eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Radomsko › Udzielenie kredytu długoterminowego w 2014 r.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-09-08

Radomsko: Udzielenie kredytu długoterminowego w 2014 r.
Numer ogłoszenia: 191119 - 2014; data zamieszczenia: 08.09.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Radomsko , ul. Piłsudskiego 34, 97-500 Radomsko, woj. łódzkie, tel. 044 6832707, 6834683, faks 044 6851360.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie kredytu długoterminowego w 2014 r..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 3.1 Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w 2014 r., w PLN do wysokości 1.500.000,00 PLN z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego. 3.2 Cel kredytowania: Pokrycie planowanego deficytu budżetowego do kwoty 1.500.000,00 PLN. 3.3 Kredyt spłacany będzie w miesięcznych ratach kapitałowych płatnych na koniec każdego miesiąca kalendarzowego (w przypadku gdy koniec miesiąca kalendarzowego przypadnie w dzień wolny od pracy - w następnym dniu roboczym) w terminie od 31.01.2015 r. do 31.12.2024 r. (ostateczny termin spłaty kredytu). Uruchomienie kredytu nie później niż do dnia 15 października 2014 r. na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku prowadzącym obsługę budżetu, przewidywana jest 1 transza przekazana na podstawie pisemnej dyspozycji wypłaty kredytu. Zamawiający zastrzega, iż kredyt może być wykorzystany w kwocie mniejszej niż 1.500.000,00 PLN. Okres kredytowania od dnia podpisania umowy kredytowej do dnia 31.12.2024 r. 3.4 Karencja w spłacie kapitału do dnia 31.12.2014 r. 3.5 Oprocentowanie kredytu (złotówkowego) według zmiennej stopy procentowej obowiązującej w okresach, za które naliczane są odsetki opartej na stawce WIBOR dla jednomiesięcznych złotówkowych depozytów międzybankowych (WIBOR 1M) wyliczonej jako średnia z ostatniego miesiąca kalendarzowego poprzedzającego miesiąc naliczania odsetek. 3.6 Odsetki naliczane będą od aktualnego rzeczywistego zadłużenia w okresach miesięcznych i płatne w okresach miesięcznych na koniec każdego kalendarzowego dnia miesiąca w okresie od dnia wykorzystania kredytu do 31 grudnia 2024 r. W przypadku wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu odsetki zostaną naliczone za okres do dnia faktycznej spłaty części lub całości kredytu. Przelanie należnych Bankowi (Wykonawcy) odsetek następować będzie na podstawie pisemnej informacji Banku o wysokości należnej kwoty za okres rozliczeniowy (z podaniem rachunku wyliczenia) tak aby Zamawiający mógł przelać odsetki terminowo. Pierwszym okresem rozliczeniowym jest miesiąc, w którym nastąpiło uruchomienie kredytu. 3.7 W zakresie informowania Zamawiającego o kwocie odsetek należy przyjąć następującą zasadę: - Bank poinformuje Kredytobiorcę o kwocie naliczonych i należnych odsetek (z podaniem rachunku wyliczenia), najpóźniej na 7 dni przed terminem płatności odsetek, przekazując informację pismem, faksem lub e-mail. 3.8. W umowie o kredyt należy zastosować następujący sposób liczenia okresu odsetkowego: - pierwszy okres odsetkowy trwa od dnia uruchomienia transzy Kredytu (włączając ten dzień) do końca miesiąca kalendarzowego, w którym nastąpiło uruchomienie transzy Kredytu (włączając ten dzień), zaś każdy następny okres odsetkowy trwa od pierwszego dnia kalendarzowego miesiąca, za który będą naliczane odsetki - do ostatniego dnia kalendarzowego miesiąca włącznie. 3.9. Należna Bankowi (Wykonawcy) prowizja płatna będzie w dniu podpisania umowy kredytu. Nie będą naliczane żadne opłaty i prowizje bankowe od salda niewykorzystanej części kredytu oraz od operacji związanych z wcześniejszą spłatą kredytu, a także w przypadku zmiany umowy, o której mowa w rozdziale 17 niniejszej SIWZ. 3.10. Odsetki od wykorzystanego kredytu, marża bankowa oraz prowizja od uruchomionego kredytu będą jedynymi kosztami obciążającymi Zamawiającego - w przypadku prawidłowej (umownej) obsługi zadłużenia. 3.11. Marża Wykonawcy stała przez cały okres kredytowania. 3.12. Bank (Wykonawca) zobowiązuje się postawić do dyspozycji Zamawiającego kwotę kredytu w terminie do 7 dni od dnia otrzymania od Zamawiającego takiej informacji. 3.13 Zamawiający dopuszcza możliwość podpisania oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (j. t. Dz. U. z 2012 r. poz. 1376 z późn. zm.) wraz z kontrasygnatą skarbnika. 3.14 Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. 3.15 Zamawiający przewiduje złożenie kontrasygnaty Skarbnika Gminy na umowie kredytowej oraz na dokumentach dotyczących zabezpieczenia spłaty kredytu. 3.16 Zamawiający nie przewiduje karencji w spłacie odsetek od wykorzystanego kredytu. 3.17 W celu prawidłowej obsługi kredytu, Zamawiający przewiduje otwarcie w Banku, któremu zostanie udzielone zamówienie publiczne, rachunku pomocowego (transakcyjnego). 3.18 Możliwość przedterminowej całkowitej lub częściowej spłaty kredytu bez dodatkowych opłat. 3.19 Kredyt ma być spłacony w 120 równych ratach. 3.20 Zmniejszenie kwoty kredytu nie musi skutkować skróceniem terminu spłaty kredytu. 3.21 Nazwa i kod dotyczący przedmiotu zamówienia określony we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV) : Główny przedmiot: 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu - usługi udzielania kredytu. Uwaga: Wszystkie wyżej wymienione warunki oraz postanowienia zawarte w rozdziale 17 niniejszej SIWZ stanowią istotne dla Zamawiającego postanowienia umowy. W związku z tym muszą się one znaleźć w zaproponowanym i dołączonym do oferty przez Bank (Wykonawcę) projekcie umowy..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2024.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do prowadzenia działalności bankowej, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (j. t. Dz. U. z 2012 r., poz. 1376 z późn. zm.) oraz na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w pkt 6.1.2 ppkt 1 SIWZ

