Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-05-16
Katowice: PEŁNIENIE CZYNNOŚCI NADZORU AUTORSKIEGO NAD REALIZACJĄ ZADANIA INWESTYCYJNEGO PN.:
BUDOWA DROGI PUBLICZNEJ DROGOWEJ TRASY ŚREDNICOWEJ,
KATOWICE- GLIWICE CZĘŚĆ ZACHÓD OD KM 5+320,00 DO KM 8+119,85, ODCINEK NR G1
(OD WĘZŁA Z UL. KUJAWSKĄ W GLIWICACH DO GRANIC MIASTA ZABRZE)
Numer ogłoszenia: 157458 - 2012; data zamieszczenia: 16.05.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Drogowa Trasa Średnicowa Spółka Akcyjna , ul. Mieszka I 10, 40-877 Katowice, woj. śląskie, tel. 032 2502558, 2502568, faks 032 2501230.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.dts-sa.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Inwestor Zastępczy.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: PEŁNIENIE CZYNNOŚCI NADZORU AUTORSKIEGO NAD REALIZACJĄ ZADANIA INWESTYCYJNEGO PN.: BUDOWA DROGI PUBLICZNEJ DROGOWEJ TRASY ŚREDNICOWEJ, KATOWICE- GLIWICE CZĘŚĆ ZACHÓD OD KM 5+320,00 DO KM 8+119,85, ODCINEK NR G1 (OD WĘZŁA Z UL. KUJAWSKĄ W GLIWICACH DO GRANIC MIASTA ZABRZE).
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia stanowi pełnienie czynności nadzoru autorskiego nad realizacją robót budowlanych zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r Prawo budowlane ( Dz.u. z 2006r Nr 156 poz 1118 ze zm.), ustawą z dnia 23 kwietnia 1964r kodeks cywilny ( Dz.U. Nr 16 poz 93 ze zm. ), ustawą z dnia 29 stycznia 2004r prawo zamówień publicznych ( Dz.U. z 2010r Nr 113, poz. 759 ze zm. ), ustawą z dnia 4 lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych ( Dz. U. 2006.90.631b ze zm.)5. Obowiązki Wykonawcy: 5.1. Do obowiązków WYKONAWCY należy pełnienie czynności nadzoru autorskiego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, a w szczególności: 5.1.1. wyjaśnianie wątpliwości dotyczących projektu i zawartych w nim rozwiązań (art. 20 ust. 1 pkt. 3 Prawa budowlanego) 5.1.2. stwierdzanie w toku wykonywania robót budowlanych zgodności realizacji z projektem (art.20.ust. 1. pkt. 4 a Prawa Budowlanego), 5.1.3. uzgadnianie możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego (art.20.ust. 1. pkt. 4 b Prawa Budowlanego), 5.1.4. wykonanie wszelkich działań i opracowań celem dostosowania dokumentacji projektowej do prawidłowej realizacji robót budowlanych (w tym wprowadzenie modyfikacji nieistotnych z punktu widzenia Prawa budowlanego w rozumieniu art. 36a ust. 5 i 6). a autor projektu nie miałby słusznej podstawy im się sprzeciwiać zgodnie z art. 49 ust. 2 Prawa autorskiego 5.2. Wykonawca w ramach wykonywania czynności, o których mowa w pkt 5.1 zobowiązany jest do : 5.2.1. niezwłocznego przyjazdu na teren budowy w terminie i celu określonym przez ZAMAWIAJĄCEGO, a w przypadku nie określenia terminu nie później niż do 3 dni od otrzymania wezwania, 5.2.2. uczestnictwa na wezwanie ZAMAWIAJĄCEGO w naradach i spotkaniach koordynacyjnych. 5.3. Czynności projektantów pełnione w ramach nadzoru autorskiego muszą być uwidocznione we właściwej dokumentacji (np. dziennik budowy, protokół pobytu na budowie potwierdzony przez inspektora nadzoru inwestorskiego, notatka służbowa, protokół spisany z udziałem ZAMAWIAJĄCEGO, protokół odbioru, dziennik montażu, protokół spotkań, bądź narad koordynacyjnych, zmiany i uzupełnienia na archiwalnym egzemplarzu projektu u ZAMAWIAJĄCEGO, lub w inny sposób pisemny zaakceptowany przez ZAMAWIAJĄCEGO. 5.4. WYKONAWCA podejmując czynności nadzoru autorskiego prowadzić je będzie w zakresie praw do dokumentacji projektowej posiadanych przez Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany nie naruszać praw autorskich do dokumentacji projektowej nie przeniesionych na Zamawiającego, w tym także autorskich praw osobistych w rozumieniu ustawą z dnia 4 lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. 5.5. W przypadku naruszenia postanowień pkt 5.4, Wykonawca przejmuje na siebie odpowiedzialność materialną za wszelkie skutki finansowe wynikające z jakichkolwiek roszczeń właścicieli praw autorskich wynikających z ustawy z dnia 4 lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych powstałych w trakcie realizacji niniejszej umowy. 5.6. Zamawiający przewiduje 280 pobytów projektanta..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp stanowiących nie więcej niż 30% wartości zamówienia podstawowego. W przypadku konieczności wykonania większej ilości pobytów niż Zamawiający przewiduje w pkt 3 w Formularzu Oferty , wykonawca , któremu zostanie udzielone zamówienie podstawowe zobowiązany będzie do zastosowania w zamówieniach uzupełniających cen jednostkowych nie wyższych niż zastosowane w zamówieniu podstawowym
