Ogłoszenie z dnia 2024-01-09
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00528224/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-12-01
- 2023/BZP 00538203/01 - Modyfikacja z dnia 2023-12-07
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Odśnieżanie dróg powiatowych w 2024 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT ŁUKOWSKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 711581825
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Józefa Piłsudskiego 17
1.5.2.) Miejscowość: Łuków
1.5.3.) Kod pocztowy: 21-400
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kancelaria@starostwolukow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatlukowski.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://zdplukow.ezamawiajacy.pl/pn/zdplukow/demand/139349/notice/public/details1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odśnieżanie dróg powiatowych w 2024 r.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-69aaa6e3-9057-11ee-9fb5-3edbb70f45bd
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00021534
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00020635/18/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.10 Odśnieżanie dróg powiatowych w 2024 r.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00528224
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: AZ.262.19.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi odśnieżania dróg powiatowych na terenie Powiatu Łukowskiego. Jako odśnieżanie należy rozumieć usunięcie nadmiaru śniegu z pełnej szerokości drogi na pobocza w zakresie umożliwiającym przejezdność drogi samochodem osobowym w obu kierunkach.2. Przedmiot zamówienia obejmuje następujące części:
Część nr 1 – Odśnieżanie dróg powiatowych na terenie gminy Krzywda, Stanin, Adamów, zgodnie z poniższym przedmiarem usług:
1. Pług dwustronny ciężki (hydrauliczny) na nośniku o ładowności min. 15 ton z napędem na oś przednią i tylną 101 godz.
2. Pług jednostronny sterowany z kabiny na nośniku o ładowności min. 15 ton z napędem na oś przednią i tylną 140 godz.
3. Równiarka trzyosiowa z pługiem czołowym 14 godz.
4. Ładowarka kołowa o mocy min. 220 KM i poj. łyżki min. 3 m3 9 godz.
Zadeklarowana dla poszczególnych sprzętów ilość godzin świadczenia usługi stanowi jedynie orientacyjną, prognozowaną przez zamawiającego wielkość. Rzeczywista ilość godzin świadczenia usług zleconych do wykonania, uzależniona będzie od bieżących potrzeb wynikających z warunków atmosferycznych oraz sytuacji na drodze i może się różnić od wskazanych prognozowanych wielkości. Jakakolwiek różnica pomiędzy rzeczywistą ilością wykonanych usług a ilością podaną w SIWZ dla danej jednostki sprzętowej nie będzie podstawą do zmian cen jednostkowych. Zamawiający zobowiązuje się do zapłaty tylko za faktycznie przepracowane ilości godzin sprzętu zgodnie z zaistniałym zapotrzebowaniem wynikającym z charakteru prac zleconych i wykonywanych w zakresie zimowego utrzymania dróg.
3. Zakres usługi będzie regulowany przez Zarząd Dróg Powiatowych w Łukowie adekwatnie do zapotrzebowania uzależnionego warunkami atmosferycznymi oraz sytuacją na drogach. Wymagana jest gotowość do świadczenia usługi w czasie najpóźniej 2 godzin od chwili zgłoszenia zapotrzebowania przez Zamawiającego. Wykonawca musi dysponować sprawnym sprzętem w zakresie wskazanym dla poszczególnych części zamówienia. Sprzęt będzie obsługiwany przez kierowcę lub operatora posiadającego stosowne uprawnienia odpowiednio do kierowania lub obsługi, wyposażonego w telefon komórkowy umożliwiający kontaktowanie się z kierowcą/operatorem.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.5.5.) Wartość części: 148624,08 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi odśnieżania dróg powiatowych na terenie Powiatu Łukowskiego. Jako odśnieżanie należy rozumieć usunięcie nadmiaru śniegu z pełnej szerokości drogi na pobocza w zakresie umożliwiającym przejezdność drogi samochodem osobowym w obu kierunkach.2. Przedmiot zamówienia obejmuje następujące części:
Część nr 2 – Odśnieżanie dróg powiatowych na terenie gminy Wojcieszków, zgodnie z poniższym przedmiarem usług:
1. Pług dwustronny ciężki (hydrauliczny) na nośniku o ładowności min. 15 ton z napędem na oś przednią i tylną 54 godz.
2. Pług jednostronny sterowany z kabiny na nośniku
o ładowności min. 10 ton z napędem na jedną oś 54 godz.
