eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Głogówwykonanie zamówienia dodatkowego wynikłego podczas realizacji II etapu zadania p n Przebudowa ciągu komunikacyjnego od ronda poprzez uliceBolesława Krzywoustego, Wały Chrobrego, Piastowską wraz z przebudową skrzyżowania ulicy Piastowskiej z ul. Kazimierza Wielkiego

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2012-07-03

Głogów: wykonanie zamówienia dodatkowego wynikłego podczas realizacji II etapu zadania p n Przebudowa ciągu komunikacyjnego od ronda poprzez ulice: Bolesława Krzywoustego, Wały Chrobrego, Piastowską wraz z przebudową skrzyżowania ulicy Piastowskiej z ul. Kazimierza Wielkiego
Numer ogłoszenia: 144809 - 2012; data zamieszczenia: 03.07.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 214818 - 2012r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Głogów, ul. Rynek 10, 67-200 Głogów, woj. dolnośląskie, tel. 076 7265437, 527, faks 076 7265437.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: wykonanie zamówienia dodatkowego wynikłego podczas realizacji II etapu zadania p n Przebudowa ciągu komunikacyjnego od ronda poprzez ulice: Bolesława Krzywoustego, Wały Chrobrego, Piastowską wraz z przebudową skrzyżowania ulicy Piastowskiej z ul. Kazimierza Wielkiego.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: zakres zgodny z Protokołami Konieczności nr 6,7,8,9,10, 11,12 z dnia 07.05.2012r.Konieczność wykonania zamówienia dodatkowego spowodowana jest faktem realizacji zadania w cyklu dwuletnim ( dokumentacja projektowa zakładała cykl jednoroczny ), ze względu na inne uwarunkowania w terenie niz projektant założył w dokumentacji , ze względu na niezinwentaryzowane obiekty i uzbrojenie terenu ..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.30.00 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 45.23.10.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 27.06.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: .

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Pol-Dróg Dolny Śląsk s.a., Ciesle 44, 56-400 Oleśnica, kraj/woj. dolnośląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 1328169,72 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 1536880,45

