eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Górzyca › Kompleksowa dostawa energii elektrycznej na potrzeby obiektów Parku Narodowego "Ujście Warty"

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-01-11

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Kompleksowa dostawa energii elektrycznej na potrzeby obiektów Parku Narodowego „Ujście Warty”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Park Narodowy "Ujście Warty"

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 081005974

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Chyrzyno 1

1.5.2.) Miejscowość: Górzyca

1.5.3.) Kod pocztowy: 69-113

1.5.4.) Województwo: lubuskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL431 - Gorzowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@pnujsciewarty.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pnujsciewarty.gov.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający


Państwowa osoba prawna

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Kompleksowa dostawa energii elektrycznej na potrzeby obiektów Parku Narodowego „Ujście Warty”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-28e28e1c-882f-11ed-b4ea-f64d350121d2

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00022007

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-01-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00003192/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 Kompleksowa dostawa energii elektrycznej dla potrzeb Parku Narodowego "Ujście Warty"

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 2 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Zamawiający 12 grudnia 2022 r. wszczął postępowanie w trybie podstawowym na kompleksową dostawę energii elektrycznej na potrzeby obiektów Parku Narodowego „Ujście Warty” publikując w BZ ogłoszenie o zamówieniu nr 2022/BZP 00489909/01. Do wyznaczonego terminu składania ofert nie wpłynęła żadna oferta – w związku z czym Zamawiający w dniu 20 grudnia br. unieważnił postępowanie na podstawie art. 255 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, ponieważ nie złożono żadnej oferty. Biorąc pod uwagę powyższe Zamawiający na podstawie art. 305 pkt 2 ww. ustawy może udzielić zamówienia z wolnej ręki na dostawę energii elektrycznej na potrzeby obiektów Parku Narodowego „Ujście Warty” ponieważ w postępowaniu prowadzonym uprzednio w trybie podstawowy mnie złożono żadnej oferty.

3.1.2.) Identyfikator wcześniejszego postępowania: ocds-148610-d113e3d7-7a05-11ed-94da-6ae0fe5e7159