3. Równiarka trzyosiowa z pługiem czołowym 14 godz.
Zadeklarowana dla poszczególnych sprzętów ilość godzin świadczenia usługi stanowi jedynie orientacyjną, prognozowaną przez zamawiającego wielkość. Rzeczywista ilość godzin świadczenia usług zleconych do wykonania, uzależniona będzie od bieżących potrzeb wynikających z warunków atmosferycznych oraz sytuacji na drodze i może się różnić od wskazanych prognozowanych wielkości. Jakakolwiek różnica pomiędzy rzeczywistą ilością wykonanych usług a ilością podaną w SIWZ dla danej jednostki sprzętowej nie będzie podstawą do zmian cen jednostkowych. Zamawiający zobowiązuje się do zapłaty tylko za faktycznie przepracowane ilości godzin sprzętu zgodnie z zaistniałym zapotrzebowaniem wynikającym
z charakteru prac zleconych i wykonywanych w zakresie zimowego utrzymania dróg.
3. Zakres usługi będzie regulowany przez Zarząd Dróg Powiatowych w Łukowie adekwatnie do zapotrzebowania uzależnionego warunkami atmosferycznymi oraz sytuacją na drogach. Wymagana jest gotowość do świadczenia usługi w czasie najpóźniej 2 godzin od chwili zgłoszenia zapotrzebowania przez Zamawiającego. Wykonawca musi dysponować sprawnym sprzętem w zakresie wskazanym dla poszczególnych części zamówienia. Sprzęt będzie obsługiwany przez kierowcę lub operatora posiadającego stosowne uprawnienia odpowiednio do kierowania lub obsługi, wyposażonego w telefon komórkowy umożliwiający kontaktowanie się z kierowcą/operatorem.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.5.5.) Wartość części: 69085,12 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi odśnieżania dróg powiatowych na terenie Powiatu Łukowskiego. Jako odśnieżanie należy rozumieć usunięcie nadmiaru śniegu z pełnej szerokości drogi na pobocza w zakresie umożliwiającym przejezdność drogi samochodem osobowym w obu kierunkach.2. Przedmiot zamówienia obejmuje następujące części:
Część nr 3 – Odśnieżanie dróg powiatowych na terenie gminy Stoczek Łukowski, Wola Mysłowska, zgodnie z poniższym przedmiarem usług:
1. Pług dwustronny ciężki (hydrauliczny) na nośniku o ładowności min. 15 ton z napędem na oś przednią i tylną 101 godz.
2. Ciągnik z pługiem jednostronnym z napędem na oś przednią i tylną o mocy min. 90 KM 72 godz.
3. Ładowarka kołowa o mocy min. 220 KM i poj. łyżki min. 3 m3 11 godz.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.5.5.) Wartość części: 97861,32 PLN
Część 4
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi odśnieżania dróg powiatowych na terenie Powiatu Łukowskiego. Jako odśnieżanie należy rozumieć usunięcie nadmiaru śniegu z pełnej szerokości drogi na pobocza w zakresie umożliwiającym przejezdność drogi samochodem osobowym w obu kierunkach.2. Przedmiot zamówienia obejmuje następujące części:
Część nr 4 Odśnieżanie dróg powiatowych na terenie gminy Adamów, Serokomla, zgodnie z poniższym przedmiarem usług:
1. Pług dwustronny ciężki (hydrauliczny) na nośniku o ładowności min. 15 ton z napędem na oś przednią i tylną 108 godz.
2. Pług jednostronny sterowany z kabiny na nośniku o ładowności min. 15 ton z napędem na oś przednią i tylną 72 godz.
Zadeklarowana dla poszczególnych sprzętów ilość godzin świadczenia usługi stanowi jedynie orientacyjną, prognozowaną przez zamawiającego wielkość. Rzeczywista ilość godzin świadczenia usług zleconych do wykonania, uzależniona będzie od bieżących potrzeb wynikających z warunków atmosferycznych oraz sytuacji na drodze i może się różnić od wskazanych prognozowanych wielkości. Jakakolwiek różnica pomiędzy rzeczywistą ilością wykonanych usług a ilością podaną w SIWZ dla danej jednostki sprzętowej nie będzie podstawą do zmian cen jednostkowych. Zamawiający zobowiązuje się do zapłaty tylko za faktycznie przepracowane ilości godzin sprzętu zgodnie z zaistniałym zapotrzebowaniem wynikającym
z charakteru prac zleconych i wykonywanych w zakresie zimowego utrzymania dróg.