  • Oferta z najniższą ceną: 1536880,45 / Oferta z najwyższą ceną: 1536880,45

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zamawiający udziela dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych tj. POL-DRÓG DOLNY ŚLĄSK S.A. Cieśle 44 56-400 Oleśnica zamówienia dodatkowego ,nieobjętego zamówieniem podstawowym i nieprzekraczającym 50 % wartości realizowanego zamówienia tj, 10.582.627,51 zł x 50 % = 5.291.313,76 zł. netto ( zmiana kwoty wynika z Aneksu Nr 10/2012 z 12.06.2012r.) Do dnia dzisiejszego udzielono następujących zamówień dodatkowych: - na kwotę netto/brutto 889.583,21/1.094.187,35 umowa z dnia 07.11.2011r. - na kwotę netto/brutto 71.334,37/87.741,27 umowa z dnia 13.12.2011r. Wykonanie zamówienia dodatkowego jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego .Wcześniej nie można było przewidzieć tej sytuacji ,gdyż zgodnie z Protokołami Konieczności nr 6,7,8,9,10,11,12 z dnia 07.05.2012r. , konieczność wykonania zamówienia dodatkowego spowodowana jest faktem realizacji zadania w cyklu dwuletnim ( dokumentacja projektowa zakładała cykl jednoroczny) , ze względu na inne uwarunkowania w terenie niż projektant założył w dokumentacji , ze względu na niezinwentaryzowane obiekty i uzbrojenia terenu tj.. ul. Budowlanych w trakcie realizacji zadania stwierdzono konieczność wykonania nowego obramowania wysp rozdziału z uwagi na bardzo zły stan techniczny istniejących krawężników. W związku z wykonywaniem nowej nawierzchni jezdni , zasadne jest wykonanie nowych krawężników uszkodzonych zarówno po kolizjach drogowych jak i po zimowym utrzymaniu. Dokumentacja projektowa nie zakładał wykonania 151 m2 stabilizacji na dojazdach, projekt zakładał wykorzystanie istniejących podbudów, które po odkryciu stwierdzono że się nie nadają dalszej eksploatacji. Dodatkowo podczas prac stwierdzono iż przyległy chodnik od strony parku wykazuje po latach eksploatacji wiele uszkodzeń zapadlisk oraz nierówności, podjęto decyzje o przełożeniu chodnika i doprowadzeniu go do prawidłowego stanu. ul. Piastowska 1. Po dokonaniu odkrywek na przekładanym odcinku ul. Piastowskiej z kostki granitowej 17x18 stwierdzono, że projektowane warstwy konstrukcyjne nie są wystarczające aby uzyskać prawidłowe parametry zagęszczenia, co przekłada się na brak uzyskania nośności normatywnej. Wobec powyższego zaistniała konieczność wykonania stabilizacji z betonu jako warstwy konstrukcyjnej jak i zwiększenia grubości kruszywa naturalnego o uziarnieniu ciągłym 0-31,5 mm. Dodatkowo użytkownicy pętli autobusowej zwrócili uwagę na zajeżdżanie wyspy rozdzielającej przez tylne koła autobusów w strefie najazdu. Wobec powyższego zaistniała konieczność przerobienia łuku najazdowego wewnętrznego na odcinku 4 mb., co wiąże się z koniecznością wymiany krawężnika, wykonaniem ławy betonowej jak i wykonaniem dodatkowego brukowania jezdni. 2. Dodatkowo podczas robót stwierdzono iż przyległy chodnik od strony parku wykazuje po latach eksploatacji wiele uszkodzeń zapadlisk oraz nierówności, podjęto decyzję o przełożeniu chodnika i doprowadzeniu go do prawidłowego stanu. Zakres ten nie był uwzględniony w zakresie przebudowy odcinka co wiąże się z wymianą nawierzchni chodnika z płytek betonowych na nawierzchnię granitową z płyt połączonych z kostką granitową jak i wymianą oporników granitowych. Dodatkowo podczas prac rozbiórkowych stwierdzono uszkodzenie kratki wpustu ulicznego, który należy wymienić na nowy. 3. W związku z dokonywaną przekładką jezdni o nawierzchni z kostki granitowej na odcinku ul. Piastowskiej od zjazdu do bazy Intertransu do Powiatowego Urzędu Pracy, projekt nie zakładał konieczności przełożenie przyległego chodnika jak i dokonania regulacji opornika granitowego. Po dokonaniu oceny stanu technicznego, która stwierdziła iż chodnik ten posiada liczne wybrzuszenia, zapadliska w nawierzchni z płytek betonowych oraz płyt kamiennych , w celu poprawy bezpieczeństwa podjęto decyzję o jego przekładce z wykorzystaniem materiałów posiadanych przez Inwestora tj oporników granitowych, płyt granitowych z uzupełnieniem przestrzeni kostką granitową 10x10. Po dokonaniu rozbiórki jezdni stwierdzono również uszkodzenie kołnierza wpustu ulicznego, nietypowego poniemieckiego. Wobec powyższego zachodzi konieczność jego wymiany. Ciąg główny: 1. Projekt nie zawierał rozwiązań konstrukcyjnych pod przepustem w zakresie wykonania warstw konstrukcyjnych pod płytą