Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2016-07-15
Gdańsk: ROBOTY BUDOWLANE UZUPEŁNIAJĄCE DO ZAMÓWIENIA PODSTAWOWEGO: BUDOWA DROGI S-7 GDAŃSK (A-1) - ELBLĄG (S-22) ODC. KOSZWAŁY (DK NR 7, W. KOSZWAŁY) - ELBLĄG (Z WĘZŁEM KAZIMIERZOWO) Zadanie 1: Koszwały - Nowy Dwór Gdański - wykonanie znaków stałych (uzupełniających) przy obiektach inżynierskich
Numer ogłoszenia: 139737 - 2016; data zamieszczenia: 15.07.2016
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku, ul. Subisława 5, 80-354 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 5112400, faks 058 5112405 , strona internetowa www.gddkia.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ROBOTY BUDOWLANE UZUPEŁNIAJĄCE DO ZAMÓWIENIA PODSTAWOWEGO: BUDOWA DROGI S-7 GDAŃSK (A-1) - ELBLĄG (S-22) ODC. KOSZWAŁY (DK NR 7, W. KOSZWAŁY) - ELBLĄG (Z WĘZŁEM KAZIMIERZOWO) Zadanie 1: Koszwały - Nowy Dwór Gdański - wykonanie znaków stałych (uzupełniających) przy obiektach inżynierskich.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane uzupełniające do zamówienia podstawowego: BUDOWA DROGI S-7 GDAŃSK (A-1) - ELBLĄG (S-22) ODC. KOSZWAŁY (DK NR 7, W. KOSZWAŁY) - ELBLĄG (Z WĘZŁEM KAZIMIERZOWO) Zadanie 1: Koszwały - Nowy Dwór Gdański, polegające na wykonaniu znaków stałych (uzupełniających) przy obiektach inżynierskich..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.30 - Roboty budowlane zakresie dróg krajowych 45.22.11.20 - Roboty budowlane w zakresie wiaduktów 45.22.11.10 - Roboty budowlane w zakresie mostów .
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybu
W dokumentacji projektowej dotyczącej kontraktu pn.: BUDOWA DROGI S-7 GDAŃSK (A-1) - ELBLĄG (S-22) ODC. KOSZWAŁY (DK NR 7, W. KOSZWAŁY) - ELBLĄG (Z WĘZŁEM KAZIMIERZOWO) Zadanie 1: Koszwały - Nowy Dwór Gdański (zwane dalej zamówieniem podstawowym), Projektant przewidział wykonanie znaków stałych przy obiektach inżynierskich zgodnie z zasadami wymaganymi przepisami Rozdziału 16 Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz.U. nr 63 poz. 735 z dn. 3 sierpnia 2000 r. z późn. zm.). Z uwagi natomiast na charakter terenu, na którym przebiega inwestycja (Żuławy Wiślane) oraz z uwagi choćby na znaczną (ok. 930 m.) długość przeprawy mostowej przez rzekę Wisłę w Kiezmarku, ilość przewidzianych w dokumentacji projektowej stałych znaków wysokościowych, być może wystarczająca dla typowych warunków i obiektów, w przypadku przedmiotowego kontraktu nie gwarantuje jednak oczekiwanej stabilności oraz powtarzalności pomiarów. Doświadczenia z realizacji kontraktów o porównywalnej złożoności potwierdzają, że jeden stabilny, stały znak wysokościowy przy obiekcie (nawet taki jak zaprojektowany, czyli w formie pala prefabrykowanego) to rozwiązanie niewystarczające, ponieważ nie daje stałości i wiarygodności pomiaru osiadania tego obiektu oraz możliwość wykonania pełnej obsługi geodezyjnej zarówno na etapie jego budowy, jak i monitorowania na etapie eksploatacji. Zagęszczona natomiast osnowa wykonana zarówno na palach zgodnie z dokumentacją projektową jak i na dodatkowych stałych znakach wysokościowych wykonanych zgodnie z zamówieniem uzupełniającym, spełni nieporównywalnie pewniej rolę stabilnej bazy kontrolno - pomiarowej dla ww. zadania, a więc i dla odcinków drogi, na których przewidywane jest np. wzmocnienie podłoża. W