3. Zakres usługi będzie regulowany przez Zarząd Dróg Powiatowych w Łukowie adekwatnie do zapotrzebowania uzależnionego warunkami atmosferycznymi oraz sytuacją na drogach. Wymagana jest gotowość do świadczenia usługi w czasie najpóźniej 2 godzin od chwili zgłoszenia zapotrzebowania przez Zamawiającego. Wykonawca musi dysponować sprawnym sprzętem w zakresie wskazanym dla poszczególnych części zamówienia. Sprzęt będzie obsługiwany przez kierowcę lub operatora posiadającego stosowne uprawnienia odpowiednio do kierowania lub obsługi, wyposażonego w telefon komórkowy umożliwiający kontaktowanie się z kierowcą/operatorem.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.5.5.) Wartość części: 102263,04 PLN
Część 5
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi odśnieżania dróg powiatowych na terenie Powiatu Łukowskiego. Jako odśnieżanie należy rozumieć usunięcie nadmiaru śniegu z pełnej szerokości drogi na pobocza w zakresie umożliwiającym przejezdność drogi samochodem osobowym w obu kierunkach.2. Przedmiot zamówienia obejmuje następujące części:
Część nr 5 Odśnieżanie dróg powiatowych na terenie gminy Trzebieszów, Łuków, zgodnie z poniższym przedmiarem usług:
1. Pług jednostronny sterowany z kabiny na nośniku o ładowności min. 15 ton z napędem na oś przednią i tylną 120 godz.
Zadeklarowana dla poszczególnych sprzętów ilość godzin świadczenia usługi stanowi jedynie orientacyjną, prognozowaną przez zamawiającego wielkość. Rzeczywista ilość godzin świadczenia usług zleconych do wykonania, uzależniona będzie od bieżących potrzeb wynikających z warunków atmosferycznych oraz sytuacji na drodze i może się różnić od wskazanych prognozowanych wielkości. Jakakolwiek różnica pomiędzy rzeczywistą ilością wykonanych usług a ilością podaną w SIWZ dla danej jednostki sprzętowej nie będzie podstawą do zmian cen jednostkowych. Zamawiający zobowiązuje się do zapłaty tylko za faktycznie przepracowane ilości godzin sprzętu zgodnie z zaistniałym zapotrzebowaniem wynikającym
z charakteru prac zleconych i wykonywanych w zakresie zimowego utrzymania dróg.
3. Zakres usługi będzie regulowany przez Zarząd Dróg Powiatowych w Łukowie adekwatnie do zapotrzebowania uzależnionego warunkami atmosferycznymi oraz sytuacją na drogach. Wymagana jest gotowość do świadczenia usługi w czasie najpóźniej 2 godzin od chwili zgłoszenia zapotrzebowania przez Zamawiającego. Wykonawca musi dysponować sprawnym sprzętem w zakresie wskazanym dla poszczególnych części zamówienia. Sprzęt będzie obsługiwany przez kierowcę lub operatora posiadającego stosowne uprawnienia odpowiednio do kierowania lub obsługi, wyposażonego w telefon komórkowy umożliwiający kontaktowanie się z kierowcą/operatorem.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.5.5.) Wartość części: 64944,00 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Art. 255 pkt 6 ustawy - postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W SWZ w Rozdziale IX w pkt 8 oraz Rozdziale XIV w pkt 4.5 i 4.6 zamawiający zawarł następujące zapisy:
„8. Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca wraz z ofertą składa wykaz sprzętu dostępnego Wykonawcy (zał. nr 5 do SWZ)”
„4. Do oferty należy dołączyć:
4.5 Wykaz sprzętu dostępnego Wykonawcy - załącznik nr 5 do SWZ
4.6 Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp – załącznik nr 8 do SWZ”
Natomiast zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy w postępowaniu prowadzonym w trybie podstawowym bez możliwości negocjacji Zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, jeżeli wymagał ich złożenia w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.
