Ogłoszenie z dnia 2023-01-03
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00512506/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-12-22
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi w roku 2023
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Wiejska Aleksandrów Kujawski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 910866413
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Słowackiego 12
1.5.2.) Miejscowość: Aleksandrów Kujawski
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-700
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL619 - Włocławski
1.5.7.) Numer telefonu: 542822059
1.5.8.) Numer faksu: 542822031
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gmina-aleksandrowkujawski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.gmina-aleksandrowkujawski.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/gmina-aleksandrowkujawski/proceedings1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi w roku 20232.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c4f43c5f-81f3-11ed-b4ea-f64d350121d2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00006646
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-01-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00022238/12/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.9 Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00512506
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.29.2022.EW
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 248610,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia obejmuje specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi świadczone w miejscu zamieszkania podopiecznego – teren Gminy Aleksandrów Kujawski, obejmujące w szczególności:
1) Uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym:
a) kształtowanie umiejętności zaspakajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowania do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenia treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak:
- samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętności utrzymania i prowadzenia domu,
- dbałość o higienę i wygląd,
- utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną,
- wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego,
- korzystanie z usług różnych instytucji;
b) interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym:
- pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych - poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne,
- ułatwianie dostępu do edukacji i kultury,
- doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług,
- kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspierającej z osobami bliskimi,
- współpraca z rodziną - kształtnie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej;
c) pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym:
- w uzyskiwaniu świadczeń socjalnych, emerytalno-rentowych,
- w wypełnianiu dokumentów urzędowych;
d) wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia, w tym zwłaszcza:
- w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia lub alternatywnego zajęcia, w szczególności uczestnictwo w zajęciach warsztatów terapii zajęciowej,
zakładach aktywności zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach i klubach integracji społecznej, klubach pracy,
- w kompletowaniu dokumentów potrzebnych do zatrudnienia,
- w przygotowaniu do rozmowy z pracodawcą, wspieranie i asystowanie w kontaktach z pracodawcą,
- w rozwiązywaniu problemów psychicznych wynikających z pracy lub jej braku,
e) pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym:
- nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków,
- pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach,
- zwiększenie umiejętności gospodarowania własnym budżetem oraz usamodzielnianie finansowe;
2) Pielęgnacja jako wspieranie procesu leczenia, w tym:
a) pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych,
b) uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych,
c) pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece,
d) pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania,
e) w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych a także w utrzymaniu higieny,
f) pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia,
g) pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych;
3) Rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu:
a) zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii,
b) współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno- pedagogicznego i edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług,
4) Pomoc mieszkaniowa, w tym:
a) w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat,
b) w organizowaniu drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych,
c) kształtowanie właściwych relacji osoby uzyskującej pomoc z sąsiadami i gospodarzem domu,
5) Liczba godzin specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w ciągu roku - planowana minimalna liczba – 2.000 godzin, maksymalna liczba – 3.000 godzin.
6) Liczba godzin usług została podana szacunkowo i może ulec zmianie, ponieważ nie można jej określić dokładnie ze względu na specyfikę zamówienia, którą cechuje zmienność potrzeb z uwagi na zmieniający się stan zdrowia i sytuację życiową osób wymagających pomocy.
7) Usługi świadczone będą od poniedziałku do piątku, w indywidualnych przypadkach, także w soboty, niedziele, święta i dni ustawowo wolne od pracy w godzinach od 6.00 do 22.00. Jedna godzina usług jest równa jednej godzinie zegarowej, tj. 60 minut. Do czasu świadczenia usług nie wlicza się czasu dojazdu lub dojścia do mieszkania świadczeniobiorcy.
8) Świadczenie usług odbywać się będzie w miejscu zamieszkania świadczeniobiorców na terenie Gminy Aleksandrów Kujawski, w godzinach od 6.00 do 22.00 przez 5 dni w tygodniu od poniedziałku do piątku, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach tj. gdy brak realizacji usług może spowodować zagrożenie życia lub zdrowia również w soboty, niedziele, święta i dni ustawowo wolne od pracy.