fundamentową. Po przeprowadzeniu nurtu strumyka Sępolno, okazało się ze warstwa namułów jest zbyt gruba, a grunt nie nadaje się do wykorzystania na cele budowlane . W związku z tym niezbędne jest wykonanie dodatkowo robót ziemnych polegających na usunięciu namułów w ilości 433,46 m3. W związku z powyższym istnieje również konieczność wykonania dodatkowej podbudowy pod samym fundamentem aby uzyskać prawidłowy sposób posadowienia fundamentu. Podczas prac montażowych stwierdzono również iż dokumentacja kosztorysowa została nieoszacowana w ilości zbrojenia skrzydełek fundamentu dolnego. Brak połowy zbrojenia w ilości 1,962 T. Dodatkowo podczas układania rur ochronnych gal sieci gazu pod ul. Daszyńskiego, Narutowicza i Wincentego Witosa zaistniała konieczność wydłużenia ich poza obszar jezdni w łączną długość 6m. Projekt uwzględniał rury ochronne pod samą jezdnią, lecz nie uwzględniał konieczności wykonania zapasu poza krawędź jezdni zgodnie z wytycznymi gazowni. 2. W trakcie wykonywania prac ziemnych przy fundamencie zaistniała konieczność pompowania wody z wykopu, z uwagi na ustabilizowany wysoki poziom wód gruntowych, które to wody zalewały wykop podczas prac związanych z montażem zbrojenia, szalowaniem oraz pracami betoniarskimi. Kosztorys nie obejmował dokonywania pompowania z wykopów. Dodatkowo podczas prac ziemnych dokonano odkrywek systemu drenażu przyczółków mostu. Zgodnie z wytycznymi oraz poziomem wód gruntowych, w celu uniknięcia rozmycia nasypów, podjęto decyzje o wykonaniu dodatkowego drenażu odprowadzającego wody gruntowe z nasypu. 3. w związku z faktem iż nie dokonano całościowego zamknięcia jezdni ulicy Rudnowskiej Piastowskiej, zgodnie z projektem nie ma możliwości pozyskania materiału do wbudowania na docelowe nasypy. Zakup 7162 m3 jest niezbędny w celu kontynuowania prac związanych z wykonaniem jezdni zachodniej oraz nasypu pod rondo, co przekłada się również na możliwość wykonania wodociągu w skarpie od strony parku. 4. W związku z faktem, iż gmina miejska w ramach własnych zadań dokonała wycinki drzew na odcinku realizowanych w roku bieżącym, niezbędne jest dokonanie karczowania . Ponadto po okazaniu geodezyjnym projektowanych nasypów i wykopów ,należy zwiększyć ilość wycinki drzew. 5. niezbędne również jest dokonanie zmiany przekroju kabli energetycznych z 120 mm2 na 240 mm2. Projekt zakładał ułożenie kabli o przekroju 120 mm2, jednakże po dokonaniu odkrywek stwierdzono przekrój kabla 240 mm2. W celu wykonania przekładki kabla energetycznego na odcinku E3 do E4 6. Podczas wykonywania prac związanych z wykonaniem przekładki sieci gazowej w obrębie skrzyżowania ul. Kazimierza Wielkiego z ul. Rudnowską, po wykonaniu wykopu pośredniego na pasie rozdziału pomiędzy jezdniami ul. Kazimierza Wielkiego, stwierdzono iż istniejąca kanalizacja sanitarna fi.400 jest wypłycona w stosunku do podkładów geodezyjnych. W związku z tym iż projektowana przekładka gazociągu na planowanej rzędnej wbijała się w środek kanalizacji, istnieje potrzeba wykonania obejścia kanalizacji poprzez wykonanie obejścia nad istniejącym rurociągiem z zastosowaniem kształtek PE o Dn 225. Dokumentacja nie obejmowała wykonania takiego rozwiązania. 7. Dokumentacja projektowa zakładała przejście poprzeczne kablami NN pod jezdnią ulicy Rudnowskiej metodą wykopu otwartego. Jednakże mając na uwadze iż organizacja ruchu musi zakładać utrzymanie ruchu na jezdni w obu kierunkach, należało zamienić technologię robót na wykonanie przecisku o L=50 m pod jezdnią, utrzymując tym samym ruch. 8. W trakcie rozbiórek ciągu głównego po odkryciu starych studni kanalizacyjnych na sieci kanalizacji sanitarnej zaistniała wymiana kominów nastudziennnych na starych poniemieckich studniach ceglanych w bardzo złym stanie technicznym. Mając na uwadze możliwe problemy z eksplatacją podjęto decyzję o ich wzmocnieniu poprzez wymianę na nowe kominy żelbetowe. 9. Mając na uwadze ST opracowane przez GDDKiA oraz założenia projektowe dotyczące cichej nawierzchni istnieje konieczność pogrubienia warstwy podbudowy asfaltowej kosztem zmniejszenia o 1 cm warstwy ścieralnej. Zabieg taki zgodnie z nowymi wytycznymi WT-2 odnośnie cichych nawierzchni spowoduje poprawę warunków technicznych nawierzchni a co za tym idzie zmniejszy koleinowanie nawierzchni. Wartość zamówienia ustalona z należytą starannością wynosi : 1.328.169,72 zł netto

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.