Artykuł 274 ust. 2 ustawy pozwala zamawiającemu wezwać wykonawców do złożenia wszystkich bądź niektórych podmiotowych środków dowodowych na dowolnym etapie postępowania, pod warunkiem, że przedłożenie tych dowodów służy zapewnieniu prawidłowego przebiegu postępowania. Powyższy przepis ma charakter dyspozytywny i jego zastosowanie jest zależne od oceny i woli zamawiającego. Artykuł 274 ust. 2 p.z.p jest wyjątkiem od zasady wyrażonej w art. 274 ust. 1 p.z.p., wzywania do złożenia podmiotowych środków dowodowych tylko wykonawców, których oferty zostały najwyżej ocenione, dlatego też normy z art. 274 ust. 2 p.z.p. nie można interpretować rozszerzająco. Z uwagi na powyższe, aby móc wymagać podmiotowych środków dowodowych wraz z ofertą zamawiający musi wykazać, że zbadanie tych dokumentów na danym etapie jest uzasadnione ale nie ekonomiką postępowania i potrzebą szybkiego wyłonienia wykonawcy, lecz zapewnieniem odpowiedniego przebiegu postępowania. "Jak wskazuje prawodawca unijny w motywie 84 preambuły dyrektywy 2014/24/UE: "Instytucje zamawiające powinny być także uprawnione do zwrócenia się w każdej chwili o całość lub część dokumentów potwierdzających, gdy uważają, że jest to niezbędne dla właściwego przebiegu postępowania. Może to w szczególności dotyczyć procedur dwustopniowych – procedur ograniczonych, procedur konkurencyjnych z negocjacjami, dialogów konkurencyjnych oraz partnerstw innowacyjnych – w ramach którego instytucje zamawiające korzystają z możliwości ograniczania liczby kandydatów zaproszonych do złożenia oferty. Wymóg przedłożenia dokumentów potwierdzających w chwili kwalifikacji zapraszanych kandydatów może być uzasadniony, by nie dopuścić do zaproszenia przez instytucje zamawiające kandydatów, którzy następnie nie są w stanie przedłożyć tych dokumentów na etapie udzielania zamówienia, tym samym uniemożliwiając udział kwalifikującym się kandydatom".
Zamawiający stoi na stanowisku, że zastosowanie wezwania z art. 274 ust. 2 ustawy w przedmiotowym postępowaniu może budzić duże wątpliwości wśród organów kontrolnych.
Biorąc powyższe pod uwagę zamawiający unieważnił postępowanie, ponieważ postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Art. 255 pkt 6 ustawy - postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W SWZ w Rozdziale IX w pkt 8 oraz Rozdziale XIV w pkt 4.5 i 4.6 zamawiający zawarł następujące zapisy:
„8. Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca wraz z ofertą składa wykaz sprzętu dostępnego Wykonawcy (zał. nr 5 do SWZ)”
„4. Do oferty należy dołączyć:
4.5 Wykaz sprzętu dostępnego Wykonawcy - załącznik nr 5 do SWZ
4.6 Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp – załącznik nr 8 do SWZ”
Natomiast zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy w postępowaniu prowadzonym w trybie podstawowym bez możliwości negocjacji Zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, jeżeli wymagał ich złożenia w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.
Artykuł 274 ust. 2 ustawy pozwala zamawiającemu wezwać wykonawców do złożenia wszystkich bądź niektórych podmiotowych środków dowodowych na dowolnym etapie postępowania, pod warunkiem, że przedłożenie tych dowodów służy zapewnieniu prawidłowego przebiegu postępowania. Powyższy przepis ma charakter dyspozytywny i jego zastosowanie jest zależne od oceny i woli zamawiającego. Artykuł 274 ust. 2 p.z.p jest wyjątkiem od zasady wyrażonej w art. 274 ust. 1 p.z.p., wzywania do złożenia podmiotowych środków dowodowych tylko wykonawców, których oferty zostały najwyżej ocenione, dlatego też normy z art. 274 ust. 2 p.z.p. nie można interpretować rozszerzająco. Z uwagi na powyższe, aby móc wymagać podmiotowych środków dowodowych wraz z ofertą zamawiający musi wykazać, że zbadanie tych dokumentów na danym etapie jest uzasadnione ale nie ekonomiką postępowania i potrzebą szybkiego wyłonienia wykonawcy, lecz zapewnieniem odpowiedniego przebiegu postępowania. "Jak wskazuje prawodawca unijny w motywie 84 preambuły dyrektywy 2014/24/UE: "Instytucje zamawiające powinny być także uprawnione do zwrócenia się w każdej chwili o całość lub część dokumentów potwierdzających, gdy uważają, że jest to niezbędne dla właściwego przebiegu postępowania. Może to w szczególności dotyczyć procedur dwustopniowych – procedur ograniczonych, procedur konkurencyjnych z negocjacjami, dialogów konkurencyjnych oraz partnerstw innowacyjnych – w ramach którego instytucje zamawiające korzystają z możliwości ograniczania liczby kandydatów zaproszonych do złożenia oferty. Wymóg przedłożenia dokumentów potwierdzających w chwili kwalifikacji zapraszanych kandydatów może być uzasadniony, by nie dopuścić do zaproszenia przez instytucje zamawiające kandydatów, którzy następnie nie są w stanie przedłożyć tych dokumentów na etapie udzielania zamówienia, tym samym uniemożliwiając udział kwalifikującym się kandydatom".
