eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ŁódźUsługa ochrony osób i mienia w obiekcie RCKiK w Łodzi



Ogłoszenie z dnia 2022-01-14


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usługa ochrony osób i mienia w obiekcie RCKiK w Łodzi

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Łodzi

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000294830

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Franciszkańska 17/25

1.5.2.) Miejscowość: Łódź

1.5.3.) Kod pocztowy: 91-433

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: adm@krwiodawstwo.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.krwiodawstwo.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://rckiklodz.ezamawiajacy.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usługa ochrony osób i mienia w obiekcie RCKiK w Łodzi

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-813c58cc-4dce-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00019469

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-01-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00188026/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Kompleksowa usługa ochrony obiektu RCKiK w Łodzi

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00283656/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP/28/2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1) Przedmiot zamówienia stanowi: usługa ochrony osób i mienia w obiekcie Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Łodzi przy ul. Franciszkańskiej 17/25 – w szczególności pełnienie obowiązków w Portierni Głównej „A” usytuowanej przy wejściu do budynku od ul. Franciszkańskiej, w dni robocze w godzinach 14:30-7:00 oraz w dni wolne od pracy (soboty, niedziele, święta) w systemie 24-godzinnym

4.5.3.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne: W toku prowadzonego postępowania okazało się, że Zamawiający w SWZ (w tym w opisie przedmiotu zamówienia) nieprecyzyjnie określił wymagania dotyczące osób skierowanych do realizacji zamówienia, tzn. m.in.:
1. nie określił wprost, że usługa ma być wykonywana przez 3 osoby w pełnym wymiarze godzin oraz 1 osobę w niepełnym wymiarze godzin (na zastępstwa, odbiory godzin itp.)
2. nie wskazał, że stopień niepełnosprawności zatrudnionych do realizacji zamówienia osób:
a. nie może uniemożliwiać im swobodnego poruszania się po terenie obiektu (budynek 4 piętrowy oraz teren wokół budynku), co jest konieczne w związku z wynikającym z opisu przedmiotu zamówienia obowiązkiem wykonywania obchodów obiektu,
b. nie może wpływać na komunikatywność – usługa polega m.in. na bezpośredniej obsłudze dawców oraz interesantów przychodzących do RCKiK.
Niedokładny opis wymagań w powyższym zakresie spowodować może nie tylko znaczne trudności organizacyjne zarówno dla Zamawiającego, jak i dla Wykonawcy, ale także niesie ze sobą ryzyko wykonywania zamówienia niezgodnie z rzeczywistymi potrzebami Zamawiającego, czy wreszcie znacząco wpływa zarówno na ceny ofert, jak i na ich porównywalność.
Nieopisanie przedmiotu zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniających wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty, stanowi naruszenie art. 99 ust. 1 ustawy PZP.
Wskazane braki w SWZ stworzyły możliwość złożenia nieporównywalnych ofert, co narusza zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania Wykonawców. Dokonanie wyboru najkorzystniejszej oferty w tej sytuacji spowoduje, że Zamawiający nabędzie usługę nieodpowiadającą swoim potrzebom, co z kolei stoi w sprzeczności z zasadami efektywnego wydatkowania środków publicznych. W wyroku z 5 marca 2012 r., sygn. KIO 356/12, Krajowa Izba Odwoławcza wskazała, że: „Konieczność wyboru oferty najkorzystniejszej cenowo, odpowiadającej wymogom SIWZ, ale nie odpowiadającej potrzebom Zamawiającego z uwagi na wadliwy opis przedmiotu zamówienia niewątpliwie można uznać za wadę postępowania mającą wpływ na jego wynik. Takie działanie doprowadzić może także do wydatkowania środków niezgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych, czyli w sposób niecelowy, z pominięciem zasady oszczędności i uzyskania najlepszych efektów z danych nakładów (…)”
Ponadto zawarcie umowy z naruszeniem przepisów ustawy PZP uprawnia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu o unieważnienie umowy.
Braki i błędy w zapisach SWZ prowadzące do złożenia nieporównywalnych ofert, a także konieczność wyboru najkorzystniejszej oferty odpowiadającej wymogom SWZ, ale nie odpowiadającej potrzebom Zamawiającego z uwagi na wadliwy opis przedmiotu zamówienia stanowią wadę postępowania mającą wpływ na jego wynik. Na obecnym etapie postępowania Zamawiający nie ma żadnych narzędzi prawnych pozwalających na usunięcie zaistniałej wady. Wszelkie działania prowadziłyby bowiem do nieuprawnionych negocjacji pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę, zmieniających treść SWZ. Zgodnie z art. 278 ustawy PZP trybie, w którym prowadzone jest niniejsze postępowanie (tzn. w trybie podstawowym z możliwością negocjacji), negocjacje dotyczą wyłącznie tych elementów treści ofert, które podlegają ocenie w ramach kryteriów oceny ofert i nie mogą prowadzić do zmiany treści SWZ.
Mając na uwadze powyższe Zamawiający unieważnił postępowanie na podstawie art. 255 ust. 6 w związku z art. 611 ust. 2 ustawy PZP.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 11

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.