze zm.), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej (wg. wzoru lub na formularzu stanowi±cym za³±cznik do SWZ);
4.2. odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;
5. W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub wiêcej Wykonawców, podmiotowe ¶rodki dowodowe wskazane w pkt. 4.1 – 4.2 SWZ musz± byæ z³o¿one przez ka¿dego z tych Wykonawców.
6. Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, o których mowa w pkt 4.2 – sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury.
7. Dokumenty, o których mowa w pkt 7, powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem.
8. Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w pkt 7, lub gdy dokumenty te nie odnosz± siê do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4, art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub w czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy. Przepis pkt 8 stosuje siê.

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

1. Formularz Ofertowy wraz z podpisanym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym formularzem cenowym . 2. Pe³nomocnictwo lub inny dokument potwierdzaj±cy umocowanie do reprezentowania wykonawcy, je¿eli w imieniu wykonawcy dzia³a osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z informacji z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru. Przepis zdania poprzedniego stosuje siê odpowiednio do osoby dzia³aj±cej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego oraz do osoby dzia³aj±cej w imieniu podmiotu udostêpniaj±cego zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy Pzp; 3. Inne dokumenty wskazane w niniejszej SWZ – je¿eli dotyczy.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

6.1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia.
6.2. W przypadku sk³adania oferty przez wykonawców wystêpuj±cych wspólnie, wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
6.3. Przepisy dotycz±ce wykonawcy stosuje siê odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
6.4. Je¿eli zosta³a wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy reguluj±cej wspó³pracê tych wykonawców.
6.5. Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie ponosz± solidarn± odpowiedzialno¶æ za wykonanie umowy wniesienie zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy.
6.6. Poszczególni Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie nie mog± podlegaæ wykluczeniu z postêpowania na podstawie art. 108 i 109 ustawy Pzp, a tak¿e musi spe³niaæ warunki udzia³u w postêpowaniu wskazane w SWZ (w stosunku do ka¿dego konsorcjanta bada siê te przes³anki oddzielnie), z tym, ¿e ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, zdolno¶ci techniczne lub zawodowe oceniane bêd± ³±cznie.
6.7. Warunek dotycz±cy uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej jest spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub us³ugi, do których realizacji te uprawnienia s± wymagane.
6.8. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
6.9. W przypadku, o którym mowa w pkt 6.7 i 6.8, wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie (wg. wzoru lub na formularzu stanowi±cym za³±cznik do SWZ), z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

czê¶æ 1 i czê¶æ 2:
1. Zmiana postanowieñ niniejszej umowy mo¿e nast±piæ wy³±cznie w drodze aneksu,
za zgod± obu stron wyra¿on± na pi¶mie, pod rygorem niewa¿no¶ci takiej zmiany.
2. Inicjatorem zmian w umowie mo¿e byæ Zamawiaj±cy lub Wykonawca poprzez pisemne wyst±pienie w okresie obowi±zywania umowy zawieraj±ce uzasadnienie proponowanych zmian.
3. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ dokonywania zmian umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie i na warunkach wskazanych w art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. - Prawo zamówieñ publicznych, ze szczególnym uwzglêdnieniem zmian wskazanych poni¿ej:
1) je¿eli w okresie od dnia otwarcia ofert do dnia realizacji umowy nie bêdzie mo¿liwa dostawa przedmiotu umowy opisanego w SWZ z powodu powszechnej niedostêpno¶ci lub zaprzestania produkcji dopuszcza siê dostawê przedmiotu umowy posiadaj±cego parametry nie gorsze ni¿ wskazane w SWZ. Na Wykonawcy spoczywa dowód wykazania powy¿szych okoliczno¶ci. Cena zamiennego przedmiotu umowy nie mo¿e byæ wy¿sza ni¿ ustalona w umowie;
2) zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy, je¿eli opó¼nienie w dostawie nast±pi z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy, o czas trwania tych okoliczno¶ci
i pod warunkiem, ¿e okoliczno¶ci te wp³ywaj± na niemo¿no¶æ dochowania pierwotnego terminu;
3) zmniejszenie zakresu rzeczowego zadania wraz ze zmniejszeniem wynagrodzenia w tym zakresie, z zastrze¿eniem, ¿e warto¶æ dokonanych zmniejszeñ nie przekroczy ³±cznie 40% warto¶ci pierwotnej umowy. W takim przypadku kwota wynagrodzenia przys³uguj±ca Wykonawcy zostanie pomniejszona, przy czym Zamawiaj±cy zap³aci za wszystkie spe³nione ¶wiadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniós³
w zwi±zku z wynikaj±cymi z Umowy planowanymi ¶wiadczeniami.
4. O zmianie danych dotycz±cych reprezentacji Stron, jak równie¿ o zmianie danych adresowych oraz numerów telefonów kontaktowych i adresu e-mail, dana Strona której zmiana dotyczy niezw³ocznie poinformuje drug± Stronê pisemnie. Zmiana taka nie wymaga aneksu do umowy.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-01-28 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/polaniec

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-01-28 10:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-02-26

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.