celu zminimalizowania prac i kosztów związanych z mobilizacją, transportem maszyn oraz materiałów, dodatkowe stałe znaki wysokościowe pomiędzy obiektami mostowymi zaleca się wykonać na palach w technologii jak dla wzmocnienia podłoża zaprojektowanego w miejscu ich posadowienia. Rozbudowaną bazę kontrolno-pomiarową w formie osnowy wykonanej na palach będzie można z powodzeniem wykorzystać: 1) W trakcie budowy: a) okresowa kontrola punktów osnowy państwowej, b) wykonanie geodezyjnej obsługi obiektów mostowych (wytyczenia, pomiary), c) wykorzystanie do pomiarów obciążeń próbnych obiektów mostowych, d) wykonanie wyjściowych pomiarów zerowych reperów do monitoringu osiadania obiektów mostowych e) wykonanie cyklicznych pomiarów reperów monitoringu osiadania obiektów mostowych f) wykonanie monitoringu reperów geologicznych w badaniu osiadania podłoża w trakcie prac związanych ze wzmocnieniem, (wymiany gruntów, palowanie, kolumny, nasypy przeciążeniowe), g) wykonanie monitoringu reperów geologicznych w trakcie wykonywania warstw konstrukcyjnych, h) pomiary kontrolne układanych warstw konstrukcyjnych, i) odtworzenie uszkodzonych punktów osnowy państwowej w trakcie budowy j) pomiar powykonawczy 2) W okresie gwarancyjnym: a) wykonanie kontroli punktów państwowej osnowy po zakończeniu budowy, b) wykonanie pomiarów uzupełniających, c) wykonywanie cyklicznych pomiarów reperów do monitoringu osiadania obiektów mostowych, c) wykonanie monitoringu reperów geologicznych w badaniu osiadania nawierzchni, oraz podłoża, d) wykorzystanie do geodezyjnej obsługi ewentualnych prac gwarancyjnych 3) W okresie użytkowania: a) baza punktów do kontroli przemieszczeń: - obiektów mostowych - podłoża - nawierzchni b) baza punktów do wykonania geodezyjnej obsługi prac związanych z przyszłą rozbudową, przebudową, pracami remontowymi, c) baza punktów do wykonania prac związanych z opracowaniem ortofotomapy, d) baza punktów do przeliczenia na inne układy współrzędnych. Podsumowując powyższe, zwiększając ilość stałych znaków wysokościowych uzyskujemy stałą, niezmienną w czasie bazę punktów odniesienia niezbędnych do wykonania geodezyjnej obsługi zarówno na etapie budowy wszelkich dróg i mostów objętych zadaniem pn.: BUDOWA DROGI S-7 GDAŃSK (A-1) - ELBLĄG (S-22) ODC. KOSZWAŁY (DK NR 7, W. KOSZWAŁY) - ELBLĄG (Z WĘZŁEM KAZIMIERZOWO) Zadanie 1: Koszwały - Nowy Dwór Gdański, jak i do wykonania wszelkiego rodzaju pomiarów związanych z monitoringami w okresie użytkowania wykonanej infrastruktury. Zamówienie polega na wykonaniu większego, niż przewidziany w ramach realizacji zamówienia podstawowego, zakresu robót polegających na wykonaniu dodatkowych znaków stałych przy obiektach inżynierskich. Roboty polegają na powtórzeniu tego samego rodzaju robót co objęte zamówieniem podstawowym (wykonanie znaków stałych przy obiektach inżynierskich), zakres robót objęty zamówieniem uzupełniającym nie był ujęty w dokumentacji projektowej zamówienia podstawowego. Zastosowano zamówienie z wolnej ręki w trybie art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy z dn. 