Zamawiający stoi na stanowisku, że zastosowanie wezwania z art. 274 ust. 2 ustawy w przedmiotowym postępowaniu może budzić duże wątpliwości wśród organów kontrolnych.
Biorąc powyższe pod uwagę zamawiający unieważnił postępowanie, ponieważ postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Art. 255 pkt 6 ustawy - postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W SWZ w Rozdziale IX w pkt 8 oraz Rozdziale XIV w pkt 4.5 i 4.6 zamawiający zawarł następujące zapisy:
„8. Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca wraz z ofertą składa wykaz sprzętu dostępnego Wykonawcy (zał. nr 5 do SWZ)”
„4. Do oferty należy dołączyć:
4.5 Wykaz sprzętu dostępnego Wykonawcy - załącznik nr 5 do SWZ
4.6 Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp – załącznik nr 8 do SWZ”
Natomiast zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy w postępowaniu prowadzonym w trybie podstawowym bez możliwości negocjacji Zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, jeżeli wymagał ich złożenia w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.
Artykuł 274 ust. 2 ustawy pozwala zamawiającemu wezwać wykonawców do złożenia wszystkich bądź niektórych podmiotowych środków dowodowych na dowolnym etapie postępowania, pod warunkiem, że przedłożenie tych dowodów służy zapewnieniu prawidłowego przebiegu postępowania. Powyższy przepis ma charakter dyspozytywny i jego zastosowanie jest zależne od oceny i woli zamawiającego. Artykuł 274 ust. 2 p.z.p jest wyjątkiem od zasady wyrażonej w art. 274 ust. 1 p.z.p., wzywania do złożenia podmiotowych środków dowodowych tylko wykonawców, których oferty zostały najwyżej ocenione, dlatego też normy z art. 274 ust. 2 p.z.p. nie można interpretować rozszerzająco. Z uwagi na powyższe, aby móc wymagać podmiotowych środków dowodowych wraz z ofertą zamawiający musi wykazać, że zbadanie tych dokumentów na danym etapie jest uzasadnione ale nie ekonomiką postępowania i potrzebą szybkiego wyłonienia wykonawcy, lecz zapewnieniem odpowiedniego przebiegu postępowania. "Jak wskazuje prawodawca unijny w motywie 84 preambuły dyrektywy 2014/24/UE: "Instytucje zamawiające powinny być także uprawnione do zwrócenia się w każdej chwili o całość lub część dokumentów potwierdzających, gdy uważają, że jest to niezbędne dla właściwego przebiegu postępowania. Może to w szczególności dotyczyć procedur dwustopniowych – procedur ograniczonych, procedur konkurencyjnych z negocjacjami, dialogów konkurencyjnych oraz partnerstw innowacyjnych – w ramach którego instytucje zamawiające korzystają z możliwości ograniczania liczby kandydatów zaproszonych do złożenia oferty. Wymóg przedłożenia dokumentów potwierdzających w chwili kwalifikacji zapraszanych kandydatów może być uzasadniony, by nie dopuścić do zaproszenia przez instytucje zamawiające kandydatów, którzy następnie nie są w stanie przedłożyć tych dokumentów na etapie udzielania zamówienia, tym samym uniemożliwiając udział kwalifikującym się kandydatom".
Zamawiający stoi na stanowisku, że zastosowanie wezwania z art. 274 ust. 2 ustawy w przedmiotowym postępowaniu może budzić duże wątpliwości wśród organów kontrolnych.