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.80.00 - Nadzór nad projektem i dokumentacją .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 25.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 5000,00zł
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań , których spełnienie Wykonawca będzie zobowiązany wykazać . Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie o oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu-Formularz 3.3.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi posiadać doświadczenie polegające na wykonaniu w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednej usługi polegającej na opracowaniu dokumentacji projektowej lub świadczeniu usług nadzoru autorskiego w rozumieniu Prawa budowlanego w zakresie architektury, konstrukcji (w tym konstrukcji mostowej ), drogownictwa , instalacji i sieci sanitarnych, wod-kan, co , instalacji i sieci elektrycznych , instalacji i sieci teletechnicznych dla inwestycji drogowej o wartości co najmniej 200 mln złotych. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie Formularza 3.5.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań , których spełnienie Wykonawca będzie zobowiązany wykazać . Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie o oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu-Formularz 3.3.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi wskazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia legitymujące się kwalifikacjami zawodowymi , doświadczeniem i wykształceniem odpowiednim do funkcji jakie im zostaną powierzone - zgodnie z poniższym wykazem : 1. projektant branża drogowa - 1 osoba uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności drogowej, lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów , staż pracy co najmniej 5 lat od dnia uzyskania uprawnień, pełnienie czynności nadzoru autorskiego w zakresie realizacji robót budowlanych jednego projektu budowy lub przebudowy w branży drogowej dla dróg klasy GP w okresie ostatnich 3 lat. 2. projektant branża mostowa - 1 osoba uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności mostowej , lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,staż pracy co najmniej 5 lat od dnia uzyskania uprawnień, pełnienie czynności nadzoru autorskiego w zakresie realizacji robót budowlanych dla jednego projektu obiektu mostowego o rozpiętości najdłuższego przęsła powyżej 30 m oraz jednego obiektu mostowego wieloprzęsłowego o min. 3 przęsłach o konstrukcji sprężonej w okresie ostatnich 3 lat. 3. projektant branża elektryczna - 1 osoba uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności instalacyjnej zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, staż pracy co najmniej 5 lat od dnia uzyskania uprawnień, pełnienie czynności nadzoru autorskiego w zakresie realizacji ww. robót w okresie ostatnich 3 lat, 4. projektant branża sanitarna w zakresie wod - kan -gaz - 1 osoba, uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodno-kanalizacyjnych i gazowych, lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, staż pracy co najmniej 5 lat od dnia uzyskania uprawnień, pełnienie czynności nadzoru autorskiego w zakresie realizacji ww. robót w okresie ostatnich 3 lat, 5. projektant branża telekomunikacyjna - 1 osoba , uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności telekomunikacyjnej, staż pracy co najmniej 5 lat od dnia uzyskania uprawnień , pełnienie czynności nadzoru autorskiego w zakresie realizacji ww. robót w okresie ostatnich 3 lat, 6. projektant branży kolejowej - po 1 osobie (lub 1 osoba posiadająca łącznie nw. uprawnienia) , uprawnienia budowlane (inżynieryjno - budowlane) w zakresie