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: A.222.41.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 510006,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa energii elektrycznej obejmująca sprzedaż energii elektrycznej i świadczenie dystrybucji energii elektrycznej na potrzeby obiektów Parku Narodowego „Ujście Warty” do punktów poboru energii elektrycznej, zwanych dalej ppe.
Zamawiający informuje, że nie jest odbiorca uprawionym do którego stosuje się cenę maksymalną w rozliczeniach w zakresie obrotu energią elektryczną w myśl ustawy z dnia 27.10.2022 r. o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparciu niektórych odbiorców w 2023 roku.
2. Szczegółowy zakres zamówienia (wykaz punktów poboru energii elektrycznej zwanych dalej ppe) określony został w załączniku nr 4 do niniejszego zaproszenia.
3. Przewidywana do odbioru ilość energii elektrycznej w okresie obowiązywania umowy wynosi w rozbiciu na 3 poniższe obiekty Zamawiającego:
Lp. Nazwa obiektu Szacunkowe zużycie energii elektrycznej w okresie trwania umowy [MWh] Aktualna grupa taryfowa
1 budynek dyrekcji Parku Narodowego "Ujście Warty" w Chyrzynie Strefa I (szczytowa) – 22,14 MWh Strefa II (pozaszczytowa) – 65,14 MWh C12A
2 budynek Parku Narodowego "Ujście Warty" w Witnicy Strefa I (szczytowa) – 4,6 MWh Strefa II (pozaszczytowa) – 14,38 MWh C12A
3 budynek Ośrodka Muzealno-Edukacyjnego Parku Narodowego "Ujście Warty" w Słońsku 136,60 MWh (pomniejszone o wytworzoną energię
z mikroinstalacji OZE) C21
tj. łącznie 242,86 MWh. Podana wielkość wolumenu energii elektrycznej jest wartością szacunkową na podstawie dotychczasowego zużycia. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia łącznej ilości zakupionej energii elektrycznej, względem ilości określonej powyżej, spowodowanej zmniejszonym zużyciem energii elektrycznej w ilości odpowiadającej rzeczywistemu zapotrzebowaniu Zamawiającego, niezależnie od szacunkowej prognozy jej zużycia. Ewentualna zmiana szacowanego zużycia określonego powyżej nie będzie skutkowała dodatkowymi kosztami dla Zamawiającego, poza rozliczeniem za faktycznie zużytą ilość energii elektrycznej według cen określonych w umowie. Zamawiający nie ma obowiązku przedstawiania planów zaopatrzenia dobowo-godzinowego oraz zgłaszania grafików handlowych na energię.
Uwaga: Zamawiający na budynku Ośrodka Muzealno-Edukacyjnego Parku Narodowego "Ujście Warty" w Słońsku posiada instalację paneli fotowoltaicznych o łącznej mocy 39,76 kW. Data wytworzenia energii w Mikroinstalacji po raz pierwszy: 18.02.2020 r. W związku z czym przedmiotem zamówienia jest także (dla ww. budynku) rozliczanie energii elektrycznej wprowadzonej do sieci OSD, wytworzonej w Mikroinstalacji, wraz z usługą odbioru i przesyłania tej energii elektrycznej.
W związku z posiadaniem przez zamawiającego statusu Prosumenta wykonawca będzie prowadził rozliczenia na zasadach określonych w obowiązujących przepisach prawa. Na dzień wszczęcia postępowania zasady te uregulowane są w art. 4 i 5 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii.
4. Zamawiający informuje, że aktualnie Zamawiający ma zawarte umowy kompleksowe na sprzedaż energii (łącznie 3 umowy na każdy obiekt wskazany w ust. 3 zawarte na czas określony: do 31.12.2022).
5. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia zgodnie ze wszystkimi wymaganiami Zamawiającego wskazanymi w niniejszym zaproszeniu, energia elektryczna (jej sprzedaż i świadczenie usługi dystrybucji) powinny spełniać standardy techniczne zgodnie z zapisami ustawy Prawo energetyczne - ustawa z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2022 r. poz. 1385 ze zm.) oraz wydanymi do tej ustawy przepisami wykonawczymi.
6. Wymagania jakościowe energii elektrycznej opisane są w ustawie Prawo energetyczne
oraz w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego. Zasady kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną określa rozporządzenie Ministra Energii z dnia 6 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną.
7. Ceny jednostkowe sprzedaży energii elektrycznej (w tym opłata handlowa), będą na stałym poziomie przez cały okres trwania umowy, natomiast stawki i opłaty dystrybucyjne są zmienne i ich wysokość zależy od stawek dystrybucyjnych zgodnych z aktualnie obowiązującymi taryfami Operatora Systemu Dystrybucyjnego (Taryfą OSD), zatwierdzonymi przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki oraz ogólnie obowiązującymi przepisami prawnymi. Rozliczenie będzie odbywać się według faktycznego zużycia energii elektrycznej na podstawie bieżących wskazań układów pomiarowo-rozliczeniowych wg stawek opłat wynikających ze złożonej oferty oraz Taryfy Operatora Systemy Dystrybucyjnego.
8. Zamawiający oświadcza, że dysponuje tytułem prawnym do korzystania z obiektów, do których ma być dostarczana energia elektryczna.
9. W załączniku nr 4 do niniejszego zaproszenia wskazano parametry dystrybucyjne, które mogą podlegać zmianie w trakcie trwania umowy (tj. grupa taryfowa/moc umowna).
10. Zamawiający przewiduje minimalne zrealizowanie zakupu w wysokości co najmniej 60 % szacowanej ilości energii elektrycznej określonej w pkt 3 zaproszenia. Ewentualna zmiana szacowanego zużycia określonego w pkt 3 zaproszenia nie będzie skutkowała dodatkowymi kosztami dla Zamawiającego, poza rozliczeniem za faktycznie zużytą ilość energii elektrycznej według cen określonych w umowie. W takim przypadku wykonawca otrzyma wynagrodzenie za dotychczas zrealizowaną część zamówienia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

09310000-5 - Elektryczność

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ENEA Spółka Akcyjna

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7770020640

7.3.3) Ulica: ul. Pastelowa 8

7.3.4) Miejscowość: Poznań

7.3.5) Kod pocztowy: 60-198

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-01-09

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 527460,95 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2023-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.