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2164), gdyż zamówienie uzupełniające: a. nie przekracza 50% wartości realizowanego zamówienia podstawowego. Szacunkowa wartość zamówienia podstawowego wynosi 1 266 991 503,26 zł (netto), co stanowi równowartość 299 886 743,65 euro. Zamówienia podstawowego o tytule: BUDOWA DROGI S-7 GDAŃSK (A-1) - ELBLĄG (S-22) ODC. KOSZWAŁY (DK NR 7, W. KOSZWAŁY) - ELBLĄG (Z WĘZŁEM KAZIMIERZOWO) Zadanie 1: Koszwały - Nowy Dwór Gdański udzielono firmie: Metrostav a.s. z siedzibą w Pradze, ul. Koželužská 2450/4, Libeň, 180 00 Praga 8, Republika Czeska w wyniku postępowania przeprowadzonego w trybie przetargu ograniczonego o numerze sprawy (przetargu) GDDKiA-O/Gd - ZP.53.I-4.2014, Umowa Nr 190/I-4/2015 z dnia 09 października 2015 r.; b. możliwość udzielenia zamówień uzupełniających była przewidziana w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego, opublikowanym w Suplemencie do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej pod nr 2014/S 167-297306 w dniu 02.09.2014 r. i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego; c. w związku z powyższym zaproszenie do negocjacji zostało skierowane do firmy Metrostav a.s. z siedzibą w Pradze, ul. Koželužská 2450/4, Libeň, 180 00 Praga 8, Republika Czeska, tj. do dotychczasowego Wykonawcy, realizującego zamówienie podstawowe; d. zamówienie spełnia przesłanki postępowania prowadzonego w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 6 cytowanej wyżej ustawy. Sytuacje opisane powyżej wyczerpują przesłanki art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy Pzp, gdyż zamówienie uzupełniające jest udzielane w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, stanowi nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego (które zostało udzielone w trybie przetargu ograniczonego) i polega na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Metrostav a.s., ul. Koželužská 2450/4, Libeň, Praga 8, kraj/woj. Czechy.
INNE PRZETARGI Z GDAŃSKA
- Zakup i dostawa tabletów z systemem operacyjnym Android do realizacji badań ankietowych przez Urząd Statystyczny w Gdańsku
- Dostawa sprzętu laboratoryjnego w 5 pakietach
- 47/TP/2025 Sukcesywne dostawy substancji chemicznych z podziałem na zadania.
- Usługa wykonywania i dostarczania obiadów do Zespołu Szkół Ogólnokształcących Nr 6 w Gdańsku
- Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla zadania pn.:"Nadmorska ścieżka pieszo-rowerowa z plaży Stogi do Górek Zachodnich-Etap II" realizowanego w ramach BO 2025
- Dostawa środków higienicznych i środków czystości dla Sądu Okręgowego w Gdańsku
więcej: przetargi w Gdańsku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- BIEŻĄCE UTRZYMANIE I NAPRAWY ELEMENTÓW KONSTRUKCYJNYCH, ODWODNIENIA, WYPOSAŻENIA I URZĄDZEŃ BEZPIECZEŃSTWA RUCHU NA OBIEKTACH INŻYNIERSKICH W CIĄGU SIECI DRÓG WOJEWÓDZKICH WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
- ODBUDOWA MOSTU W PASIE WEWNĘTRZNEJ DROGI GMINNEJ WE WŁOSIENIU - DZIAŁKA NR 561/2 [POWÓDŹ, WRZESIEŃ 2024 r.]
- Rozbudowa ulicy Szlak Bursztynowy w zakresie budowy kładki pieszo-rowerowej nad rzeką Prosną w rejonie mostu Św. Wojciecha w Kaliszu
- Remont i przebudowa Mostu Zielonego
- "Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 802 w zakresie budowy chodnika i ścieżki rowerowej na odcinku od km ok. 3+225 do km 3+400 w miejscowości Huta Mińska pow. Miński" - nr postępowania 257/25
- Bieżące utrzymanie obiektów inżynierskich na terenie miasta Białystok
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