budowy torów, stacji i węzłów kolejowych , uprawnienia budowlane do kierowania robotami urządzeń sterowania ruchem kolejowym, PKP energet. uprawnienia budowlane do kierowania robotami w zakresie sieci trakcyjnej do 3 kV, staż pracy co najmniej 5 lat od dnia uzyskania uprawnień , pełnienie czynności nadzoru autorskiego w zakresie realizacji ww. robót w okresie ostatnich 3 lat, 7. koordynator - pracownik biura odpowiedzialny za kontakty Wykonawcy z Zamawiającym, dyspozycyjność w dni robocze co najmniej od godz. 800 do 1500 Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu w zakresie pkt 7.2.3 na podstawie Formularza 3.4.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań , których spełnienie Wykonawca będzie zobowiązany wykazać . Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie o oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu-Formularz 3.3.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania zmian w umowie następujących przypadkach : 1. Wydłużenie czasu realizacji robót budowlanych ponad określony w pkt 2 umowy . 2. Zmiana wynagrodzenia w przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku VAT , przyjętej za podstawę do kalkulacji ceny 3. Zmiana wynagrodzenia na skutek zwiększenia ilości pobytów na udokumentowane wezwanie Zamawiającego. 4. Powyższe zmiany wprowadzane będą aneksami do umowy. 5. Przed podpisaniem umowy Wykonawca wybrany do wykonania zamówienia przed podpisaniem umowy winien posiadać i przedłożyć Zamawiającemu dokument potwierdzający , że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 2 mln złotych.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.dts-sa.pl/zamowienia-publiczne/uslugi/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Drogowa Trasa Średnicowa SA
ul. Mieszka I 10, 40-877 Katowice.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.05.2012 godzina 10:50, miejsce: DTS SA Katowice, ul. Mieszka I 10 , w pokoju nr 1.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z KATOWIC
- Dostawa zasilacza awaryjnego UPS, urządzenia wielofunkcyjnego oraz licencji na potrzeby WORD Katowice
- DOSTAWA ODCZYNNIKÓW, DZIERŻAWA ANALIZATORÓW ORAZ LABORATORYJNEGO SYSTEMU INFORMATYCZNEGO DLA POTRZEB CENTRALNEGO LABORATORIUM ANALITYCZNEGO PRZY ULICY MICKIEWICZA 9 W KATOWICACH
- Sukcesywna dostawa środków czystości, środków chemicznych oraz produktów do sprzątania na potrzeby Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
- Dostawa stołów dydaktycznych warsztatowo - elektrotechnicznych do ZSTiO02 w ramach projektu pn.: "W pogoni za technologią - nowoczesne kształcenie zawodowe odpowiedzią na przyszłe potrzeby"
- Dostawa zestawów cobotów - robotów Mitsubishi lub równoważnych do ZSTiO02 w ramach projektu pn.: "W pogoni za technologią - nowoczesne kształcenie zawodowe odpowiedzią na przyszłe potrzeby"
- Produkcja filmów na potrzeby Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego w podziale na części
więcej: przetargi w Katowicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Opracowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej dla Remontu z termomodernizacją budynku położonego we Wrocławiu przy ul. Opolskiej nr 53, 55, 95, 99 oraz ul. Traugutta 68.
- Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru przy wykonaniu zadania inwestycyjnego pn. "Budowa Publicznego Przedszkola wraz z Klubem Dziecięcym (...) w Lwówku Śląskim (kontynuacja przerwanych robót)"
- Opracowanie dokumentacji technicznej w ramach zadania pn. Przebudowa ulicy Jędrzejewicza wraz z budową kanalizacji deszczowej.
- Opracowanie koncepcji i Programu Funkcjonalno - Użytkowego dla zadania pn.: "Budowa drogi rowerowej wzdłuż ulicy Niedomickiej od ulicy Mroźnej do granic miasta"
- Opracowanie dok. kosztorysowo - projektowej wraz z niezbędnymi uzgodnieniami i pozwoleniami, zad pn."Odbudowa drogi powiatowej nr 3906F (ul. Młynarska w Szprotawie)wraz z odbudową obiektu mostoweg..."
- Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru inwestorskiego nad wykonaniem zadania inwestycyjnego Zarządu Zieleni Miejskiej w Poznaniu pn.: "Rewaloryzacja parku Czarneckiego 1 etap".
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.