Biorąc powyższe pod uwagę zamawiający unieważnił postępowanie, ponieważ postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Część 4
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Art. 255 pkt 6 ustawy - postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W SWZ w Rozdziale IX w pkt 8 oraz Rozdziale XIV w pkt 4.5 i 4.6 zamawiający zawarł następujące zapisy:
„8. Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca wraz z ofertą składa wykaz sprzętu dostępnego Wykonawcy (zał. nr 5 do SWZ)”
„4. Do oferty należy dołączyć:
4.5 Wykaz sprzętu dostępnego Wykonawcy - załącznik nr 5 do SWZ
4.6 Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp – załącznik nr 8 do SWZ”
Natomiast zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy w postępowaniu prowadzonym w trybie podstawowym bez możliwości negocjacji Zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, jeżeli wymagał ich złożenia w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.
Artykuł 274 ust. 2 ustawy pozwala zamawiającemu wezwać wykonawców do złożenia wszystkich bądź niektórych podmiotowych środków dowodowych na dowolnym etapie postępowania, pod warunkiem, że przedłożenie tych dowodów służy zapewnieniu prawidłowego przebiegu postępowania. Powyższy przepis ma charakter dyspozytywny i jego zastosowanie jest zależne od oceny i woli zamawiającego. Artykuł 274 ust. 2 p.z.p jest wyjątkiem od zasady wyrażonej w art. 274 ust. 1 p.z.p., wzywania do złożenia podmiotowych środków dowodowych tylko wykonawców, których oferty zostały najwyżej ocenione, dlatego też normy z art. 274 ust. 2 p.z.p. nie można interpretować rozszerzająco. Z uwagi na powyższe, aby móc wymagać podmiotowych środków dowodowych wraz z ofertą zamawiający musi wykazać, że zbadanie tych dokumentów na danym etapie jest uzasadnione ale nie ekonomiką postępowania i potrzebą szybkiego wyłonienia wykonawcy, lecz zapewnieniem odpowiedniego przebiegu postępowania. "Jak wskazuje prawodawca unijny w motywie 84 preambuły dyrektywy 2014/24/UE: "Instytucje zamawiające powinny być także uprawnione do zwrócenia się w każdej chwili o całość lub część dokumentów potwierdzających, gdy uważają, że jest to niezbędne dla właściwego przebiegu postępowania. Może to w szczególności dotyczyć procedur dwustopniowych – procedur ograniczonych, procedur konkurencyjnych z negocjacjami, dialogów konkurencyjnych oraz partnerstw innowacyjnych – w ramach którego instytucje zamawiające korzystają z możliwości ograniczania liczby kandydatów zaproszonych do złożenia oferty. Wymóg przedłożenia dokumentów potwierdzających w chwili kwalifikacji zapraszanych kandydatów może być uzasadniony, by nie dopuścić do zaproszenia przez instytucje zamawiające kandydatów, którzy następnie nie są w stanie przedłożyć tych dokumentów na etapie udzielania zamówienia, tym samym uniemożliwiając udział kwalifikującym się kandydatom".
Zamawiający stoi na stanowisku, że zastosowanie wezwania z art. 274 ust. 2 ustawy w przedmiotowym postępowaniu może budzić duże wątpliwości wśród organów kontrolnych.
Biorąc powyższe pod uwagę zamawiający unieważnił postępowanie, ponieważ postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Część 5
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Art. 255 pkt 6 ustawy - postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W SWZ w Rozdziale IX w pkt 8 oraz Rozdziale XIV w pkt 4.5 i 4.6 zamawiający zawarł następujące zapisy:
„8. Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca wraz z ofertą składa wykaz sprzętu dostępnego Wykonawcy (zał. nr 5 do SWZ)”
„4. Do oferty należy dołączyć:
4.5 Wykaz sprzętu dostępnego Wykonawcy - załącznik nr 5 do SWZ
4.6 Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp – załącznik nr 8 do SWZ”
Natomiast zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy w postępowaniu prowadzonym w trybie podstawowym bez możliwości negocjacji Zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, jeżeli wymagał ich złożenia w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.