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, iż wykonał co najmniej dwie usługi udzielenia i obsługi kredytu długoterminowego w wysokości nie mniejszej niż 500.000,00 PLN każda w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane w sposób należyty i prawidłowo ukończone, na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w pkt 6.1.2 ppkt 1 SIWZ Uwaga: W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi o których mowa powyżej zostały wcześniej wykonane lub są nadal wykonywane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa wyżej.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje tego warunku

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje tego warunku

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje tego warunku

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) wypełnionego formularza ofertowego o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym dodatek nr 1 do SIWZ; 2) projektu umowy zawierającego wszystkie istotne dla Zamawiającego postanowienia wskazane w Rozdziale 3 i 4 oraz 17 niniejszej SIWZ; 3) dokumentów wymienionych w pkt 6.1.2, 6.1.3 oraz 6.1.4 niniejszej SIWZ 4) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - z wykorzystaniem wzoru określonego w dodatku nr 2 do SIWZ, 5) zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego, jeżeli ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (j. t. Dz. U. z 2012 r., poz. 1376 z późn. zm.) nakłada obowiązek posiadania zezwolenia na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem. W przypadku Banku Państwowego wystarczy podanie rocznika, numeru i pozycji właściwego Dziennika Ustaw zawierającego rozporządzenie o utworzeniu banku, 6) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (np. referencje) - z wykorzystaniem wzoru określonego w dodatku nr 4 do SIWZ

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

17.1 Wykonawca sporządzi i podpisze projekt umowy oraz załączy go do oferty. Wszystkie istotne warunki umowy zostały określone w rozdziale 3, 4 i 17 SIWZ. 17.2 Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących przypadkach: - zmniejszenia kwoty kredytu, - skrócenia terminu spłaty kredytu na wniosek Zamawiającego, - zmiany terminu spłat rat kredytu na wniosek Zamawiającego, - wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu na wniosek Zamawiającego, - przesunięcie (wydłużenie) terminu uruchomienia kredytu. Powyższe zmiany umowy nie mogą powodować naliczenia i pobrania przez Wykonawcę żadnych dodatkowych opłat. Gmina wprowadzając zapis (zmiany terminu spłat rat kredytu na wniosek Zamawiającego za zgodą Banku Kredytującego) dopuszcza możliwość skrócenia okresu kredytowania do 2022 r. W całym okresie kredytowania kredyt będzie spłacany proporcjonalnie do zaangażowania i okresu (tzn. raty miesięczne i proporcjonalne). 17.3 Podpisanie umowy o kredyt długoterminowy nastąpi w siedzibie Zamawiającego: Urząd Gminy Radomsko ul. Piłsudskiego 34, 97-500 Radomsko. 17.4 Umowa zostanie sporządzona w trzech jednobrzmiących egzemplarzach w tym dwa dla Zamawiającego i jeden dla Banku

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.gmina-radomsko.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Radomsko, ul. Piłsudskiego 34 (pok. nr 4, I piętro, nowa część budynku), 97-500 Radomsko, w dni robocze w godzinach pracy 7.30-15.30.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.09.2014 godzina 08:30, miejsce: Urząd Gminy Radomsko, ul. Piłsudskiego 34 (pok. nr 4, I piętro, nowa część budynku), 97-500 Radomsko.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.