9) Zamawiający wymaga aby usługa była realizowana przez:
a) Fizjoterapeutów, którzy:
- posiadają uprawnienia do wykonywania zawodu fizjoterapeuty, przy czym minimum 1 osoba powinna posiadać uprawnienia do pracy metodą Vojty,
- posiadają certyfikat lub inny dokument potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu na temat specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
- posiadają co najmniej półroczny staż pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi,
- prawdopodobna liczba godzin w roku 924.
b) Psychologów i pedagogów, oligofrenopedagogów, którzy:
- posiadają dyplom ukończenia studiów na kierunku psychologia lub pedagogika, oligofrenopedagogika lub dyplom kwalifikacyjny,
- posiadają certyfikat lub inny dokument potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu na temat specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
- posiadają co najmniej półroczny staż pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi,
- prawdopodobna liczba godzin w roku 972.
c) Logopedów i neurologopedów, którzy:
- posiadają dyplom ukończenia studiów na kierunku logopedia lub neurlogopedia lub dyplom kwalifikacyjny,
- posiadają certyfikat lub inny dokument potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu na temat specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
- posiadają co najmniej półroczny staż pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi,
- prawdopodobna liczba godzin w roku 360.
d) Pielęgniarek, które:
- posiadają uprawnienia do wykonywania zawodu pielęgniarki,
- posiadają certyfikat lub inny dokument potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu na temat specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
- posiadają co najmniej półroczny staż pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi,
- prawdopodobna liczba godzin w roku 240.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia opisano w dziale 3 SWZ Opis przedmiotu zamówienia
4.5.3.) Główny kod CPV: 85312100-0 - Usługi opieki dziennej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
85311300-5 - Usługi opieki społecznej dla dzieci i młodzieży
85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Postępowanie zostało unieważnione na mocy art. 255 pkt 2 ustawy Pzp, który stanowi:„Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli wszystkie złożone wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oferty podlegały odrzuceniu”.
Złożona w dniu 29.12.2022 r. oferta przez Wykonawcę STOWARZYSZENIE CENTRUM NIEZALEŻNEGO ŻYCIA, ul. Wojska Polskiego 17, 87-720 Ciechocinek – oferta nr 1 jest niezgodna z warunkami zamówienia.
Zamawiający zgodnie z zapisami SWZ działu 17. Opis kryteriów oceny ofert wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert pkt. 2 Sposób przyznawania punktów ppkt. 2) doświadczenie zawodowe „D” – „W celu potwierdzenia wykonania usługi dotyczącej świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, należy dołączyć do oferty dowody, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego projekty były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty”.
Wykonawca w formularzu oferty wskazał zrealizowane 4 usługi dotyczące świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, ale nie dołączył do oferty dowodów w postaci np. referencji lub innych dokumentów.
Wobec powyższego treść oferty Wykonawcy nie odpowiada warunkom określonym w postępowaniu na „Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi w roku 2023”.
Mając na uwadze powyższe, Zamawiający stwierdza, że Wykonawca złożył ofertę sprzeczną z warunkami określonymi w SWZ. Tym samym, oferta wykonawcy podlega odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5) ustawy Pzp, który stanowi: „Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia”.
W przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia wpłynęła tylko 1 oferta, która została odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5) ustawy Pzp, gdyż jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia.
W związku z tym, iż została złożona tylko 1 oferta, która podlega odrzuceniu a nie złożono postępowaniu o udzielenie zamówienia żadnej kolejnej oferty zachodzi zatem przesłanka do unieważnienia przedmiotowego postępowania na podstawie art. 255 pkt 2 ustawy Pzp.
Zgodnie z art. 255 pkt 2 ustawy Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli wszystkie złożone wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oferty podlegały odrzuceniu.
Mając na uwadze powyższe Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
INNE PRZETARGI Z ALEKSANDROWA KUJAWSKIEGO
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Realizacja zadań wynikających z programu kompleksowego wsparcia dla rodzin "Za życiem w roku 2025r. - VI "
- Świadczenie usług opiekuńczych dla osób wymagających pomocy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Będzinie wykonywanych w miejscu zamieszkania tych osób.
- "Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi będącymi osobami korzystającymi ze wsparcia Centrum Usług Społecznych w Szczecinie".
- Nie wykluczajmy! Aktywna integracja społeczna w Mieście Łuków
- Organizowanie i wykonywanie usług opiekuńczych na terenie Miasta Kutno w miejscu zamieszkania podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kutnie w 2026 roku (MOPS.ZMA.2600.2.2025)
- Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi wykonywanych w miejscu zamieszkania na terenie Gminy Choceń w 2026 roku
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