Artykuł 274 ust. 2 ustawy pozwala zamawiającemu wezwać wykonawców do złożenia wszystkich bądź niektórych podmiotowych środków dowodowych na dowolnym etapie postępowania, pod warunkiem, że przedłożenie tych dowodów służy zapewnieniu prawidłowego przebiegu postępowania. Powyższy przepis ma charakter dyspozytywny i jego zastosowanie jest zależne od oceny i woli zamawiającego. Artykuł 274 ust. 2 p.z.p jest wyjątkiem od zasady wyrażonej w art. 274 ust. 1 p.z.p., wzywania do złożenia podmiotowych środków dowodowych tylko wykonawców, których oferty zostały najwyżej ocenione, dlatego też normy z art. 274 ust. 2 p.z.p. nie można interpretować rozszerzająco. Z uwagi na powyższe, aby móc wymagać podmiotowych środków dowodowych wraz z ofertą zamawiający musi wykazać, że zbadanie tych dokumentów na danym etapie jest uzasadnione ale nie ekonomiką postępowania i potrzebą szybkiego wyłonienia wykonawcy, lecz zapewnieniem odpowiedniego przebiegu postępowania. "Jak wskazuje prawodawca unijny w motywie 84 preambuły dyrektywy 2014/24/UE: "Instytucje zamawiające powinny być także uprawnione do zwrócenia się w każdej chwili o całość lub część dokumentów potwierdzających, gdy uważają, że jest to niezbędne dla właściwego przebiegu postępowania. Może to w szczególności dotyczyć procedur dwustopniowych – procedur ograniczonych, procedur konkurencyjnych z negocjacjami, dialogów konkurencyjnych oraz partnerstw innowacyjnych – w ramach którego instytucje zamawiające korzystają z możliwości ograniczania liczby kandydatów zaproszonych do złożenia oferty. Wymóg przedłożenia dokumentów potwierdzających w chwili kwalifikacji zapraszanych kandydatów może być uzasadniony, by nie dopuścić do zaproszenia przez instytucje zamawiające kandydatów, którzy następnie nie są w stanie przedłożyć tych dokumentów na etapie udzielania zamówienia, tym samym uniemożliwiając udział kwalifikującym się kandydatom".
Zamawiający stoi na stanowisku, że zastosowanie wezwania z art. 274 ust. 2 ustawy w przedmiotowym postępowaniu może budzić duże wątpliwości wśród organów kontrolnych.
Biorąc powyższe pod uwagę zamawiający unieważnił postępowanie, ponieważ postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
INNE PRZETARGI Z ŁUKOWA
- Opracowanie dokumentacji projektowej na rozbudowę drogi powiatowej nr 1215L na odcinku Hermanów - Wola Bystrzycka
- Opracowanie dokumentacji projektowej na rozbudowę drogi powiatowej nr 1356L na odcinku Hermanów - dr. wojewódzka nr 808
- Opracowanie dokumentacji projektowej na rozbudowę drogi powiatowej nr 1220L na odcinku granica powiatu - Bystrzyca
- Opracowanie dokumentacji projektowej na rozbudowę drogi powiatowej nr 1310L Gołaszyn - Ławki
- Opracowanie dokumentacji projektowej na rozbudowę drogi powiatowej nr 1325L na odcinku Stoczek Łukowski - Turzec
- Modernizacja energetyczna Łukowskiego Ośrodka Kultury
więcej: przetargi w Łukowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- USŁUGA KOMPLEKSOWEGO UTRZYMANIA CZYSTOŚCI W BUDYNKACH I WOKÓŁ BUDYNKÓW SĄDU APELACYJNEGO W SZCZECINIE
- Świadczenie usługi w zakresie utrzymania porządku i czystości na nieruchomościach będących w zasobach i zarządzie Miejskiego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej MZGM Sp. z o. o. w Ostrowie Wielkopolskim
- Utrzymanie czystości i zimowe utrzymanie ulic administrowanych przez Powiat Pyrzycki w okresie od 01.06.2024 do 31.03.2025 na terenie miasta Pyrzyce
- "Bieżące utrzymanie dróg na terenie Nadleśnictwa Orneta w 2024 roku"
- USŁUGI UTRZYMANIA STANU SANITARNO - PORZĄDKOWEGO NIERUCHOMOŚCI WRAZ Z TERENAMI PRZYNALEŻNYMI NA NIERUCHOMOŚCIACH ADMINISTROWANYCH PRZEZ ŁÓDZKIE NIERUCHOMOŚCI SP. Z O.O.
- Świadczenie usługi sprzątania powierzchni wewnętrznych budynków oraz terenów zewnętrznych administrowanych przez Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy - 2 części
więcej: Usługi odśnieżania »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.